Μετά τον σάλο που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες έκτακτες προσγειώσεις αεροσκαφών της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ισπανία λόγω έλλειψης καυσίμων, η γερμανική ένωση χειριστών πολιτικής αεροπορίας Cockpit κατήγγειλε τη Ryanair ότι ασκεί «σκληρές πιέσεις» στο θέμα της οικονομίας καυσίμων, καταρτίζοντας "πίνακες απόδοσης" των κυβερνητών βάσει της κατανάλωσης καυσίμων που επιτυγχάνουν.
Όπως τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Γιεργκ Χάντβεργκ, εκπρόσωπος της Cockpit, η ποσότητα καυσίμων με την οποία τροφοδοτείται το κάθε αεροσκάφος ορίζεται εν μέρει από τους κανονισμούς του κατασκευαστή. Όμως, πέραν της νόμιμης ελάχιστης ποσότητας, ο κυβερνήτης είναι εκείνος που αποφασίζει πόσα αποθέματα οφείλει να διαθέτει το αεροσκάφος «για περισσότερη ασφάλεια» - ιδίως όταν εξυπηρετεί πτήσεις προς πολυάσχολα αεροδρόμια, όπου είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνει κύκλους έως ότου του δοθεί άδεια προσγείωσης. Ο Χάντβεργκ τόνισε πως, εκτός της Ryanair, τα καύσιμα αποτελούν «έναν σοβαρό παράγοντα κόστους ιδίως για τις εταιρείες χαμηλού κόστους» και πως σε γενικές γραμμές «πολλές εταιρείες» δίνουν οδηγίες στους κυβερνήτες για τρόπους χαμηλής κατανάλωσης.
«Τα δικαιώματα των κυβερνητών εξευτελίζονται και δεν μπορούν πλέον να αναλάβουν τις ευθύνες τους» τόνισε χαρακτηριστικά ο Γερμανός χειριστής. Σημειώνεται πως οι ισπανικές αρχές πολιτικής αεροπορίας έχουν δρομολογήσει έρευνες κατά της Ryanair έπειτα από τα τρία παρόμοια περιστατικά τον περασμένο μήνα, όταν η εταιρεία ζήτησε να προσγειωθούν εκτάκτως τρία αεροσκάφη της λόγω έλλειψης καυσίμων.