to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:54 | 08.07.2021

Πολιτική

Σ. Αναγνωστοπούλου: Δύο χρόνια χαμένα για το Μετρό Θεσσαλονίκης - Η Μενδώνη θα έπρεπε να ντρέπεται

Δήλωση της βουλευτού Αχαΐας και Τομεάρχη Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σίας Αναγνωστοπούλου, για την επίσκεψη των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Πολιτισμού και Αθλητισμού στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης


Εν μέσω αποδοκιμασιών και της έντονης δυσαρέσκειας των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού και Αθλητισμού με τη σημερινή τους επίσκεψη στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης επισφράγισαν την κυβερνητική απόφαση για τεμαχισμό και απόσπαση του μοναδικού παγκοσμίως μνημειακού συνόλου του σταθμού Βενιζέλου. Μια απόφαση η υλοποίηση της οποίας θα σημάνει για τις σημαντικότατες αυτές αρχαιότητες την καταστροφή της ακεραιότητας και της αυθεντικότητάς τους, που αποτελούν βασικές αρχές της διεθνούς σύμβασης της UNESCO του 1972, σχολιάζει η Σία Αναγνωστοπούλου.

Ακόμα δηλώνει:

«Για την κ. Μενδώνη είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τον σταθμό και τα αρχαία. Το γεγονός ότι επέλεξε να ξεναγηθεί όχι από τους επιστήμονες της αρχαιολογικής υπηρεσίας αλλά από τον μελετητή της απόσπασης για λογαριασμό του εργολάβου,αδελφό μέλους του ΚΑΣ που γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης, συνιστά ευθεία προσβολή προς την ισχυρή και τεκμηριωμένη μειοψηφία του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκθέτοντας παράλληλα το σκεπτικό της οριακής πλειοψηφίας αναφορικά με τη συνταγματική αρχής της αμεροληψίας.

Η σημερινή επίσκεψη των αρμόδιων υπουργών αποτελεί ένα ακόμη επικοινωνιακό τέχνασμα αποπροσανατολισμού. Με εμφανή αμηχανία, έλλειψη επιχειρημάτων και επιστρατεύοντας τα συνήθη ψέματα, όπως για παράδειγμα για τον σταθμό της Αγίας Σοφίας για τον οποίο η κ. Μενδώνη θα έπρεπε να ντρέπεται προσωπικά, επιβεβαίωσαν την σημερινή αδιάψευστη πραγματικότητα: δύο χρόνια χαμένα για το ΜΕΤΡΟ και τη Θεσσαλονίκη με αποκλειστική ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης επαναφέροντας από τον Σεπτέμβριο του 2019 στη ΔΕΘ το διχαστικό δίλημμα «ή αρχαία ή ΜΕΤΡΟ» το μόνο που πέτυχε είναι η πόλη να μην έχει «ούτε ΜΕΤΡΟ ούτε αρχαία», παρατείνοντας αχρείαστα την ταλαιπωρία των πολιτών. Εφόσον μάλιστα υλοποιηθεί το κυβερνητικό σχέδιο για «προσωρινή απόσπαση» των αρχαίων θα χαθούν οριστικά οι συναρπαστικές αναπτυξιακές προοπτικές που προσφέρει στην πόλη η ευκαιρία δημιουργίας του μοναδικού παγκοσμίως μητροπολιτικού σιδηροδρόμου που εντός του θα φιλοξενεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Ως προς την συνολική πρόοδο του έργου και την παράδοσή του ΜΕΤΡΟ στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, οι κκ. Μενδώνη και Καραμανλής αρκέστηκαν στα ευχολόγια και στις αόριστες υποσχέσεις και εξαγγελίες. Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τον χρόνο που θα χρειαστεί η απόσπαση ούτε για το χρονοδιάγραμμα των νέων ανασκαφών που με αυτή τη λύση θα χρειαστούν σε όλη την έκταση του ενάμιση στρέμματος του σταθμού (ενώ η διατήρηση των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους δεν έχει καθόλου ανασκαφές, αποτελώντας τη καλύτερη λύση και για τα αρχαία και για το ΜΕΤΡΟ).Οι υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας δεν έδωσαν κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και καμία σαφή προοπτική για την ολοκλήρωση του έργου και την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, που η κυβέρνηση το καθυστερεί εντελώς αδικαιολόγητα εδώ και δύο χρόνια, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες μικροπολιτικές σκοπιμότητες και οικονομικά συμφέροντα.

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τις πράξεις της εξακολουθεί να δυσφημίζει την Ελλάδα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα που έχει ταχθεί με πρωτοφανή ομοθυμία υπέρ της διατήρησης των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους. Συνεχίζει, όμως, και να έχει διαρκώς απέναντί της την κοινωνία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επλήγησαν καίρια κατά την περίοδο της πανδημίας εξαιτίας των κυβερνητικών παλινωδιών στην υγειονομική κρίση αλλά και στο θέμα του ΟΑΣΘ και των εξαιρετικά προβληματικών αστικών μετακινήσεων. Οι υπουργοί της, ωστόσο, αρέσκονται να πανηγυρίζουν και να θεωρούν προσωπική τους δικαίωση την πολιτιστική καταστροφή και την καθυστέρηση των εργασιών του μετρό».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)