to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:35 | 15.05.2020

Κοινωνία

Πρ. Ένωσης Συλλόγου Γονέων Ρόδου: Μήπως η κυβέρνηση θέλει να μειώσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα νησιά με μάθημα εξ αποστάσεως;

«Το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο χτυπάει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Η παιδεία, όπως και η υγεία δεν είναι ατομική ευθύνη, είναι κοινωνικά αγαθά και το κράτος οφείλει να μας τα προσφέρει» τονίζει η Χριστίνα Γεωργίου, Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων Μαθητών Ρόδου μιλώντας Στο Κόκκινο Ρόδου και την Πόλυ Χατζημάρκου.


«Θεωρούμε απαράδεκτο η κυβέρνηση να περνάει ένα πολυνομοσχέδιο εν τω μέσω πανδημίας χωρίς να μπορούν να συνεδριάσουν Σύλλογοι Γονέων και Εκπαιδευτικών. Το νομοσχέδιο χτυπάει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Ενώ ο ΕΟΔΥ λέει ότι πρέπει να κρατούνται αποστάσεις και όπως ακούγεται θα υπάρχει ξανά έξαρση της πανδημίας, η κυρία Κεραμέως και η κυβέρνηση θέλουν από τον Σεπτέμβριο περισσότερα παιδιά μέσα στην τάξη και μάλιστα με συστεγάσεις ως και νηπιαγωγείων μαζί με μαθητές λυκείου» αναφέρει η κα. Χριστίνα Γεωργίου, Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων Μαθητών Ρόδου .

«Θέλουν να δημιουργήσουν έναν εξεταστικό μαραθώνιο σε γυμνάσια και λύκεια, αυξάνουν τα μαθήματα των εξετάσεων, επαναφέρουν την τράπεζα θεμάτων που θα ισχύει από την 1η Λυκείου –ας θυμηθούμε ότι όταν ίσχυε σε παλιότερα χρόνια το 40% των μαθητών έμεναν μετεξεταστέοι και με τον αγώνα όλων καταργήθηκε το 2015-.»

«Χωρίς να έχει δώσει ούτε ένα ευρώ για την παιδεία ,η κυβέρνηση πάει να το επαναφέρει και εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν ταξικό φραγμό. Αυτοί που έχουν την οικονομική άνεση θα στέλνουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια και όσοι γονείς δεν μπορούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν δεν θα μπορούν να φτάσουν αυτούς τους ρυθμούς. Στα νησιά που δουλεύουν με τον τουρισμό και η φετινή χρόνιά είναι χαμένη, μπορούν όλοι να καταλάβουν πόσο δύσκολο θα είναι αυτό για την τσέπη των γονιών».

«Πάνε να αλλάξουν τη δομή στα σχολεία και να εφαρμόσουν την δεξιότητα. Το κακό όμως είναι ότι παραγκωνίζουν την γνώση για την δεξιότητα βάζοντας επιχειρηματικούς φορείς να διδάξουν την «δεξιότητα», δηλαδή προσπαθούν να δημιουργήσουν εργάτες για τις όποιες  επιχειρήσεις αντί να δώσουν γνώση στα παιδιά για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους».

«Σκοπεύουν να κάνουν σχολεία «αριστείας» με τα πειραματικά σχολεία, παρέχοντας διαφορετική μόρφωση και αποκλείοντας τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, βάζουν αγγλικά στα νηπιαγωγεία, βάζουν την ειδική αγωγή σε δεύτερη μοίρα παίρνοντας εκπαιδευτικούς στο ΚΕΔΥ για να αποπερατώνουν γραφειοκρατική δουλειά, θα αξιολογούν τις σχολικές μονάδες ανάλογα με την επίδοση των μαθητών και ζητούν την οικονομική συνεισφορά των Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών στα κενά που αφήνει το κράτος, βάζουν ηλικιακό όριο τα 17 χρόνια για την εγγραφή σε ΕΠΑΛ που ουσιαστικά σπρώχνει χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά ΙΕΚ, επαναφέρουν την αναγραφή της «διαγωγής» στο απολυτήριο, τσακίζουν τα εργατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που προσπαθούν να προσφέρουν στο δεύτερο σπίτι των παιδιών –το σχολείο- ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης».

Για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση η κα. Γεωργίου επισημαίνει: «Δέχθηκα πολλά τηλεφωνήματα από γονείς που δεν είχαν την οικονομική άνεση να έχουν υπολογιστή στο σπίτι. Και θέλω να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς που ακόμα και έτσι έστελναν μήνυμα στο κινητό ενός γονιού για να υποδείξουν σελίδες και ασκήσεις που έπρεπε να παρακολουθήσει το παιδί.

Για τις κάμερες στα σχολεία, η ίδια τονίζει ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι βάναυση στα προσωπικά δικαιώματα. «Θεωρείται σωστό τα παιδιά να φοβούνται να εκφράσουν την άποψή τους, να πουν κάτι λάθος, να ζητήσουν πληροφορία γιατί δεν έχουν καταλάβει κάτι που είπε ο εκπαιδευτικός και όλο αυτό να βιντεοσκοπείται και να γίνεται viral; Το θεωρώ απαράδεκτο. Και αναρωτιέμαι, μήπως η κυβέρνηση σε εμάς στα νησιά θέλει να μειώσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών και στα ακριτικά μέρη να μην διορίζονται εκπαιδευτικοί και να γίνεται το μάθημα εξ’ αποστάσεως;»

Καταλήγοντας η κα. Γεωργίου τονίζει: ‘Ζητάμε ισότιμη δημόσια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και μάλιστα σε σύγχρονα κτήρια. Είμαστε στο 2020 και έχουμε σχολικές μονάδες που έζησαν οι παππούδες μας και οι προπάπποι μας. Θέλω μέσα από την εκπομπή σας να καλέσω όλους προς στήριξη των εκπαιδευτικών και των παιδιών μας και να είναι κοντά σε όποιες κινητοποιήσεις ακολουθήσουν. Η παιδεία και η υγεία δεν είναι ατομική ευθύνη, είναι κοινωνικά αγαθά και το κράτος οφείλει να μας τα προσφέρει».

tags: Νησιά

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)