to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:02 | 24.06.2015

πηγή: Αυγή

Πολιτική

Το πλήρες κείμενο της ελληνικής πρότασης

Σε κείμενο 10 σελίδων που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση στους δανειστές και το οποίο φέρει την υπογραφή του Αλέξη Τσίπρα, περιλαμβάνεται το σύνολο των ελληνικών προτάσεων, για μέτρα που θα αποφέρουν στα δημόσια ταμεία 7,9 ευρώ. Από αυτά, τα 7,3 δισ. ευρώ προέρχονται από αυξήσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Διαβάστε την ελληνική μετάφραση του 10σέλιδου κειμένου όπως δημοσιεύεται σήμερα (24/6) στην Αυγή


ΤΩΝ ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΟΥΡΙΔΗ

Την ψήφιση συμπληρωματικού προυπολογισμού έως και την 1η Ιουλίου μαζί με νέο δημοσιονομικό πρόγραμμα για την περίοδο έως το 2018 προβλέπει η πρόταση της Αθήνας, την οποία ήδη επεξεργάζονται τα τεχνικά κλιμάκια, ώστε να επιτευχθεί απόψε το βράδυ συμφωνία με τους εταίρους και να ανοίξει εκ νέου η ροή της χρηματοδότησης για τη χώρα μας.

Η "Αυγή" δημοσιεύει σήμερα τη μετάφραση του 10σέλιδου κειμένου που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση στους δανειστές με την υπογραφή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Σε αυτό περιλαμβάνεται το σύνολο των προτάσεων της χώρας για μέτρα ύψους 7,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 7,3 δισ. ευρώ προέρχονται από αυξήσεις φορολογικών εσόδων και ασφαλιστικών εισφορών.

Στα κυριότερα σημεία το κείμενο προβλέπει μέτρα για την αγορά εργασίας (π.χ. καταπολέμηση αδήλωτης εργασίας, επανεξέταση του υφισταμένου πλαισίου για συλλογικές διαπραγματεύσεις και εργασιακές σχέσεις κ.λπ.), άνοιγμα αγορών (π.χ. ενοικίαση διαμερισμάτων για τουριστική χρήση και πορθμεία).

Ακόμη περιέχονται ειδικά κεφάλαια για τη μεταρρύθμιση και βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος (π.χ. αντικίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση, ένταξη στο ΕΤΕΑ των επικουρικών ταμείων, διατήρηση ΕΚΑΣ ως το 2020, αύξηση συνεισφορών υγείας από συνταξιούχους στο 5%, αύξηση εισφοράς για κύριες συντάξεις κατά 3,5%). Επίσης, διατήρηση τριών συντελεστών ΦΠΑ με ενέργεια, βασικά τρόφιμα και ξενοδοχεία στον μειωμένο συντελεστή 13% και φάρμακα και βιβλία στον υπερμειωμένο 6%. Ακόμη προβλέπονται νέος κώδικας φορολογικής δικονομίας και μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς.

Τέλος, περιλαμβάνεται η συνολική ρύθμιση των κόκκινων δανείων με τη δημιουργία ενός δικτύου κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων στήριξης για τους πλέον ευάλωτους οφειλέτες.

Ολόκληρο το κείμενο της ελληνικής πρότασης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ο πρωθυπουργός

Προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

κ. Ζαν * Κλοντ Γιούνκερ

Αθήνα, 22.6.2015

Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,

Επισυναπτόμενη θα βρείτε την ολοκληρωμένη πρόταση εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης. Αυτές είναι οι μεταρρυθμίσεις και οι νομοθετικές πράξεις που η Κυβέρνηση της Ελλάδας θα αναλάβει και θα εφαρμόσει, σύμφωνα με τους όρους για την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης που συμφωνήθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου. Επιπλέον θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στις απαιτήσεις των θεσμών για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού για το 2015* 2016 είναι απόλυτη και ολοκληρωμένη.

Ειδικότερα η εκτίμηση των θεσμών ήταν πως τα αναγκαία δημοσιονομικά μέτρα θα έπρεπε να οδηγούν σε δημοσιονομικούς στόχους 1% του ΑΕΠ για το 2015, 2% του ΑΕΠ για το 2016 και συνεπώς τα σχετικά μέτρα θα έπρεπε να φθάνουν στο 1,5% του ΑΕΠ για το 2015 και στο 2,5% του ΑΕΠ για το 2016.

Οι προτάσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και το ΔΝΤ προβλέπουν μία αύξηση στα δημόσια έσοδα μόνο από τα παραμετρικά μέτρα της τάξης του 1,51% του ΑΕΠ για το 2015 και 2,87% του ΑΕΠ για το 2016.

Παράλληλα, τα έσοδα από διοικητικά μέτρα που προτείνονται θα αντιστοιχούν αθροιστικά στο 0,91% του ΑΕΠ για το 2015 και το 1,31% του ΑΕΠ για το 2016.

Δεδομένων των παραπάνω στοιχείων και σε αυτό το πλαίσιο, είναι ξεκάθαρο πως δεν υπάρχουν δημοσιονομικές αποκλίσεις και ότι οι προβλεπόμενοι στόχοι υπερκαλύπτονται.

Με θερμούς χαιρετισμούς

Αλέξης Τσίπρας

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΟ

Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού

Εισαγωγή

Αυτό το έγγραφο παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη περίληψη μεταρρυθμίσεων και των νομοθετικών πράξεων που η Κυβέρνηση της Ελλάδας θα αναλάβει και θα εφαρμόσει, σύμφωνα με τους όρους για την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης που συμφωνήθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου. Το συγκεκριμένο παρουσιάζεται στους εταίρους της Ελλάδας προκειμένου να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση της ισχύουσας συμφωνίας κατά την ημερομηνία * στόχο στα τέλη του Ιουνίου του 2015, ώστε η Ελλάδα και οι εταίροι της να μπορούν να ξεκινήσουν μια νέα εταιρική σχέση και ένα νέο κεφάλαιο για την Ελλάδα που γίνεται σαφές στον λαό, στους νέους και τους ανέργους.

Αυτές οι προτάσεις μεταρρυθμίσεων αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης τριών πυλώνων, η οποία περιλαμβάνει μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης και στήριξης από τους Ευρωπαίους εταίρους για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις. Σχετικά με τη χρηματοδότηση, η ολοκλήρωση της αναθεώρησης θα ξεκλειδώσει τη βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση που θα επιτρέψει στην ελληνική κυβέρνηση να εκπληρώσει τις άμεσες υποχρεώσεις της και θα επιτρέψει έτσι τη σταθεροποίηση της οικονομίας. Πρέπει επίσης να οδηγήσει σε μια μεσοπρόθεσμη ρύθμιση χρηματοδότησης που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να επανακτήσει σταδιακά την πρόσβαση στις αγορές.

Αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα πάρουν χρόνο για να αποδώσουν καρπούς, ενώ η μακροπρόθεσμη ανάκαμψη θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί ιδιωτικά και το εναρκτήριο λάκτισμα της ροής χρηματοδότησης των επενδύσεων θα χρειαστεί μια αρχική ώθηση. Στην Ελλάδα θα πρέπει να επιτραπεί να επωφεληθεί από διαθέσιμα ουσιαστικά μέσα του προϋπολογισμού της Ε.Ε. και της ΕΤΕπ για τη στήριξη των επενδύσεων και των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών.

Για την περίοδο 2007* 2013, η Ελλάδα ήταν επιλέξιμη σε 38 δισ. ευρώ από πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα πρέπει να της επιτραπεί να επωφεληθεί από τα διαθέσιμα εναπομείναντα ποσά στο πλαίσιο αυτών των κονδυλίων. Για την περίοδο 2014* 2020 περισσότερα από 35 δισ. ευρώ είναι διαθέσιμα για την Ελλάδα μέσω των κεφαλαίων της Ε.Ε. και για να βοηθήσει στην απορρόφησή τους, το ευρωπαϊκό επενδυτικό σχέδιο της Κομισιόν για την Ευρώπη θα πρέπει να παράσχει μια επιπλέον πηγή επένδυσης, καθώς επίσης και την τεχνική βοήθεια για το κοινό και τους ιδιωτικούς επενδυτές, ώστε να προσδιορίσει, να προωθήσει και να αναπτύξει τα υψηλής ποιότητας εφικτά προγράμματα που χρηματοδοτούν.

Η επένδυση αυτή θα βοηθήσει επίσης το ελληνικό κράτος στην καταπολέμηση της φτώχειας μέσω της αύξησης της απασχόλησης αλλά και με πρωτοβουλίες κοινωνικής ένταξης. Κατανοούμε ότι η Επιτροπή είναι έτοιμη να υιοθετήσει αμέσως ένα τέτοιο σχέδιο και να υπολογίσει τα άλλα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. για την κοινή υποστήριξή τους.

Νομοθετικές ή άλλες ενέργειες που αναφέρονται παρακάτω, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της αναθεώρησης, θα γίνουν μετά από διαβούλευση με τα θεσμικά όργανα, σύμφωνα με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου. Η ελληνική κυβέρνηση είναι έτοιμη να επιβεβαιώσει την πλήρη υποστήριξή της για την εφαρμογή του καταλόγου των μεταρρυθμίσεων μέσω μιας ψηφοφορίας στο Κοινοβούλιο μέσα σε λίγες μέρες, το οποίο θα περιλαμβάνει την απαραίτητη νομοθεσία για τον ΦΠΑ και άλλα μέτρα απαραίτητα για την επίτευξη των συμφωνημένων δημοσιονομικών στόχων.

Η αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης και η ενίσχυση της δικαιοσύνης σε ολόκληρη την κοινωνία

Η οικονομική κρίση είχε μια άνευ προηγουμένου επίπτωση στην ευημερία των Ελλήνων πολιτών. Η πιο πιεστική προτεραιότητα για την κυβέρνηση είναι να παρέχει άμεση στήριξη στους πλέον ευάλωτους για να συμβάλει στην ανακούφιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Ήδη ένα πακέτο ανθρωπιστικών μέτρων για τα τρόφιμα, τη στέγαση και την πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη έχει υιοθετηθεί και υλοποιείται.

Είναι συλλογική αποστολή να κάνουμε τους ανθρώπους να επιστρέψουν στην εργασία και η αποτροπή της παγίωσης της μακροχρόνιας ανεργίας. Οι αρχές, σε στενή συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους, θα λάβουν μέτρα για την τόνωση της απασχόλησης κατά 50.000 άτομα με στόχο τους νέους, τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους και τους μακροχρόνια ανέργους.

Μια δικαιότερη κοινωνία θα απαιτήσει από την Ελλάδα να βελτιώσει τον σχεδιασμό του συστήματος πρόνοιας, ώστε να υπάρξει ένα γνήσιο κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας, το οποίο θα στοχεύει ώστε λιγοστοί πόροι να κατευθύνονται σε εκείνους που το χρειάζονται περισσότερο. Το σχέδιο για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα δεν θα πρέπει να βασίζεται μακροπρόθεσμα σε περικοπές στις παροχές εις είδος, εννοούμενο ως πραγματικό εισόδημα, και να υπόκειται σε ελάχιστους απαιτούμενους κανόνες συνεισφοράς (iii), (i στην αναθεώρηση και τον εξορθολογισμό όλων των βασικών διαφορετικών συστημάτων, με την εγγύηση εισφορών (iv) που διέπουν τα κύρια στοιχεία μιας ολοκληρωμένης ενοποίησης του ΙΚΑ, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υπολοίπων προς εναρμόνιση κανόνων καταβολής επιδομάτων και διαδικασιών σε όλα τα ταμεία (v), την κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους μη ορθολογικών δαπανών στη χρηματοδότηση των συντάξεων και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων από μείωση των παροχών ή την αύξηση των εισφορών σε συγκεκριμένα κεφάλαια για να τεθεί σε ισχύ (απομένει να καθοριστεί) και (vi), την εναρμόνιση των κανόνων παροχών του Γεωργικού Ταμείου (ΟΓΑ) με το υπόλοιπο του συνταξιοδοτικού συστήματος, κατά αναλογικό τρόπο (εκτός αν ο ΟΓΑ συγχωνευθεί σε άλλα ταμεία). Αυτό πρέπει να γίνει μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και σε πλήρη συμφωνία με τους Θεσμούς.

Η ενοποίηση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών. Το 2015 η διαδικασία αυτή θα επικεντρωθεί στην παγίωση των ασφαλιστικών ταμείων κάτω από μια ενιαία οντότητα και η πρώτη φάση της λειτουργικής ενοποίησής τους θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2016. Ο στόχος θα είναι να εξασφαλιστεί περαιτέρω μείωση των λειτουργικών εξόδων σε συνδυασμό με μια πιο αποτελεσματική διαχείριση των συνολικών πόρων των ταμείων, η οποία περιλαμβάνει την εξισορρόπηση των αναγκών των πιο "εύπορων" και των "φτωχών" ταμείων.

Η κωδικοποίηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας θα ολοκληρωθεί στο άμεσο μέλλον και θα ανταποκρίνεται στη νέα οργάνωση του νέου και πιο ολοκληρωμένου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Τέλος, η κυβέρνηση θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να αντισταθμίσει πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την πρόσφατη απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου σχετικά με τα στοιχεία των συντάξεων το 2012.

Πρόσθετα παραμετρικά δημοσιονομικά μέτρα

Η κυβέρνηση, ως τμήμα του συμπληρωματικού προϋπολογισμού που εγκρίνεται τον Ιούνιο του 2015, θα εγκρίνει μια σειρά πρόσθετων παραμετρικών δημοσιονομικών μέτρων που θα ασκήσουν βιώσιμη επίδραση στα δημόσια οικονομικά (βλέπε παράρτημα 1 για τον κατάλογο των μέτρων και των αποδόσεων). Αυτό θα περιλαμβάνει:

* Μείωση του ανώτατου ορίου στρατιωτικών δαπανών κατά 200 εκατ. ευρώ με ένα σύνολο στοχοθετημένων δράσεω.ν

* Αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2015 με προοδευτική κλίμακα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 οι αρχές θα πρέπει επίσης να επανασχεδιάσουν τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για τα εισοδήματα του 2016 για να επιτευχθεί πιο αποτελεσματική προοδευτικότητα στο σύστημα φορολογίας εισοδήματος και η οποία απλοποιεί το πιστωτικό πρόγραμμα του προσωπικού φόρου εισοδήματος.

* Εισαγωγή μιας μεταρρύθμιση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, η οποία, μεταξύ άλλων, θα καλύπτει τη φορολογία του κεφαλαίου, επένδυση οχημάτων, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους.

* Αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το 2016 από 26% στο 29%.

* Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης τυχόν περαιτέρω έκτακτα μέτρα για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων δεν θα έπρεπε να επιβαρύνουν τους φτωχούς. Υπ' αυτή την έννοια ο ειδικός φόρος επί των εταιρικών κερδών πάνω από 500 εκατ. ευρώ θα πρέπει να είναι στο επίπεδο του 12% ως εφάπαξ μέτρο για την επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου για το 2015.

* Η καθιέρωση φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την απόκτηση των αδειών λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών σε αντάλλαγμα με ένα τέλος για την απόκτηση και τη χρήση των σχετικών συχνοτήτων.

* Να επεκταθεί η εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων σε 10 - 13%, με ισχύ από τη συλλογή των φόρων του 2014 και πλέον.

* Λαμβάνοντας υπόψη οποιαδήποτε αναθεώρηση των τιμών ζώνης των ακινήτων, προσαρμόζουμε τα ποσοστά φόρου περιουσίας, εάν είναι απαραίτητο, για να διασφαλίσουμε τα έσοδα από τον φόρο περιουσίας στα 2,65 δισ. ευρώ ετησίως το 2015 και 2016, θα προσαρμόσουμε ένα ελάχιστο προσωπικό φορολογητέο εισόδημα.

* Ενίσχυση του μηχανισμού είσπραξης φορολογικών εσόδων μέσω της αντιμετώπισης της απάτης τύπου καρουζέλ. Ενίσχυση μεταξύ άλλων, μέσω μέτρων της καταπολέμησης απόκρυψης ΦΠΑ, με τις αρχές να υποβάλλουν αίτημα στην Επιτροπή ΦΠΑ της Ε.Ε. ώστε να προετοιμάσει μια αξιολόγηση της επίπτωσης που θα έχει η αύξηση του κατώτατου ορίου ΦΠΑ στα 25.000 ευρώ.

* Παροχή ειδικών φορολογικών εκπτώσεων για τους μόνιμους κατοίκους των ελληνικών νησιών με χαμηλά επίπεδα εισοδήματος.

* Προώθηση της χρήσης των ηλεκτρονικών πρακτικών πληρωμής, κάνοντας χρήση των διαρθρωτικών ταμείων και των ταμείων επενδύσεων που διευκολύνουν την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών.

* Εξάλειψη της διασυνοριακής παρακράτησης φόρου που θεσπίστηκε με πράξη (νόμος XXXX / 2015) και αναστροφή των πρόσφατων τροποποιήσεων του ITC (νόμος XXXX / 2015), συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής μεταχείρισης των αγροτικών εισοδημάτων.

* Η Κυβέρνηση θα υλοποιήσει την επιβολή φορολογίας στα ακαθάριστα έσοδα από παιχνίδια (GGR) 30% για VLT παιχνίδια, τα οποία αναμένεται να εγκατασταθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016.

* Δημιουργία εσόδων μέσω της έκδοσης των αδειών 4G και 5G και, επίσης, εφαρμογή εκπτώσεων στα φάρμακα.

Μεταρρυθμίσεις στη φορολογική διοίκηση

Η ικανότητα να συλλέγουμε φόρους έχει παρακωλυθεί από μια μακρά ιστορία πολύπλοκης νομοθεσίας. Κακή διαχείριση, πολιτικές παρεμβάσεις και γενναιόδωρες αμνηστίες, με χρόνιες αδυναμίες στην επιβολή του. Για να σπάσει αυτή η πρακτική και να ενισχυθεί η κουλτούρα πληρωμής φόρων, οι αρχές:

* Θα θεσπίσουν νομοθεσία για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου φορολογικού και τελωνειακού γραφείου, το οποίο θα είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016.

* Θα εφαρμόσουν μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της απάτης και την ενδυνάμωση της επιβολής μέσω ενισχυτικών εργαλείων συλλογής όπως η ειδοποίηση κατάσχεσης.

* Θα τροποποιήσουν τη νομοθεσία σχετικά με τις δόσεις. Μεταξύ άλλων, αποκλείονται εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισάγεται απαίτηση να μειωθεί η διάρκεια για όσους έχουν την ικανότητα να πληρώσουν νωρίτερα.

* Θα καταπολεμήσουν το λαθρεμπόριο καυσίμων θεσπίζοντας μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων μέτρα για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης (σταθερών ή κινητών), τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση των καυσίμων λαθρεμπορίου σε όλη την επικράτεια.

* Θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους για τις τραπεζικές συναλλαγές και θα εφαρμόσει ένα συνδυασμένο πρόγραμμα να ανιχνεύσει τις καταθέσεις που προέρχονται από αδήλωτα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών για την περίοδο 2000* 2014 σε τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, προχωρώντας από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως το επίπεδο της πιστοποίησης των μη καταβληθέντων φόρων και την αρχή της αποκατάστασης τους.

* Θα λάβει όλα τα κατάλληλα και αναγκαία μέτρα για την έγκαιρη είσπραξη των κατηγοριών των δημόσιων εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων ΚΤΕΟ για τα αυτοκίνητα, των ανασφάλιστων οχημάτων και εισφορών για μη αδειοδοτημένη χρήση συχνοτήτων.

* Άμεσες διατάξεις θα πρέπει να εκδοθούν για την επιβολή και την είσπραξη των φόρων που οφείλονται, επί μη περιουσιακών στοιχείων που θα αποκαλυφθούν από τις ελληνικές αρχές σε συνεργασία και σε συμφωνία με τις αρχές των χωρών στις οποίες τα ποσά αυτά κατατίθενται από τους Έλληνες πολίτες

* Θα υιοθετήσει μέτρα για να αναδομηθεί το υπάρχον νομικό φορολογικό πλαίσιο συμπεριλαμβανομένης της τροποποίησης της τρέχουσας νομοθεσίας ώστε αυτή να παρέχει στη φορολογική διοίκηση τη δυνατότητα να προγραμματιστούν οι προτεραιότητες φορολογικού λογιστικού ελέγχου βάσει της ανάλυσης κινδύνου και όχι, όπως ισχύει τώρα, την παλαιότητα (δηλαδή το έτος διαγραφής). Η επιλογή για διαγραφή ανείσπρακτου παλαιού χρέους θα τεθεί σε εφαρμογή μέσω της νομοθεσίας για να διευκολύνεται ο έλεγχος πάνω σε αυτές τις περιπτώσεις και είναι πιθανόν να παραχθούν έσοδα.

* Θα επιτρέπει τη δυνατότητα διοικητικής επίλυσης των υποθέσεων που δεν έχουν ακόμη ελεγχθεί από τα δικαστήρια και εκκρεμούν σε διάφορα στάδια της διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας προκειμένου να οριστικοποιηθεί αμετάκλητα το ποσό του χρέους το οποίο είναι εισπράξιμο.

Διαχείριση των δημοσίων οικονομικών

Οι αρχές δεσμεύονται να συνεχίσουν τις μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση των ελέγχων της διαδικασίας και των δαπανών του προϋπολογισμού, την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών, καθώς και την ενίσχυση των δημοσιονομικών εκθέσεων και τη διαχείριση μετρητών. Οι αρχές θα εισαγάγουν μέχρι τώρα υιοθετημένες μεταρρυθμίσεις στον Κώδικα Φορολογίας και ένα νέο ποινικό δίκαιο στη φορολογική διαδικασία σχετικά με τη φοροδιαφυγή και την απάτη.

Η δεύτερη φάση των τροποποιήσεων στον οργανικό νόμο περί προϋπολογισμού (OBL) θα υιοθετηθεί αμέσως ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να περιορίζει εκ των προτέρων λογιστικούς ελέγχους, υπό τον όρο ότι ισχύει ένας αποδοτικός εκ των προτέρων μηχανισμός για λογιστικούς.

Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο θα είναι πλήρως λειτουργικό

Οι αρχές θα παρουσιάσουν ένα σχέδιο και θα προβούν στην εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, επιστροφή φόρων και αιτήσεων συνταξιοδότησης μέχρι το τέλος του 2016. Η Κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι προ υπολογιζόμενες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης θα μεταφερθούν από τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης σε ταμεία υγειονομικής περίθαλψης και νοσοκομεία, ώστε να "καθαρίσει" το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που αφορούν την υγεία.

Για την υγειονομική περίθαλψη, μια σειρά μέτρων θα πρέπει να ληφθούν αμέσως με στόχο:

1) Την πλήρη επαναφορά της συνταγογράφησης γενοσήμων χωρίς εξαιρέσεις. 2) Τη μείωση της τιμής όλων των φαρμάκων εκτός πατέντας και όλων των γενοσήμων, με την κατάργηση της ρήτρας κεκτημένων δικαιωμάτων για ιατρικές προμήθειες του 2012. 3) Να επανεξετάσει και να περιορίσει τις τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων για να "ευθυγραμμίσει" τις διαρθρωτικές δαπάνες στους στόχους του claw back. 4) Να συλλεγούν στο ακέραιο το 2014 τα έσοδα από το "claw back" για τις ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα και φαρμακευτικά προϊόντα και να επεκταθούν τα ανώτατα όρια του "claw back" του 2015 το 2016.

Διαφύλαξη της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας

Όλες οι απαραίτητες δράσεις πολιτικής θα πρέπει να ληφθούν για τη συνολική διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και οι αρχές είναι αποφασισμένες να διατηρήσουν επαρκή ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος, σύμφωνα με τους κανόνες του Ευρωσυστήματος, μεταξύ άλλων και με την τριμηνιαία υποβολή των σχεδίων χρηματοδότησης προς την Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου αυτή να διασφαλίσει τη συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση.

Η ιδιωτική διαχείριση των ελληνικών τραπεζών θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η κυβέρνηση δεν θα επέμβει στη λήψη των καθημερινών αποφάσεων και τη διαχείριση των τραπεζών, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με βάση τις αρχές της αγοράς. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη των τραπεζών θα πρέπει να διορίζονται σύμφωνα με το υπάρχον πλαίσιο και σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε. και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές διατάξεις στον νόμο περί ΕΤΧΣ όσον αφορά τα δικαιώματα των ιδιωτών μετόχων που συμμετείχαν στην αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών σε αυτό το πλαίσιο. Η ανεξαρτησία του ΤΧΣ θα πρέπει να γίνεται πλήρως σεβαστή. Καμία δημοσιονομική πολιτική δράση δεν θα πρέπει να υπονομεύει τη φερεγγυότητα των τραπεζών.

Οι ελληνικές αρχές θα νομοθετήσουν σχετικές με το πτωχευτικό πλαίσιο επιχειρήσεων και νοικοκυριών ευθυγραμμίζοντάς το με τη διεθνή ορθή πρακτική, θα εισαγάγουν το επάγγελμα του εκκαθαριστή, που δεν θα περιορίζεται σε οποιοδήποτε συγκεκριμένο επάγγελμα και θα είναι σύμφωνο με την καλή διασυνοριακή εμπειρία, θα τροποποιήσουν τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και θα αναπτύξουν μια συνολική στρατηγική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Η στρατηγική αυτή θα έχει στόχο να επιστρέψουν οι τράπεζες στην ιδιοκτησία ιδιωτών με την προσέλκυση διεθνών επενδυτών και για την επίτευξη ενός βιώσιμου προτύπου χρηματοδότησης σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Οι αρχές θα αναπτύξουν περαιτέρω και θα εφαρμόσουν γρήγορα μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων αντλώντας από την εμπειρία των στρατηγικών εξωτερικών συμβούλων τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την εφαρμογή της στρατηγικής.

Θα περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός δικτύου κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων στήριξης για τους πλέον ευάλωτους οφειλέτες (κυρίως μέσω ενός μορατόριουμ στις δημοπρασίες), και θα κάνει έναν διαχωρισμό μεταξύ των στρατηγικά πτωχευμένων δανειοληπτών και των "καλόπιστων" οφειλετών, ενώ θα ενισχύσει και θα απλουστεύσει τις διαδικασίες για την αντιμετώπιση του μεγάλου αριθμού συσσωρευμένων υποθέσεων αυτή τη στιγμή.

Αγορά εργασίας

Σημαντικές θεσμικές αλλαγές έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγοράς εργασίας και στο σύστημα των μισθολογικών διαπραγματεύσεων. Οι ελληνικές αρχές έχουν δεσμευθεί για την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών της Ε.Ε. προκειμένου να προχωρήσουν σε μια ευρύτατη νομοθεσία στην αγορά εργασίας μέσω εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Η προσέγγιση αυτή δεν πρέπει απλώς να συνδυάζει την ευελιξία και τη δικαιοσύνη για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες, αλλά και να λαμβάνει υπόψη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό των ανέργων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τον εκσυγχρονισμό της εργατικής νομοθεσίας μέσω μιας διαδικασίας διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και την αξιοποίηση των "δεξαμενών σκέψης" καθώς και τους διεθνείς οργανισμούς, όπως είναι ο ΟΟΣΑ, και της ΔΟΕ.

Οι αρχές θα επανεξετάσουν μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης τα υφιστάμενα πλαίσια για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις εργασιακές σχέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στην υπόλοιπη Ευρώπη. Περαιτέρω στοιχεία για την αναθεώρηση που περιγράφηκε παραπάνω θα πρέπει να παρέχονται από διεθνή οργανισμό, συμπεριλαμβανομένης της ΔΟΕ. Περαιτέρω οι αρχές θα λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων αλλά και να προστατευθούν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και τα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα.

Αγορές

Απαραίτητο είναι το άνοιγμα των αγορών προκειμένου να αποκατασταθεί η κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της αντιμετώπισης της διαπλοκής και της μονοπωλιακής συμπεριφοράς, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλότερες τιμές και υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου. Οι αρχές θα εντείνουν τις προσπάθειές τους ώστε η ανάληψη των βασικών πρωτοβουλιών και η σύνταξη των προτάσεων για αποδοτικές μεταρρυθμίσεις να αποδώσει καρπούς, με βάση την παροχή τεχνογνωσίας από τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων του ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Οι αρχές θα νομοθετήσουν:

* Την εφαρμογή των επικαιροποιημένων εργαλείων του ΟΟΣΑ, τα οποία, μετά τη συνέχιση της μελέτης από τον ΟΟΣΑ σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, θα περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα των αγορών προϊόντων και άλλους τομείς διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

* Το άνοιγμα επιλεγμένων κλειστών επαγγελμάτων και την απελευθέρωση συγκεκριμένων αγορών, συμπεριλαμβανομένων της ενοικίασης διαμερισμάτων για τουριστική χρήση και των πορθμείων (φέρι).

* Την εξάλειψη των διαφόρων εμποδίων στις χρεώσεις, όπως π.χ. οι αμοιβές που οι εταιρείες και οι ιδιώτες καλούνται να καταβάλουν, οι οποίες είναι δυσανάλογες σε σχέση με τις υπηρεσίες που λαμβάνουν.

* Μείωση της γραφειοκρατίας, συμπεριλαμβανομένων των οριζόντιων απαιτήσεων αδειοδότησης των επενδύσεων και των δραστηριοτήτων χαμηλού κινδύνου σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα και τη σύσταση μιας επιτροπής για την προετοιμασία της νομοθεσίας.

Η μεταρρύθμιση των συντάξεων

Οι συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις του 2010 και του 2012 έχουν μερικώς ωφελήσει τη βιωσιμότητα του γενικότερου συνταξιοδοτικού συστήματος, το οποίο στο παρελθόν ήταν κατακερματισμένο και δαπανηρό μεταθέτοντας τα δυσβάστακτα βάρη στις μελλοντικές γενιές. Επιπλέον, πολύ πιο φιλόδοξα και θαρραλέα βήματα απαιτούνται για την ολοκλήρωση αυτών των μεταρρυθμίσεων και για να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις στο σύστημα που προκαλούνται από την οικονομική κρίση, όπου οι εισφορές έχουν μειωθεί λόγω των υψηλών επιπέδων ανεργίας, ενώ οι περικοπές έχουν ωθήσει πολλούς στο να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα. Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, οι αρχές έχουν δεσμευτεί να προχωρήσουν με τις μεταρρυθμίσεις σε δύο φάσεις.

Μια πρώτη δέσμη μέτρων θα εγκριθεί αμέσως, με στόχο το 1,05% του ΑΕΠ σε αυξημένη εξοικονόμηση σε ετήσια βάση από το 2016. Η δημοσιονομική επίπτωση των μέτρων αυτών που αναφέρονται παρακάτω θα αυξηθεί στο 1,1% του ΑΕΠ το 2017. Με αυτούς τους στόχους, οι αρχές:

* Θα εισαγάγουν νομοθεσία για τη δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για την πρόωρη συνταξιοδότηση με την επιβολή ποινών πρόωρης συνταξιοδότησης και με τη σταδιακή κατάργηση κεκτημένων δικαιωμάτων σε νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης και πρόωρης συνταξιοδότησης, που ισχύουν για όλους όσοι συνταξιοδοτούνται (με εξαιρέσεις τα ανθυγιεινά επαγγέλματα, τις μητέρες με παιδιά ΑμεΑ και άλλες περιορισμένες στον αριθμό ειδικές κατηγορίες) μετά την 1η Ιανουαρίου 2016.

Μέσα από μια απόφαση που πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως, θα υπάρχουν διατάξεις για τη σταδιακή προσαρμογή των κανόνων της πρόωρης συνταξιοδότησης, ώστε μέχρι το 2025 η μικρότερη δυνατή ηλικία συνταξιοδότησης θα είναι τα 67 έτη, διατηρώντας παράλληλα τα κεκτημένα δικαιώματα. Αναλήψεις από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα επιφέρουν ποινή για την περίοδο παράτασης της ηλικίας συνταξιοδότησης, που ισοδυναμεί με 10 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από την τρέχουσα ποινή του 6%.

* Θα εντάξουν στο ETEA (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία.

* Θα επικεντρωθούν σε καλύτερη στόχευση των κοινωνικών παροχών με την αύξηση του ΟΓΑ για τους ανασφάλιστους και την επικέντρωση σε εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

* Θα αντικαταστήσουν σταδιακά το επίδομα αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για τις συντάξεις από το 2020 αρχής γενομένης από το 2018. Η μεταρρύθμιση αυτή θα πρέπει να συνδέεται με τη δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος έως τον Σεπτέμβριο του 2015 και θα μπορεί να επωφεληθεί από την προγραμματισμένη έκθεση Κοινωνικής Πρόνοιας όταν το επίδομα αλληλεγγύης αντικαθίσταται με ένα κατάλληλο πλαίσιο που παρέχει στοχευμένη υποστήριξη σε συνταξιούχους που το χρειάζονται.

* Θα προχωρήσουν σε αύξηση των συνεισφορών της υγείας από τους συνταξιούχους έως 5% κατά μέσον όρο λαμβάνοντας υπόψη την ικανότητά τους να πληρώσουν. Αυτό θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τις επικουρικές συντάξεις.

* Θα αυξήσουν τις εισφορές υγείας για τις επικουρικές συντάξεις από το 0% στο 5%.

* Θα θεσπίσουν την αύξηση του ποσοστού εισφοράς κοινωνικής ασφάλισης στα επικουρικά ταμεία από το 3% στο 3,5%.

* Θα προχωρήσουν στην αύξηση της συνεισφοράς για τις κύριες συντάξεις κατά 3,9% - ΙΚΑ (επαναφορά στα προηγούμενα επίπεδα).

Για να ολοκληρωθεί το πακέτο, οι αρχές θα πρέπει σε δεύτερη φάση να εισαγάγουν περαιτέρω νομοθετικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να εμπεδωθεί από τον Οκτώβριο του 2015 στενότερη σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών στο πλαίσιο της τριμερούς χρηματοδότησης και της ολοκλήρωσης των εκκρεμών κονδυλίων. Κατά τον σχεδιασμό των μεταρρυθμίσεων αυτών, η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι το βάρος της προσαρμογής θα είναι δίκαιο για να εξασφαλιστεί ότι τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά προστατεύονται αποφεύγοντας άσκοπες επιβαρύνσεις σε μελλοντικές γενιές και ότι υπάρχει σαφής σύνδεση μεταξύ εισφορών και παροχών, ώστε να δοθούν κίνητρα για δηλωμένη εργασία και παράταση του επαγγελματικού βίου. Για τον σκοπό αυτόν οι αρχές, αντλώντας από αναλογιστική μελέτη και σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας για τη γήρανση της Ε.Ε., θα νομοθετήσουν:

i) Τον ειδικό σχεδιασμό και παραμετρικές βελτιώσεις για να δημιουργηθεί μια στενή σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών.

ii) Τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό της βάσης εισφοράς και σύνταξης για όλους τους αυτοαπασχολούμενους, μεταξύ άλλων με τη μετάβαση από το ύψος το οποίο η Ελλάδα δαπανά σήμερα, αρκετά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι αρχές σχεδιάζουν να επωφεληθούν από τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια από διεθνείς οργανισμούς.

Επίτευξη βιώσιμων δημόσιων οικονομικών για στήριξη ανάπτυξης και απασχόλησης

Σήμερα τα δημόσια οικονομικά κινούνται σε μια πιο βιώσιμη τροχιά σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την κρίση, αν και η δημοσιονομική κατάσταση επιδεινώθηκε τους τελευταίους μήνες λόγω της αβεβαιότητας. Η σταθεροποίηση, όμως, απαίτησε τη δραματικά κλιμακούμενη έλλειψη των απαραίτητων δημόσιων επενδύσεων και των υπηρεσιών, οι οποίες θα πρέπει να ανακάμψουν σταδιακά, προκειμένου να υποστηριχθεί το αναπτυξιακό δυναμικό. Επιπλέον το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής έχει πέσει πιο βαρύ για ορισμένες ομάδες, ιδίως στους εργαζομένους. Αυτό θα διορθωθεί με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και με την εξάλειψη των κενών και των απαλλαγών που προστατεύονται ώστε ορισμένες ομάδες να φέρουν ένα δίκαιο μερίδιο του βάρους της προσαρμογής

Οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται για την εξασφάλιση βιώσιμων δημόσιων οικονομικών και βιώσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων μεσοπρόθεσμα, τα οποία θα μειώνουν σταθερά το χρέος, αλλά και τα οποία είναι σύμφωνα με τα πρωτογενή πλεονάσματα των άλλων οικονομιών της Ευρωζώνης με υψηλά επίπεδα δημόσιου χρέους. Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων είναι συνεπής με τον αναμενόμενο ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, καθώς αυτή βγαίνει από την καταγραφείσα βαθύτατη ύφεση. Για να αποδείξουν τη δέσμευσή τους για αξιόπιστη δημοσιονομική πολιτική, οι ελληνικές αρχές:

* Θα εγκρίνουν από την 1η Ιουλίου συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το 2015 και τη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2016 - 2019, που θα υποστηρίζεται από μια αρκετά μεγάλη και αξιόπιστη δέσμη μέτρων.

* Θα ακολουθήσουν μια νέα δημοσιονομική πορεία, η οποία θα στηρίζεται σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα του 1%, του 2%, του 3% και του 3,5% του ΑΕΠ για το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.

* Θα βασίσουν τη φορολογική στρατηγική τους σε παραμετρικά μέτρα, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 2,87 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ έως το 2016, εκ των οποίων 0,74 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ θα προέλθουν από μια σημαντική απλοποίηση του συστήματος ΦΠΑ και επιπλέον 1,05% του ΑΕΠ από διαρθρωτική μεταρρύθμιση των συντάξεων. Θα υπάρξει ακόμη μια πρόσθετη συμπληρωματική δέσμη των παραμετρικών μέτρων που θα προσφέρει 1,08% του ΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένων μεταρρυθμίσεως μακράς απόδοσης για να κλείσει τα κενά στο φορολογικό σύστημα και να περιοριστούν τα έξοδα για κατηγορίες δαπανών όπως η άμυνα, όπου περαιτέρω εξοικονόμηση είναι ακόμα εφικτή.

Παραμετρικά φορολογικά μέτρα θα ενισχύονται από ένα ευρύ φάσμα διοικητικών ενεργειών για την αντιμετώπιση των αδυναμιών στην είσπραξη των φόρων και την επιβολή έτσι των μέτρων εκείνων που θα απαιτήσουν κάποιο χρόνο για να αποφέρουν καρπούς, αλλά και να προσφέρουν σημαντικά στη δημοσιονομική ανόρθωση.

Μεταρρύθμιση ΦΠΑ

Η Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικά κατακερματισμένο σύστημα ΦΠΑ. Ως μέρος της δέσμευσής τους για τη βελτίωση της είσπραξης του ΦΠΑ, οι αρχές θα εισαγάγουν νομοθεσία για αλλαγή των παραμέτρων ώστε να διευρύνουν σημαντικά τη φορολογική βάση με βασικό συντελεστή στο 23%. Αντικατοπτρίζοντας τις ανάγκες για την προστασία του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, θα υπάρξει ένας μειωμένος συντελεστής 13%, όπου θα υπάγεται μια περιορισμένη ομάδα προϊόντων που περιλαμβάνουν την ενέργεια, βασικά τρόφιμα, catering και -για λόγους ανταγωνιστικότητας- τα ξενοδοχεία. Θα υπάρξει επίσης ένας υπερμειωμένος συντελεστής 6% για τα φάρμακα και τα βιβλία. Ως μέρος των προσπαθειών για την εμπέδωση δικαιοσύνης, η μεταρρύθμιση θα εξαλείψει τις εκπτώσεις συμπεριλαμβανομένων των νησιών, καθώς και τον εξορθολογισμό των εξαιρέσεων. Αυτές οι νομοθετικές μεταβολές στα παραμετρικά μέτρα θα αποφέρουν μια ετήσια δημοσιονομική απόδοση του 0,74% του ΑΕΠ και θα υποστηρίζονται με διοικητικά μέτρα για την καταπολέμηση της απάτης και την αυξημένη συμμόρφωση.

Ιδιωτικοποιήσεις

Οι ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να εγκρίνουν και να εφαρμόσουν ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας θα υπόκειται στους ακόλουθους όρους:

* Ένα ελάχιστο επίπεδο επενδύσεων για κάθε μία ιδιωτικοποίηση.

* Την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

* Δεσμεύσεις για να εξασφαλίσουν οφέλη για τις τοπικές κοινωνικές οικονομίες.

* Διατήρηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ένα σημαντικό (πιθανώς μειοψηφικό) μερίδιο συμμετοχής στο κεφάλαιο.

* Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι ετήσιοι στόχοι (εξαιρουμένων των τραπεζικών μετοχών) για το 2015, το 2016 και το 2017 είναι 1,4 δισ. ευρώ, 3,7 δισ. ευρώ και 1,2 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Μεταξύ άλλων δράσεων οι αρχές θα λάβουν άμεσα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού, θα οριστικοποιήσουν τους όρους για την πώληση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και του φορέα εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων και εκ των προτέρων με την προσφορά να επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Για την ακίνητη περιουσία το ΤΑΙΠΕΔ θα καθορίσει τους ετήσιους στόχους εσόδων που θα συνάδουν με τον γενικό στόχο εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις.

Ενέργεια

Οι αρχές θα υιοθετήσουν τη μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου με συγκεκριμένο προς τούτο οδικό χάρτη και η εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσει το υπόδειγμα. Θα υιοθετήσουν την αναμόρφωση του συστήματος πληρωμών διαθεσιμότητας ισχύος και άλλους κανόνες στην αγορά ηλεκτρισμού, θα αναθεωρήσουν τα τιμολόγια της ΔΕΗ με βάση το κόστος και θα ενημερώσουν για τα προϊόντα με βάση το μοντέλο ΝΟΜΕ (δημοπρασίες λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών).

Οι αρχές θα συνεχίσουν την εφαρμογή του οδικού χάρτη με το μοντέλο - στόχο της Ε.Ε. στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. για τον διαχωρισμό και θα λάβουν όλα τα δυνατά μέτρα για την αύξηση του ανταγωνισμού στην παραγωγή και την προώθηση των επενδύσεων.

Οι αρχές θα προετοιμάσουν ένα πλαίσιο για τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα εξετάσουν τη φορολόγηση της ενέργειας. Οι αρχές θα προβούν στην εκκαθάριση των καθυστερούμενων του δημόσιου τομέα προς τη ΔΕΗ και την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας του ρυθμιστή ηλεκτρικού ρεύματος. Οι αρχές θα δημιουργήσουν ένα νέο σχέδιο για την ανάπτυξη έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και για την υλοποίηση των έργων ενεργειακής απόδοσης.

Η κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθεσία για την επικύρωση της οδηγίας 27/2012 για την ενεργειακή απόδοση και θα εισαγάγει ένα νέο σχέδιο για την αναβάθμιση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και τη μείωση του κόστους για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.

Δημόσια διοίκηση

Οι αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για την ενιαία μισθολογική μεταρρύθμιση με ισχύ 1 Ιανουαρίου 2016, σύμφωνα με τους συμφωνημένους στόχους για το μισθολογικό κόστος, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής των μισθών σε σχέση με την ικανότητα, την απόδοση και την ευθύνη του προσωπικού της.

Δευτεροβάθμιες νομοθετικές πράξεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου, με εγγυημένη αφετηρία τους μισθούς του κάθε εργαζομένου κατά την 31.12.2014, και νομοθεσία για τον εξορθολογισμό των εξειδικευμένων δικτύων των μισθών θα πρέπει να εγκριθούν έως το τέλος Νοεμβρίου 2015. Οι αρχές θα θέσουν οροφή στο ανώτατο όριο των μισθών στα νέα ΜΠΔΣ, καθώς και στο επίπεδο της απασχόλησης στον δημόσιο τομέα ώστε να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και να διασφαλιστεί η πτωτική πορεία των μισθολογικών δαπανών ως ποσοστού επί του ΑΕΠ έως το 2019. Θα ευθυγραμμίσουν τις μη μισθολογικές παροχές σε όλη τη δημόσια διοίκηση με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.

Οι αρχές θα αναθεωρήσουν και θα εφαρμόσουν τη νομοθεσία για την πρόσληψη διευθυντών και την αξιολόγηση της απόδοσης όλων των εργαζομένων και θα ολοκληρώσει την πρόσληψη νέων στελεχών από το τέλος του έτους. Θα συνεχίσει την προσπάθεια διαλεύκανσης υποθέσεων παράνομων προσλήψεων και προσωρινών διαταγών, και θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα επιβολής.

Δικαιοσύνη

Οι αρχές θα θεσπίσουν και θα εφαρμόσουν νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας σε συμφωνία με τους θεσμούς. Θα προτείνουν περαιτέρω δράσεις για τη μείωση των υποθέσεων που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια. Οι αρχές θα συνεχίσουν ακόμη να συνεργάζονται στενά με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και την τεχνική βοήθεια για τον εκσυγχρονισμό του δικαστικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοβουλιών στον τομέα της νομικής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-justice), διαμεσολάβησης και των στατιστικών του συστήματος Δικαιοσύνης.

Καταπολέμηση διαφθοράς

Οι αρχές θα επανεξετάσουν και θα παρουσιάσουν ένα νέο στρατηγικό σχέδιο κατά της διαφθοράς (ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ) στο τέλος Ιουλίου. Για τον σκοπό αυτόν έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το υπουργείο Δικαιοσύνης και της Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς.

Οι αρχές θα τροποποιήσουν και θα εφαρμόσουν το νομικό πλαίσιο για την δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση της πολιτικής παρέμβασης σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Επίσης θα εξασφαλίσουν τον κατάλληλο συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των φορέων διερεύνησης μέσω ενός νέου Συντονιστικού Οργάνου των Οικονομικών Εισαγγελέων και Εισαγγελέων Διαφθοράς.

Στατιστική

Οι ελληνικές αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για την ενδυνάμωση της διακυβέρνησης και την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ και τη διασφάλιση της ορθής πρόσβασης σε διοικητικά στοιχεία.

Το πλήρες κείμενο (στα αγγλικά), της πρότασης έχει ως εξής:

HELLENIC REPUBLIC

THE PRIME MINISTER

To the President of the European Commission

Mr. Jean — Claude Juncker

Athens, 22.06.2015

Dear Mr. President,

Attached, you will find the comprehensive proposal from the Greek Government. These are the reforms and legislative projects that the Government of Greece will undertake and implement under the terms of the 20 February 2015 extension of the MFAFA. Further, I would like to inform you that the response of the Greek Government to the requirements of the institutions for covering the fiscal gaps for 2015 - 2016 has been absolute and complete.

More specifically the assessment by the institutions has been that the appropriate fiscal measures should result fiscal targets of 1% of GDP for 2015, 2% of GDP for 2016, and therefore the related measures should reach 1.5% of GDP for 2015 and 2.5% of GDP for 2016.

The proposals by the Greek Government to the European Institutions and the IMF project an increase in public revenues solely by parametric measures of 1.51% of GDP for 2015 and 2.87% of GDP for 2016.

In parallel, revenues from administrative measures that are being proposed will cumulatively account for 0.91% of GDP for 2015 and 1.31% of GDP for 2016. Given the above facts and against this background it is clear that there are no fiscal slippages and that the prescribed objectives have been exceeded.

Kind Regards,

Alexis Tsipras

CORRIGENDUM

Reforms for the completion of the current programme and beyond

Introduction

This document presents a full summary of the reforms and legislative projects that the Government of Greece will undertake and implement under the terms of the February 20, 2015 extension of the MFAFA. It is presented to Greece's partners in order to complete the review of the current arrangement by the target date of the end of June 2015, so that Greece and its partners can to launch a new partnership and new chapter for Greece that gives clarity to the people, in the young and unemployed.

These reform proposals are part of an integrated three pillar approach that includes a new financing arrangement and support from European partners for growth and investment. On financing, completion of the review will unlock short-term financing that will permit the Greek government to meet its immediate obligations and thus allow for the stabilisation of economy. It should also lead to a medium-term financing arrangement that will enable Greece to sustainably regain market access.

These reforms will take time to bear fruit, and whilst long-term recovery will need to be financed privately, kick-starting the flow of investment funding will require an initial boost. Greece must be allowed to benefit from the substantial means available from the EU budget and the EIB to support investment and reform efforts. For the period 2007-2013, Greece was eligible for EUR 38 billion in grants from EU policies, and should be allowed to benefit from the currently remaining amounts under this envelope. For the 2014-2020 period, more than EUR 35 billion is available to Greece through EU funds, and to help their absorption, the European Commission's Investment Plan for Europe should provide an additional source of investment as well as technical help for public and private investors to identify, promote and develop high-quality and feasible projects to fund. This investment will also help the Greek state in its fight against poverty by increasing employment and helping with social inclusion initiatives. We understand the Commission is ready to adopt such a plan immediately and count on the other EU institutions for their joint support.

Legislative or other actions listed below as part of the completion of review will be done after consultation with the institutions, in line with the spirit of the 20 February 2015 Eurogroup statement. The Greek government is prepared to confirm its full support to implement the list of reforms through a vote in Parliament in a matter of days that will include the necessary legislation on VAT and other measures necessary to deliver the agreed fiscal targets.

Tackling the social crisis and strengthening fairness across society

The economic crisis has had an unprecedented impact on the welfare of Greek citizens. The most pressing priority for the government is to provide immediate support to the most vulnerable to help alleviate the impact of the economic crisis. Already, a package of humanitarian measures on food, housing and access to health care has been adopted and is being implemented. It is the collective mission to get people back to work and prevent the entrenching long-term unemployment. The authorities, working closely with European partners, will initiate measures to boost employment by 50.000 people targeting youths, women, the elderly and the long-term unemployed.

A fairer society will require that Greece improves the design of its welfare system, so that there is a genuine social safety net which targets scarce resources at those who need it most. The Guaranteed Minimum Income scheme over the long run should not rely on cuts in benefits in kind, notional to actual income, subject to minimum required contribution rules (iii) revise and rationalize all different systems of basic, guaranteed contribute (iv) the main elements of a comprehensive SSFs consolidation, including any remaining harmonization of contribution and benefit payment rules and procedures across all funds, (v) abolish most of nuisance charges in the financing of pensions and offsets by reducing benefits or increasing contributions in specific funds to take effect from [to specify]; and (vi) harmonize pension benefit rules of the agricultural fund (OGA) with the rest of the pension system in a pro rata manner (unless OGA is merged into other funds). This shall be done after consultation with the social partners and in full agreement with the institutions.

The consolidation of social insurance funds will take place in two phases and over a period of three years. In 2015, the process will focus on consolidating the insurance funds under a single entity, and the first phase of their operational consolidation will be completed by 31 December 2016. The objective will be to secure further reductions in operating costs combined with a more effective management of overall fund resources, which includes balancing the needs between better-off and poorer-off funds. The codification of the insurance law will be completed in the immediate future and will correspond to the new organisation of the new and more integrated social security system. Finally, the government will take the necessary measures to fully offset the fiscal impact of the recent Constitutional Court ruling on elements of the 2012 pensions.

Additional parametric budgetary measures

The government, as part of supplementary budget to be adopted in June 2015, will adopt a series of additional parametric fiscal measures that will have a sustainable impact on public finances (see annex 1 for a list of measures and yields). This will include:

• Reducing the expenditure ceiling military spending by €200 million with a targeted set of actions

• An increase in the solidarity contribution in 2015 and the rates of which shall be progressive. By September 2015, the authorities will also re-design the Income Tax Code for income of 2016 to more effectively achieve progressivity in the income tax system and which simplifies the personal income tax credit schedule;

• Introduce a reform of the income tax code, inter alia covering capital taxation, investment vehicles, farmers and the self- employed;

• Increase the corporate income tax in 2016 from 26% and 29%.

• For reasons of social fairness any further one-off measures to meet fiscal targets should not burden the poor. In that sense the special tax on corporate profits above €0.5 million should be at the level of 12% as a one off measure to meet the fiscal target for 2015.

• Introduce a tax on television advertisements, and an international public tender will be announced for the acquisition of television licenses in return for a fee for the acquisition and use of the relevant frequencies.

• Extend the implementation of the luxury tax to recreational vessels in excess of 10 meters and increase the rate from 10 to 13%, coming into effect from the collection of 2014 income taxes and beyond;

• In view of any revision of the zonal property values, adjust the property tax rates if necessary to safeguard the 2015 and 2016 property tax revenues at €2.65 billion and adjust the alternative minimum personal income taxation;

• Strengthen VA The T collection carousel fraud. and enforcement inter alia through measures to combat VAT authorities will submit an application to the EU VAT Committee and prepare an assessment of the implication of an increase in the VAT threshold to €25.000.

• Provide special tax deductions for permanent residents of Greek islands with low income levels

• Promote the use of electronic payment practices, making use of the EU Structural and Investment Funds to facilitate the adoption of these practices.

• Eliminate the cross- border withholding tax introduced by the installments act (law XXXX/2015) and reverse the recent amendments to the ITC in the public administration act (law XXXX/2015), including the special treatment of agricultural income;

• The Government will implement taxation on Gross Gaming Revenues (GGR) of 30% on VLT games expected to be installed at second half of 2015 and 2016

• Generate revenues through the issuance of 4G and 5G licenses and also undertake pharmaceutical rebates.

Tax administration reforms

The ability to collect taxes has been hampered by a long history of complicated legislation. Poor administration, political interference and generous amnesties, with chronically weak enforcement.. To break from this practice and improve the tax payment culture, the authorities will: • Adopt legislation to establish an independent tax and customs agency, which will be fully functional by end-June 2016:

• Implement measures to fight tax evasion and fraud and to strengthen enforcement by enhancing collection tools such as garnishments;

• Amend legislation on installments to among others exclude those who fail to pay current obligations and introduce a requirement to shorten the duration for those with the capacity to pay earlier;

• Combat fuel smuggling, enacting via legislative measures arrangements for locating storage tanks (fixed or mobile), which are used to move contraband fuel around the county

• Intensify checks on bank transactions, implementing a combined plan to detect deposits stemming from undeclared income of Greek citizens for the period 2000-2014 in banking institutions in Greece or abroad, advancing by 9/2015 to the level of certification of unpaid taxes and the beginning of their recovery;

• Take all appropriate and necessary measures towards the timely collection of categories of public revenue, including automobile "KTEO' fines, uninsured vehicles levies for the unlicensed use of frequencies;

• Immediate provisions will be promulgated to impose and collect taxes owed on undisclosed assets which will be revealed to the Greek Authorities in liaison and in agreement with the authorities of the countries where these amounts are deposited by Greek citizens;

• Adopt measures to restructure the existing legal framework for carrying out tax including amending current legislation to provide the tax administration the ability to plan their tax audit priorities on the basis of risk analysis and not, as is now the case, year of seniority (ie year of write-off). The option to write-off uncollectible old debt will be put in place through legislation to facilitate control over those cases more likely to produce revenues;

• Allow the possibility of an administrative settlement of cases that have not as yet been reviewed by the courts and are pending at different stages of administrative or judicial a proceedings in order to irrevocably finalise the amount of the debt and for t to bee immediately certified and collectable

Public Financial Management

The authorities commit to continue reforms that aim at improving the budget process and expenditure controls, clearing arrears, and strengthening budget reporting and cash management. The authorities will as yet adopted reforms on the income tax codes and tax procedures: introduce a new Criminal Law on Tax Evasion and Fraud.

The second-phase of amendments to the Organic Budget Law (OBL) will be adopted immediately so that the Court of Auditors limits ex-ante audits, provided that an efficient ex-ante mechanism for audits is in place.

The Fiscal Council will be made fully operational.

The authorities will present a plan and will proceed with the clearance of arrears, tax refund and pension claims by the end 2016. The Government will ensure that budgeted social security contributions are transferred from social security funds to health funds and hospitals so as to clear the stock of health-related arrears.

On health care, a number of measures will be taken immediately to: (i) re-establish full INN prescription, without exceptions, (ii) reduce the price of all off-patent drugs and all generics of the patent price, by repealing the grandfathering clause for medical supplies already in the market in 2012, and (iii) review and limit the prices of diagnostic tests to bring structural spending in line with claw back targets; and (iv) collect in the full the 2014 claw back for private clinics, diagnostics and pharmaceuticals, and extend their 2015 claw back ceilings to 2016.

Safeguarding financial stability

All necessary policy actions will be taken to safeguard overall financial stability and the authorities remain committed to preserve sufficient banking system liquidity in line with Eurosystem rules, including by the quarterly submission of funding plans to the Bank of Greece to ensure continuous monitoring and assessments.

The private management of the Greek banks will be respected, and the government will not intervene in the day-to day decision making and management of the banks, which will continue to operate under market principles. The Board members and higher management officers of the banks will be appointed according to the existing framework and in line with EU legislation and best international practices, taking into account the specific rules in the HFSF law as regards the rights of the private shareholders who participated in the banks' capital increases under this framework. The independence of the HFSF will be fully respected. No fiscal policy actions will be taken that would undermine the solvency of the banks.

The Greek authorities will legislate corporate and household insolvency framework related reforms bringing them in line with international good practice, will introduce a profession of insolvency practitioners, not limited to any specific profession and in line with good cross-border experience, will amend the out-of-court workout law, and will develop a comprehensive strategy for the financial system

This strategy will aim to return the banks to full private ownership by attracting international investors and to achieve a sustainable funding model over the medium The authorities will further develop and swiftly implement a comprehensive strategy for addressing the issue of non-performing loans, drawing on the expertise of external strategic consultancy for both strategy development and implementation. It will also include the establishment of a social safety net including support measures for the most vulnerable debtors (notably through a temporary moratorium on auctions) and will differentiate between strategic defaulters and good faith debtors and strengthen and simplify procedures to address the large backlog a cases at this time.

Labour markets

In recent years, important changes have been made to Greek labour market institutions and wage bargaining systems. The Greek authorities are committed to achieve EU best practice success the range of labour market legislations through constructive dialogue amongst social partners. The approach not only needs to balance flexibility and fairness for employees and employers, but also reeds to consider the very high number of unemployed. This can be achieved by modernizing legislation through a process of consultation with the social partners and benefiting from think tanks as well as international organizations such as the OECD and the ILO.

The authorities will review through a consultation process the existing frameworks for collective bargaining and industrial relations taking into account best practices elsewhere in Europe. Further input to the review described above will be provided by international organization including the ILO. Further, the authorities will take action to fight undeclared work in order to strengthen the competitiveness of legal companies and to protect workers as well as tax and social security revenues.

Product markets

More open markets are essential to improve social fairness by curtailing rest-seeking and monopolistic behavior, which has translated into higher prices and lower living standards. The authorities will intensify their efforts to bring key initiatives and reform proposals to fruition, drawing on technical expertise of institutions including the OECB and the World Bank. The authorities will legislate to

• implement the revised OECD toolkits which following the further work by the OECD in collaboration with the Greek authorities will include a variety of product markets and other areas of structural reforms

• open selected restricted professions and liberalize specific markets including tourist rentals and ferry transportation

• eliminate various nuisance charges eg fees which companies and individuals are called to pay which are disproportionate compared to the service they receive.

• reduce red tape including on horizontal licensing requirements of investments and low-risk activities in collaboration with the World Bank and establish a committee for the preparation of legislation.

Pension reform

The 2010 and 2012 pension reforms partially improved the sustainability of the overall pension system, which was previously fragmented and costly and placed unsustainable burdens onto future generations. But further, much more ambitious and courageous steps ere required to complete these reforms and to tackle the strains on the system caused by an economic crisis where contributions have fallen due to high levels of unemployment whilst spending pressures have mounted as many citizens opted to retire early, To address these issues, the authorities are committed to proceed with reforms in two phases.

A first package of measures will be adopted immediately, targeting 1.05% of GDP in enhanced savings annually by 2016. The fiscal impact of these measures listed below will grow to 1.1% of GDP in 2017. With these aims, the Authorities will:

• adopt legislation to create strong disincentives for early retirement by adjusting early retirement penalties and by gradually eliminating grandfathering to statutory retirement age and early retirement pathways, applicable for everybody retiring (except for arduous professions, mothers with children with disabilities and other very few selected special categories) after January 1, 2016. Through a decree to be implemented immediately, there will be provisions for the progressive adaptation of the early retirement rules such that by 2025 the earliest possible age to retire is 67 years old, while preserving vested rights. Withdrawals from the social insurance fund will incur a penalty for the retirement age extension period equivalent to 10 percentage points on top of the current penalty of 6%

• integrate into ETEA all supplementary pension funds

• better target social pensions by increasing OGA uninsured pension, thus targeting resources at those most in need

• gradually replace the solidarity grant (EKAS) for pensions by 2020 starting in 2018. This reform will be linked to the second phase of the pension reform due in September 2015 and can benefit from the planned Social Welfare Review when the solidarity grant is replaced with an appropriate framework that delivers targeted support at retirees who need it

• increase health contributions from pensioners to 5% on average, taking account of ability to pay. This should also encompass supplementary pensions

• increase the health contributions for supplementary pensions from 0% to 5%

• increase the social security contribution rate for supplementary funds from 3% to 3.5%,

• increase the contribution for main pensions by 3.9% - IKA (previous level)

To complete the package, the authorities will in the second phase pass further legislative reforms in order to establish by October 2015 a closer link between contribution and benefits within the framework of the tripartite financing and the integration of outstanding funds. In designing these reforms, the government will ensure that the burden of adjustment is fair to ensure that the most vulnerable households are protected whilst avoiding undue burdens onto future generations and that there is a clear link between contributions and entitlements so as to incentivise declared work and longer working lives. To this end, the authorities drawing upon an actuarial study and in collaboration with the EU's Ageing Working Group. will legislate: (i) specific design and parametric improvements to establish a close link between contributions and benefits (ii) broaden and modernize the contribution and pension base for all self-employed, including by switching from which Greece currently spends well below the European Average. The authorities plan to benefit from available technical assistance from international organizations.

Delivering sustainable public finances that support growth and jobs

Public finances are now on a more sustainable footing compared to the pre-crisis period, although the fiscal position has deteriorated in recent months due to uncertainties. The consolidation, however, has required the dramatic scaling lack of essential public investments and services, which will need to progressively recover in order to sustain growth potential. Furthermore, the burden of the fiscal adjustment has fallen more heavy on certain groups, especially workers. This will corrected by widening the tax base and by eliminating loopholes and exemptions that have protected certain groups from bearing a fair share of the adjustment burden.

The Greek authorities commit to ensuring sustainable public finances and sustainable primary surpluses over the medium term that will reduce the debt to output ration steadily and which are in line with the primary surpluses of other Eurozone economies with high levels of public debt. The trajectory of the fiscal targets is consistent with the expected growth rates of the Greek economy as it recovers from its deepest recorded recession. To demonstrate its commitment to credible fiscal polices, the Greek authorities will:

• effective as of July 1, adopt a supplementary for 2015 budget and a 2016-19 medium term fiscal strategy, supported by a sizable and credible package of measures

• pursue a new fiscal path premised on a primary surplus of 1,2,3 and 3.5 percent of GDP in 2015, 2016, 2017 and 2018, respectively

• base their fiscal strategy on parametric measures that amount to some 2.87 percentage points of GDP by 2016, of which 0.74 p.p. of GDP would come from a major simplification of the VAT system and a further 1.05% of GDP from a structural reform of the pensions. There will be an additional supplementary package of parametric measures that will deliver 1.08% of GDP, including long overdue reforms to close loopholes in the tax system and curtail spending on expenditure items, such as defense, where further savings are still feasible.

Parametric fiscal measures will bolstered by a wide range of administrative actions to address shortfalls in tax collection and enforcements: these measures will take some time to bear fruit but offer significant upside fiscal yield going forward.

VAT reforms

Greece has a very fragmented VAT system. As part of its commitment to improve VAT collection, the authorities will adopt legislation changing parameters to significantly broaden the tax base at a standard rate of 23 percent. Reflecting the needs to protect the disposable income of low and middle income households, there will be a reduced rate 13% to cover a limited set of goods that includes energy, basic foods, catering and for reasons of competitiveness, hotels. There will also be a super-reduced rate of 6% on medical supplies and books. As part of efforts to promote fairness, the reform will eliminate discounts including on islands, and streamline exemptions. These legislative changes of parameters will generate an annual fiscal yield of 0.74% of GDP and are being supported with administrative measures to combat fraud and increase compliance.

Privatisation

The Greek authorities are committed to approving and proceeding with an ambitious privatisation program. The policy of privatisations and utilisation of public and private property will be subject to the following conditions:

• a minimum level of investment for each privatisation;

• protecting labour rights;

• commitments to ensure benefits to local social economies;

• the public holding of a significant (probably a minority) stake in the capital;

• protection of the natural environment and cultural heritage.

The annual targets (excluding bank shares) for 2015, 2016 and 2017 are EUR 1.4 bn, EUR 3.7 bn and EUR 1.2 bn, respectively. Among other actions, the authorities will take immediate irreversible steps for the sale of the regional airports, Hellinikon, finalise the terms for the sale of the Piraeus and Thessaloniki ports and of the train operator, and advance with the tender to extent the concession agreement in the Athens International Airport. For real estate projects, the HRADF will set annual proceeds targets consistent with the overall privatisation revenue target.

Energy

The authorities will adopt the reform of the gas market and its specific roadmap, and implementation should follow suit. They will adopt and implement the reform of capacity payments and other electricity market rules, review PPC tariffs based on costs and notify NOME products. The authorities will also continue the implementation of the roadmap to the EU target model in the electricity market in line with EU rules on unbundling, and taking all possible steps to increase competition in production and promote investment.

The authorities will prepare a framework for the support of renewable energies and review energy taxation. The authorities will clear the public sector's arrears to PPC and strengthen the electricity regulator's financial and operational independence. The authorities will introduce a new scheme for the development of projects from Renewable Energy Sources (RES) and for the implementation of energy efficiency projects. The Government will introduce legislation the ratification of Directive 27/2012 on energy efficiency and introduce a new plan for the upgrade of the electricity grids in order to improve performance, enhance interoperability and reduce costs for all categories of consumers.

Public administration

The authorities will adopt legislation for a unified wage grid reform effective 1 January 2016, in line with the agreed wage bill targets, including decompressing the wage distribution in connection with the skill, performance and responsibility of staff. Secondary legislative acts needed to implement the new unified wage grid with a guaranteed starting point the salaries of each employee as of 31/12/2014, and legislation to rationalise the specialized wage grids, will be adopted by end- November 2015. The authorities will set a ceiling kit the wage bait within the new MTFS, and the level of public employment consistent with achieving the fiscal targets and ensuring a declining path of the wage bill relative to GDP until Z019. They will align non-wage benefits across the public administration with EU best practices.

The authorities will review and implement legislation for hiring managers and assessing performance of all employees, and complete the hiring of new managers by the end of the year. They will continue to identify past cases of illegal hires and temporary injunctions, and take appropriate enforcement action.

Justice

The authorities will legislate and implement the new Code of Civil Procedure in agreement with the institutions. They will propose further actions to reduce the backlog of cases in administrative Courts. authorities will also continue to work closely with European institutions and technical assistance on the modernisation of the judicial system including initiatives in the area of juridical e-Government (e-justice), mediation and judicial statistics.

Anti-corruption

The authorities will review and present a new Strategic Plan against Corruption (TRANSPARENCY) in late July. To this end, it has set up a working group with participation from representatives from the Ministry of Justice and the General Secretariat for the Fight against Corruption.

The authorities will amend and implement the legal framework for the declaration of assets and financing of the political intervention in individual cases. They will also ensure proper coordination and sharing of information between investigation bodies through a Coordinating Body of Finance Prosecutors and Corruption Prosecutors.

Statistics

The Greek authorities will adopt legislation to strengthen the governance and independence of ELSTAT, and ensure its proper access to administrative data.

ANNEX 1

Fiscal Measures 2015/2016

Analytical Parametric Measures/GrGov

VAT: 0.38%/0.74%

VAT Reform: 680/1,360

PENSIONS: 0.37%/1.05%

Early retirement restrictions (accrual): 60/300

Increase contribution for main pensions by 3.9% - IKA (previous year level): 350/800

Increase the health contributions for pensioners from 4% to 5% - main: 135/270

Increase the health contributions for pensioners from 0% to 5% - supplementary: 0/240

Increase contribution for supplementary funds from 3% to 3.5%: 120/250

CORPORATE & INCOME TAX: 0.66%/0.58%

Special tax 12% on corporate profits above 0.5 mln: 945/405

Increase corporate income tax from 26% to 29%: 0/410

Increase solidarity contribution rate in PIT: 220/250

OTHER MEASURES: 0.10%/0.50%

Defence spending: 0/200

TV advertisement tax: 100/100

Increase luxury tax and include private yachts: 47/47

VLTs: 35/225

Licences to 4G and 5G: 0/350

Parametric measures: 2,692/5,207

%GDP: 1.51%/2,87%

Η ακριβής μετάφραση του κειμένου του στα ελληνικά, καθώς και όλα τα σχετικά ρεπορτάζ, στο αυριανό φύλλο της "ΑΥΓΗΣ"

 

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)