to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Πέτη Πέρκα: Λανθασμένες οι επιλογές της κυβέρνησης στο Ελληνικό

Η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα σχέδιο για την απολιγνιτοποίηση, αυτό καθιστά εμάς αλλά και τους συμπολίτες μου στη Φλώρινα ιδιαίτερα ανήσυχους - Η Ν.Δ. εγκατέλειψε κάθε στρατηγικό σχεδιασμό στις μεταφορές, κινείται με προχειρότητα και με αποσπασματικές πολιτικές - Η σχέση εμπιστοσύνης με τον λαό χτίζεται καθημερινά αποφεύγοντας λάθη που έγιναν κατά την περίοδο της διακυβέρνησης, κάνοντας και την αντίστοιχη αυτοκριτική


Στις «εκτός πραγματικότητας εξαγγελίες, στις οποίες μας έχει συνηθίσει ο κ. Μητσοτάκης», αποδίδει τις καθυστερήσεις στην έναρξη εργασιών στο Ελληνικό η Πέτη Πέρκα. Η τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ εξηγεί στην «Αυγή» τις σημαντικές προσπάθειες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες υλοποίησης του έργου, αλλά και τις λανθασμένες επιλογές τής, κατά τ’ άλλα, «φιλοεπενδυτικής», κυβέρνησης της Ν.Δ.

Σε σχέση με την απολιγνιτοποίηση, η Π. Πέρκα υπογραμμίζει ότι «δυστυχώς η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα σχέδιο», παρά μόνο εξαγγελίες, κάτι που «καθιστά εμάς αλλά και τους συμπολίτες μου στη Φλώρινα ιδιαίτερα ανήσυχους». Όσον αφορά τον τομέα των Μεταφορών, επισημαίνει ότι η Ν.Δ. «εγκατέλειψε κάθε στρατηγικό σχεδιασμό» και «κινείται με προχειρότητα και με αποσπασματικές πολιτικές».

Τέλος, σε σχέση με την ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «η σχέση εμπιστοσύνης με τον λαό χτίζεται καθημερινά - αποφεύγοντας λάθη που έγιναν κατά την περίοδο της διακυβέρνησης, κάνοντας και την αντίστοιχη αυτοκριτική».

* Πώς σχολιάζετε τις συνεχείς αποτυχίες της κυβέρνησης να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για την έναρξη εργασιών στο Ελληνικό; Πού οφείλεται αυτή η ανεπάρκεια; Τι θα έπρεπε να γίνει για να προχωρήσει η επένδυση, κατά την άποψή σας;

Ο κ. Μητσοτάκης διαβεβαίωνε προεκλογικά ότι το έργο θα «ξεμπλοκάρει» σε επτά ημέρες. Έχουν περάσει ήδη επτά μήνες και βλέπουμε! Οι εκτός πραγματικότητας εξαγγελίες, στις οποίες μας έχει συνηθίσει ο κ. Μητσοτάκης, εξηγούνται με δύο τρόπους. Αφενός δεν γνώριζαν τις διαδικασίες και το πολύπλοκο νομοθετικό πλαίσιο της επένδυσης -απόρροια της αρχικής σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση Σαμαρά το 2014-, αφετέρου εντασσόταν στο οργανωμένο σχέδιο της Ν.Δ. με τα φιλικά προσκείμενα ΜΜΕ, όπου καθημερινά υπήρχαν ρεπορτάζ για τις καθυστερήσεις του Ελληνικού, για τις οποίες φυσικά έφταιγε η «αντιεπενδυτική» πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Η επένδυση του Ελληνικού είναι το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε χρόνιες παθογένειες του πολιτικού - διοικητικού συστήματος, (όπως π.χ. Κτηματολόγιο, δασικές αρχαιολογικές εκκρεμότητες κ.λπ.), οι οποίες οφείλονται στις επιλογές των δυο κομμάτων που μας κυβέρνησαν επί τόσα χρόνια. Παραλάβαμε ένα οικόπεδο χωρίς τοπογραφικό και με 11 αναβλητικές αιρέσεις, μερικές εκ των οποίων αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία. Είναι θαύμα που καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα σχεδόν να ολοκληρώσουμε την επένδυση.

Οι λανθασμένες επιλογές της Ν.Δ. είναι προφανείς. Η τροποποίηση της ΚΥΑ του πάρκου κατ’ εντολήν του επενδυτή. Η καθυστέρηση στη σύσταση, συγκρότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης. Η ΠΝΠ, με τις αντικρουόμενες και αντιφατικές διατάξεις για τα κοινόχρηστα, κοινωφελή και τους δικαιούχους της κυριότητας αυτών, όπου χρειάστηκαν άλλες δυο νομοθετικές ρυθμίσεις για να διορθώσουν τα λάθη της κυβέρνησης. Αποκορύφωμα η ρύθμιση για τις κατεδαφίσεις/νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων στο Ελληνικό. Για να μη σχολιάσουμε την αποχώρηση των επενδυτών από το σχήμα, παρ’ όλο που κυβέρνηση ήταν η «φιλοεπενδυτική» Ν.Δ., και την εξέλιξη του διαγωνισμού για το καζίνο.

* Ποια είναι η εκτίμησή σας για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στον τομέα των μεταφορών αυτούς τους επτά πρώτους μήνες της θητείας της;

Στους επτά μήνες διακυβέρνησης της Ν.Δ. έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις της πολιτικής της και στον τομέα των μεταφορών. Η Ν.Δ. εγκατέλειψε κάθε στρατηγικό σχεδιασμό, είτε αφορά στο masterplan για τις μεταφορές και στο στρατηγικό για τα logistics είτε στα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που εμείς είχαμε προωθήσει. Αντίθετα, κινείται με προχειρότητα και με αποσπασματικές πολιτικές.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ακύρωση δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και η δημιουργία της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου στην εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που δεν εντάσσεται σε κανένα σχεδιασμό και για το οποίο επιπροσθέτως ζητάει και άρση της αναδάσωσης. Επίσης η κατάργηση του νόμου για τις άδειες οδήγησης και η επιστροφή στο φαύλο, στρεβλό και διεφθαρμένο προηγούμενο σύστημα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει κατατεθεί κάποια επίσημη εναλλακτική πρόταση.

Δεν γίνεται επίσης να μην αναφερθώ στις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπου η κυβέρνηση, ελλείψει στρατηγικής και σχεδίου, αποφάσισε την παράταση της εκκρεμότητας του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ, επιλέγοντας ουσιαστικά την επιστροφή στο παρελθόν. Κατά τα άλλα ακυρώνει ή παγώνει μεγάλα έργα που είχαν δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ.

* Ποια είναι η κατάσταση στη Δ. Μακεδονία με το σχέδιο απολιγνιτοποίησης; Πώς αντιδρούν οι κάτοικοι της Φλώρινας; Ποιες είναι οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ ώστε η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής να μην συνδυαστεί με υπανάπτυξη της περιοχής;

Δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα σχέδιο για την απολιγνιτοποίηση. Έχουμε μόνο εξαγγελίες. Αυτό είναι το πρόβλημα που καθιστά εμάς αλλά και τους συμπολίτες μου στη Φλώρινα ιδιαίτερα ανήσυχους. Η περιοχή μας στήριξε το μεγαλύτερο εκβιομηχανιστικό εγχείρημα, τη ΔΕΗ, με πολλές επιπτώσεις στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, χωρίς ποτέ να λάβει τα ανάλογα αντισταθμιστικά οφέλη. Η περιοχή έμεινε στάσιμη και πίσω από τις εξελίξεις. Στην πορεία της Ε.Ε. προς την κλιματική ουδετερότητα, το σημείο εκκίνησης δεν είναι το ίδιο για όλες τις περιφέρειες. Η κλίμακα της πρόκλησης δεν είναι η ίδια. Το ζητούμενο είναι μια κοινωνικά και οικονομικά δίκαιη και ομαλή μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή και αυτό απαιτεί σοβαρό σχεδιασμό, πόρους και χρόνο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση δημιούργησε το πρώτο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης στην Ευρώπη και ανέθεσε στην Παγκόσμια Τράπεζα μελέτη για τον οδικό χάρτη της δίκαιης απολιγνιτοποίησης. Η νέα εποχή πρέπει να βρει τη Δυτική Μακεδονία με ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, βιώσιμο, που θα επικεντρώνεται στην καινοτομία, στην ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, στον εναλλακτικό τουρισμό, στην περιβαλλοντική αποκατάσταση.

* Πώς βλέπετε την πορεία ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία; Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους πολίτες; Τι θα πρέπει να προσεχτεί ώστε ο ΣΥΡΙΖΑ να κατακτήσει και πάλι την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας των πολιτών;

Η πορεία ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια ενδιαφέρουσα διαδικασία, που εκτός των άλλων φέρει όλους τους εμπλεκόμενους να συνομιλούν για την πορεία της Αριστεράς του 21ου αιώνα. Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το κάλεσμα αντιλαμβανόμενοι ότι πρέπει να συμμετέχουν ισότιμα στον σχεδιασμό του μέλλοντός τους.

Η μακρόχρονη κρίση που βιώσαμε, η οποία, εκτός από οικονομική, ήταν και κοινωνική και πολιτισμική, επέδρασε ώστε ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας να αναθεωρήσει απόψεις αδιαμφισβήτητες μέχρι πρότινος και να δει την προσπάθεια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, εν μέσω Μνημονίων και ασφυκτικών δημοσιονομικών περιορισμών, να αλλάξει το μοντέλο διακυβέρνησης της χώρας. Να προτάξει το δίκιο των πολλών έναντι των λίγων, να προωθήσει τα ατομικά δικαιώματα, να προστατέψει την εργασία.

Η σχέση εμπιστοσύνης με τον λαό χτίζεται καθημερινά - αποφεύγοντας λάθη που έγιναν κατά την περίοδο της διακυβέρνησης, κάνοντας και την αντίστοιχη αυτοκριτική, αλλά κυρίως εκπέμποντας ένα καθαρό μήνυμα για το μέλλον, με όραμα για μια δίκαιη κοινωνία και συνέπεια λόγου και πράξεων.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)