Στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συγκεντρώνεται η συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων που διαθέτουν για τις αγορές τους οι καταναλωτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συνεδρίου Shopper ID Conference 2014 που διοργανώθηκε από το περιοδικό σελφ σέρβις της Boussias Communications για τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των πελατών των σούπερ μάρκετ, φέτος οι 7 μεγάλες αλυσίδες συγκεντρώνουν τα 9 από τα 10 ευρώ της αγοράς.

Γενική διαπίστωση απετέλεσε το γεγονός ότι η κρίση ενδυνάμωσε τις τάσεις που ήδη είχαν σχηματιστεί στην αρχή της (2008-2009) και χαρακτήριζαν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Ειδικότερα, η τιμή είναι πιο ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη (IRI), ενώ 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψη για αγορές τους στο μέλλον (Nielsen).

Επιπλέον αναφέρθηκε ότι το 1/3 όσων κάνουν αγορές online έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν σούπερ μάρκετ (στοιχεία διεθνούς έρευνας dunnhumby), ενώ όσοι "ακολουθούν" ένα σούπερ μάρκετ στα social media είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από αυτό online (ΙΕΛΚΑ).

Πάντως, όπως επισημαίνεται, ανασχετικό ρόλο στην πραγματοποίηση αγορών online παίζει η ασφάλεια χρήσης πιστωτικής κάρτας καθώς και η ανησυχία για τη διατήρηση της ποιότητας των φρέσκων προϊόντων κατά τη μεταφορά τους (Pollfish).

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα την τελευταία έρευνα καταγραφής καταναλωτικών στάσεων και συμπεριφορών του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η μέση μηνιαία δαπάνη κυμαίνεται φέτος στα 262 ευρώ, έναντι 290 ευρώ πέρσι και 332 ευρώ το 2012, ενώ η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη στο σούπερ μάρκετ όπως και η εκτίμηση της μηνιαίας δαπάνης ανά οικογένεια εμφανίζουν ετήσια μείωση περίπου 10%.