to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:39 | 10.07.2013

Κοινωνία

Προσφυγή πανεπιστημιακών καθηγητών στο ΣτΕ κατά του Μνημονίου 3

Ζητούν να κριθεί αντισυνταγματικό


Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν  πανεπιστημιακοί καθηγητές ζητώντας να κριθεί αντισυνταγματικό και αντίθετο στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) το Μνημόνιο ΙΙΙ, κατά το σκέλος εκείνο που μειώνει αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012 τις αποδοχές και τα επιδόματα.

Συγκεκριμένα στο ΣτΕ προσέφυγαν τρεις καθηγητές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ζητώντας να τους καταβληθούν έντοκα τα ποσά των αποδοχών τους από 1.8.2012-30.4.2013 που, όπως λένε,  παράνομα περικόπησαν από το αντισυνταγματικό και αντίθετο στην ΕΣΔΑ Μνημόνιο ΙΙΙ.

Στην προσφυγή τους οι πανεπιστημιακοί καθηγητές επισημαίνουν ότι παραβιάζονται διατάξεις του Συντάγματος, οι συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι παραβιάζεται το άρθρο 17 του Συντάγματος και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ που προστατεύει την ιδιοκτησία στην έννοια της οποίας υπάγονται και οι αποδοχές και συντάξεις των εργαζομένων. Και αυτό γιατί επιστράφηκαν από την πλευρά των καθηγητών νόμιμες και δεδουλευμένες αποδοχές πέντε μηνών κατά παράβαση του δικαιώματός τους στην περιουσία.

Η υπόθεση θα εκδικαστεί από την Ολομέλεια του ΣτΕ με την έναρξη του δικαστικού έτους (17 Σεπτεμβρίου 2013) και θα έχει τον χαρακτήρα της «πιλοτικής δίκης», καθώς θα αποτελέσει οδηγό για εκκρεμείς όμοιες υποθέσεις στα Διοικητικά Δικαστήρια.

Οι  πανεπιστημιακοί καθηγητές αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να διεκδικήσουν δικαστικά και αποζημίωση αστικής ευθύνης κατά το άρθρο 105 εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα.

Πηγή: www.naftemporiki.gr

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)