to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:01 | 03.12.2013

Πολιτική

Πανηγυρισμοί για τα οδικά έργα: ο Χρυσοχοϊδης... ανέβηκε στις μπουλντόζες

«Η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις και σήμερα είμαστε στην αφετηρία με μπουλντόζες και καύσιμα» ισχυρίστηκε από τις Βρυξέλλες ο υπ. Υποδομών, «ξεχνώντας» να αναφέρει τα δώρα στους εργολάβους που θα πληρώσουμε όλοι με αυξήσεις στα διόδια


Σϋμφωνα λοιπόν με το In.gr και το ΑΠΕ, «την ετοιμότητα της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων της χώρας επανέλαβε o υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από τις Βρυξέλλες όπου βρέθηκε για να ενημερώσει σχετικά τον Όλι Ρεν.

Ο Ρεν εξέφρασε τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επανεκκίνηση της κατασκευής τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, γεγονός για το οποίο εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του ο υπουργός.

Ο κ.Χρυσοχοΐδης τόνισε τον θετικό ρόλο που διαδραμάτισε επί του θέματος ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλαδα Χορστ Ράϊχενμπαχ, ο οποίος συνόδευσε τον υπουργό στην επισκεψή του στην έδρα της Ευρωπαϊκης Επιτροπής στις Βρυξέλλες.

«Η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις και σήμερα είμαστε στην αφετηρία με μπουλντόζες και καύσιμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνοντας πως μετά το πέρας των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην Ελλάδα το μόνο που θα απομείνει είναι να δοθεί το πράσινο φως απο τους Επιτρόπους Αλμούνια και Χαν το οποίο εκτιμάται πως θα ανάψει με συνοπτικές διαδικασίες.

Ο υπουργός Μεταφορών σε δηλώσεις του στον Τύπο υπογράμμισε, επίσης, οτι οι ποιοτικοί έλεγχοι στα έργα θα ειναι εντατικοί και ότι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού θα είναι απολύτως νόμιμη, ούτως ώστε να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο απασχόλησης μη ασφαλισμένου εργατικού δυναμικού.

Καταλήγοντας ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε τα εξής: «Το σήμα εμπιστοσύνης που λάβαμε σήμερα απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες που κάνουν θυσίες γι' αυτό τον τόπο. Το σήμα εμπιστοσύνης είναι απάντηση στις "Κασσάνδρες" ντόπιες και ξένες, που με κάθε τρόπο προσπαθούν να ανατρέψουν τις προσπάθειές μας για επανεκκίνηση της οικονομίας και των επενδύσεων».

Η ανακοίνωση του Όλι Ρεν

Όπως αναφέρει ο Όλι Ρεν, σε ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε λίγο μετά τη συνάντηση με τον υπουργό, τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας θα έχουν άμεση επίπτωση στη δημιουργία θέσεων εργασίας. 

Ο επίτροπος τονίζει ότι η συμμετοχή κορυφαίων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών εταιρειών στην επανεκκίνηση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων θα στείλει μήνυμα στους διεθνείς ιδιώτες επενδυτές για την αυξανόμενη επενδυτική ελκυστικότητα της Ελλάδας, ενώ παράλληλα θα ενθαρρύνει συμπράξεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στη χώρα.

Συνεχίζοντας, ο Όλι Ρεν τονίζει ότι, όταν ολοκληρωθούν οι σχετικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες στην Ελλάδα, θα ανοίξει ο δρόμος για την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφορικά με την κοινοτική χρηματοδότηση των έργων.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει να εργάζεται σκληρά, στηρίζοντας τις ελληνικές προσπάθειες και βοηθώντας τη χώρα να ξεπεράσει την κρίση και να χτίσει ένα βιώσιμο αναπτυξιακό μοντέλο που θα φέρει ευημερία και απασχόληση στον ελληνικό λαό» καταλήγει η ανακοίνωση του Όλι Ρεν.

(Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τι ξεχνά ο υπουργός

Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της Αυγής, μόλις προχθές (1/12/2013):

Μόνον οι όροι των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης του 2007, που προβλέπουν τσουχτερές αυξήσεις στην τιμή των διοδίων και λειτουργία νέων σταθμών στα κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου που κατασκευάσθηκαν ως δημόσια έργα στο παρελθόν, τηρούνται ευλαβικά από την κυβέρνηση με τη συνδρομή της Ε.Ε. στις τροποποιημένες συμβάσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή την Παρασκευή.

Η μετατροπή των υποχρεώσεων εργολάβων, παραχωρησιούχων και τραπεζών για χρηματοδότηση των έργων σε καραμπινάτη κρατική ενίσχυση δεν νοθεύει τον ανταγωνισμό. Το Δημόσιο με το "καλημέρα" καλύπτει το χρηματοδοτικό κενό με 1,14 δισ. ευρώ αυξάνοντας τη χρηματοδοτική συμβολή, παρ' ότι "φεύγουν" από τις συμβάσεις 300 χλμ. και άνω με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ κυρίως και θυσία πολύτιμων μεσαίων και μικρών έργων στην περιφέρεια, τα οποία απεντάσσονται. Σε αυτό το ποσό προστίθενται οι αποζημιώσεις 404 εκατ. ευρώ έως τον Ιούνιο του 2013 επειδή οι κοινοπραξίες σταμάτησαν τα έργα άλλα 170 εκατ. για άλλες "υποχρεώσεις" πάντα του Δημοσίου και άλλα πολλά του παρελθόντος.

Εφόσον κυρωθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή και λάβουν την τελική έγκριση από πολλές και διάφορες διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και του σώματος των επιτρόπων, η νέα χρόνια από 1η Ιανουαρίου φέρνει αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των διοδίων στα τέσσερα έργα παραχώρησης. Στη Νέα Οδό, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια (πριν από τη Λαμία), οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων φτάνουν και το 66%, καθώς η χρέωση των διοδίων από δυόμισι λεπτά το χιλιόμετρο ανεβαίνει στα τέσσερα λεπτά για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων. (διαβάστε αναλυτικά)

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)