to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:15 | 28.06.2020

Πολιτική

Σ. Φάμελος: Το ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η άσκηση δίκαιης και διαφανούς κυβερνητικής πολιτικής

«Το ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτα από όλα η άσκηση δίκαιης και διαφανούς πολιτικής. Και αυτό κατοχυρώθηκε γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δρομολόγησε και πέτυχε την έξοδο από τα μνημόνια και τη χρεοκοπία, με την κοινωνία όρθια και τη χώρα πιο ισχυρή και ασφαλή. Αυτό αποδεικνύεται σήμερα και με την ύπαρξη του πολύτιμου «μαξιλαριού των 37 δισ.», που «χτίστηκε» με τον κόπο του ελληνικού λαού και μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα πιο ασφαλή σε σχέση με άλλες χώρες, αν βέβαια η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να στηρίξει την κοινωνία», δηλώνει σε συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε σήμερα ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, στην εφημερίδα Real news.


Σχολιάζει την πρόσφατη δήλωση του κυρίου Σταϊκούρα για 16% ύφεση το δεύτερο τρίμηνο του 2020, κάτι που επιβεβαιώνει την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για την ανεπάρκεια των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση, κάτι που επιβεβαιώνεται επίσης από την ανησυχία των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών, των επαγγελματιών και των εμπόρων που βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να οδηγούνται σε λουκέτα.

Δηλώνει, μεταξύ άλλων, για τη συνάντηση του Νίκου Παππά με τον κύριο Μιωνή, ένα θέμα που έχει απασχολήσει την επικαιρότητα, ότι: «ο σύντροφος Νίκος ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη, κάτι που όμως δεν αποτελεί παράνομη ή παράτυπη ενέργεια στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε θίγει δημόσια περιουσία ή δικαιώματα των πολιτών και της χώρας, όπως π.χ. το σκάνδαλο Novartis, η επίθεση Γεωργιάδη στη Δικαιοσύνη, ή η απόκρυψη της λίστας Πέτσα».

Σχετικά με την στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο της κυβέρνησης που χαρακτηρίστηκε ως περιβαλλοντικό έγκλημα από όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, ο Σ.Φάμελλος υπογραμμίζει ότι, ενώ η παγκόσμια κοινότητα, ο ΟΗΕ, η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, θέτουν το περιβάλλον στο επίκεντρο των πολιτικών ανάκαμψης, ο κ. Μητσοτάκης προχώρησε, μέσα στην πανδημία, σε ένα οικολογικό και δημοκρατικό πραξικόπημα, με δεκάδες «παραθυράκια» εξυπηρέτησης λίγων, εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος.

Ξεκαθαρίζει ακόμη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκε πρώτος υπέρ της κλιματικής ουδετερότητας, τον Ιούνιο του 2019,  και της απανθρακοποίησης του ενεργειακού μας συστήματος, ενώ, όπως σημειώνει, η εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη για την απολιγνιτοποίηση είναι ψεύτικη και επικοινωνιακό «κόλπο», δεν αποτελεί «απανθρακοποίηση», αλλά αντικαθιστά τους λιγνίτες με ηλεκτροπαραγωγή από ιδιωτικές μονάδες φυσικού αερίου. Δεν περιλαμβάνει κανένα σχέδιο για τις λιγνιτικές περιοχές, δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη, παρά μόνο φτώχεια και μαρασμό, δεν διασφαλίζει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και οδηγεί σε υψηλότερο κόστος ενέργειας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Αναφορικά τέλος στις ιδιωτικοποιήσεις, σημειώνει πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονίων, απέδειξε ότι γίνεται και αλλιώς, καταφέρνοντας να διατηρήσει υπό δημόσιο έλεγχο υποδομές, δίκτυα ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, ΔΕΠΑ), ενώ η κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, από τη στιγμή που έγινε κυβέρνηση, μάς επιστρέφει ταχύτατα στο παρελθόν αποφασίζοντας, τους πρώτους μόλις μήνες, το ξεπούλημα σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο του δικτύου φυσικού αερίου και του Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, χωρίς να υπάρχει καμία ευρωπαϊκή υποχρέωση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Πρέπει ένας υπουργός να συναντά ιδιωτικά επιχειρηματίες, έστω για να λύσει προβλήματά τους; Ήταν λάθος η συνάντηση Παππά-Μιωνή;

Οι πόρτες των υπουργείων επί ΣΥΡΙΖΑ παρέμεναν ανοιχτές για όλους, γιατί η επικοινωνία με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία δεν πρέπει να αποτελεί προνόμιο λίγων. Οι υπουργοί οφείλουν να συναντούν και να συνομιλούν με όλους τους πολίτες, τους εκπροσώπους φορέων και όλους τους επιχειρηματίες. Όταν κάποιος δηλώνει το αντίθετο, υπονοεί ότι συνομιλεί μόνο με τους δικούς του.

Η συνάντηση Μιωνή-Παππά έγινε στο πλαίσιο αιτήματος μιας χώρας με την οποία επιλέξαμε να αναπτύξουμε στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασίες, προς όφελος των γεωπολιτικών συμφερόντων της χώρας μας, κάτι που πετύχαμε. Για τα θέματα ύφους και ουσίας, ο σύντροφος Νίκος ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη, κάτι που όμως δεν αποτελεί παράνομη ή παράτυπη ενέργεια στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε θίγει δημόσια περιουσία ή δικαιώματα των πολιτών και της χώρας, όπως π.χ. το σκάνδαλο Novartis, η επίθεση Γεωργιάδη στη Δικαιοσύνη, ή η απόκρυψη της λίστας Πέτσα.

Έπειτα από τα 4,5 χρόνια στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ δικαιούται να ισχυρίζεται ότι έχει το «ηθικό πλεονέκτημα»;

Το ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτα από όλα η άσκηση δίκαιης και διαφανούς πολιτικής. Και αυτό κατοχυρώθηκε γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δρομολόγησε και πέτυχε την έξοδο από τα μνημόνια και τη χρεοκοπία, με την κοινωνία όρθια και τη χώρα πιο ισχυρή και ασφαλή. Αυτό αποδεικνύεται σήμερα και με την ύπαρξη του πολύτιμου «μαξιλαριού των 37 δισ.», που «χτίστηκε» με τον κόπο του ελληνικού λαού και μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα πιο ασφαλή σε σχέση με άλλες χώρες, αν βέβαια η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να στηρίξει την κοινωνία. Προχωρήσαμε ακόμη σε μεταρρυθμιστικές τομές ενός κράτους δικαίου, με ασφάλεια και αξιοπιστία για όλους, αυτοδιοίκηση, επενδυτές, συλλογικούς κοινωνικούς φορείς και πολίτες, αψηφώντας το πολιτικό κόστος, αλλά επιστρέφοντας την ηθική ως κοινωνική δικαιοσύνη στην πολιτική. Τέτοια στοιχεία πολιτικής ήταν οι δασικοί χάρτες, το κτηματολόγιο, η ηλεκτρονική έκδοση αδειών δόμησης, τα παρατηρητήρια δόμησης και αυθαιρέτων, το ηλεκτρονικό περιβαλλοντικό μητρώο για άδειες και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων, ο καθορισμός αιγιαλού, μεταρρυθμίσεις που αποδομούνται σήμερα από τη Ν.Δ.

Η πορεία της οικονομίας μετά την πανδημία δικαιώνει τις προβλέψεις σας;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. οδήγησε, δυστυχώς, την Ελλάδα, από το τελευταίο τρίμηνο του 2019, σε μείωση του ΑΕΠ και των ρυθμών ανάπτυξης και σε αρνητικό πρόσημο το πρώτο τρίμηνο του 2020, πριν ακόμη την πανδημία. Προειδοποιήσαμε ότι η ύφεση θα ενταθεί και πως η πανδημία και η ανυπαρξία μέτρων στήριξης της ελληνικής οικονομίας προϊδεάζουν για υψηλή ύφεση και κοινωνική κρίση. Η πρόσφατη δήλωση του κ. Σταϊκούρα για 16% ύφεση το δεύτερο τρίμηνο του 2020 μάς επιβεβαιώνει, όπως και η ανησυχία των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών, επαγγελματιών και εμπόρων που βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να οδηγούνται σε λουκέτα. Αυτό είναι το πραγματικό πολιτικό σχέδιο της Ν.Δ. και για αυτό αφήνει τις τράπεζες να κάνουν το παιχνίδι τους και δεν στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στοχεύει στην εξαφάνιση της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας και επιφυλάσσει φτώχεια για τους επαγγελματίες, τους επιστήμονες και γενικά τους εργαζομένους.

Γιατί επικρίνετε την κυβέρνηση για το πρόσφατο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο; Δεν είναι ξεπερασμένο να βλέπουμε την ανάπτυξη ως εχθρό του περιβάλλοντος;

Η Ν.Δ. βλέπει την προστασία του περιβάλλοντος ως εχθρό της ανάπτυξης, ενώ το περιβάλλον είναι βασικό χαρακτηριστικό της Ελλάδας και εφόδιο ανάπτυξής της, από τη γεωργία έως τον τουρισμό, και προϋπόθεση ποιότητας ζωής. Ενώ η παγκόσμια κοινότητα, ο ΟΗΕ, η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, θέτουν το περιβάλλον στο επίκεντρο των πολιτικών ανάκαμψης, ο κ. Μητσοτάκης προχώρησε, μέσα στην πανδημία, σε ένα οικολογικό και δημοκρατικό πραξικόπημα. Ο νόμος της Ν.Δ. χαρακτηρίστηκε περιβαλλοντικό έγκλημα από όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, χιλιάδες πολίτες ζήτησαν την απόσυρσή του, βρήκε απέναντι σύσσωμη την αντιπολίτευση. Θίγει τον πυρήνα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, καταργεί τους Φορείς Προστατευόμενων Περιοχών, αποδυναμώνει την περιβαλλοντική αδειοδότηση και τον περιβαλλοντικό έλεγχο, εισάγει απαράδεκτες χρήσεις σε περιοχές Natura 2000, επεκτείνει αναδρομικά περιβαλλοντικές άδειες, ακυρώνει τη γνωμοδότηση της αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών, ακυρώνει τους δασικούς χάρτες και το κράτος δικαίου και έχει δεκάδες «παραθυράκια» εξυπηρέτησης λίγων εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος. Με μία λέξη: Δεν διορθώνεται, ακυρώνεται συνολικά.

Γιατί τάσσεστε υπέρ του ρυπογόνου λιγνίτη στη Μεγαλόπολη και στη δυτική Μακεδονία;

Το αντίθετο. Ο ΣΥΡΙΖΑ κύρωσε στη Βουλή, το 2016, τη Συμφωνία των Παρισίων για το Κλίμα, προχώρησε στην εκπόνηση του πρώτου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα και τάχθηκε πρώτος υπέρ της κλιματικής ουδετερότητας το 2050. Η εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη για την απολιγνιτοποίηση είναι ψεύτικη και επικοινωνιακό «κόλπο», δεν αποτελεί «απανθρακοποίηση», αλλά αντικαθιστά τους λιγνίτες με ηλεκτροπαραγωγή από ιδιωτικές μονάδες φυσικού αερίου. Δεν περιλαμβάνει κανένα σχέδιο για τις λιγνιτικές περιοχές, δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη, παρά μόνο φτώχεια και μαρασμό, δεν διασφαλίζει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και οδηγεί σε υψηλότερο κόστος ενέργειας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Πίσω από μια ωραία λέξη κρύβει κρίσιμα προβλήματα για το μέλλον μας.

Γιατί αντιδράτε τώρα στην πώληση των δικτύων της ενέργειας και του νερού, αφού και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε στο κυβερνητικό πρόγραμμά του ιδιωτικοποιήσεις;

Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εκχώρηση σημαντικών δημόσιων υποδομών αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονίων, απέδειξε ότι γίνεται και αλλιώς. Η διατήρηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) υπό δημόσιο έλεγχο, μια νίκη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, δικαιώνεται διαρκώς από την κερδοφορία, τον αυξανόμενο κύκλο επενδύσεων και την υλοποίηση ιδιαίτερα σύνθετων τεχνικών έργων, όπως η μικρή και μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης. Το ίδιο πετύχαμε και σε άλλους κρίσιμους κλάδους ενέργειας και νερού και για την κατοχύρωση του δημόσιου ελέγχου προτείναμε και σχετικό άρθρο στη Συνταγματική Αναθεώρηση. Η Ν.Δ., από τη στιγμή που έγινε κυβέρνηση, μας επιστρέφει ταχύτατα στο παρελθόν αποφασίζοντας, τους πρώτους μόλις μήνες, το ξεπούλημα σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο του δικτύου φυσικού αερίου και του Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, χωρίς να υπάρχει καμία ευρωπαϊκή υποχρέωση.  ​

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)