to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:29 | 06.04.2015

Πολιτική

Ρ. Καλφακάκου: Να βρεθεί αξιόπιστη λύση για να γίνει το μετρό

Να γίνει το Μετρό προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών της Θεσσαλονίκης ζήτησε η δημοτική σύμβουλος και επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη», Ρία Καλφακάκου, σε συνέντευξη της στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο 93,4» και τον δημοσιογράφο Απόστολο Λυκεσά, με αφορμή την πρόσφατη ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το θέμα του Μετρό.


«Όταν ο κ. Μπουτάρης έφερε την αρχική του γραπτή πρόταση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν ανέφερε τους μετρόπληκτους και τους εργαζόμενους, έκανε όμως αναφορά στην ομιλία του, ούτε την επιτροπή κοινωνικού ελέγχου και παρακολούθησης του έργου» σημείωσε η κ. Καλφακάκου.

«Εκ μέρους της «Θεσσαλονίκης Ανοιχτής Πόλης» τα έθεσα εγώ, και όταν ήρθε η ώρα διαμόρφωσης της απόφασης πρότεινα ότι εκτός από τα σημεία που είχε βάλει ο κ. Δήμαρχος, έπρεπε να προστεθούν τα σημεία για τους εργαζόμενους, τους μετρόπληκτους, την επιτροπή κοινωνικού ελέγχου από φορείς της πόλης.

Συμφωνούμε σε όλο το ψήφισμα, όμως  ψηφίσαμε λευκό γιατί θέσαμε το θέμα ότι πρέπει να αναφερθούν οι ευθύνες των παλαιότερων κυβερνήσεων που φτάσανε το έργο ως εδώ, και τώρα παραδίδουν στην νέα κυβέρνηση με αμαρτωλό παρελθόν. Είναι δισεπίλυτο το ζήτημα λόγω του αμαρτωλού παρελθόντος» τόνισε .

«Για παράδειγμα, έχει γίνει σε 8 χρόνια έχεις κάνει 35% του έργου και τώρα λένε ότι σε 4 χρόνια πρέπει να ολοκληρωθεί το 65% του έργου. Δηλαδή σε μισό χρόνο να γίνει το διπλάσιο έργο.

Η κυβέρνηση θα κάνει ότι μπορεί και το έχει πει, για να βρει την χρηματοδότηση, γιατί παρά το 1 δις. από διάφορες πηγές, όταν ένα έργο παρατείνεται πολλά έξοδα αυξάνονται. Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση πρέπει να κάνει το έργο σε σύντομο διάστημα και με περισσότερα λεφτά.

Είναι πιθανό το δημόσιο να αναγκαστεί να βάλει περισσότερα χρήματα, κάτι δύσκολο, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ ύψους 560 εκατομμυρίων ευρώ για το εκτελεσθέν έργο. Για να δούμε τα μεγέθη, έχουν ξοδευτεί 300 εκατομμύρια, ζητάει 560, και όλος ο προϋπολογισμός ήταν 1 δις» σημείωσε η Ρ. Καλφακάκου.

«Έχεις να αντιμετωπίσεις τον παλιό ανάδοχο, που μπορεί να τα βρεις για να συνεχίσει, να τα βρεις όμως με λογικούς όρους, με λογικό χρόνο με λογικό κόστος και εγγυήσεις ότι θα κάνει το έργο διότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη, ή να μη τα βρεις και να έχεις τον φόβο ότι θα δικαιωθεί για το 1/3 των απαιτήσεων η κοινοπραξία, και ίσως να ζητήσει και διαφυγόντα κέρδη.

Οι πολιτικές ευθύνες που δεν ξέρουμε μέχρι που φτάνουν έπρεπε να αναδειχθούν. Η γρήγορη και βιαστική δημοπράτηση του έργου το 2006, με προμελέτη η οποία δεν σου δίνει με αξιοπιστία τον χρόνο και το κόστος του έργου, μπορεί να προκηρύχτηκε βιαστικά για πολιτικά και επιχειρηματικά συμφέροντα» τόνισε.

«Η βιασύνη και η προχειρότητα αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Πρέπει να αναλάβουν τις  πολιτικές τους ευθύνες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα. Πας εμπρός και προσπαθείς να βρεις τα λεφτά, και την αξιόπιστη λύση για να γίνει το έργο, προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών της Θεσσαλονίκης» κατέληξε η δημοτική σύμβουλος και επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη», Ρία Καλφακάκου.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)