to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:05 | 13.09.2019

Κοινωνία

Σε μια σκοτεινή γωνία των Εξαρχείων, ένας μύθος

Φωτογραφία-κείμενο: Άγγελος Καλοδούκας


Όχι, δεν είναι μια οποιαδήποτε παλιά μηχανή. Είναι ένας θρύλος του παλιού σοβιετικού μπλοκ. Χώρα παραγωγής της η Ανατολική Γερμανία. Τη δεκαετία του 1980 έκανε τρελές πωλήσεις, θυμάμαι είχε γεμίσει όλη η Αθήνα με αυτές. Μια μηχανή τόσο καλή, που την ζήλευαν πολλές δυτικές εταιρείες. Ήταν τόσο καλή που η SUZUKI, εκείνη την εποχή, έκλεψε την τεχνολογία της όταν ο Ανατολικογερμανός Ernst Degner αυτομόλησε στη Δύση φέρνοντας τα μυστικά των δυνατών δίχρονων MZ μαζί του.

Η ιστορία της μηχανής αρχίζει το 1956 με το όνομα MZ (από το Motorradwerk Zschopau) και το 1970 έφτασε η παραγωγή το 1.000.000 με την MZ ETS 250 Trophy Sport. Η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ήταν συνεχώς ανοδική μέχρι το Δεκέμβρη του 1990 όπου μετά την πτώση του τείχους έρχεται ο «σωτήρας» καπιταλισμός και ιδιωτικοποιεί την εταιρεία.

Αρχίζει η κατιούσα. Το 1993 το εργοστάσιο πτωχεύει και τα δικαιώματα πωλούνται σε Τούρκους επενδυτές. Το MZ γίνεται MUZ και το 1996 η ΜUΖ εξαγοράζεται από τον Όμιλο Hong Leong της Μαλαισίας και ξαναλέγεται MZ. Το 2008 η εταιρία Hong Leong σταματά την παραγωγή της μοτοσυκλέτας.

Το εργοστάσιο των αρχικών ΜΖ στην ανατολική Γερμανία σήμερα είναι ένα νυκτερινό κλαμπ με το όνομα MZWerk.

Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν-δεν υπάρχουν 50-60 ΜΖ σε λειτουργία. Ακόμα και οι θρύλοι πεθαίνουν. Τι να λέμε εμείς…

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)