to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Παραγωγική ανασυγκρότηση

Οι διεθνείς συνθήκες αλλά και τα οικονομικά προβλήματα της χώρας κάνουν επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου άμεσα ώστε τα επόμενα χρόνια να μπορέσουμε να δούμε τα αποτελέσματα των αλλαγών και την οικονομία της χώρας να ανακάμπτει μετά από τις κρίσεις που έχει περάσει.


Η ακρίβεια που επικρατεί στη χώρα τους τελευταίους μήνες  δεν είναι φυσικό φαινόμενο. H κυβέρνηση είναι αδιάφορη προς τις νέες συνθήκες, αδίστακτη και τυχοδιωκτική. Έχει φτάσει στο σημείο να εκμεταλλεύεται τη δυστυχία ενός πολέμου για να ξεφύγει από τις επιπτώσεις της δικής της ανευθυνότητας. Η ακρίβεια που έχουν βιώσει μέχρι σήμερα οι πολίτες φέρει την υπογραφή του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πρόσφατο παράδειγμα η αποτυχημένη αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΗ, η οποία συνέδεε τα τιμολόγια της ΔΕΗ  στα νοικοκυριά  με την εξέλιξη των τιμών της ενέργειας στην αγορά  στο Χρηματιστήριο Ενέργειας  διογκώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους λογαριασμούς ρεύματος των πολιτών
                Η Ελλάδα λοιπόν βρίσκεται για άλλη μια φορά σε δυσμενή οικονομική κατάσταση η οποία μας δίνει  το έναυσμα  να αναρωτηθούμε εάν το παραγωγικό μας σύστημα χρειάζεται  αλλαγές, για να μπορεί να ανταπεξέλθει στα νέα διεθνή  δεδομένα με γνώμονα πάντα  να μην αναπαράγονται οι όροι της κρίσης δηλαδή να μην δημιουργείται φτωχοποίησή των μεσαίων και κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων και να έχει ως γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες.  Το παρόν κυβερνητικό οικονομικό μοντέλο  το οποίο επικεντρώνεται στον ιδιωτικό τομέα της χώρας δεν έχει δώσει λύση στα  χρόνια προβλήματα της οικονομίας όπως η ανεργία  αλλά  και σε καμία περίπτωση δεν έχει ενισχύσει με μέτρα και πολιτικές τους κλάδους της οικονομίας που έχουν άνθιση όπως τον τουρισμό , το  εμπόριο γεωργικών προϊόντων και την ναυτιλία δηλαδή δεν έχει  κάνει την ελληνική  οικονομία εξωστρεφή ούτε έχει στηρίξει έμπρακτα τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις εξαγωγές αγαθών. Επιπλέον, δεν έχουν θεσπιστεί νόμοι για  φορολογικές  ελαφρύνσεις  στις  μικρομεσαίες επιχειρήσεις  και τους  ελευθέρους επαγγελματίες όπως  στους φόρους εισοδήματος αλλά και για  τις  εισφορές  στα ασφαλιστικά ταμεία.
                Από την στιγμή που η ελληνική οικονομία στηρίζετε στον τουρισμό και στις ξενοδοχειακές μονάδες, θα μπορούσαν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς  με ειδικές διατάξεις να δίνουν  κίνητρα ώστε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας, ακόμα και αυτά που ανήκουν σε πολυεθνικές  να προμηθεύονται  από Έλληνες παραγωγούς τα προϊόντα που χρησιμοποιηθούν για την λειτουργία τους. Οι ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας μας πρέπει να ενθαρρύνουν  να χρησιμοποιούν εγχώρια προϊόντα στα γεύματα που προσφέρουν,στον εξοπλισμό τους ( σεντόνια, καρέκλες,διακοσμητικά ),στους χώρους του spa ( τα διάφορα είδη περιποίησης )  και να υπάρχει  σε εμφανή σημείο  η ετικέτα του προϊόντος . Με αυτό τον τρόπο οι ξένοι τουρίστες, οι οποίοι είναι κατά κύριο λόγο οι πελάτες των ελληνικών ξενοδοχείων , θα  έρχονται σε άμεση χρήση και  επαφή με τα ελληνικά προϊόντα και όταν επιστρέψουν στην χώρα τους  θα τα  αναζητήσουν και θα τα αγοράσουν. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε μια δυνητική πελατεία στις εξωτερικές αγορές  και ταυτόχρονα γίνεται  εγκαθίδρυση των ελληνικών brand στο εξωτερικό.
              Όσο αναφορά  την αγροτική παραγωγή, η ύπαρξη ενός σχεδίου το οποίο θα μπορούσε  να  υλοποιηθεί από τι περιφέρειες και τους δήμους θα  μεγέθυνε  τα κέρδη από αυτές τις   δραστηριότητες. Το σχέδιο αυτό θα πρέπει να περιέχει  ειδικές έρευνες αγοράς στους εγχώριους  και  εξωτερικούς καταναλωτές των γεωργικών προϊόντων ώστε η παραγωγή και καλλιέργεια των προϊόντων να είναι  στοχευμένη  στις ανάγκες των καταναλωτών  και να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ζήτησης. Ένα πολύ σημαντικό βήμα όσο αναφορά την γεωργική παραγωγή είναι να αποφεύγεται η χύμα διάθεση   του εγχώριου προϊόντος  στο εξωτερικό αλλά να προτιμάτε η τυποποιημένη μορφή του προϊόντος με σκοπό να καθιερωθούν τα ελληνικά brand στις αγορές του εξωτερικού.
               Σχετικά με  τον βιομηχανικό  τομέα  θα πρέπει να γίνει αλλαγή του μείγματος προϊόντος που παράγεται   και να προωθηθεί ο πλουραλισμός στην παραγωγή αγαθών  δηλαδή να ξεκινήσει η παραγωγή  περισσότερων εγχώριων  προϊόντων  όπως ρούχα ,υποδήματα, αξεσουάρ , είδη περιποίησης και το κράτος  να παροτρύνει τους πολίτες με ειδικές πολιτικές  και διευκολύνσεις  να τα επιλέγουν σε αντίθεση με τα εισαγόμενα. Ταυτόχρονα όμως να γίνεται εξοικονόμηση και ορθολογική χρήση των πεπερασμένων διαθέσιμων εγχώριων πόρων . Οι ελληνικές επιχειρήσεις- βιομηχανίες   θα πρέπει να δημιουργούν  γόνιμες συνεργασίες  με τα πανεπιστήμια της χώρας ώστε να  τίθενται σε εφαρμογή έρευνες και καινοτομίες με στόχο  το παραγόμενο προϊόν να μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στις ξένες αγορές. Οι δημοσιονομικοί στόχοι για κάθε χρόνο θα πρέπει να είναι το πλεόνασμα  του λογαριασμού τρεχουσών συναλλαγών.
            Στη χώρα παρατηρείτε εδώ και αρκετά χρόνια η ύπαρξη καρτέλ στον κλάδο τηλεπικοινωνιών . Οι τιμές των  προϊόντων της καρτοκινητής   τηλεπικοινωνίας είναι υψηλές και  χωρίς ιδιαίτερες διαβαθμίσεις πέρα από τα φοιτητικά πακέτα και είναι φανερό ότι   με περισσότερα χρήματα οι Έλληνες πολίτες απολαμβάνουν  τις λιγότερες υπηρεσίες ίντερνετ και ομιλίας σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες. Σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να ενεργοποιείται η επιτροπή ανταγωνισμού και να παρεμβαίνει.
               Κλείνοντας , οι διεθνείς συνθήκες αλλά και τα οικονομικά προβλήματα της χώρας κάνουν επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου άμεσα ώστε τα επόμενα χρόνια να μπορέσουμε να δούμε τα αποτελέσματα των αλλαγών και την οικονομία της χώρας να ανακάμπτει μετά από τις κρίσεις που έχει περάσει.

*Κέλλυ Παλαιοθοδώρου, μέλος Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ

tags: άρθρα

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)