to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:31 | 08.06.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Σ. Πιτσιόρλας: Επιπλέον 1.000 στρ. πράσινο , 1,5 δισ. επένδυσης και ανταποδοτικά οφέλη για τους Δήμους πέριξ του Ελληνικού

Στο Ελληνικό θα γίνει πάρκο πολύ μεγαλύτερο της αρχικής συμφωνίας, αυξάνεται η επένδυση και θα παραδοθούν πρώτα τα έργα υποδομής (και το πάρκο), ενώ τόσο το Δημόσιο όσο και οι γύρω δήμοι θα έχουν μεγάλα οφέλη, είπε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας Στο Κόκκινο και την Φυλή των Φίλων του Κ.Αρβανίτη.


Με την συμφωνία αυτή αλλάζουν τα βασικά δεδομένα για το Ελληνικό και μπαίνουν οι προϋποθέσεις για να αρθούν οι ενστάσεις των τοπικών φορέων, είπε ο κ.Πιτσιόρλας.

Ενα πολύ μεγάλο μέρος του, σχεδόν το 50% της έκτασης, θα αφιερωθεί στη δημιουργία πάρκου και χώρων πρασίνου, θα είναι το μεγαλύτερο σε όλη την Ευρώπη, όπως είπε.

Η αύξηση των χώρων πρασίνου, σε σχέση με την προηγούμενη συμφωνία επί κυβέρνησης Σαμαρά, φτάνει τα 1.000 στρέμματα, υπογράμμισε. «Τέτοιο πάρκο δεν υπάρχει σε όλη την Ευρώπη».

Αλλα 600 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για χώρους πρασίνου, ενώ επιπλέον 300 στρ. θα διατεθούν για τον ίδιο σκοπό στο πλαίσιο ανταλλαγών χρήσεων κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

Ο έλεγχος των χώρων αυτών θα γίνεται από δημόσιο φορέα και το κόστος λειτουργίας θα καλύπτεται από τους επενδυτές, κάτι που είναι τεράστιας σημασίας, τόνισε ο κ.Πιτσιόρλας, καθώς σε αντίθετη περίπτωση «δεν θα υπήρχε πάρκο, δείτε τι συμβαίνει στο Αττικό Πάρκο, στο Πεδίο του Αρεως, κτλ».

Η συνολική επένδυση αυξήθηκε τουλάχιστον κατά 1,5 δισ. ευρώ, με σημαντικά έργα κοινωνικής ωφέλειας που δεν υπήρχαν πριν.

Η επένδυση είναι πλέον πολύ μεγαλύτερη και όλα τα έργα υποδομής, ύψους 2,5 δισ. ευρώ, προβλέπεται να ολοκληρωθούν την πρώτη πενταετία και πριν από αυτά που έχουν εμπορική αξία για τον επενδυτή, ενώ το σύνολο επίσης θα ολοκληρωθεί νωρίτερα, εντός 12ετίας.

Στην παραλία, κατοχυρώνεται απολύτως η ελεύθερη πρόσβαση, με 1 χλμ. ανοιχτό μέτωπο, ενώ μειώνεται η κάλυψη, καθώς η δόμηση θα περιοριστεί στο 15%.

Τα παραπάνω ικανοποιούν τα αιτήματα και αίρουν τις ενστάσεις που υπήρχαν στο παρελθόν, εκτίμησε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ.

Παραδέχθηκε εξάλλου ότι δημιουργείται στην πράξη μία νέα πόλη, αλλά διευκρίνισε ότι αφενός θα διαχειρίζεται η ίδια, με δικό της κόστος, τα απορρίμματά της, ενώ οι επενδυτές επιπρόσθετα αναλαμβάνουν το 50% του κόστους για τα απορρίμματα των γύρω δήμων.

Ο κ.Πιτσιόρλας εξάλλου ανέφερε ότι υπάρχει εδώ και καιρό σε εξέλιξη συζήτηση με τους δήμους Γλυφάδας, Ελληνικού και Αλίμου σε σχέση με την παραλία, πλην του τμήματος που περιλαμβάνεται στη συμφωνία για το πρώην αεροδρόμιο.

Στόχος είναι η πλήρης αναμόρφωση του θαλάσιου μετώπου, με άνοιγμά του στο κοινό, υπογράμμισε.

Στο οικονομικό σκέλος, ο κ.Πιτσιόρλας υπενθύμισε ότι το αρχικό τίμημα των 900 εκατ. ευρώ κατευθύνεται στην ικανοποίηση οφειλών για το δημόσιο χρέος.

Ωστόσο, πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση, ύψους 7 δισ. ευρώ, με τεράστια φορολογικά έσοδα για το Δημόσιο, που αναβαθμίζει συνολικά την Αττική ως τουριστικό προορισμό, δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας και κυρίως αποτελεί εμβληματική κίνηση στο ξεκίνημα της αναπτυξιακής πορείας της Ελλάδας αυτή την περίοδο.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι τέτοιου είδους έργα δεν υλοποιούνται πουθενά στον ανεπτυγμένο κόσμο από δημόσιους φορείς. «Αυτά γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα, έχουμε ορίσει τους κανόνες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», όπως είπε.

 

Ακούστε:

 
 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)