to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:06 | 29.06.2022

Κοινωνία

Πειραιάς για Όλους: Μια καθώς πρέπει απάντηση στον κύριο Αντιδήμαρχο επί των δημοτικών έργων

«Δεν θα χρειαζόταν η μακροσκελής, απολογητική ανακοίνωσή σας ούτε η υποστηρικτική ανακοίνωση του κυρίου Δημάρχου για την ολοκλήρωση του έργου της οδού Τσαμαδού, αν είχατε διαβάσει το από 26.6.2022 Δελτίο Τύπου του «Πειραιάς για Όλους». Σε αυτό συγχαίρουμε εσάς και τη δημοτική αρχή που καταφέρατε να σημειώσετε αξιόλογα ρεκόρ, όπως την επίσπευση ολοκλήρωσης του έργου παρά την έγκριση για παράτασή του μέχρι 15.8.2022, που είχατε ζητήσει και την λάβατε από την Οικονομική Επιτροπή με την αναρτημένη στη Διαύγεια απόφαση της με αρ. 445/22.» τονίζει σε ανακοίνωση της η δημοτική κίνηση


Αναλυτικά η ανακοίνωση

Αξιότιμε κύριε Αντιδήμαρχε Οδοποιίας και Αποχέτευσης, κ. Αργουδέλη,

Δεν θα χρειαζόταν η μακροσκελής, απολογητική ανακοίνωσή σας ούτε η υποστηρικτική ανακοίνωση του κυρίου Δημάρχου για την ολοκλήρωση του έργου της οδού Τσαμαδού, αν είχατε διαβάσει το από 26.6.2022 Δελτίο Τύπου του «Πειραιάς για Όλους».

Σε αυτό συγχαίρουμε εσάς και τη δημοτική αρχή που καταφέρατε να σημειώσετε αξιόλογα ρεκόρ, όπως την επίσπευση ολοκλήρωσης του έργου παρά την έγκριση για παράτασή του μέχρι 15.8.2022, που είχατε ζητήσει και την λάβατε από την Οικονομική Επιτροπή με την αναρτημένη στη Διαύγεια απόφαση της με αρ. 445/22.

Με την ευκαιρία καλό είναι να γνωρίζετε ότι για την τέλεση έργων με προσωρινά ή κινητά εργοτάξια  όχι μόνο «νόμος ορίζει» αλλά και όλες οι συμβάσεις των δημοσίων ή ιδιωτικών έργων όπως και όλα τα τεχνικά συμφωνητικά περιλαμβάνουν την πρόταση: «σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης». Ρωτήστε τον δικηγόρο σας, θα σας εξηγήσει τι σημαίνει. Γι’ αυτό σε κάθε έργο προέχει η τήρηση των κανόνων ασφάλειας των ανθρώπων και της κατασκευής, η εύρυθμη λειτουργία της πόλης, ο σεβασμός στους πεζούς και στα ΑΜΕΑ.

Πέραν δε της γενικής αρχής προστασίας, ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας ισχύουν οι παρακάτω προδιαγραφές για την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών:
1. Το Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας και ο Φάκελος Ασφάλειας και Υγείας (ΣΑΥ-ΦΑΥ) συντάσσονται σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΔ 305/1996 «Ελάχιστες προδιαγραφές για ασφάλεια και υγεία που πρέπει να εφαρμόζονται στα προσωρινά ή κινητά εργοτάξια σε συμμόρφωση με την οδηγία 92/57/ΕΟΚ.» (ΦΕΚ 212/Α, 29/8/1996) και αποσκοπούν στην πρόληψη των κινδύνων κατά την κατασκευή του έργου.
2. Οι Προδιαγραφές και Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ) ορίζονται με την Υ.Α. ΔΜΕΟ/Ο/613/2011 (ΦΕΚ 905/Β` 20.5.2011). Στο αναλυτικό τεύχος (Τεύχος 7) των 194 σελίδων παρατίθενται με λεπτομέρεια οι θεμελιώδεις αρχές και οι τεχνικές οδηγίες για τη σήμανση και οργάνωση των εργοταξιακών χώρων και για την κίνηση με ασφάλεια των πεζών και ΑΜΕΑ σε αυτά.

Και μπορούμε να συνεχίσουμε με τόμους επί τόμων, ελληνικές και ευρωπαϊκές οδηγίες, σχέδια και προδιαγραφές. Λυπούμαστε βαθιά που ο αρμόδιος για τα δημοτικά έργα αντιδήμαρχος δεν έχει ιδέα για το θέμα.

Εν ολίγοις, θέλουμε να σας πούμε ότι η αμάθεια δεν είναι κάτι κακό. Δεν μπορούμε όλοι/ες να τα ξέρουμε όλα. Όμως η ημιμάθεια, όταν δηλαδή κάποιος/α είναι αμαθής και νομίζει ότι είναι πολυμαθής, συνιστά μεγάλο πρόβλημα, ειδικά όταν πρόκειται για ανθρώπους που ασκούν εξουσία. Με την ανακοίνωση σας φαίνεται ότι ανήκετε σε αυτή την κατηγορία. Αγνοείτε τον νόμο, και παριστάνετε ότι τον γνωρίζετε. Γι’ αυτό οι εργολάβοι χορεύουν στην πόλη. Επειδή αυτοί ξέρουν πολύ καλά όλα τα «παράθυρα. Αυτοί ξέρουν το συμφέρον τους και δεν τους αφορά το συμφέρον της πόλης. Εσείς έχετε εκλεγεί για το δεύτερο συμφέρον -το κοινό.

Σε ό,τι αφορά τέλος την καθυστέρηση την οποία επικαλείστε, λόγω κατασκευής υποστρώματος από μπετόν-αρμέ στην Τσαμαδού, ναι έχετε δίκιο. Κατασκευάσατε τον μοναδικό δρόμο στον Πειραιά που στρώθηκε ολόκληρος με μπετόν-αρμέ, επειδή διέρχονται λεωφορεία. Αναρωτηθήκατε γιατί η Λαμπράκη, η Γούναρη, η Εθνικής Αντιστάσεως, η Μιαούλη, η Πειραιώς, η Θηβών, η Συγγρού, η Ποσειδώνος, η Πανεπιστημίου, η Σταδίου κλπ δεν είναι στρωμένες με υπόστρωμα μπετόν-αρμέ που κοστίζει 140 ευρώ το κυβικό μέτρο, αλλά με υπόστρωμα σκύρων που κοστίζουν 24 ευρώ το κυβικό (σύμφωνα με τους επίσημους καταλόγους); Από εκεί δεν διέρχονται λεωφορεία, νταλίκες, τριαξονικά φορτηγά και χιλιάδες οχήματα την ώρα; Το συμπέρασμα είναι απλό. Επιλέξατε μία κατασκευή επτά φορές ακριβότερη  και με διπλάσιο απαιτούμενο χρόνο. Το γιατί το κάνατε ή ποιος σας το υπέδειξε είναι ζήτημα που σας αφορά προσωπικά. Το ίδιο περίπου έγινε και στον Άγιο Διονύση με τις υπερπολυτελείς πανάκριβες δαπεδοστρώσεις. Αναρωτηθείτε λοιπόν γιατί συμβαίνει αυτό το πάρτυ και ποιος είναι ο δικός σας ρόλος. Ίσως σας βοηθήσει να τον ξανασκεφτείτε.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)