to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:12 | 29.07.2016

Πολιτική

Αλ. Τσίπρας: Το έργο αυτό έχει μόνο έναν ιδιοκτήτη, τον λαό της Πάρου (βίντεο)

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο υποδομής, ένα έργο υπόδειγμα για το πώς παίρνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις μπορούν να γίνουν σημαντικά επιτεύγματα», είπε ο Αλ. Τσίπρας.


Έργο, το οποίο θα δώσει πνοή σε ένα νησί που αποτελεί τοπόσημο για όλες τις σημαντικές καμπάνιες του τουρισμού, χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, σημειώνοντας ότι το συγκεκριμένο νησί είναι ένας πανέμορφος προορισμός στην καρδιά των Κυκλάδων και στην καρδιά της ατμομηχανής της οικονομίας, που είναι ο τουρισμός.

 

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η ολοκλήρωση του έργου στο τελευταίο στάδιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς προκειμένου να προλάβει τη θερινή περίοδο έγινε μέσα σε διάστημα 102 ημερών. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το Πάσχα όλο το σημείο ήταν καλυμμένο με χώμα, αλλά τώρα υπάρχει ένας σταθμός που μπορεί να εξυπηρετήσει τη λειτουργία ενός σύγχρονου αεροδρομίου και αυτό παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες.

 

Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι το νέο αεροδρόμιο αποτελεί υπόδειγμα και παράδειγμα πως όταν υπάρχει βούληση των κατοίκων και αγαστή συνεργασία ανάμεσα στην πολιτεία και τους ιδιώτες, τότε μπορεί να έχουμε σημαντικό αποτέλεσμα. Επίσης, επεσήμανε το οικονομικό όφελος από την υλοποίηση του έργου, αφού το Δημόσιο δεν θα χρειάζεται να πληρώνει 4,2 εκατ. ευρώ τον χρόνο στην επιδότηση της άγονης γραμμής, αλλά και το όφελος από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, σημειώνοντας ότι πλέον πάνω από 300 άνθρωποι θα μπορούν, καθημερινά, να κλείνουν φθηνά εισιτήρια και να φθάνουν στην Πάρο.

 

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις μεγάλες προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και ευχαρίστησε τους απλούς πολίτες που εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ πρόσθεσε ότι τα οφέλη από το νέο αεροδρόμιο θα επιτρέψουν την επέκταση των έργων και την ολοκλήρωση του εξοπλισμού του νέου αεροδρομίου. Συγκεκριμένα, είπε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα διπλασιαστεί η υποδομή του αεροσταθμού, με προοπτική να φθάσει τα 5.000 τμ. Αντίστοιχα και η επέκταση του διαδρόμου θα επιτρέψει στην Πάρο να συνδεθεί με μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα.

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει ο ανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών γραμμών στο σύνολο της νησιωτικής χώρας και η προώθηση υδατοδρομίων ιδιαίτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου, που θα δώσει ώθηση στον τουρισμό. Από την εξοικονόμηση εξάλλου πόρων που συνεπάγεται το νέο αεροδρόμιο θα εξασφαλιστούν δύο ελικόπτερα για έκτακτες αερομεταφορές.

Οι επισκέπτες του νησιού αναμένεται αυξηθούν κατά 150.000 κατ' έτος και η τουριστική περίοδος θα επιμηκυνθεί, είπε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι το νέο αεροδρόμιο δείχνει πως με σύμπνοια μπορεί να γίνουν σημαντικά πράγματα. Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα για την επανεκκίνηση έργων υποδομής και υπογράμμισε ότι βασική μέριμνα είναι να ξεκινήσουν σε βάσεις υγιείς.

Είπε ακόμη ότι η Πολιτεία πρέπει να σκύψει με ευαισθησία στο θέμα της νησιωτικότητας και γι’ αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα ανασυγκρότησης του κοινωνικού κράτους και των δομών τους ιδίως στα νησιά. Επίσης ευχαρίστησε τον μητροπολίτη Παροναξίας για τη δήλωσή του ότι η Εκκλησία θα μπορούσε να διαθέσει έκταση για δημιουργία νοσοκομείου.

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχήθηκε να είναι καλορίζικο το νέο αεροδρόμιο, σημειώνοντας ότι έχει έναν και μόνο ιδιοκτήτη, τους Παριανούς, δεν έχει ιδιοκτήτη καμία κυβέρνηση και κανέναν υπουργό.



Ολόκληρος ο χαιρετισμός του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στα εγκαίνια του αεροδρομίου της Πάρου:

Φίλες και Φίλοι

Βρίσκομαι εδώ, μαζί σας, στα εγκαίνια του νέου αερολιμένα της Πάρου.

Ενός έργου που θα δώσει πνοή σε ένα νησί, που αποτελεί ισχυρό τοπόσημο για όλες τις σημαντικές διαφημιστικές καμπάνιες του ελληνικού τουρισμού.

Η Πάρος, στην καρδιά των Κυκλάδων, ένας εξαιρετικά σημαντικός, πανέμορφος προορισμός, στην καρδιά, όμως, ταυτόχρονα, και της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας, που είναι ο ελληνικός τουρισμός.

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, διότι, όπως ειπώθηκε, πριν από λίγο, τόσο από τον Σεβασμιότατο όσο και από τον υπουργό, αλλά και από τον κύριο Βασιλάκη της Aegean, πρόκειται για ένα έργο, που η υλοποίηση του τελευταίου σταδίου του –που, συνήθως είναι και το πιο δύσκολο, αφού αυτά τα έργα κολλάνε πάντοτε σε χρονοβόρες διαδικασίες και γραφειοκρατία- υλοποιήθηκε μέσα σε ένα εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, 102 ημερών. Μετά το Πάσχα, εδώ, ήταν χώμα και, τώρα, έχει έναν σταθμό που μπορεί να εξυπηρετήσει τη λειτουργία ενός σύγχρονου αεροδρομίου, έναν σύγχρονο Πύργο ελέγχου, υποδομές. Μέσα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες

Και γιατί είναι παράδειγμα και υπόδειγμα αυτό; Διότι, μπορεί να συνειδητοποιήσουμε, όταν υπάρχει ο συνδυασμός της πολιτικής βούλησης αλλά, κυρίως, της θέλησης των πολιτών, των κατοίκων, των τοπικών φορέων και της αγαστής συνεργασίας ανάμεσα στην ελληνική Πολιτεία και στους ιδιώτες που συμβάλλουν, τότε, μπορούμε να έχουμε πάρα πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ακόμη και θαύματα, με την έννοια του ό,τι σε χρόνο ρεκόρ υλοποιήθηκε το έργο. Είναι ένα έργο το οποίο όχι μόνο δεν είναι κοστοβόρο, όχι μόνο δεν ζημιώνει το ελληνικό δημόσιο, αλλά θα συνεισφέρει στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο θα σταματήσει να πληρώνει περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Διότι η Πάρος ήταν άγονη γραμμή και σήμερα η Πάρος σταματάει να είναι άγονη γραμμή. Και αν κανείς αθροίσει, στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια, αυτό το κέρδος από το τέλος της χρηματοδότησης της Πάρου ως άγονης γραμμής, θα έχει αμέσως-αμέσως όλο τον προϋπολογισμό του έργου. Και δεν αναφέρομαι, βεβαίως, στις υπεραξίες της οικονομίας που μπορεί να δημιουργηθούν από το γεγονός ότι πλέον έχουμε τη δυνατότητα, πάνω από 300 άνθρωποι, καθημερινά, να μπορούν να κλείνουν εισιτήρια φτηνά και να έρχονται στην Πάρο. Αυτό το γεγονός, βεβαίως, μπορεί να δώσει μια ιδιαίτερη ώθηση στον τουρισμό, στην τοπική οικονομία.

Εγώ, θα ήθελα, απλά, να πω ότι αυτές οι εικόνες στη μνήμη όλων μας όσοι έχουμε επισκεφθεί το όμορφο νησί σας, το να βρισκόμαστε σε μικρά αεροπλάνα των δεκαπέντε θέσεων και να περιμένουμε να δούμε τον υδράργυρο, αν θα ανέβει ή θα κατέβει, για να βγουν ή να μπουν δύο στο αεροπλάνο, είναι παρελθόν. Και αυτό είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη.

Θέλω, λοιπόν, να σταθώ ιδιαίτερα στις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν για την ολοκλήρωση του έργου, εντός του 2016, προκειμένου να μην χαθεί και η φετινή τουριστική χρονιά. Και θέλω, σε αυτό το σημείο, να εξάρω για άλλη μια φορά τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης που είναι προσπάθειες πολλών δεκαετιών.

Θέλω να ευχαριστήσω τους απλούς ανθρώπους που δούλεψαν χωρίς κόστος αυτές τις εκατό ημέρες. Βεβαίως, θέλω να ευχαριστήσω και την τεχνική εταιρεία που ανέλαβε και την εξαιρετική συνεργασία που υπήρχε ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών, το προσωπικό της Πολιτικής αεροπορίας, αλλά και την Olympic Air, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο.

Φίλες και φίλοι, θα ήθελα να μου επιτρέψετε να πω ότι πέραν του οφέλους το οποίο σας ανέλυσα, που θα βγάλει πολύ γρήγορα τα όποια έξοδα έγιναν από το 2012 και μετά, για την κατασκευή του αεροδιαδρόμου και των υποδομών, τα οφέλη αυτά σε κόστος, θα μας δώσουν τη δυνατότητα, πολύ γρήγορα, να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του νέου αεροδρομίου. Σήμερα, έχουμε, όπως γνωρίζετε, έναν αεροσταθμό 750 τετραγωνικών μέτρων. Μέχρι τέλους του χρόνου, ή αρχές του επόμενου, το αργότερο, θα διπλασιαστεί αυτή η υποδομή με άλλα 750 τετραγωνικά μέτρα, με προοπτική να φτάσει σταδιακά στα 5.000 τετραγωνικά μέτρα και με τη δημιουργία εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου.

Γνωρίζετε ότι έχουμε έναν αεροδιάδρομο που έχει ένα συνολικό μήκος, που μπορεί να φτάσει- με πολύ μικρά έργα επέκτασης- τα 2.000 μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι με την ανάπτυξη των κτιριακών υποδομών – σήμερα έχει 1.400 μέτρα, ενεργά, αλλά με πολύ μικρές βελτιώσεις μπορούμε να φτάσουμε στα 2.000 -, ότι το νησί σας, πέραν της άμεσης, καθημερινής διασύνδεσης, που σήμερα έχει με αεροπλάνα των περίπου 80 θέσεων, με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, πολύ σύντομα θα μπορεί να συνδέεται απ’ ευθείας με την Ευρώπη, με μεγάλα αστικά κέντρα, πρωτεύουσες της Ευρώπης, με πτήσεις τσάρτερ. Και έτσι, να δοθεί η δυνατότητα μιας πολύ σημαντικής ώθησης στο τουριστικό προϊόν. Και, βεβαίως, καθώς ερχόμασταν και βλέπαμε αυτήν την απαράμιλλη ομορφιά, από το παράθυρο του αεροπλάνου, τα καταγάλανα νερά, στα στενά ανάμεσα στην Πάρο και την Αντίπαρο, έρχεται στο μυαλό μας ότι ένα ταξίδι αεροπορικό στην Πάρο, είναι η καλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, για την Ελλάδα - και, μάλιστα την περίοδο της κρίσης- που τόσο ανάγκη έχει και την οικονομική, αλλά και ηθική στήριξη από την παρουσία τουριστών, πολιτών που θα έρθουν να περάσουν ξένοιαστες στιγμές σε έναν τόπο όμορφο αλλά ταυτόχρονα και ασφαλή. Γιατί, ας μη ξεχνάμε, πέρα από ευλογημένος τόπος απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, η Ελλάδα και το νησιωτικό της σύμπλεγμα, παρά την κρίση, παρά τις δυσκολίες που περνάμε, παραμένει μια όαση σταθερότητας σε μια ευρύτερα αποσταθεροποιημένη περιοχή.

Έλεγα λοιπόν, φίλες και φίλοι, ότι η εξοικονόμηση πόρων το επόμενο διάστημα θα μας δώσει τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του νέου αεροδρομίου, αλλά να προχωρήσουμε και σε έναν ενιαίο σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών γραμμών στο σύνολο της νησιωτικής χώρας.

Θα προχωρήσουμε ένα επίσης σημαντικό σχέδιο και όραμα για την προώθηση της κατασκευής υδατοδρομίων στη νησιωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου, που επίσης θα δώσει πολύ σημαντικές δυνατότητες ώθησης του τουρισμού, αλλά, ταυτόχρονα, άμεσα το επόμενο διάστημα θα έχουμε τη δυνατότητα από αυτή την εξοικονόμηση πόρων να εξασφαλίσουμε δύο υπερσύγχρονα ελικόπτερα για την κάλυψη έκτακτων αερομεταφορών και έκτακτων αναγκών των κατοίκων, τόσο της Πάρου ,όσο και άλλων νησιών και ιδιαίτερα νησιών που δεν έχουν αεροδρόμιο.

Φίλες και φίλοι,

Οι επισκέπτες του νησιού αναμένεται να αυξηθούν κατά 150.000 κατ’ έτος και η τουριστική περίοδος θα επιμηκυνθεί εξαιτίας της ευκολότερης προσβασιμότητας. Πιστεύω, λοιπόν, ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο υποδομής, αλλά και για ένα έργο υπόδειγμα, παράδειγμα, για το πώς σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής στενότητας, παίρνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις και με τη σύμπνοια, την ενότητα των τοπικών δυνάμεων, μπορεί να γίνουν σημαντικά επιτεύγματα.

Θα ήθελα, με την παρουσία μου εδώ, να σας πω ότι αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας το να προσπαθήσουμε το επόμενο διάστημα να αναδείξουμε την ιδιομορφία, αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες που έχουν οι νησιωτικές περιοχές της χώρας. Τα νησιά μας είναι πηγές οικονομικής και πολιτιστικής αναζωογόνησης και υποδομές, όπως αυτή, μπορούν να συμβάλουν. Αλλά και άλλες υποδομές είναι αναγκαίο να προωθηθούν το επόμενο διάστημα: η αναβάθμιση των λιμανιών και η ενεργειακή διασύνδεση μπορούν να συμβάλουν στην ισόρροπη ανάπτυξη και να μειώσουν την απόσταση ανάμεσα στο κέντρο και στην περιφέρεια.

Η προώθηση έργων υποδομής που συνδέονται με την αγροτική και μεταποιητική παραγωγή, την αλιεία και την τουριστική ανάπτυξη των νησιών, αποτελεί κύρια αναπτυξιακή μας κατεύθυνση. Και φροντίσαμε αυτό να αποτυπωθεί και στις βασικές προτεραιότητες του νέου αναπτυξιακού νόμου, που πριν από περίπου 20 ημέρες ψηφίσαμε στη Βουλή. Εκεί προσανατολίζουμε σημαντικό μέρος από τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, τις δημόσιες επενδύσεις και το σχέδιο Γιούνκερ.

Φίλες και φίλοι, στον ενάμιση χρόνο, που έχουμε αναλάβει, κινηθήκαμε συντονισμένα και για την επανεκκίνηση μεγάλων έργων υποδομής, αλλά και για τη δημιουργία νέων. Όχι βέβαια στη νοοτροπία του παρελθόντος, αλλά προσπαθώντας, αυτά τα έργα να τα θέσουμε σε εντελώς νέες βάσεις, ευνοϊκότερες για το δημόσιο συμφέρον.

Σήμερα, σε ολόκληρη τη χώρα έχουν ξαναξεκινήσει έργα τα οποία για πολλά χρόνια είχαν σταματήσει, με κίνδυνο να χάσουμε τις επιδοτήσεις από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Αναφέρομαι στους μεγάλους οδικούς άξονες, περιφερειακά αεροδρόμια, σιδηροδρομικά δίκτυα και λιμάνια που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Δεν υπάρχει, όμως αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια αυτή η κρίση έχει δημιουργήσει μεγάλες πληγές. Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν στα χρόνια της ύφεσης συρρίκνωσαν το παραγωγικό δυναμικό της χώρας και άρα την πραγματική προοπτική ανάκαμψης.

Από το 2007 μέχρι σήμερα χάθηκαν περίπου τα 2/3 των συνολικών επενδύσεων στη χώρα.

Πιστεύουμε, λοιπόν, βαθιά, ότι για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση με τους ρυθμούς που σήμερα έχουμε ανάγκη, δεν γίνεται αλλιώς παρά να ενισχύσουμε -καμιά φορά ακόμα και ξύνοντας τον πάτο του βαρελιού- τις δημόσιες επενδύσεις και τα μεγάλα έργα υποδομών.

Οι παραγωγικές τους διασυνδέσεις δίνουν δουλειά σε μια πληθώρα επαγγελμάτων σε τοπικό επίπεδο και διαχέουν τη ζήτηση σε μεγάλες και σε μικρές ελληνικές επιχειρήσεις. Κι αυτό, πιστεύουμε ότι θα είναι βιωμένη πραγματικότητα για την Πάρο, στο άμεσο μέλλον, μετά από αυτό το σημαντικό έργο υποδομής.

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο δύο ακόμα αναφορές.

Η πρώτη αναφορά είναι ότι η ελληνική Πολιτεία πρέπει να σκύψει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη νησιωτική Ελλάδα. Η κρίση έχει πλήξει τα νησιά μας και το γεγονός ότι για πολλά χρόνια, τα χρόνια της ανάπτυξης, δεν είχαμε καταφέρει ως Πολιτεία να διαμορφώσουμε συνθήκες υλοποίησης ισοδυνάμων, όπως για παράδειγμα, το μεγάλο ζήτημα του μεταφορικού ισοδυνάμου. Το γεγονός ότι οι κάτοικοι των νησιών, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας, πρέπει να πληρώνουν δύο και τρεις φορές παραπάνω τη μεταφορά τους., Το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια εστιάζουμε στους 4-5 καλοκαιρινούς μήνες, αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η νησιωτική Ελλάδα δεν είναι μόνο το καλοκαίρι. Και βεβαίως οι δυσβάσταχτοι φόροι τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον στους κατοίκους των νησιών.

Προτεραιότητά μας είναι, το επόμενο διάσημα, να ψάξουμε να βρούμε τον τρόπο – και υπάρχει τρόπος, το αποδεικνύει αυτό το έργο- παρά τις δυσκολίες, σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, να δώσουμε ανάσες. Ανάσες ανάπτυξης, επιχειρηματικότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης.

Και θα ήθελα, με αυτή την ευκαιρία, να πω: Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε το κάθε ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου για την επιστροφή κοινωνικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Και να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης του κοινωνικού κράτους και των δομών του, ιδίως στη νησιωτική χώρα, που θ αφορά κατά προτεραιότητα την υγεία, την παιδεία, την κοινωνική ασφάλιση, την αντιμετώπιση της ανεργίας και της ανθρωπιστικής κρίσης.

Άκουσα με προσοχή τον Σεβασμιότατο να αναφέρεται, κυρίως, στα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας υγείας και της περίθαλψης. Και θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για το γεγονός ότι η Εκκλησία προτίθεται να συμβάλει με την παραχώρηση χώρου, όπως ακριβώς έγινε και στη Σαντορίνη, όπου πριν λίγες ημέρες εγκαινιάσαμε ένα σύγχρονο νοσοκομείο. Η Εκκλησία, και εκεί, παραχώρησε το οικόπεδο και μπήκε στην πρώτη γραμμή, μάλιστα, μαζί με τους κατοίκους, όταν κάποιοι ήθελαν ένα δημόσιο νοσοκομείο να το παραδώσουν βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα για να γίνει ιδιωτικό νοσηλευτήριο.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι και στην Πάρο μπορούμε. Διότι η Πάρος και με αυτό το αεροδρόμιο γίνεται ένας πολύ σημαντικός προορισμός στην καρδιά των Κυκλάδων. Και πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες σε ιατρική περίθαλψη, όχι μόνο των τουριστών, αλλά και των μόνιμων κατοίκων του νησιού.

Θα ήθελα, λοιπόν, να πω, σε αυτή την κατεύθυνση, ότι ήδη είναι γεγονός για τους κατοίκους και της Πάρου και των άλλων νησιών, η πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είτε για όσους είναι ασφαλισμένοι είτε για όσους τα χρόνια της κρίσης έχασαν αυτή τη δυνατότητα και είναι ανασφάλιστοι.

Επίσης, πρέπει να πω ότι για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια, στο χώρο της δημόσιας υγείας είχαμε προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσοκομειακού προσωπικού. Και στο αμέσως προσεχές διάστημα προκηρύσσονται άλλες 2.500 κενές οργανικές θέσεις διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων μέσω ΑΣΕΠ. Είμαι βέβαιος ότι τα αρμόδια υπουργεία θα κάνουν ότι πρέπει προκειμένου, κατά προτεραιότητα, αυτές οι προσλήψεις να κατευθυνθούν εκεί που υπάρχει ανάγκη – και στα νησιά μας υπάρχει ανάγκη.

Επίσης, να θυμίσω την απόφασή μας για χορήγηση οικονομικού επιδόματος 400 ευρώ στους γιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου, ώστε να ενισχυθούν οι άγονες και νησιωτικές περιοχές.

Και, βεβαίως, να πω ότι άμεση προτεραιότητά μας στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, αλλά και στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, ήταν η ενίσχυση των νησιών μας, κυρίως εκείνων που δέχτηκαν το μεγάλο πλήγμα από την προσφυγική κρίση και τα μεγάλα κύματα προσφύγων το τελευταίο διάστημα.

Κλείνοντας, φίλες και φίλοι, θέλω να ευχηθώ καλορίζικο αυτό το αεροδρόμιο, που όπως πολύ σωστά ο υπουργός Υποδομών είπε, έχει έναν και μόνο έναν ιδιοκτήτη: Τον λαό της Πάρου, τους πολίτες της Πάρου. Δεν ανήκει σε καμιά κυβέρνηση και σε καμιά εξουσία, παρά μονάχα στους πολίτες της Πάρου, στον λαό της Πάρου. Και θέλω να ευχηθώ πολλές και ασφαλείς αφίξεις.

Να επαναλάβω ότι για μας δίκαιη ανάπτυξη σημαίνει πρωτίστως περιφερειακή οικονομική και κοινωνική σύγκλιση και να πω ότι έργα υποδομής σαν αυτό πρέπει να προωθηθούν το επόμενο διάστημα σε όλες τις περιοχές της χώρας, για να βαθύνουν τον μετασχηματισμό της παραγωγικής μας βάσης και να δημιουργήσουν έναν ασφαλή δρόμο για την ανάκαμψη της χώρας. Μέσα, βεβαίως, από τον μεγάλο στόχο, τον κρίσιμο στόχο που είναι η μείωση της ανεργίας.

Θέλω λοιπόν, να σας ευχαριστήσω και να ευχηθώ αυτό το έργο να είναι μόνο η αρχή, ώστε αυτό το πανέμορφο νησί των Κυκλάδων να έχει τις υποδομές που του αξίζουν.

Σήμερα, λοιπόν, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα. Αξίζουν τα συγχαρητήρια σε όλους εσάς. Να το χαρείτε και είθε αυτό το μεγάλο έργο να είναι η αρχή μιας σημαντικής πορείας ανάκαμψης για τον τόπο σας.

 Σας ευχαριστώ.


 


 

Μια φωτογραφία της Πάρου και του νέου αεροδρομίου τραβηγμένη μέσα από το αεροπλάνο, λίγο πριν από την προσγείωση, ανέβασε στο λογαριασμό του στο twitter, ο πρωθυπουργός.


 

H Πάρος ανοίγει τα φτερά της
Ένα σημαντικό έργο, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου που αναμένεται να προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία στο νησί που κοσμεί το κέντρο των Κυκλάδων, εγκαινιάζει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ο οποίος έφτασε στο νέο αεροδρόμιο σήμερα το πρωί συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη και βουλευτές των Κυκλάδων.

Το νέο αεροδρόμιο που τέθηκε την περασμένη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία - 20 χρόνια μετά από την ημέρα που οι κάτοικοι της Πάρου το αιτήθηκαν μέσω απόφασης του Δημοτικού τους Συμβουλίου - χαρακτηρίζεται σημαντικό έργο υποδομής καθώς εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου που διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για την υλοποίηση του οποίου αγωνίστηκε ο παριανός λαός, φορείς του νησιού, η τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιήθηκαν όχι μόνο εθνικοί πόροι αλλά και ιδιωτικοί, υπήρξε συνεργασία του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.

Η κατασκευή νέου αεροδρομίου ήταν ένα αίτημα αρκετών ετών και εκτιμάται ότι δεν θα ωφελήσει μόνο την Πάρο και την Αντίπαρο αλλά και τα γύρω νησιά. Είναι αξιοσημείωτη η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του, την ΑΜΚΕ «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για τη δημιουργία εγκαταστάσεων εδάφους νέου αερολιμένα Πάρου». Μέσω της ΑΜΚΕ οι Παριανοί συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου.

Το έργο του νέου αεροδρομίου αφορά στο νέο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, που αποτελεί πάντα και το σημαντικότερο κατασκευαστικό κομμάτι ενός αεροδρομίου πολύ περισσότερο που πλέον δίνεται η δυνατότητα να δεχθεί και πτήσεις του εξωτερικού, να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και άρα με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους.

Έτσι η Πάρος από τη φετινή θερινή περίοδο αποκτά επιτέλους νέο αεροδρόμιο με όλες τις προβλεπόμενες υποδομές και πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση, την τοπική κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα, έφτανε τα 30.000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος 16 μηνών τετραπλασιασμό των επιβατών.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου αναμένεται να αποδώσει και όφελος στο ελληνικό δημόσιο και αυτό διότι η Πάρος είχε ενταχθεί στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε μέχρι σήμερα επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί ένα μόνο τύπος μικρού αεροσκάφους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας-Πάρου ανερχόταν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Τη δε περασμένη τετραετία η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια το κράτος χρειάστηκε να πληρώσει σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου.

Ο νέος διάδρομος μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου της Πάρου, κόστισε 15,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου είχαν ξεκινήσει πριν από μια 20ετία, το 1996 και η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Η κατασκευή του διαδρόμου που δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας, δίνει τη δυνατότητα στην Πάρο να συνδεθεί με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κλπ).

Η ολοκλήρωση δε του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τ.μ. και των συνοδών έργων επέτρεψαν την εκκίνηση της κανονικής επιχειρησιακής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Σε μια δεύτερη φάση σχεδιάζεται ο διπλασιασμός της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τ.μ. για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης ενώ προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί μεγάλος αεροσταθμός επιφάνειας 5.000 τ.μ. τα επόμενα χρόνια και οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου χρειάστηκε ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμό και παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της ΥΠΑ. Είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια οικονομικές εμπλοκές και μεγάλες καθυστερήσεις και τελικά η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε αφού το ΥΠΟΜΕΔΙ προχώρησε στην αποπληρωμή του έργου και στον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον περασμένο Μάϊο.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ προωθεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Φορείς της Πάρου, ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)