to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:19 | 03.01.2020

πηγή: Αυγή

Οικονομία

Σάλος από τη χρέωση της Τράπεζας Πειραιώς

"Συγγνώμη... λάθος" - Παίρνει πίσω ασμένως το 5ευρω που φόρτωσε στους πελάτες για το e-banking


Γιάννης Αγουρίδης

Σάλος προκλήθηκε από την πρωτοχρονιάτικη... έκπληξη της Τράπεζας Πειραιώς να χρεώσει χιλιάδες πελάτες της με 5 ευρώ το «κεφάλι» εξαιτίας του ότι έκαναν χρήση του e-banking της τράπεζας. Δεν φτάνει δηλαδή που οι πελάτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής και η τράπεζα δεν επιβαρύνεται, είδαν τους λογαριασμούς τους να χρεώνονται επιπλέον.

Μάλιστα, η τράπεζα (αργότερα ισχυρίστηκε ότι έγινε από λάθος) ενημέρωνε μέσω e-mail πως ο λογαριασμός έχει χρεωθεί με 5 ευρώ με την αιτιολογία «πάγιο τέλος σύνδεσης winbank». Εν ολίγοις, η τράπεζα Πειραιώς για την “προμήθεια εγγραφής” 5 ευρώ χρέωσε αυτόματα όσους έχουν e-banking και στη συνέχεια τους ενημέρωσε με σχετικό e-mail απλά για τη χρέωση, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας «έσπασε», καθότι χιλιάδες πελάτες προσπαθούσαν να μάθουν περί τίνος πρόκειται, με τον αυτόματο τηλεφωνητή να αδυνατεί να ανταποκριθεί, ενώ και η εξυπηρέτηση πελατών ήταν ελλιπής, εξαιτίας των αδειών για τις γιορτές.

Οργή στο Διαδίκτυο

Την ίδια ώρα στο Διαδίκτυο πολλοί εξέφραζαν την οργή τους γι’ αυτό το πρωτοχρονιάτικο… δώρο. Και μάλιστα στηλίτευαν το γεγονός ότι πρόκειται για προμήθεια εγγραφής για το e-banking. Δεν έφταναν όλες οι άλλες χρεώσεις τις οποίες έχουν φορτώσει στους «ώμους» των πελατών όλες οι συστημικές τράπεζες. Μάλιστα, αξίζει να υπενθυμιστεί ότι έσκασε και η επικοινωνιακή «φούσκα» της συνάντησης Μητσοτάκη με τους τραπεζίτες στις 24 Οκτωβρίου 2019, καθώς, παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα και από μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ, οι τράπεζες ποτέ δεν πήραν πίσω το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των χρεώσεων που είχαν επιβάλει.

Η... παρέμβαση Γεωργιάδη

Πίσω στο επίκαιρο ζήτημα, θα ανέμενε κανείς από την τράπεζα να εκδώσει άμεσα μια ανακοίνωση για να φανεί τι ακριβώς συνέβη. Εις μάτην... Αντ’ αυτού, πρώτος έσπευσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης. Με ένα tweet ο Αδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να μας ενημερώσει να μην ανησυχούμε, καθώς επρόκειτο για ένα μικρό λάθος του συστήματος: «Ως προς αυτό [σ.σ.: αναφερόμενος σε διαδικτυακό του «φίλο», ο οποίος έθετε το ζήτημα], ερευνήθηκε και από εμένα, και από τις υπηρεσίες μας. Επρόκειτο περί λάθους του συστήματος. Θα υπάρξει αντιλογισμός του ποσού άμεσα σε όσους υπήρξε χρέωση και δεν θα υπάρχει καμία νέα επιπλέον χρέωση». Είναι απορίας άξιο για ποιο λόγο ένας υπουργός προστρέχει να απευθυνθεί σε πολίτες για λογαριασμό της τράπεζας και ως μη όφειλε, αλλά αυτό είναι ζήτημα άλλης τάξης, καθότι κάποιος καλοπροαίρετος θα ισχυριζόταν ότι ο υπουργός νοιάζεται για την ενημέρωση των πολιτών. Ωστόσο, ως φαίνεται, η κυβέρνηση και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν χρεωθεί με το ότι δεν έπραξαν κάτι ουσιαστικό ούτως ώστε να μειωθούν οι χρεώσεις των τραπεζών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και κάθε φορά θα αναγκάζονται να σπεύσουν να «μαζέψουν» επικοινωνιακά το όποιο ζήτημα.

Τελευταία και καταϊδρωμένη η τράπεζα

Και μετά την παρέμβαση του Άδωνι Γεωργιάδη, εμφανίστηκε η Τράπεζα Πειραιώς, σπεύδοντας να πάρει πίσω την απόφασή της μέσω... Facebook και κάνοντας λόγο για σφάλμα εκ παραδρομής. Στον διαδικτυακό της ιστότοπο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι χρεώσεις 5 ευρώ που πραγματοποιήθηκαν σε λογαριασμούς μικρού αριθμού πελατών, έγιναν εκ παραδρομής και η τράπεζα προχωρεί άμεσα σε αντιλογισμούς. Ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση και παραμένουμε στη διάθεση των πελατών μας».

Ο «μικρός αριθμός πελατών» ελέγχεται φυσικά, ενώ και το «εκ παραδρομής» δημιουργεί εύλογες απορίες για το ποιες ήταν οι προθέσεις. Την ίδια ώρα, θα ανέμενε κανείς πιο γρήγορες κινήσεις από την πλευρά της τράπεζας και μάλιστα με μια πιο... επίσημη ανακοίνωση. Αξίζει να επισημανθεί ότι υπήρχαν πολύ μεγάλες αντιδράσεις κάτω από την αναφορά της τράπεζας περί λάθους.

Μάλιστα, πριν εκπνεύσει το 2019, η Τράπεζα Πειραιώς ανέφερε σχετικά για τη winbank: «Ήρθε η ώρα να βάλεις τους στόχους της νέας χρονιάς; Μην ξεχνάς ότι η winbank σε βοηθάει να οργανώσεις καλύτερα τα οικονομικά σου, να παρακολουθείς τα έξοδά σου και να θέτεις στόχους αποταμίευσης». Πού να φανταζόταν κανείς ότι θα ακολουθούσε η χρέωση με το 5ευρω...

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)