to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:16 | 28.10.2020

Κοινωνία

Σύλληψη του πλοιάρχου του φορτηγού πλοίου που χτύπησε το “Καλλιστώ”

Στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας βρίσκεται από το μεσημέρι της Τρίτης το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» - Τη σύλληψη του πλοιάρχου του "Maersk Launceston" για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια ζήτησε ο εισαγγελέας - Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου - «Αναμένουμε ακόμη την άμεση διευκρίνιση των αιτιών της σύγκρουσης, έτσι ώστε να μην μείνει τίποτα αναπάντητο που να επηρεάζει την ασφαλή ναυσιπλοΐα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας» επισημαίνει ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Ν. Σαντορινιός


Τη σύλληψη του Πολωνού πλοιάρχου του φορτηγού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και για παραβάσεις των διεθνών κανόνων αποφύγης συγκρούσης, ζήτησε η εισαγγελία Πειραιά. Ο πλοίαρχος κρατείται ήδη στο Λιμεναρχείο Κερατσινίου και θα οδηγηθεί αύριο στην εισαγγελία Πειραιά. Στο φορτηγό πλοίο Maersk Launceston έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας βρίσκεται από το μεσημέρι της Τρίτης το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο μετά από σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON που μετέφερε κοντέινερ, παρουσίασε εισροή υδάτων και ρυμουλκήθηκε από ρυμουλκό στο συγκεκριμένο σημείο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Μάλιστα η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο.

Στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε.

Ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.

Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία της προανάκρισης για το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη η εισαγγελική Αρχή ενώ δεν έχει υπάρξει καμία σύλληψη προς το παρόν.

Στο φορτηγό πλοίο δεν υπήρχε πλοηγός καθώς είχε ήδη μπει σε πορεία έξω από λιμάνι.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Ν. Σαντορινιός: Αναμένουμε την άμεση διευκρίνιση των αιτιών της σύγκρουσης

Δήλωση  του τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Ν. Σαντορινιού για σύγκρουση:

«Η σημερινή σφοδρή σύγκρουση του εμπορικού πλοίου «MAERSK LAUNCESTON» με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού αποτελεί ένα σοβαρό περιστατικό.

Ευχόμαστε οι τραυματίες να έχουν ταχεία ανάρρωση και όλοι οι επιβαίνοντες να είναι καλά στην υγεία τους. Σημαντική στην αποτροπή μιας χειρότερης έκβασης ήταν η συνεισφορά των στελεχών του Λιμενικού Σώματος- Ελληνική Ακτοφυλακή, που έσπευσαν στο σημείο της πρόσκρουσης και συνέβαλλαν στην περισυλλογή των ναυαγών.

Από την πρώτη στιγμή θεωρήσαμε πρωταρχική ανάγκη την ασφαλή μεταφορά του πλοίου και την ενίσχυση της αντιρρυπαντικής διαδικασίας με περισσότερες δυνάμεις. Η περιοχή του Πειραιά και της Ψυτάλλειας δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση σε θαλάσσια ρύπανση. Περιμένουμε αρμοδίως ενημέρωση για την πορεία των εν λόγω ενεργειών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί το περιβάλλον και να νιώσει ασφαλής η τοπική κοινωνία.

Αναμένουμε ακόμη την άμεση διευκρίνιση των αιτιών της σύγκρουσης, έτσι ώστε να μην μείνει τίποτα αναπάντητο που να επηρεάζει την ασφαλή ναυσιπλοΐα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας».

Ποιο είναι το M-63 ΚΑΛΛΙΣΤΩ

To ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ (M63) είναι ένα από τα τέσσερα που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό μας και έχει σημαντικό επιχειρησιακό ρόλο, με συμμετοχή και στην Μόνιμη Αντιναρκική Δύναμη του ΝΑΤΟ (SNMCMG2).

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Βρετανίας και αρχικά παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988 ως HMS Berkeley M 40. Ακολούθως παραδόθηκε στην Ελλάδα μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001. Έχει μήκος 60 μέτρα και εκτόπισμα 750 τόνους.

Το πλήρωμά του σε πλήρη επάνδρωση φτάνει τα 45 άτομα και μεταξύ άλλων διαθέτει δύο 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105 και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUS Συστήματα Μηχανικής  Ναρκαλιείας.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης για το M-63 ΚΑΛΛΙΣΤΩ το 2018:

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)