to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:47 | 12.03.2023

Κοινωνία

Πανελλαδική γενική απεργία στις 16 Μαρτίου αποφάσισε η ΓΣΕΕ

Αποδεκτό από τη ΓΣΕΕ το πλαίσιο αιτημάτων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και κάλεσμα στους εργαζόμενους «να γίνουν μια γροθιά με όλη τη νεολαία και τους ανθρώπους που αντιστέκονται».


Με ομόφωνη απόφαση, το 38ο Συνέδριο της ΓΣΕΕ, αποφάσισε πανελλαδική απεργία στις 16 Μαρτίου ύστερα από εισήγηση του απερχόμενου προέδρου της.

Το Συνέδριο αποδέχεται το πλαίσιο αιτημάτων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και λέει «όχι στην ατιμωρησία» ενώ παράλληλα καλεί τους εργαζόμενους «να γίνουν μια γροθιά με όλη τη νεολαία και τους ανθρώπους που αντιστέκονται».

Η απόφαση ήρθε χωρίς διαφωνίες, από καμία συνδικαλιστική παράταξη, κάτι εξαιρετικά σπάνιο για τα δεδομένα των συνεδρίων της ΓΣΕΕ που ολοκληρώνει τις εργασίες του με την εκλογή της 45μελούς νέας διοίκησης.
_____

Σύμφωνα με του δημοσιογράφους της Εφημερίδας των Συντακτών οι εργασίες του Συνεδρίου διεξάγονται υπό το βαρύ κλίμα του εγκλήματος στα Τέμπη που άλλωστε είναι και το θέμα που κυριαρχεί. Δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η έμμεση ιδιωτικοποήση της ΕΥΔΑΠ και η εργαλειοποίηση του κατώτατου μισθού για λόγους προεκλογικούς από την κυβέρνηση η οποία συνεχίζει να αρνείται την επαναφορά της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και του κατώτατου μισθού στους εκπροσπώπους των εργαζομένων και των εργοδοτών.

Οι πληροφορίες που έχει συλλέξει η Εφ.Συν. σχετικά με το κλίμα του συνεδρίου μιλούν για έντονες αντιπαραθέσεις, μερικές εκ των οποίων επί των προτάσεων της Επιτροπής Πληρεξουσίων, μεταξύ της ΔΑΚΕ (συνδικαλιστική κίνηση που πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία) και της ΠΑΣΚΕ (συνδικαλιστική κίνηση που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ). Κύρια αιχμή της αντιπαράθεσης ο αποκλεισμός συνέδρων που στήριξε η ΔΑΚΕ, αποκλεισμός που πρότεινε η Επιτροπή για κάποιους υποψηφίους που προέρχονται από σωματεία «μαϊμού».

Δεύτερο θέμα της αντιπαράθεσης για το οποίο ο απερχόμενος πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος, δήλωσε ότι θα προσφύγει στα Δικαστήρια επειδή οι κατηγορίες τον θίγουν προσωπικά, αποτέλεσε παλαιότερη απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής να επενδύσει αποθεματικά ύψους 1 εκατ. ευρώ, επένδυση η οποία ουσιαστικά στην πορεία δεν έγινε με αποτέλεσμα όπως είπε ο απερχόμενος πρόεδρος να χαθεί ένα μέρος των αποδόσεων που θα μπορούσε να είχε προστεθεί στο κεφάλαιο.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά, ύστερα από δύο συνεχόμενα συνέδρια, έλαβε μέρος και χαιρέτισε με εκτενή ομιλία εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα η Τομεάρχης Κοινωνικών Υποθέσεων του κόμματος, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

_____

Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ

24ωρη Πανελλαδική Απεργία
Πέμπτη 16 Μάρτιου
«Όλων οι ζωές μετράνε»

Γιατί; Ποιοι; Πως;

Η χώρα μας βιώνει μέρες πένθους, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, επί το πλείστον νέα παιδιά. Η εθνική τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει τους πάντες. Παιδιά, νέους, μεγάλους. Διαδηλώσεις, μηνύματα σε τοίχους, σε αυλές σχολείων, σε αίθουσες πανεπιστημίων έχουν κατακλύσει τη χώρα ολόκληρη. Ο καθένας αλλά και όλοι μαζί θέλουμε να εκφράσουμε με το δικό μας τρόπο τη διαχρονική μας απογοήτευση για όσα δεν έγιναν, μα πάνω απ’ όλα την οργή για αυτό που συνέβη στα Τέμπη.

Η ΓΣΕΕ, με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του 38ου Πανελλαδικού Συνεδρίου της, το οποίο διεξάγεται στο Καβούρι Αττικής,  αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ΩΡΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023, ενώ απέτισε φόρο τιμής στους νεκρούς ξεκινώντας το συνέδριό της με ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του συγκλονιστικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος. 

Για τους εργαζόμενους όλης της χώρας η διερεύνηση σε βάθος και η απόδοση ευθυνών, καθώς και η λήψη μέτρων για να μη ξαναθρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές, αποτελεί κεντρικό αίτημα της κοινωνίας και βρίσκεται στο επίκεντρο της απεργιακής μας κινητοποίησης. Η αδιαφάνεια, η συγκάλυψη, η μετάθεση ευθυνών και οι τυχόν καθυστερήσεις δε θα επιτρέψουμε να οδηγήσουν στη λήθη. Απαιτούμε να διερευνηθούν σε όλο το εύρος οι αιτίες του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι υπεύθυνοι. Οι κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες δε θα επιτρέψουμε να γίνουν αιτία εύκολων καταλογισμών και ανταλλαγής κατηγοριών.

Για τη Συνομοσπονδία τα βασικά τρία ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα είναι τα εξής:

Γιατί φτάσαμε σε αυτή την τραγωδία; Ποιοι ευθύνονται; Πώς δε θα συμβεί ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ;

Οι νεκροί συνάδελφοί μας σιδηροδρομικοί, θύματα και αυτοί της ανείπωτης τραγωδίας, με το θάνατό τους όχι μόνο αποκαλύπτουν όλα όσα επιμελώς κάποιοι απέκρυπταν διαχρονικά, δηλαδή τις  ευθύνες των Κυβερνήσεων και τη συστηματική υπονόμευση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά φέρνουν στο φως και το μακάβριο άθροισμα του μακρύ καταλόγου των νεκρών εργαζομένων που απώλεσαν τη ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. 

Την ίδια στιγμή, μετά τη σχεδόν 13ετή κρίση, η εργασία έχει υποστεί τα πάνδεινα: μειώσεις μισθών, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και αποδόμηση του εργατικού δικαίου, περιορισμό των μισθωτών που απολαμβάνουν συλλογική προστασία και κυρίως ανεργία, που ειδικά στους νέους έχουμε το θλιβερό προνόμιο να είμαστε οι πρωταθλητές στην Ευρώπη. Αυτά τα νέα παιδιά που χάθηκαν στα Τέμπη, είναι τα παιδιά της κρίσης. Αρχικά δημοσιονομικής και μετέπειτα πανδημικής, ενεργειακής και τώρα της κρίσης κόστους ζωής. 

Ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να είναι ένα μεταφορικό μέσο με εξόχως ταξικά χαρακτηριστικά. Επί το πλείστον εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των εργαζομένων, της νεολαίας, των φτωχών ανθρώπων με τα χαμηλά ή και ανύπαρκτα εισοδήματα.

Η πολιτεία αν μη τι άλλο οφείλει να διασφαλίσει τα στοιχειώδη. Ασφάλεια στις μετακινήσεις και ποιότητα υπηρεσιών.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΖΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

1.ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
2. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΦΘΗΝΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
3. ΜΕΤΡΑ ΑΥΣΤΗΡΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ  ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
4.ΣΥΝΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
5.ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΑΝΑΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΩΝ
6. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
7.ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
8.ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΉ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΟΛΩΝ ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΕΤΡΑΝΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΠΕΜΠΤΗ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, 11Π.Μ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)