to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Περισσότερο σχολείο, λιγότερες εξετάσεις

Χτυπάει αύριο το κουδούνι για τη νέα χρονιά - Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια βιβλία, δάσκαλοι και καθηγητές θα βρίσκονται στις τάξεις από την πρώτη μέρα


Ένα Δημοτικό με Αγγλικά και Πληροφορική σε κάθε τάξη, που δεν θα εξαντλεί τους μαθητές έως τις 14.00, αλλά θα δίνει τη δυνατότητα για εγγραφή στο ολοήμερο σε όλους, ώστε να μπορούν να μένουν και να μελετούν εκεί έως τις 16.00, ένα Γυμνάσιο που δεν θα βασίζεται στις εξετάσεις, τα τεστ και τα διαγωνίσματα κι ένα Λύκειο με ύλη μειωμένη, με πανελλαδικές εκτός του σχολικού έτους· ένα σχολείο “ποιότητας και ισότητας”, όπως λένε από το υπουργείο Παιδείας, διαφορετικό, όπως κάθε χρονιά ανοίγει αύριο το πρωί τις πόρτες του για τον καθιερωμένο αγιασμό.

Χιλιάδες προσλήψεις έχουν γίνει πριν από το πρώτο κουδούνι, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, με έμφαση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εκεί όπου υπήρχαν τα μεγαλύτερα κενά. Οι δάσκαλοι φαίνεται πως φέτος θα υποδεχθούν τους μαθητές στις αίθουσες. Το “στοίχημα τριακονταετίας”, που δειλά ειπώθηκε πρώτη φορά λίγο πριν το καλοκαίρι, φαίνεται πως φέτος θα επιτευχθεί.

Το μεγαλύτερο στοίχημα, πάντως, θα αφορά τους μαθητές που θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με μια διαφορετική διάρθρωση στο πρόγραμμα σπουδών τους, αλλά και με μια νέα λογική για το τι σημαίνει σχολείο. Λιγότερη πίεση, λιγότερες εξετάσεις, περισσότερη εμβάθυνση.

Στα Δημοτικά η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το πρόγραμμα. Οι μαθητές θα σχολούν στις 13.15 και οι ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα θα είναι 30. Ήδη από την Α' τάξη όλοι οι μαθητές θα κάνουν συν μια ώρα Πληροφορική και Αγγλικά. Μια ώρα Μαθηματικά επιπλέον θα διδάσκεται σε κάθε τάξη. Ακόμη και στα πενταθέσια και τετραθέσια σχολεία της επαρχίας όλοι θα κάνουν δεύτερη ξένη γλώσσα. Μόνο η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση. Από τις 13.15 έως τις 16.00 θα λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα με μελέτη, σίτιση και επιλογή ενός επιπλέον μαθήματος. Ολοήμερα τμήματα θα μπορούν να συσταθούν και σε νηπιαγωγεία, τα οποία έτσι κι αλλιώς ανοίγουν τις πόρτες τους και για προνήπια.

Στα Γυμνάσια θα γίνουν οι μεγαλύτερες αλλαγές. Το σχολικό έτος θα διαιρείται σε δύο τετράμηνα, στο τέλος των οποίων θα γίνονται οι προαγωγικές, μόνο όμως σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα εξετάζονται με ωριαία διαγωνίσματα ή ολιγόλεπτα τεστ και οι εργασίες σταδιακά θα ενταχθούν στον προγραμματισμό των μαθημάτων. Η διδακτέα ύλη των μαθημάτων έχει μειωθεί, το ίδιο και η ύλη για τις εξετάσεις. Όσο για τη διδασκαλία των μαθημάτων, θα είναι μία ώρα λιγότερη Αρχαία Ελληνικά (πρωτότυπο κείμενο) σε κάθε τάξη, συν μία ώρα Γλωσσικής Διδασκαλίας στην Α' Γυμνασίου, καθόλου Οικιακή Οικονομία στη Β' Γυμνασίου και μία ώρα λιγότερη Βιολογία και Γεωγραφία στην Α' τάξη.

Στα Λύκεια η ύλη θα είναι μειωμένη (εκτός των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά) σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΕΠ, που αναμένεται να φτάσουν στα σχολεία με την έναρξη των μαθημάτων. Από τη φετινή σχολική χρονιά οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα αποσυνδεθούν από το Λύκειο, όπως έχει προαναγγελθεί, και θα γίνονται μετά τις ενδοσχολικές, ως ένα πρώτο βήμα για την αποδέσμευσή τους από την εξεταστικοκεντρική λογική. Μέσα στο 2017, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να θεσμοθετηθεί η πλήρης αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα αφορά τη διάρθρωση των μαθημάτων και την μεταρρύθμιση του συστήματος ένταξης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ήδη έχει συσταθεί ομάδα εργασίας στο υπουργείο Παιδείας, όμως όποιες αλλαγές ψηφιστούν θα εφαρμοστούν σε βάθος τριετίας.

“Επιστρέφουμε σε μια κανονικότητα προ πολλών ετών”

Λίγα 24ωρα πριν από το άνοιγμα των σχολείων ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης επανέλαβε (στο Κανάλι της Βουλής) πως “η εικόνα εκατοντάδων δημοτικών και νηπιαγωγείων που δεν λειτουργούσαν επί τόσα χρόνια για δέκα ημέρες στην αρχή δεν υπάρχει φέτος. Επιστρέφουμε σε μια κανονικότητα προ πολλών ετών”. “Έχει υπάρξει πρόνοια, έχουμε κάνει προσλήψεις” προσέθεσε. “Θα περίμενε κανένας τη ΔΟΕ να εκτιμήσει αυτό το μήνυμα, να δει την πρώτη ημέρα τι γίνεται, να δει αν λέμε ψέματα και μετά ας κάνει απεργία. Γιατί τόσο βιαστική κίνηση;” συνέχισε.

Όμως οι δάσκαλοι θα απεργήσουν την Πέμπτη. Κινητοποιήσεις προαναγγέλλουν και διάφοροι σύλλογοι αναπληρωτών. «Τα κενά καλύφθηκαν για το σχολείο Φίλη, όχι για το σχολείο που θέλουμε» είπε ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης. Οι αντιδράσεις είναι πάντα αναμενόμενες πριν από το πρώτο κουδούνι. Το ίδιο όμως και τα θετικά σχόλια.

“Η φετινή χρονιά σε σχέση με την περσινή -όπου οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν στις 27 Σεπτεμβρίου- αλλά και με όλες τις προηγούμενες των τελευταίων χρόνων διαφέρει σημαντικά και είναι πολύ καλύτερη ως προς την έγκαιρη πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών και την κάλυψη των κενών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης” έγραψε μέσα στην εβδομάδα ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Πρωτοβάθμιας Δημήτρης Μπράτης. “Η πρώτη φάση των προσλήψεων είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων -κάτι που για χρόνια ήταν ζητούμενο- κι αυτό είναι πολύ θετικό γιατί έτσι και τα κενά καλύπτονται έγκαιρα και οι αδικίες μεταξύ των αναπληρωτών περιορίζονται” τόνισε.

Περίπου 2.500 εκπαιδευτικοί αναμένεται να υπηρετήσουν στην παράλληλη στήριξη -κι ας έλεγαν πολλοί ότι καταργείται- και πάνω από 9.000 συνολικά στην Ειδική Αγωγή. Ένα μεγάλο ποσοστό έχει ήδη προσληφθεί, σύμφωνα με τη νομοθεσία του 2001, για πρώτη φορά.

Οι αλλαγές στην ύλη Γυμνασίων και Λυκείων

* Αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, δηλαδή συμβατή με τη μαθησιακή ετοιμότητά τους (κατανοησιμότητα) και τα ενδιαφέροντά τους.

* Εφικτή ολοκλήρωσή της εντός των ωρών που διατίθενται για το συγκεκριμένο μάθημα.

* Μείωσή της, προκειμένου να υπάρξει χρόνος μέσα στη χρονιά για την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών.

* Περιορισμός της μετωπικής διδασκαλίας, διερευνητική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, μέθοδος επίλυση προβλήματος.

* Δραστηριότητες, project και πηγές συμπληρωματικού διδακτικού υλικού.

* Εμβάθυνση σε συγκεκριμένα ζητήματα.

* Περιορισμός θεματικών επαναλήψεων εντός του ίδιου γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη ή από κεφάλαιο σε κεφάλαιο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)