to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Πολιτική σύγκρουση για ευθύνες και μίζες στην Ιταλία

Σε μια Ιταλία που έχει κηρύξει εθνικό πένθος μετά την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι


Δημοσία δαπάνη θα γίνουν το Σάββατο οι κηδείες των 38 θυμάτων από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι (της "γέφυρας του Μπούκλιν”, όπως την έλεγαν στην Γένοβα), σε μια Ιταλία που έχει κηρύξει εθνικό πένθος και θα εκπροσωπηθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Ματαρέλα και τον πρωθυπουργό Κόντε.

Από τους 15 τραυματίες οι 9 βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ εκφράζονται φόβοι για 20 αγνοούμενους στα ερείπια. Τουλάχιστον 600 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους. “Είναι πολύ δύσκολο να βρούμε άλλους επιζώντες” προειδοποίησε ο περιφερειάρχης Τότι.

“Δεν είναι ένα μοιραίο γεγονός, μα ένα ανθρώπινο λάθος” τόνισε ο διευθυντής της Εισαγγελίας της Γένοβα Κότσι διευκρινίζοντας ότι ξεκίνησε έρευνα “για καταστροφή και πολλαπλή δολοφονία με δόλο”. Νωπές είναι οι μνήμες των μηχανικών που ζητούσαν την ανακατασκευή της υποδομής.

Ο λαϊκιστής Γκρίλο και οι “γκριλίνοι”

Το 2012 ο πρόεδρος των βιομηχάνων της Γένοβας είχε προειδοποιήσει ότι η γέφυρα Μοράντι “μπορεί να καταρρεύσει σε δέκα χρόνια”. Ένας Γενοβέζος ηθοποιός και ηγέτης ενός κινήματος που φιλοδοξούσε να κυβερνήσει του είχε απαντήσει ότι “είναι παραμυθάκι η κατάρρευση της γέφυρας”.

Αυτά και άλλα χειρότερα έγραφε το 2014 στο blog του ο ιδρυτής του Κ5Α Μπέπε Γκρίλο, που έσπευσε αμέσως να εξαφανίσει από τα κοινωνικά δίκτυα τις αναφορές του και τη διακωμώδηση των προειδοποιήσεων για την κατάρρευση της γέφυρας. “Θα τους σταματήσουμε με τον στρατό” υποστήριζε τότε ο Γκρίλο εναντίον όσων ήθελαν να αντικατασταθεί η γέφυρα με τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο.

Σήμερα στα ηνία του Κ5Α δεν βρίσκεται ο ηθοποιός από τη Γένοβα, αλλά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης και Εργασίας Ντι Μάιο, ο οποίος έσπευσε αμέσως μετά την κατάρρευση να ανακοινώσει την ανάκληση της άδειας διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων από την εταιρεία Atlantia, που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον. Η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε πτώση 17%.

“Δεν είναι δυνατόν να πεθαίνει κάποιος πληρώνοντας τα διόδια. Πριν ανακοινώσει η κυβέρνηση την ανάκληση της παραχώρησης της άδειας εκμετάλλευσης, το χρηματιστήριο είχε καταδικάσει ήδη την Atlantia. Εάν δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τους αυτοκινητόδρομους, θα το κάνει το κράτος” προειδοποίησε ο Ντι Μάιο απορρίπτοντας τα σενάρια για αποζημίωση 20 δισ. στην εταιρεία για την ανάκληση της άδειας.

"Εάν ο λόγος είναι δίκαιος, και πιστεύω ότι 40 νεκροί μέχρι τώρα αποτελούν έναν καλό λόγο δεν πιστεύω ότι θα πρέπει να καταβληθεί αποζημίωση για την ανάκληση της άδειας” είπε.

Κυβέρνηση Κόντε εναντίον Μπένετον

Ο Κόντε πραγματοποίησε μια έκτακτη και “συμβολική” συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στη Γένοβα για να επιβεβαιώσει την ανάκληση της άδειας στην Autostrade dell’Italia, δηλαδή στην Altantia και τους Μπένετον, και την άμεση βοήθεια των πληγέντων με 5 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Μεταφορών και στέλεχος του Κ5Α Τονινέλι ζήτησε τον παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου της Autostrade, αλλά από το... Facebook.

Από την πλευρά της η Atlantia διαμαρτυρήθηκε για την απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης και υποστήριξε ότι τήρησε τις δεσμεύσεις της, μεταξύ των οποίων οι τριμηνιαίοι έλεγχοι της υποδομής, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Η εταιρεία υποστήριξε επίσης ότι σε 5 μήνες μπορεί να ανακατασκευάσει τη γέφυρα και ότι όλοι θα πρέπει να περιμένουν τα αποτελέσματα των ερευνών.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διευκρίνισε ότι η ευθύνη για την ασφάλεια των υποδομών των αυτοκινητοδρόμων ανήκει στην εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση, όπως προβλέπεται από οδηγία του 2008.

Κατηγορίες για μαύρο χρήμα

Ο Ντι Μάιο κατήγγειλε ότι ο πρώην πρωθυπουργός Ρέντζι πέρασε “νύχτα” τη χορήγηση της άδειας εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων στην Atlantia και ότι “οι Μπένετον χρηματοδότησαν τις προεκλογικές εκστρατείες όλων των κομμάτων του παρελθόντος, όλων των κομμάτων των κυβερνήσεων του παρελθόντος”.

Απαντώντας μέσω των κοινωνικών δικτύων ο Ρέντζι δήλωσε ότι “όποιος, όπως ο Λουίτζι Ντι Μάιο, λέει ότι η κυβέρνησή μου πήρε χρήματα από τους Μπένετον ή την Autostrade είναι, μιλώντας με τεχνικούς όρους, ψεύτης. Εάν το λέει για πολιτικούς λόγους, είναι τσακάλι. Και στις δύο περιπτώσεις η αλήθεια είναι πιο ισχυρή από τις διαδόσεις: η κυβέρνησή μου δεν πήρε ούτε ένα λεπτό από αυτούς τους κυρίους, που δεν πλήρωσαν την προεκλογική μου εκστρατεία ούτε του Δημοκρατικού Κόμματος”.

“Το να χρησιμοποιείς μια τραγωδία για να επιτεθείς σε αντιπάλους με ψέματα δίνει και την αίσθηση της ηθικής και πολιτικής καρικατούρας του αντιπροέδρου της κυβέρνησης” συνέχισε ο Ρέντζι, για να καταλήξει ότι το Κ5Α “έλεγε όχι στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο και θεωρούσε την υπόθεση κατάρρευσης της γέφυρας Μοράντι ως ένα παραμυθάκι. Δεν είναι ένα παραμυθάκι, αλλά μια τραγωδία”.

Από την πλευρά του ο αρχηγός της Λέγκας Σαλβίνι ζήτησε την κατασκευή του περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου της Γένοβας από το ταμείο ανέγερσης... σχολικών κτηρίων.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)