to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:48 | 10.05.2022

Πολιτική

Σαντορινιός - Ελευθεριάδου: Προκύπτουν πολλά ερωτήματα από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Καβάλας

«Πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το Λιμάνι της Καβάλας. Σκόπιμη παραπληροφόρηση της τοπικής κοινωνίας ή δουλειές του ποδαριού από την Κυβέρνηση;», επισημαίνουν σε κοινή δήλωσή τους ο Ν. Σαντορινιός, τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, και η Τ. Ελευθεριάδου, βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ


Την Παρασκευή (6/5/22) το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε Δελτίο Τύπου ανακοινώνοντας το όνομα του προτιμητέου επενδυτή για την ανάληψη του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για την κοινοπραξία «International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group - EFA Group - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην οποία, μέσω Σύμβασης , περιέρχεται με τη μορφή- υποπαραχώρησης η χρήση του ΟΛΚ ΑΕ, έναντι 33,9 εκ.

Από την γενικόλογη αυτή ανακοίνωση όμως προκύπτουν πολλά ερωτήματα, στα οποία η Κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς και άμεσες απαντήσεις, έτσι ώστε η τοπική κοινωνία να είναι πλήρως ενημερωμένη για το μέλλον του Λιμανιού της Καβάλας, το οποίο εκτός από έναν τουριστικό και αναπτυξιακό κόμβο, αποτελεί και το σημαντικότερο εμπορικό και μεταφορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.

1. Με έντεχνο τρόπο, από το ΔΤ του ΤΑΙΠΕΔ, λείπουν οι σημαντικές λεπτομέρειες του χρόνου καταβολής του τιμήματος και το αντάλλαγμα που θα πρέπει να αποκομίσει από αυτήν την Συμφωνία, ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας.

2. Παραμένει ως ερώτημα το για πόσα χρόνια θα ισχύει η παραχώρηση και θα υπάρχει δυνατότητα παράτασης αυτής και υπό ποιες προϋποθέσεις;

3. Δεν δίνεται καμία σαφής επεξήγηση σχετικά με το ποιο είναι το χρονικό διάστημα υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, για το οποίο να έχει δεσμευτεί ρητά η κατοχυρώτρια εταιρεία.

4. Αποσιωπάται, εντέχνως και πάλι, το στοιχείο για το αν έχουν τεθεί υποχρεωτικά όρια για την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, γεγονός σημαντικό για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του Οργανισμού αλλά και για την ίδια την τοπική οικονομία και κοινωνία.

5. Ζητούνται απαντήσεις, επίσης, για το πώς καλύφθηκε ο όρος για την υποχρεωτική συμμετοχή διαχειριστή τερματικών σταθμών.

6. Δεν δίνεται καμία απάντηση για το αν η Κυβέρνηση θα φέρει την εν λόγω Σύμβαση προς κύρωση στη Βουλή, εφόσον η υπο-παραχώρηση που θα υπογραφεί αποτελεί ουσιαστική τροποποίηση της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΛΚ, που έχει κυρωθεί νομοθετικά.

Τέλος, ο Νεκτάριος Σαντορινιός και η Τάνια Ελευθεριάδου σχολιάζουν πως εδώ και καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ είχε υπογραμμίσει πως οι μεθοδεύσεις ΤΑΙΠΕΔ- Κυβέρνησης είχαν σαν βασικό στόχο, όχι την πραγματική ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του Λιμανιού και την τόνωση της τοπικής οικονομίας, αλλά φωτογραφικές εξυπηρετήσεις και διευκολύνσεις. Η ανακοίνωση της εταιρείας που τελικά θα αναλάβει την υποπαραχώρηση του ΟΛΚ, προέκυψε από διαγωνισμό στον οποίο κατατέθηκε μια και μοναδική δεσμευτική προσφορά, σε αντίθεση με ό,τι άφηναν για καιρό να «σέρνεται» στη δημοσιότητα προσπαθώντας να «φουσκώσουν» το αποτυχημένο success story του κ. Μητσοτάκη. Κλείνοντας, υπογραμμίζουν πως ζητούνται άμεσες απαντήσεις και διευκρινήσεις για τους όρους της παραχώρησης, έτσι ώστε να μη επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ότι «ο σχεδιασμός ΤΑΙΠΕΔ- Κυβέρνησης στηρίχθηκε στις προτιμήσεις και τις επιλογές των υποψήφιων «επενδυτών» και της «αγοράς» και όχι στις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας, ούτε και στη γεωοικονομική σημασία του λιμανιού».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)