to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Σε αδιέξοδο λόγω «τρύπας» στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, αλλά η Στρατινάκη σφυρίζει αδιάφορα

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας κωφεύει απέναντι σε αυτονόητο αίτημα για την ένταξη εργαζόμενων στις αερομεταφορές στον πολυδιαφημισμένο μηχανισμό του Βρούτση


Πρωτοφανή αδιαφορία επιδεικνύει η γενική γραμματέας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Άννα Στρατινάκη, απέναντι στο αίτημα της αεροπορικής εταιρείας Emirates για ένταξη των εργαζόμενων της στο πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

Υπό την πίεση και της ομοσπονδίας των εργαζομένων στις αερομεταφορές (ΟΠΑΜ), η οποία απευθύνθηκε στην εργοδοσία ήδη από τις 17 Ιουνίου, η Emirates έστειλε στις 3/7/2- επιστολή (είναι στη διάθεση του Left.gr), η οποία παρελήφθη τρεις ημέρες μετά (6/7/20) αλλά, 20 και πλέον ημέρες αργότερα, η γ.γ. του υπουργείου επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία.

Η Emirates εξηγεί στην επιστολή της ότι δεν μπορεί να εντάξει τους 28 εργαζόμενούς της στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ εξαιτίας της πρόβλεψης ότι στον εν λόγω μηχανισμό εντάσσονται αποκλειστικά εργαζόμενοι, οι οποίοι απασχολούνταν με σύμβαση πλήρους απασχόλησης κατά την 30ή Μαΐου 2020, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου 4690/2020.

Ωστόσο, η Emirates, λόγω διακοπής των πτήσεών της στα τέλη Μαρτίου, είχε συμφωνήσει με τους εργαζόμενους σε μείωση των ωρών απασχόλησής τους (τους απασχολεί δηλαδή με 4ωρα και 6ωρα), από 1/4 έως 30/6 χωρίς καμία απώλεια θέσης εργασίας και με καταβολή του 85% του μισθούς τους (αντί να τους θέσει σε καθεστώς αναστολής σύμβασης).

Η εταιρεία είχε υποσχεθεί στους εργαζόμενους ότι από την 1η Ιουλίου οι εργαζόμενοι θα επανέρχονταν στο “πλήρες ωράριο απασχόλησής τους” αλλά, “λόγω της συνεχιζόμενης κατάστασης”, επιδιώκει να αξιοποιήσει το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (ώστε να καταβάλει το κράτος το 60% των αποδοχών τους).

Όμως, την “κρίσιμη ημερομηνία”, στις 30/5/20 δηλαδή, βρισκόταν σε ισχύ η προαναφερθείσα διευθέτηση μεταξύ εργοδοσίας και εργαζόμενων και άρα δεν καθίσταται εφικτό να υπαχθούν οι εργαζόμενοι στη ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

Το ίδιο συμβαίνει και με περίπου 40 εργαζόμενους της Air France - ΚLM οι οποίοι είχαν συμφωνήσει σε ανάλογη μείωση του χρόνου εργασίας τους προκειμένου να αποφύγουν την αναστολή σύμβασης κατά τη διάρκεια του lockdown.

Η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει απευθυνθεί στο υπουργείο Εργασίας. Και μάλλον ορθά έπραξε, αν κρίνουμε από την αδιαφορία της Άννας Στρατινάκη για εξεύρεση λύσης στο ζήτημα που θέτει η Emirates, προκειμένου να “διασωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας”.

Αδιαφορία που όμως, κινδυνεύουν να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι των δύο εταιρειών, εάν τον Σεπτέμβριο συνεχιστεί η μειωμένη κίνηση.

Η Aegean “ξέρει” την ελληνική πραγματικότητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι εργοδότες δήλωσαν εκ των υστέρων, στις 10 Ιουνίου, τους εργαζόμενους που στις 30/5 βρίσκονταν σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και άρα μπορούσαν να ενταχθούν στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

Κατά διαβολική σύμπτωση, σύμφωνα με πληροφορίες, μία άλλη εταιρεία του κλάδου, η Aegean, εμφανίστηκε να έχει όλο το προσωπικό της σε τέτοιο καθεστώς (πλήρους απασχόλησης δηλαδή) την κρίσιμη ημερομηνία, κάτι που διευκόλυνε τα σχέδιά της για αξιοποίηση του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

Έτσι, αφού η δήλωση του εργοδότη γίνεται κατόπιν εορτής, όποιος γνωρίζει την ελληνική πραγματικότητα μπόρεσε να αποφύγει τις κακοτοπιές, σε αντίθεση με τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που βαδίζουν “by the book”.

Υπενθυμίζουμε ότι, κατά τη διάρκεια του lockdown, η Αegean είχε επιβάλει αναστολή συμβάσεων εργασίας στο μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της, κατά τα οριζόμενα στη σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Στο μεταξύ, αρνητικά είναι τα σχόλια συνδικάτων και εργαζόμενων για το γεγονός ότι ο μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ δεν καλύπτει τις προσαυξήσεις για τυχόν εργασία νύχτα ή Κυριακές, δηλαδή δεν έχει προσαρμοστεί στην ίδια τη φύση της δουλειάς σε κλάδους όπως οι αερομεταφορές και  γενικότερα ο τουρισμός – επισιτισμός που πλήττονται ιδιαίτερα από την κρίση του κορωνοϊού.

Βέβαια, οι “πτήσεις” ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ έχουν μείνει πάρα πολύ χαμηλά, αφού στον μηχανισμό έχουν ενταχθεί μόλις 6.000 επιχειρήσεις (και περίπου 55.000 εργαζόμενοι) από τις συνολικά 700.000 της χώρας.

Οι εκτιμήσεις για τους λόγους της παταγώδους αποτυχίας είναι ότι οι εργοδότες θέλουν ακόμη πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας. Δεδομένου, δε, ότι ο μόνος όρος που τίθεται στους εργοδότες προκειμένου να συμμετέχουν στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ είναι να μην απολύσουν τους εργαζόμενους, ο φόβος είναι πως το επόμενο διάστημα πολλοί εργοδότες θα καταφύγουν σε αυτήν την κίνηση και τα οδυνηρά αποτελέσματα στην αγορά εργασίας θα φανούν το ερχόμενο φθινόπωρο.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)