to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:28 | 27.08.2021

Πολιτική

Σ. Φάμελλλος: Η έκταση και η καταστροφικότητα των πυρκαγιών οφείλονται στην αντιδασική πολιτική της ΝΔ

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές της Βουλής για την Κύρωση των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου για τις δασικές πυρκαγιές, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, ανέδειξε τα ελλείμματα της ΝΔ στη δασική πολιτική, την υποβάθμιση των δασικών υπηρεσιών αλλά και την προχειρότητα και την ανεπάρκεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη ακόμα και στη σύνταξη των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου.


Αυτές οι επιλογές της ΝΔ συνετέλεσαν στην έκταση και την καταστροφικότητα των δασικών πυρκαγιών του Αυγούστου, που έχουν ήδη καταστρέψει πάνω από 1.300.0000 στρέμματα στη χώρα μας, μια βιβλική καταστροφή με πολύ αρνητικές περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

Χαρακτηριστικό της υποτίμησης των δασικών υπηρεσιών και της απουσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη είναι το ότι στην αρχική ΠΝΠ που εκδόθηκεστις5.8.2021 οι δασικές υπηρεσίες και το Λιμενικό δεν περιλαμβάνονταν στη διάταξη που ορίζει τις αρμόδιες αρχές για την διαπίστωση των παραβάσεων σχετικά με τις απαγορεύσεις που αφορούν δάση, προστατευόμενες περιοχές και άλση και αυτή διορθώθηκε εκ των υστέρων στις 13.8.2021 με δεύτερη ΠΝΠ!

Ξεχάσανε δηλαδή στην ΠΝΠ των πυρκαγιών τις μόνες αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο και τη φύλαξη των δασών, ενώ είχαμε πολλαπλά πύρινα μέτωπα σε όλη την Ελλάδα!

Η ανεπάρκεια της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύεται και από το ότι με απόφασή του ο υφυπουργός κ. Αμυράς στις 6 Αυγούστου απαγόρεψε(!) στις δασικές υπηρεσίες, υλοτόμους, θηροφύλακες, ερευνητές να εισέρχονται στις δασικές εκτάσεις. Τελικά τροποποίησε τη λανθασμένη απόφασή του λίγες ημέρες μετά, στις 9 Αυγούστου, αποδεικνύοντας ότι η ΠΝΠ της 5.8.2021 Αυγούστου, που απαγόρευε την είσοδο σε δασικές και προστατευόμενες περιοχές, ήταν πρόχειρη και είχε μόνο μέτρα αστυνομικού χαρακτήρα, αφήνοντας πρακτικά μέσα στην αντιπυρική περίοδο τα ελληνικά δάση αφύλαχτα.

Επιπλέον ο Σ. Φάμελλος ανέδειξε την επικοινωνιακή και μόνο χρησιμότητα της διάταξης για την κήρυξη ως αναδασωτέων των εκτάσεων που έχουν καεί, καθώς η υποχρεωτική αναδάσωση προβλέπεται ήδη  ρητά στο άρθρο 117 παρ.3 του Συντάγματος και δεν προσφέρει τίποτα η επανάληψη της στη ΠΝΠ. Ακόμη όμως και αυτή η ρύθμιση είναι υποκριτική εφόσον το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη δεν έχει ακόμη προβεί στην κήρυξη ως αναδασωτέας της περιοχής στα Γεράνεια Όρη, παρότι έχει ήδη παρέλθει το χρονικό διάστημα των τριών μηνών που προβλέπει ο νόμος από την πρώτη μεγάλη πυρκαγιά του καλοκαιριού. Κατά τα άλλα ο λαλίστατος κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε ότι η κήρυξη των περιοχών ως αναδασωτέων θα γίνεται σε ένα μήνα!

Όμως μέσα στην ΠΝΠ ξεχωρίζει η προώθηση από την κυβέρνηση  Μητσοτάκη των ιδιωτικών αναδασώσεων και της εξυπηρέτησης των αναγκών προβολής εταιρειών. Η κυβέρνηση κάνει την καταστροφή από τις πυρκαγιές ευκαιρία για να περάσει τις ιδιωτικές αναδασώσεις στα ελληνικά δάση. Όπως είπε ο Σ. Φάμελλος «Η πολιτεία, που με ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη, έλλειψε από την πρόληψη των πυρκαγιών και από την πυρόσβεση, δεν επιτρέπεται να λείψει από την αποκατάσταση. Δεν επιτρέπεται χορηγοί να κάνουν τη μελέτη αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, δεν μπορεί το μέλλον μιας περιοχής να εξαρτάται από το αν θα βρεθεί χορηγός. Η πολιτεία οφείλει να μελετήσει συνολικά την προστασία όλων των καμένων περιοχών και να πάρει την πρωτοβουλία για την αποκατάσταση και αναγέννησή τους».

Επισήμανε δε  ότι όλες οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και του δάσους είναι καθορισμένες με ακρίβεια σε εγκύκλιο του 2017 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Όπως μάλιστα ανέφερε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αναβάθμισε τη λειτουργία των δασικών υπηρεσιών και κατά την περίοδο της διακυβέρνησής της είχε επιτευχθεί και η οριοθέτηση-κήρυξη αναδασωτέας και η αντιδιαβρωτική-αντιπλημμυρική προστασία με ευθύνη της πολιτείας, με πρώτο επιτυχημένο υπόδειγμα την αποκατάσταση της περιοχής Καπανδρίτι-Κάλαμο μετά τις πυρκαγιές του 2017.

Επιπλέον, ο Σ.Φάμελλος ανέφερε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΕΝ δεν στηρίζουν τις δασικές υπηρεσίες ακόμα και όταν δέχονται αήθεις επιθέσεις όπως αυτή που έκανε κατά των δασαρχείων ο κ. Πατούλης, ο οποίος παράλληλα στις συνεντεύξεις του και στις δηλώσεις αποποιείται των ευθυνών του και δε δίστασε ως Περιφερειάρχης να χαρακτηρίσει τις δασικές υπηρεσίες ως «κράτος εν κράτει» απαξιώνοντάς τες, ενώ όταν ήταν υποψήφιος Περιφερειάρχης χρέωνε άδικα και υποκριτικά την ευθύνη στην τότε Περιφερειάρχη Ρένα Δούρου,  με μόνο στόχο τα εκλογικά αποτελέσματα.

«Η μη εφαρμογή από τη ΝΔ των πολιτικών πρόληψης δασικών πυρκαγιών, που ήταν θεσμικά κατοχυρωμένη από τον ΣΥΡΙΖΑ με χρηματοδότηση και προσωπικό, η έλλειψη της συνεργασίας στην πυρόσβεση, αλλά και η αποφυγή της ευθύνης αποκατάστασης απεικονίζουν την επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Η ΝΔ θέλει να έχουμε μια πιο αδύναμη πολιτεία, που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της, ούτε καν απέναντι στους κατοίκους των καμένων περιοχών», δήλωσε από το βήμα της Βουλής ο Σ. Φάμελλος. Ταυτόχρονα, ζήτησε δημόσια από τον Υπουργό κ. Σκρέκα να φέρει στη Βουλή τις εγκεκριμένες μελέτες αντιδιαβρωτικής και αντιπλημμυρικής προστασίας για όλες τις καμένες περιοχές και ιδιαίτερα για τα έργα που προχωρούν όπως ανακοινώθηκε στην Εύβοια.

Σχετικά με τη μεταφορά υπηρεσιών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι αυτή προβλέπεται από την Εθνική Στρατηγική για τα Δάση η οποία θεσμοθετήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018, αλλά όχι όπως την υλοποιεί σήμερα πρόχειρα η ΝΔ, αλλά με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και στελέχωση τα οποία η κυβέρνηση της ΝΔ πάγωσε επί δύο χρόνια. «Ποιο είναι το νόημα της διοικητικής μεταφοράς των δασικών υπηρεσιών όταν αυτές έχουν μείνει χωρίς προσωπικό και χρηματοδότηση;» δήλωσε.

Τέλος, ο κ. Φάμελλος σχολίασε πως με άρθρο 4 της ΠΝΠ εξαιρούνται οι μελέτες και τα δασοτεχνικά έργα από το Ν. 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων και το ενωσιακό δίκαιο σε αντίθεση με γνωμοδότηση (2/2018) του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κάτι που υποδηλώνει ότι άλλα είναι τα κίνητρα της μεταφοράς των δασικών υπηρεσιών στο ΥΠΕΝ, με βασικότερο τον τρόπο αναθέσεων ακόμα και με την απευθείας ανάθεση από το ΥΠΕΝ με παράκαμψη των δασαρχείων και των περιφερειακών δασικών υπηρεσιών.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)