to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:14 | 12.01.2022

Πολιτισμός

Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος

Πρώτη ύλη των 35 ταινιών που θα προβληθούν στο Πανόραμα είναι «τα πολλά κοινωνικοπολιτικά και προσωπικά ζητήματα που απασχολούν τους κινηματογραφιστές και τις κοινωνίες μας»


   Με ή χωρίς πανδημία, οι Ευρωπαίοι κινηματογραφιστές από όλη σχεδόν την Ευρώπη (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Σερβία, Βουλγαρία, Λιθουανία, Λετονία, Σλοβενία, Βασνία και Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Ελλάδα και Κύπρο) συνεχίζουν, όπως δείχνουν οι ταινίες τού διαγωνιστικού τμήματος του φετινού Πανοράματος, να γυρίζουν ταινίες με αγάπη και πάθος, αλλά και με πόνο και μόχθο.

   Την παραπάνω διαπίστωση κάνει ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που η 34η διοργάνωση του θα πραγματοποηθεί διαδικτυακά από 27/1- 2/2 στην πλατφόρμα CINESQUARE.

   Πρώτη ύλη των 35 ταινιών, ελληνικών και ξένων, που θα προβληθούν στο Πανόραμα είναι, ενημερώνει ο ίδιος, «τα πολλά κοινωνικοπολιτικά και προσωπικά ζητήματα που απασχολούν τους ίδιους και τις κοινωνίες μας: από το προσφυγικό, τις οικολογικές καταστροφές και την παγκοσμιοποίηση, μέχρι τις σχέσεις του ζευγαριού, την αναζήτηση ταυτότητας, την ενηλικίωση, τον γενικότερο εγκλεισμό (και όχι μόνο εκείνον της Covid-19) σε ενός άλλου είδους φυλακή, τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και τους διάφορους υπαρξιακούς προβληματισμούς».

   Συνεχίζοντας την παράδοση των ταινιών σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα, το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου συγκεντρώνει πρόσφατες ταινίες που έχουν διακριθεί σε ξένα φεστιβάλ.

   Ανάμεσα στις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος του Πανοράματος είναι η ταινία «As Far As I Can Walk», του Σέρβου σκηνοθέτη Stefan Arsenijevic, μια ευφάνταστη κινηματογραφική μεταφορά ενός κλασικού μεσαιωνικού έπους, όπου Αφρικανοί μετανάστες παίρνουν τη θέση, των εθνικών ηρώων της Σερβίας. H ιταλική «Californie» των Alessandro Cassigoli & Casey Kauffman, μια ποιητική και συναρπαστική απεικόνιση του βαθμού στον οποίο φαινομενικά άσχετες αποφάσεις καθορίζουν το μέλλον ενός ατόμου που βρίσκεται ανάμεσα στο να πετύχει και να υποκύψει στις κακουχίες. Η ελληνική ταινία « Musa» του Νίκου Νικολόπουλου, με επίκεντρο την ερωτική ιστορία του Σίμου και του Μούσα, στο μεταίχμιο του ονείρου και της πραγματικότητας, της επιθυμίας και του φόβου της απώλειας. Η γαλλοβελγική Ma Nuit (My Night) της Antoinette Boulat, για την σχέση ενός ζευγαριού που η συνάντησή τους θα εξελιχθεί στο ρυθμό της περιπλάνησής τους στην πόλη, σαν ένα ταξίδι μέσα στη νύχτα. Το Patchwork του Κύπριου σκηνοθέτη Πέτρου Χαραλάμπους, «Η Βοή του Κόσμου» του Πέτρου Σεβαστίκογλου- μια οπτικοακουστική συμφωνία για την «φωνή» της νέας γενιάς σε όλο τον κόσμο.

   

   Σύντομα το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα ανακοινώσει τις ταινίες των φετινών αφιερωμάτων, καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών ανά ημέρα. Αναλυτικότερα το πρόγραμμα στην διεύθυνση https://www.panoramafest.org


2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)