to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:33 | 03.09.2020

Οικονομία

Π. Πέρκα: Θυσιάζουν και τον σιδηρόδρομο για χάρη των ημετέρων και των ιδιωτικών συμφερόντων

Tι αναφέρει η αναπληρώτριας τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή με αφορμή τα δημοσιεύματα για το νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ


Αναλυτικά η δήλωση της Π. Πέρκα, Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή με αφορμή τα δημοσιεύματα για το νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ (3/9/20):

Όλο και πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι τρεις μήνες μετά την παραίτηση του Κ. Σπηλιόπουλου, ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών αποφάσισε ποιο θα είναι το πρόσωπο που θα αναλάβει επικεφαλής στον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με βάσιμες πληροφορίες, πρόκειται για το μηχανολόγο μηχανικό Σπύρο Πατέρα, ο οποίος μάλιστα πρέπει να αναλάβει άμεσα καθήκοντα, αφού σήμερα, 3 Σεπτεμβρίου, είναι η καταληκτική ημερομηνία που οι αποφάσεις του προσωρινού Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ είναι νόμιμες.

Όμως και πάλι στοιχειοθετείται εμπλοκή ιδιωτικών και κρατικών συμφερόντων. Ο κ. Πατέρας – αξιόλογος επιστήμονας κατά τα άλλα - είναι γενικός διευθυντής και μέτοχος μεγάλης μελετητικής και συμβουλευτικής εταιρίας, η οποία, μεταξύ άλλων έργων, αναλαμβάνει και σιδηροδρομικά.

Η εταιρία του κ. Πατέρα έχει εκπονήσει στο παρελθόν μελέτες για  λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ (στη βόρεια Πελοπόννησο) και επίσης, έχει εμπλακεί προσφάτως σε εκπόνηση μελετών και έχει άμεσα συμφέροντα σε έργα του ΟΣΕ που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει και συγκεκριμένα στο έργο «Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη».

Γνωρίζουμε κ. Καραμανλή ότι οι «άριστοι» σπανίζουν, παρ’ όλα αυτά όμως, έπειτα από αναζήτηση 3 μηνών, στους οποίους ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος, η επιλογή σας για το τιμόνι του ΟΣΕ είναι κάποιος με προφανή σύγκρουση συμφερόντων; Άραγε η κατάληψη της συγκεκριμένης θέσης ευθύνης είναι νόμιμη και δε δημιουργεί θέματα ασυμβίβαστου;

Ακόμα όμως κι αν είναι νόμιμη, είναι ηθική;

Επιπλέον, με τα καθήκοντα και των δύο θέσεων ευθύνης, πόσο αποδοτικός θα είναι ο κ. Πατέρας στον ΟΣΕ; Ειδικά σε μια περίοδο που η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας επιδεινώνεται συνεχώς και πλέον χαρακτηρίζεται ως οριακή - όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα πρόσφατα συμβάντα εκτροχιασμού συρμών, ευτυχώς χωρίς τραυματίες. Το τελευταίο αναδείξαμε και με την υπ’ αρ. 9082/31.08.2020 ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, στην οποία τονίζεται η άμεση ανάγκη για ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e...).

Κι όλα αυτά, ένα μήνα σχεδόν μετά την παραίτηση του κ. Ακριτίδη από τη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. από την ΕΡΓΟΣΕ, για παρόμοιους λόγους, ο οποίος σημειώνεται ότι ασκούσε τα καθήκοντά του από τον Οκτώβριο του 2019 (και για αρκετούς μήνες κατείχε και δεύτερη δημόσια θέση) και υποχρεώθηκε σε παραίτηση, προφανώς έπειτα και από σχετική ερώτησή μας και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων προς τον αρμόδιο Υπουργό (υπ’ αρ. 396/8484 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e...).

Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να προλάβουμε τα χειρότερα. Όσο για τη ΝΔ, αποδεικνύεται ακόμα μια φορά ότι για χάρη του βολέματος ημετέρων και των ιδιωτικών συμφερόντων, θυσιάζει και το σιδηρόδρομο.

Και ακόμη περισσότερο, ελπίζουμε ότι η συγκεκριμένη επιλογή δεν αποτελεί αποστολή ειδικού σκοπού με στόχο τον κατακερματισμό του ΟΣΕ και ιδιαίτερα την παραχώρηση της συντήρησης των έργων σε ιδιωτικά συμφέροντα. Με δεδομένη την επιβάρυνση και την ουσιαστική απαξίωση του ΟΣΕ και το συνολικό σχέδιο παραμέλησης της στελέχωσης του  οργανισμού, υπάρχει έντονη ανησυχία για ουσιαστική εγκατάλειψη της υλοποίησης του εγκεκριμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου του Οργανισμού. Εξάλλου, η αδυναμία υλοποίησης των αναγκαίων δράσεων συντήρησης θα υποσκάψει τελικά την ασφάλεια και την αξιοπιστία των σιδηροδρόμων γενικότερα.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)