to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:00 | 24.11.2020

Πολιτική

Π. Πέρκα: Αναπάντητα τα κρίσιμα ερωτήματα από τους Διοικητές ΑΠΑ και ΥΠΑ

Η ομιλία της Βουλευτή Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Π. Πέρκα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου


Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου επί του Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών», όπου έλαβε χώρα η ακρόαση των Φορέων, η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα, κατά την παρέμβασή της, έθεσε μια σειρά από ερωτήματα:

Αρχικά, απευθυνόμενη στο Γενικό Διευθυντή Επιχειρησιακής Λειτουργίας της Fraport Greece, κ. Ηλία Μαραγκάκη, ρώτησε τα εξής:

1) Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει την ύπαρξη Αεροπορικής Αρχής στα 14 παραχωρημένα ήδη αεροδρόμια; Οι ιδιωτικοί υπάλληλοί σας μπορούν να κάνουν προανακριτικές πράξεις, να βεβαιώσουν αερολιμενικές παραβάσεις, να χειριστούν άκρως απόρρητα σχέδια του ΚΥΣΕΑ; Η μητρική σας εταιρία διαχειρίζεται κάποιον αερολιμένα στη Τουρκία;

2) Ένα αεροσκάφος αρνείται να καταβάλει τα τέλη αεροδρομίου σε έναν αερολιμένα. Ποιος θα επιβάλει την κράτηση του αεροσκάφους αφού εσείς ως ιδιώτες δεν μπορείτε;

3) Έχετε λάβει αναστολή 22,9 εκ. για το έτος 2019, την ίδια στιγμή που τον Απρίλιο του 2020 τα στελέχη σας έλαβαν bonus λόγω των υπερκερδών σας. Προβλέπεται η αναστολή για το 2019 ενώ δεν υπήρχε κορονοιός;

Να σημειώσω ότι για το 2020 έχετε λάβει επίσης αναστολή ενώ το έτος δεν έχει τελειώσει και δεν υπάρχει λογιστικός έλεγχος για να δούμε πόση ζημία έχετε υποστεί, παρόλο που αυτό δεν έχει καμία σημασία γιατί η αναστολή είναι παρά τη Σύμβαση.

4) Τι προβλέπει η «αμοιβαία επωφελής λύση», για την οποία έχει δεσμευτεί η Fraport με τον Πρωθυπουργό;

Στη συνέχεια, η κα Πέρκα ρώτησε τους κ.κ. Γεώργιο Δριτσάκο και Χρήστο Τσίτουρα, Διοικητές της ΥΠΑ και ΑΠΑ αντίστοιχα τα ακόλουθα:

1) Στο Emergency Plan, στο σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας, ποιος είναι ο ρόλος  των Αεροπορικών Αρχών; Πώς θα αναπληρωθεί εφόσον καταργούνται; Εξυπακούεται ότι απαγορεύεται ο πάροχος, είτε Fraport είτε οποιοσδήποτε άλλος να έχει πρόσβαση σε τέτοια διαβαθμισμένα έγγραφα.

2) Πώς θα προστατεύονται τα δικαιώματα επιβατών σε περιπτώσεις ακύρωσης ή ματαίωσης πτήσης; Ποιος θα εφαρμόσει τον ΕΚ261/2004; Ποια η σκοπιμότητα να απαντάται η καταγγελία σε τρεις μήνες και όχι σε 50 μέρες το ανώτερο, όπως προβλέπει ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας;

3) Την ώρα που η Τουρκία επεκτείνει παρανόμως την περιοχή ευθύνης για έρευνα και διάσωση σε νησιά που τα αεροδρόμιά τους έχουν παραχωρηθεί στη Fraport, κρίνετε σκόπιμη την κατάργηση και απουσία κάθε εποπτικής αερολιμενικής αρχής στα νησιά αυτά; Εκεί δηλαδή που επεκτείνεται η Τουρκία, εμείς υποχωρούμε; Έχω στη διάθεσή σας και σχετικούς χάρτες, ενώ υπάρχουν και δημοσιεύματα γι’ αυτά.

4) Ποιος βγάζει τα ποινικά μητρώα στα αεροδρόμια ώστε να υπάρχει διαβαθμισμένη είσοδος των υπαλλήλων σε συγκεκριμένους χώρους;

5) Αν εκδηλωθεί αεροπειρατεία στη Ρόδο, Κυριακή βράδυ, ποιος θα εφαρμόσει το σχέδιο «Ίκαρος»;

6) Προκαλείται σοβαρό ατύχημα στη πίστα με αεροπλάνο. Ποιος θα κάνει τις προανακριτικές πράξεις; Γίνεται διαρροή καυσίμου στην πίστα, πράγμα που είναι σύνηθες. Ποιος θα εφαρμόσει την αερολιμενική διάταξη; Θα έρθουν εκείνη την ώρα από την Αθήνα οι υπάλληλοι της Α.Π.Α.;

7) Σε κάθε αεροδρόμιο υπάρχει αίθουσα VIP λόγω αυξημένων μέτρων ασφαλείας και η ευθύνη τίθεται στους αερολιμενικούς. Ποιος θα τις διαχειρίζεται;

8) Πρόσφατα κ. Δριτσάκο αεροσκάφος μισθωμένο από ΜΚΟ έλαβε άδεια από τη Fraport να πάει από Ρότερνταμ στη Μυτιλήνη. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, χάριν της παρέμβασης της τοπικής εκεί αεροπορικής αρχής (Μυτιλήνης) απεφεύχθη το διπλωματικό επεισόδιο. Είναι αλήθεια;

9) Σε περίπτωση διαπληκτισμού μεταξύ υπαλλήλων λ.χ. Goldair και Fraport – κι αυτά συμβαίνουν, έχουν γίνει - ποιος θα διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου, αφού θα απουσιάζει η κρατική αεροπορική αρχή από τους αερολιμένες;

10) Όσον αφορά την απουσία από το ν/σ πολύ σημαντικών αρμοδιοτήτων, τα οποία μέχρι σήμερα ασκούνται από τους Μηχανικούς της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, είναι όντως παράλειψη; Ποιος θα πιστοποιεί, ποιος θα εκδίδει οικοδομικές άδειες, ποιος θα εγκρίνει τα Ρυθμιστικά Σχέδια, ποια Μονάδα αναλαμβάνει αυτές τις αρμοδιότητες, δεν υπάρχει καμία, το ψάξαμε το ν/σ. Θα θέλαμε να ξέρουμε μ’ αυτή την έλλειψη τι είδους αποζημιώσεις θα πάρουν διάφοροι πάροχοι.

Στη συνέχεια η κα Πέρκα απευθυνόμενη προς τον κ. Αραβανή, εκπρόσωπο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, έκανε την εξής ερώτηση: «Είναι γνωστό ότι οι Αεροπορικές Αρχές προβλέπονται τόσο στον Νόμο για την κύρωση της σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος όσο και στις συμβάσεις παραχώρησης της Fraport και του Ηρακλείου. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιωτικοί φορείς διαχείρισης το έχουν δεχθεί, το έχετε δεχθεί και μάλιστα δίνετε δωρεάν χώρο και καλύπτετε και τα έξοδα λειτουργίας των αρχών. Το ν/σ έρχεται και τις καταργεί. Ποια είναι η δική σας άποψη; Δε θα έχει αυτό το γεγονός συνέπειες στην ασφάλεια των πτήσεων και φυσικά άμεσο αντίκτυπο στα δικαιώματα των επιβατών;»

Όσον αφορά στο ΣΕΤΕ και την εκπρόσωπό του, την κα Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια, η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε τα ακόλουθα: «Μου έκανε εντύπωση η πλήρης αποδοχή του ν/σ από εσάς, ούτε μια παρατήρηση από ένα Σύλλογο που εκπροσωπεί επιχειρήσεις που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε κάποια θέματα, όπως είναι τα θέματα ασφαλείας. Κατά τη γνώμη μας, αλλά και των περισσότερων φορέων όπως ακούστηκε σήμερα, υποβαθμίζονται αντικείμενα μείζονος σημασίας, όπως η ασφάλεια από έκνομες ενέργειες, ενώ άλλα δεν υπάρχουν καθόλου, όπως τα ΠΣΕΑ. Επίσης αναιρείται και οποιαδήποτε δυνατότητα καθημερινού ελέγχου και εφαρμογής της αεροπορικής νομοθεσίας. Κατά τη γνώμη σας, δεν υπάρχει θέμα για την ασφάλεια των πτήσεων; Με την κατάργηση των αεροπορικών αρχών, το ανέφερε πολύ αναλυτικά και ο εκπρόσωπος του ΙΝΚΑ, έχουμε άμεσο αντίκτυπο στην εφαρμογή για τα δικαιώματα των επιβατών. Αυτά τα εξασφάλιζαν μέχρι σήμερα οι κατά τόπους αεροπορικές αρχές, βεβαιώνοντας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πόρισμα, βεβαιώνοντας συχνά παραβάσεις σε βάρος των αερομεταφορέων, σύμφωνα βέβαια με τον ΕΚ 261 και τις κείμενες αερολιμενικές διατάξεις. Με το ν/σ ουσιαστικά το κράτος αρνείται τη συνδρομή του σε νόμιμο δικαίωμα αποζημίωσης του επιβάτη – καταναλωτή και παραβιάζεται κάθε έννοια δικαίου για εύλογο χρόνο ανταπόκρισης της διοίκησης σε αίτημα του πολίτη. Αυτό δεν έχει άμεση επίπτωση στον τουρισμό;

Ο κύκλος των ερωτήσεων έκλεισε με ένα ερώτημα στον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών, κ. Μανόλη Καμηλάκη, στον οποίο ζητήθηκε να διευκρινίσει, ποιος είναι ο φορέας ελέγχου του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ) και γιατί δεν ασκείται από την ΑΠΑ.

Όσον αφορά στα καίρια ερωτήματα του ν/σ, τα οποία απευθύνονταν στις Διοικήσεις των ΥΠΑ και ΑΠΑ και στη Fraport που διαχειρίζεται τα πιο επικερδή αεροδρόμια της χώρας, ουσιαστικά απαντήσεις δε δόθηκαν.

Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/NNUY6TD5eC8

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)