to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Πώς μπαίνουν στα πανεπιστήμια οι Ευρωπαίοι;

Ποια μοντέλα μελετά το υπ. Παιδείας


Ο διάλογος για ένα νέο σύστημα εισαγωγής έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να “φουντώσει” στη Βουλή το επόμενο διάστημα. Στόχος είναι οι υπάρχουσες και νέες μεταρρυθμιστικές προτάσεις να αποτελέσουν τη βάση για ένα σχέδιο πρόσβασης στην τριτοβάθμια, που θα συνδέεται με αποφασιστικές αλλαγές τόσο στο Λύκειο όσο και στα ΑΕΙ. Στο υπουργείο Παιδείας λένε πως δεν βιάζονται· εξάλλου ο ορίζοντας κατάρτισης του τελικού Τριετούς Σχεδίου για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης τοποθετείται ένα χρόνο μετά. Οι όποιες αλλαγές, δε, στις Πανελλαδικές θα φανούν το 2020.

Φέτος υπήρξε μια πρώτη αναμόρφωση των επιστημονικών πεδίων και αλλαγές στα μαθήματα, ενώ την άνοιξη του 2017 οι μαθητές, όπως έχει προαναγγελθεί, θα δώσουν πρώτα ενδοσχολικές εξετάσεις και μετά Πανελλαδικές. Δεν αποκλείεται μεταρρυθμίσεις σαν κι αυτές, που δεν αμφισβητούν τον θεσμό των εξετάσεων εισαγωγής, να συνεχιστούν. Ωστόσο, η αλλαγή που αναζητείται σε βάθος 4ετίας πρώτο μέλημα θα έχει την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, την υποχώρηση της ισχύος της παραπαιδείας, την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που θέλουν οι μαθητές, όταν σήμερα το 80% περίπου δεν “μπαίνει” στην πρώτη του επιλογή.

Μια από τις παραμέτρους του διαλόγου, στην οποία θα αξιοποιηθεί και η εμπειρία του ΟΟΣΑ, είναι η μελέτη των συστημάτων πρόσβασης στην Ευρώπη -μελέτη με την οποία και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα εμπλακεί. Ήδη όμως ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων έχει πολύτιμες επεξεργασίες. Η ανεξάρτητη Αρχή αναθεώρησε φέτος το σχετικό πόρισμά της και η “Α” παρουσιάζει παραδείγματα διαφορετικών χωρών, μία εκ των οποίων στον καθ’ ημάς Νότο και μία που λαμβάνει “άριστα” στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Η γενική εικόνα στην Ευρώπη, πέραν της Σουηδίας, είναι ότι εξετάσεις στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση -το αντίστοιχο Λύκειο- διενεργούνται παντού, προκειμένου να προσμετρηθούν περισσότερο ή λιγότερο για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και πολυτεχνεία. Εξετάσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας μόνο διενεργούν Ισπανία και Βέλγιο, ενώ η Ελλάδα διενεργεί Πανελλαδικές και ενδοσχολικές. Στο γράφημα που επιμελήθηκε η “Α” παρουσιάζονται τα συστήματα εισαγωγής σε πέντε χώρες.

tags: άρθρα

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)