Όπως σημειώνεται στη μελέτη, η οικονομική ύφεση, σε συνδυασμό με τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης, έχουν αρνητική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα και την ψυχολογία των νοικοκυριών, μειώνοντας την κατανάλωση ειδών ένδυσης και υπόδησης, κυρίως επωνύμων.
Σύμφωνα με το δείκτη όγκου της ΕΛΣΤΑΤ, το 2011 ο τομέας ένδυσης-υπόδησης κατέγραψε υποχώρηση 18,8% (η μεγαλύτερη απώλεια συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου), ενώ τους πρώτους 8 μήνες του 2012 η πτώση έγινε εντονότερη(-21,5% σε ετήσια βάση). Η σωρευτική μείωση σε σχέση με το 2005 ανέρχεται σε περίπου 30%.
Με βάση την Hellastat, σημαντικοί αντιπρόσωποι γνωστών εμπορικών σημάτων βρίσκονται σε διαδικασία πτώχευσης, έχοντας απολέσει τα δικαιώματα διακίνησης των εν λόγω brands. Ενδεικτικά, η Ridenco δεν διακινεί πλέον τις μάρκες Timberland και Nautica που αντιπροσώπευε για χρόνια, ενώ οι Burberry και D&G διακινούν τα προϊόντα τους απευθείας στην ελληνική αγορά, μετά την πτώχευση της ΓΑΒΑΛΑΣ Α.Ε.
Πηγή: euro2day.gr