to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:09 | 12.10.2021

Πολιτική

Π. Σκουρλέτης: Είμαστε στην πρώτη πράξη ενός failure story της κυβέρνησης Μητσοτάκη (ηχητικό)

«Ποτέ άλλοτε, μεταπολιτευτικά, δεν ήταν τόσο κλειστό το σύστημα της ενημέρωσης»


«Η μεγάλη εικόνα είναι ότι η κυβέρνηση έχει μπει σε ένα δρόμο απώλειας του πολιτικού της κεφαλαίου», επεσήμανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Επικρατείας, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας στο Radio North 98.0 και στον δημοσιογράφο Βαγγέλη Μωυσή. Ο Πάνος Σκουρλέτης τόνισε επίσης, ότι «μεταπολιτευτικά, ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο κλειστή αυτή η υπόθεση της ενημέρωσης στην Ελλάδα, όσο είναι τώρα». Αναφορικά με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, για Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής σχετικά με περιπτώσεις χειραγώγησης της κοινής γνώμης με σπατάλη δημοσίου χρήματος, τόνισε ότι «δεν πρέπει κανείς να την εκλάβει στενά σαν μια πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, αφορά τη δημοκρατική λειτουργία του πολιτικού συστήματος».

Ακολουθούν σημεία της συνέντευξης:

Για την Εξεταστική Επιτροπή σχετικά με περιπτώσεις χειραγώγησης της κοινής γνώμης με σπατάλη δημοσίου χρήματος

·         «Αυτή την πρωτοβουλία δεν πρέπει κανείς να την εκλάβει στενά σαν μια πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, αφορά τη δημοκρατική λειτουργία του πολιτικού συστήματος».

·         «Συγκεκριμένη δημοσκοπική εταιρεία (σ.σ.Opinion Poll) φαίνεται ότι έχει πάρει απευθείας αναθέσεις και βγάζει και τα πιο ακραία, ας το πούμε έτσι, δημοσκοπικά αποτελέσματα, χωρίς να είναι εγγεγραμμένη στο αντίστοιχο μητρώο».

·         «Πηγαίνουμε σε μια συζήτηση που έχει να κάνει με το πώς, κάθε φορά, όχι απλώς θέτεις ερωτήματα, αλλά κάνεις κάτι παραπάνω έτσι ώστε να χειραγωγήσεις, δια του αποτελέσματος -όσο μπορεί να το κάνει μια δημοσκόπηση, δεν μπορεί να το κάνει κατά απόλυτο τρόπο, αλλοίμονο- την κοινή γνώμη. Κι εν πάση περιπτώσει, εάν δεν είναι έτσι, ας απαντηθούν τα ερωτήματα. Ακόμη και η υπόνοια μιας τέτοιας λειτουργίας, αρκεί για να αναδειχθεί ένα θέμα, να τεθεί στα αρμόδια όργανα, να τεθεί στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, για να απαντηθεί. Νομίζω ότι είναι ένα στοιχείο υγείας, αυτοελέγχου της δημοκρατίας».

·         «Εμείς δεν θέτουμε το ζήτημα επειδή δεν μας αρέσουν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, εμείς μιλάμε για λειτουργία με βάση κανόνες και ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να διέπει αυτές τις εταιρείες».

Η κυβέρνηση έχει αρχίσει να χάνει πολιτικό κεφάλαιο

·         Η μεγάλη εικόνα είναι ότι η κυβέρνηση έχει μπει σε ένα δρόμο απώλειας του πολιτικού της κεφαλαίου. Κατά τη γνώμη μου, είναι μια προσωπική μου εκτίμηση αυτό, ζούμε την πρώτη πράξη αυτής της πορείας, θα δούμε κι άλλες σκηνές από αυτό το “έργο”. Ουσιαστικά ζούμε ένα “failure story” της κυβέρνησης Μητσοτάκη».

Για το επίπεδο της ενημέρωσης

·         «Νομίζω ότι μεταπολιτευτικά, ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο κλειστή αυτή η υπόθεση της ενημέρωσης στην Ελλάδα, όσο είναι τώρα».

·         «Το διαδίκτυο, αποτελεί ρωγμή στην υπόθεση της διακίνησης πληροφοριών, ενημέρωσης, όχι πάντοτε με τον καλύτερο τρόπο, διότι κι αυτό έχει τα προβλήματά του, υπάρχει ανωνυμία. […] Ταυτόχρονα, όμως, στα πιο κλειστά, στα πιο αυταρχικά συστήματα, δημιουργούν (σ.σ. τα social media) ρωγμές ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Είναι οι αντιφάσεις της σημερινής κοινωνίας».

·         «Και η παραμικρή, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σαχλαμάρα που γράφεται σε μια “no name” ιστοσελίδα μπορεί να γίνει πρώτη είδηση, ακριβώς διότι έχει προϋπάρξει η “λίστα Πέτσα” μέσα από αυτόν τον -κατά τη γνώμη μου- πολιτικά κακό τρόπο χρήσης του δημόσιου χρήματος, όπου γίνεται είδηση κάτι το οποίο άλλες φορές θα πέρναγε απαρατήρητο».

·         «Για παράδειγμα, οι απόπειρες να εμφανίζεται κάποιες φορές ο πρωθυπουργός με συγκεκριμένες καθημερινές δραστηριότητες, οι οποίες αναδεικνύονται με έναν τέτοιο τρόπο σαν να αποτελούν μεγαλύτερο γεγονός από τα κρούσματα, που μπορείς να έχεις την ίδια μέρα, από την πανδημία».

Για τον λάθος τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε η κυβέρνηση την επιφυλακτικότητα για  τους εμβολιασμούς

·         «Η καμπάνια, η οποία στεκόταν σε ένα επιφανειακό επικοινωνιακό μάρκετινγκ, με τα νέα παιδιά τα οποία έχαναν το εισιτήριό τους επειδή δεν είχαν εμβολιαστεί, δεν έμπαινε στον  πυρήνα του προβλήματος, την πειθώ μέσα από επιχειρήματα και απάντησης στα ερωτήματα ενός κόσμου ο οποίος ήταν επιφυλακτικός και είναι ακόμα, στον εμβολιασμό. Αυτό ήθελε μια επικοινωνία που ίσως να μη χρησιμοποιούσε μόνο αυτό το στοιχείο των σποτ και της γενικευμένης επικοινωνιακής προσέγγισης, αλλά μια δουλειά στο ίδιο το πεδίο».

·         «Σοκαρίστηκα όταν είδα ότι στην Βόρεια Ελλάδα το 48% δεν είναι εμβολιασμένο. Είναι προβληματικά τα νούμερα. Και ρωτάω, όλο αυτό το 48% -κι εσείς το ζείτε από κοντά- είναι από θέση αρχών κατά του εμβολιασμού; Εγώ νομίζω πως όχι. Αλλά έχουν τα ερωτήματά τους».

·         «Την καχυποψία την έχει ενθαρρύνει η κυβερνητική διαχείριση. Θυμάστε τον χειρισμό που είχε γίνει με το περίφημο AstraZeneca, που είχε σαν αποτέλεσμα να πέσουν οι εμβολιασμοί με το συγκεκριμένο εμβόλιο σε τρομακτικό βαθμό».

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)