to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Πανελλαδικές εξετάσεις: Οι βάσεις και τα μηχανογραφικά

«Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για τη δημόσια εκπαίδευση ή αποτελεί τον καλύτερο «προαγωγό» των ιδιωτικών συμφερόντων στη μεταδευτεροβάθια και τριτοβάθμια εκπαίδευση;»


Παραδοσιακά, τέτοια εποχή οι υποψήφιοι και υποψήφιες που έχουν ολοκληρώσει τις πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν λάβει τους βαθμούς τους, ασχολούνται με την κατάθεση του μηχανογραφικού τους.

Τη φετινή χρονιά όμως η κα Κεραμέως τους φύλαγε μια δυσάρεστη έκπληξη. Την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ), μιας βάσης που προκύπτει ανάλογα με τον μέσο όρο των βαθμολογιών όλων των υποψηφίων και τους διαφορετικούς συντελεστές ανά σχολή. Αλλά και αν τα ξεπεράσουν αυτά έρχονται αντιμέτωποι και με τους συντελεστές των ειδικών μαθημάτων.

Έτσι, με δεδομένο ότι η ΕΒΕ εφέτος διαμορφώνει ως  βάσεις εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο:

  • το 8,94 στις ανθρωπιστικές, νομικές, κοινωνικές σπουδές,
  • το 9,58 στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες,
  • το 9,7 στις επιστήμες υγείας και ζωής και
  • το 8,27 στις επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής,

το σύστημα που καθιέρωσε το Υπ. Παιδείας «κόβει» αυτόματα από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όσους έχουν χαμηλότερη βαθμολογία σε κάθε πεδίο από τους παραπάνω βαθμούς.

Όμως δεν φτάνει να είσαι πάνω από αυτή τη βάση, πρέπει και να ξεπερνάς την ΕΒΕ στη σχολές όπου επιδιώκεις να εισαχθείς. Όταν μάλιστα υπάρχουν ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν τους δικούς τους συντελεστές, τότε θα συναντήσει κανείς τραγελαφικά φαινόμενα, όπως αυτά που ήδη έχουν δει το φως της δημοσιότητας: υποψήφιοι με πολύ καλές επιδόσεις ή ακόμα και αριστούχοι να μην εισάγονται στις σχολές που επιδιώκουν.

Το ενδιαφέρον του ΥΠΑΙΘ για την «ποιότητα των σπουδών» είναι υποκριτικό, γιατί την ίδια στιγμή δεν βάζει κανένα εμπόδιο στις σπουδές στα ποικιλώνυμα ιδιωτικά κολέγια, των οποίων τα πτυχία φρόντισε να ισοτιμήσει με τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων. Κοντολογίς, ενώ στα δημόσια ΑΕΙ χρειάζονται 8.000 μόρια για την εισαγωγή, στα κολέγια χρειάζονται μόνο 8.000 ευρώ. Κράτος ισονομίας και δικαίου, αλλά μόνο για όσους έχουν…

Οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις αναφέρουν πως ίσως και 20.000 θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια θα παραμείνουν κενές. Την τελική εικόνα για το πόσοι και πόσες θα αποκλειστούν από τα ΑΕΙ θα τη δούμε στο τέλος Αυγούστου με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ανά σχολή.

Και τι θα γίνουν οι απόφοιτοι που θα αποκλειστούν; Έχουμε δημιουργήσει το «παράλληλο» μηχανογραφικό για τα ΙΕΚ, απαντά το ΥΠΑΙΘ, παρουσιάζοντας τον θεσμό αυτό ως νέα διέξοδο.

Η αλήθεια είναι πως αυτή η «νέα» διέξοδος των ΙΕΚ ισχύει από το 1992! Η ύπαρξη μηχανογραφικού δεν αποτελεί νέα διέξοδο. Το Υπ. Παιδείας όμως αποφεύγει να ενημερώσει ισότιμα τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων ΓΕΛ για μια άλλη δυνατότητα που έχουν, να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας και στα δημόσια ΕΠΑΛ, παρόλο που αυτή την πορεία ακολουθούν πολλοί απόφοιτοι Λυκείου μέχρι σήμερα.

Μεγάλο όμως και αναπάντητο επίσης ερώτημα αποτελεί η απουσία από το «παράλληλο» μηχανογραφικό των δημόσιων ΙΕΚ που δόθηκε στους αποφοίτους Λυκείου πολλών και δημοφιλών ειδικοτήτων τους. Μόλις 6.105 θέσεις από τις περίπου 20 ως 24 χιλιάδες που προκηρύσσουν κάθε χρόνο τα Δημόσια ΙΕΚ (του Υπ. Παιδείας) υπάρχουν στο μηχανογραφικό. Οι πιο δημοφιλείς και πολυπληθείς ειδικότητες έχουν εξαφανιστεί ως διά μαγείας από το μηχανογραφικό. Είναι όμως ανοικτό το  πεδίο αυτό στα Ιδιωτικά ΙΕΚ να προσφέρουν αυτές τις ειδικότητες στους αποφοίτους…

Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για τη δημόσια εκπαίδευση ή αποτελεί τον καλύτερο «προαγωγό» των ιδιωτικών συμφερόντων στη μεταδευτεροβάθια και τριτοβάθμια εκπαίδευση;

tags: άρθρα

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)