to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:30 | 28.09.2020

Οικονομία

«Προκαλεί η κυβέρνηση με τα νέα «λεφτόδεντρα» για τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα»

Ανακοίνωση Τμήματος Οικονομικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ


Νέα «λεφτόδεντρα» για τα ΜΜΕ της λίστα Πέτσα φύτρωσαν (με τη διαδικασία μάλιστα του κατεπείγοντος) στο νομοσχέδιο για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών του «Ιανού», που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή. Μόνο που δεν «ανακουφίζουν» του πλημμυροπαθείς, αλλά τα ΜΜΕ της διαπλοκής και των κολλητών.

Θυμίζουμε ότι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ευλόγως συμφώνησε για την κατεπείγουσα διαδικασία, προκειμένου να ληφθούν το συντομότερο δυνατόν, τα όποια, έστω και ανεπαρκή μέτρα της κυβέρνησης. Όχι όμως για να υλοποιηθούν και πάλι αμαρτωλές δεσμεύσεις στην πλάτη μιας κοινωνίας που χειμάζεται από την πανδημία, την οικονομική κρίση και τις βιβλικές πλημμύρες...

Θυμίζουμε ότι στην πρώτη καμπάνια, το γνωστό «Μένουμε σπίτι», που κόστισε πάνω από 24 εκατ. ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό, χρηματοδοτήθηκαν (με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς αντικειμενικά κριτήρια αναγνωσιμότητας και τηλεθέασης και με απευθείας αναθέσεις) τηλεοπτικά κανάλια, διαδικτυακούς ιστότοπους, ραδιόφωνα και εφημερίδες των συστημικών μεγαλο-παραγόντων της ενημέρωσης, και από την άλλη σε μέσα επικοινωνίας των κολλητών, που συχνά "δεν τα ήξερε ούτε ο η μάνα τους".

Θυμίζουμε, επίσης, ότι τα στοιχεία για την χρηματοδότηση της καμπάνιας δόθηκαν, όχι μόνο καθυστερημένα, αλλά και επεξεργασμένα (για να μην αποτολμήσουμε να πούμε «μαγειρεμένα») στη δημοσιότητα, μετά από τον σάλο που δημιουργήθηκε και τα συνεχή αιτήματα του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.

Τώρα, διαπιστώνουμε με έκπληξη, ότι ένα ακόμα χρηματοδοτικό πακέτο στήριξης των μεγαλο-καναλαρχών και των ΜΜΕ των κολλητών κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών του «Ιανού»!

Συγκεκριμένα:

· Με το άρθρο 8 χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021 (δηλαδή για δαπάνες που ήδη έγιναν το 2019 (!) και που γίνονται φέτος), μέτρο το οποίο επίσης ευνοεί τους μεγαλο-καναλάρχες, που νέμονται το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας και είχαν λάβει και θα λάβουν την μερίδα του λέοντος από την κρατική χρηματοδότηση.

· Με το άρθρο 9 αναστέλλεται για 12 μήνες από 1.10.2020 το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης, μειώνοντας τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού κατά 18 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το ΓΛΚ, προς όφελος των πωλήσεων των παρόχων της συνδρομητικής τηλεόρασης.

· Με το άρθρο 11 η κυβέρνηση προχωρά άμεσα σε νέα διαφημιστική καμπάνια, αντίστοιχης εκείνης του «Μένουμε σπίτι, και μαντέψτε…, με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διαγωνισμό. Επίσης, τόσο στη σχετική διάταξη, όσο και στη συνοδευτική του νομοσχεδίου έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, δεν αναφέρεται πουθενά το κόστος της επιβάρυνσης της νέας καμπάνιας! Υπάρχει μόνον η δήλωση του κ. Πέτσα, ότι πρόκειται για 2 εκατ. Ευρώ, που θα δοθούν στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας. Αν το ποσό είναι αποφασισμένο, τί εξυπηρετεί η μη συγκεκριμενοποίηση του; Μήπως θεσπίζεται εξουσιοδοτική διάταξη που θα χρησιμοποιείται κάθε φορά, που η προπαγάνδα της κυβέρνησης έχει ανάγκη ενίσχυσης;

Σε τί ωφελούνται άραγε οι πλημμυροπαθείς από τα παραπάνω μέτρα που η κυβέρνηση και η Ν.Δ. ψηφίζουν "επειγόντως"; Σε τίποτα και επομένως σε ένα μόνο συμπέρασμα μπορούμε να καταλήξουμε: Τέλειωσε το καύσιμο στον κινητήρα της λίστα Πέτσα και η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιλέγει να φουλάρει ξανά το ρεζερβουάρ της μιντιακής διαπλοκής, αγοράζοντας επικοινωνιακό χρόνο πολιτικής επιβίωσης.

Θα την διαψεύσουν όμως οι εξελίξεις, γιατί η κοινωνία έχει μπουχτίσει από την προπαγάνδα των ΜΜΕ της λίστα Πέτσα για το ανύπαρκτο κυβερνητικό έργο και τον «νέο Μωυσή».

Η κοινωνία απαιτεί ουσιαστικά μέτρα στήριξης και όχι διαφημίσεις.

Τέρμα λοιπόν οι αδιαφανείς απευθείας αναθέσεις και τα "δωράκια" ημετέρων!

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)