to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:49 | 09.02.2016

Κοινωνία

Πανηγυρική αθώωση από το δικαστήριο των 11 πολιτών - μελών του Κινήματος κατά των διοδίων

Αθώους έκρινε το δικαστήριο, πριν από λίγο, τους 11 πολίτες, μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής φορέων και κατοίκων β/α αττικής ενάντια στα διόδια. Σε μια κατάμεστη αίθουσα, και μεταξύ των μαρτύρων υπεράσπισης τους Χρήστο Σπίρτζη, Γιώργο Τσίπρα, Μανώλη Γλέζο, Χρήστο Καραμάνο και Άγγελο Χάγιο, οι κατηγορίες κατέπεσαν και θεωρείται σημαντικό πως δημιουργείται θετικό δικαστικό προηγούμενο


Η  αίθουσα του δικαστηρίου φιλοξένησε πλήθος αλληλέγγυων, κατοίκων Ωρωπού, μελών και φίλων του Κινήματος Δεν Πληρώνω, του Συλλόγου δανειοληπτών και δημοτικών συμβούλων της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Ωρωπού. «Η αθωωτική αυτή η απόφαση, μας δίνει νέα ορμή τόσο για τις πολλές δικές που έχουμε μπροστά μας, όσο και στο συνολικότερο αγώνα για την κατάργηση των διοδίων. Η δύναμη της αλληλεγγύης φάνηκε εμφατικά και σε αυτή τη δίκη και το ίδιο πρέπει να γίνει και στις επόμενες δίκες, προκειμένου να πετύχουμε νέες νίκες», αναφέρουν οι «Επιτροπές Διόδια Στοπ» (πηγή: Αυγή).

Κατά την ακροαματική διαδικασία, οι μάρτυρες κατηγορίας κατέθεσαν στο δικαστήριο πως οι έντεκα πολίτες πράγματι μετείχαν στις κινητοποιήσεις, ωστόσο ουδέποτε προέτρεψαν σε άσκηση βίας ή σε ενέργειες που θα προκαλούσαν φθορές. Μεταξύ των μαρτύρων υπεράσπισης που κλήθηκαν να καταθέσουν στο δικαστήριο ήταν ο Μανώλης Γλέζος, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΞ Γιώργος Τσίπρας, ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Αττικής Χρήστος Καραμάνος, κ.ά.

Στην κατάθεσή του ο κ. Γλέζος ανέφερε μεταξύ άλλων πως οι διαμαρτυρίες και το κλείσιμο των διοδίων ήταν αποφάσεις γενικών συνελεύσεων και πως οι κατηγορούμενοι δεν προκάλεσαν ούτε φθορές, ούτε άσκησαν βία. Ο υπουργός Μεταφορών κατέθεσε επίσης πως κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών δεν είδε καμία βίαιη πράξη ή προτροπή σε άσκηση βίας. Ο κ. Καραμάνος τόνισε στην κατάθεσή του πως σε κάθε κινητοποίηση ήταν παρούσα η Τροχαία και πως οι συμμετέχοντες έδιναν ενημερωτικά φυλλάδια. Ο μάρτυρας υποστήριξε πως η θετική απήχηση που είχαν οι κινητοποιήσεις ήταν αυτό που οδήγησε την εταιρεία να υποβάλλει μηνύσεις και όχι η διάπραξη αδικημάτων. Το δικαστήριο έκρινε πως δεν προέκυψαν στοιχεία που να στοιχειοθετούν τις κατηγορίες που αντιμετώπιζαν οι έντεκα πολίτες (πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές στις διατάξεις για την παρακώλυση συγκοινωνιών (για τις οποίες πολλοί είχαν εσφαλμένα συμπεράνει ότι ποινικοποιούν τις κινητοποιήσεις) προβλέπουν αφενός μείωση των ποινών και κυρίως, άνοιξαν τον δρόμο για την αθώωση κινημάτων όπως το συγκεκριμένο. Πιο συγκεκριμένα:

Στο νόμο 4356/2015 (σύμφωνο συμβίωσης, άσκηση δικαιωμάτων, ποινικές και άλλες διατάξεις), με τα άρθρα 27και 28, τροποποιήθηκαν αντίστοιχα τα άρθρα 292 (παρακώλυση συγκοινωνιών) και 298 του Π.Κ. ως εξής: Το άρθρο 292 Π.Κ. προέβλεπε για το παραπάνω αδίκημα ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών, που με απλά νομικά σημαίνει ότι η ανώτερη ποινή για το αδίκημα αυτό ήταν ποινή φυλάκισης πέντε (5) ετών.  Μετά την τροποποίησή του το ίδιο άρθρο προβλέπει για το παραπάνω αδίκημα ποινή φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος. 'Ετσι, η προβλεπόμενη με την τροποποίηση ποινή είναι πολύ ηπιότερη  από την προηγούμενη.  Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με την παραπάνω τροποποίηση προστέθηκε και διακεκριμένη μορφή του αδικήματος, η οποία συντρέχει, όταν η πράξη της παρακώλυσης έχει σημαντική διάρκεια. Και  στη περίπτωση όμως αυτή, η προβλεπόμενη ποινή, που είναι φυλάκιση μέχρι τρία (3) χρόνια, είναι ηπιότερη από την ποινή φυλάκισης μέχρι πέντε (5) χρόνια, που προέβλεπε το παραπάνω άρθρο πριν την τροποποίησή του.

Επίσης, στο άρθρο 28 του νόμου (4356/2015) προστίθεται δεύτερο εδάφιο στο άρθρο 298 του Π.Κ., που ορίζει επί λέξει τα εξής: «Το δικαστήριο, όσον αφορά τα πλημμελήματα του άρθρου 292 (δηλαδή το παραπάνω αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών και στις δύο μορφές του, βασική και διακεκριμένη) ή την πράξη του άρθρου 431 (διατάραξη κυκλοφορίας) δύναται να απαλλάξει το δράστη από την ποινή, εφόσον η παρεμπόδιση είχε ασήμαντη διάρκεια ή ο δράστης τέλεσε την πράξη για τη προάσπιση ευρύτερου κοινωνικού συμφέροντος». Με την παραπάνω τροποποίηση  ουσιαστικά αποποινικοποιείται το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών, όταν λαμβάνει χώρα επ’ ευκαιρία κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα πλαίσια απεργιακών τους αγώνων, αφού είναι δεδομένο ότι οι εργαζόμενοι που συμμετέχουν σε έναν απεργιακό αγώνα, που είναι κοινωνικός αγώνας, αποσκοπούν στην προάσπιση ευρύτερου κοινωνικού συμφέροντος.

Την εικόνα για τη δίκη των μελών του κινήματος ενάντια στα διόδια, μεταφέρει στο stokokkino.gr ο Χρήστος Παναγής, μέλος του Κινήματος ενάντια στα διόδια:

Οι κατηγορίες είναι πολλές και σοβαρές

«Αφορούν στις κινητοποιήσεις στο σταθμό διοδίων Αφιδνών κατά τα έτη 2009, 2010, για τις οποίες κατηγορούμαστε ως φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί», μεταφέρει ο κ. Παναγής.

«Οι κατηγορίες είναι προσχηματικές και φρονηματικές και οι μηνύσεις της εταιρείας των παραχωρησιούχων είχαν προφανή στόχο να πλήξουν το κίνημα των διοδίων που είχε αποκτήσει δικαίως, πρωτοφανή και μεγάλη απήχηση και αποδοχή. Έχουμε στο πλευρό μας, στο δίκαιο αγώνα μας για το αυτονόητο, τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας», συμπληρώνει το μέλος του κινήματος.

«Απένταντί μας είναι το παλό πολιτικό σύστημα και η διαπλοκή των εργολάβων - Σύμμαχοί μας η Κυβέρνηση, όλα τα κόμματα και οι οργανώσεις της Αριστεράς, η Περιφέρεια , οι Δήμου , συλλογικότητες και φορείς»

Παράληλλα τονίζει, «Έχουμε απέναντί μας το παλιό πολιτικό σύστημα και τη διαπλοκή που εμπνεύστηκαν και έθρεψαν το μεγάλο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών μας δρόμωνμε τα πανάκριβα αμέτρητα διόδια και τους ημιτελείς χρυσοπληρωμένους δρόμους».

«Θα αθωωθούμε και η αθώωσή μας αυτή θα είναι ένα ακόμα μικρό βήμα προς τον ορίζοντα της κοινωνικής δικαιοσύνης», καταλήγει.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)