to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:51 | 13.05.2020

Οικονομία

Σφοδρά πυρά ΣΥΡΙΖΑ για την κυβερνητική γενναιοδωρία απέναντι σε Fraport και Aegean

«Η ΝΔ σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των ιδιωτικών εταιριών που διαχειρίζονται τα πιο επικερδή αεροδρόμια της χώρας, χωρίς δεύτερη σκέψη»


Για «γενναιοδωρία της Κυβέρνησης στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα» κάνει λόγο σε δήλωσή (12/5/20) της η βουλεύτρια Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενη στις ενισχύσεις σε Fraport και Aegean την περίοδο της πανδημίας:

«Δεν έχει τέλος η γενναιοδωρία της Κυβέρνησης όταν έχει να κάνει με τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενες δηλώσεις και σε σχετικές ερωτήσεις προς τους αρμόδιους Υπουργούς, στις οποίες δεν έχουμε λάβει ποτέ απάντηση, η ΝΔ σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των ιδιωτικών εταιριών που διαχειρίζονται τα πιο επικερδή αεροδρόμια της χώρας, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Κι ενώ πριν λίγες μέρες «δώρισε» στη Fraport ένα εξάμηνο για την καταβολή των οφειλομένων στο ελληνικό δημόσιο, χωρίς να ληφθεί καν υπόψη η Σύμβαση Παραχώρησης, πληροφορούμαστε από τον Τύπο ότι την ίδια ώρα δόθηκαν bonus στα υψηλά στελέχη της εταιρίας (σ.σ.: διαβάστε αναλυτικά), λόγω των υπερκερδών για το έτος 2019. Τη στιγμή δηλαδή που δήλωναν αδυναμία καταβολής των οφειλομένων στο ελληνικό κράτος και επικαλούνταν «Δυσμενές Συμβάν», ενώ ταυτόχρονα τα εργασιακά δικαιώματα των υπόλοιπων εργαζομένων της εταιρίας και οι αμοιβές τους πλήττονται διαρκώς.

Οφείλει λοιπόν η Fraport που από τη μία δηλώνει αδυναμία να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της στο δημόσιο κι όμως από την άλλη μοιράζει bonus, να εξηγήσει την αντιφατική στάση της, τόσο στον ελληνικό λαό, όσο βέβαια και στους εργαζομένους της που άλλοι πλήττονται και άλλοι αποκομίζουν κέρδος!

Σειρά τώρα έχει και η Aegean! Σύμφωνα με τα διαρρέοντα δημοσιεύματα στον Τύπο, η αεροπορική εταιρία θα λάβει ισχυρή κρατική βοήθεια (μετά βέβαια και την ΠΝΠ για μη επιστροφή χρημάτων των εισιτηρίων στους δικαιούχους, κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κανονισμών), με αντάλλαγμα μετοχές της εταιρίας, χωρίς όμως δικαίωμα ψήφου στο Διοικητικό Συμβούλιο. Δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο θα επωμιστεί το χρέος της αεροπορικής εταιρίας, δίχως όμως να μπορεί το ίδιο να βάζει όρια σε τυχόν bonus σε στελέχη, να ελέγχει εσωτερικά και να έχει λόγο στις αποφάσεις της.

Είναι να απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν αυτός που ζητά την κρατική βοήθεια να βάζει και όρους στη διαχείριση των εκατομμυρίων που θα δοθούν. Γιατί άραγε η Κυβέρνηση της ΝΔ το δέχεται ακρίτως, χωρίς ανταλλάγματα και εγγυήσεις, ενώ την ίδια ώρα έχουμε τα παραδείγματα μεγάλων αεροπορικών εταιριών, όπως η Lufthansa, η Air France/KLM και η Alitalia, όπου θεωρείται αναγκαία η συμμετοχή του κρατικού παράγοντα στο Διοικητικό Συμβούλιο;

Σιγή ιχθύος τηρεί βέβαια η Κυβέρνηση για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, παραβλέποντας ότι έχουν πληγεί ομοίως από τον πανδημία. Αυτό που παρατηρείται έως τώρα είναι οι ad hoc ρυθμίσεις για ιδιωτικές επιχειρήσεις, δίχως να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των αερολιμένων (δημοσίων και ιδιωτικών) και των αεροπορικών εταιριών και άρα η απουσία συγκεκριμένου πλαισίου για την αντιμετώπιση του ζητήματος εν γένει. Οι αποσπασματικές αυτές ρυθμίσεις οδηγούν σίγουρα σε αθέμιτο ανταγωνισμό, κατά παράβαση του ενωσιακού και εθνικού δικαίου».

Ανάλογο είναι και το σχόλιο του τομεάρχη Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά (13/5/20):

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)