to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:53 | 24.01.2014

πηγή: lefteria-news.blogspot.gr

Οικονομία

Ούτε το τέλος πλεύσης δεν παίρνει η κυβέρνηση από τους ιδιοκτήτες σκαφών!

Το τέλος είχε αντικαταστήσει το φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τους ιδιοκτήτες σκαφών


Cruising Association (UK): “Το τέλος πλόων καθυστερεί, διαπραγματευόμαστε” - Αθόρυβη αναβολή των τελών που μπήκαν αντί φόρου για τα σκάφη!
 

Η βρετανική Cruising Association ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα καθυστερήσει το περιβόητο «τέλος παραμονής και πλόων» που θεσπίστηκε με την παράλληλη κατάργηση του «ειδικού φόρου» για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

Η CA αναφέρει σε ανακοίνωση της, που θα βρείτε μεταφρασμένη στο τέλος της ανάρτησης τουLEFTeria-news, ότι τα εμπλεκόμενα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αλλά και το ΤΑΧΙS, δεν είναι ακόμη έτοιμα για το μέτρο και πάμε για άλλη μια παράταση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση αλλά και δημοσιεύματα, το τέλος πλόων είναι κάτω από συνεχή διαπραγμάτευση. Τελικά μόνο τα νοικοκυριά δεν διαπραγματεύονται τους φόρους τους! 

Σημειωτέον ότι ο Στουρνάρας περίμενε ότι θα μαζέψει 20 εκ, αλλά μέχρι στιγμής έχει έναν φόρο-φάντασμα.

Να θυμίσουμε οτι απο τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, που είχε θεσπιστεί ως εισφορά, είχαμε πρόσθετα έσοδα περίπου 100 εκατ. ευρώ. 


Το τέλος παραμονής και πλόων έχει καθοριστεί ως εξής: 

α. για τα ολικού μήκους από επτά (7) μέτρα έως και οκτώ (8) μέτρα σε διακόσια (200) ευρώ.

β. για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα σε τριακόσια (300) ευρώ.

γ. για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τετρακόσια (400) ευρώ.


δ. για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων α) ανά έτος, εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή β) ανά μήνα, δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης. 



Όμως αν κάποια σκάφη άνω των 12 μέτρων (επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια) ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, παρέχεται έκπτωση 30% ενώ τα λεγόμενα «παραδοσιακά πλοία αναψυχής», θα καταβάλλουν το τέλος μειωμένο κατά 25%. 


Του μέτρου εξαιρούνται τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ανεξαρτήτως ολικού μήκους, τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη με μήκος μέχρι 12 μέτρα και τα ευρωπαϊκά ιστιοφόρα μήκους έως 15 μέτρων.

Η είδηση ήδη βρίσκεται σε ειδικά περιοδικά, όπως το PBO

 

Μην περιμένετε ανακοίνωση από τα συναρμόδια υπουργεία. Ούτε βέβαια να περιμένετε να ασχοληθούν τα ελληνικά ΜΜΕ.

 Βέβαια τα ΜΜΕ ασχολήθηκαν και με το παραπάνω, όταν έπρεπε να δικαιολογηθεί η κατάργηση του ειδικού φόρου για τους σκαφάτους με ένα τέλος, εν τέλει, μη λειτουργικό.

 
 
 
 

Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό;

 

Πέρσι, τέτοια εποχή γράφαμε στο LEFTeria-news ότι ο Στουρνάρας αθόρυβα, καταργεί τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Ο οποίος είχε όντως καταργηθεί αλλά στο...silent mode!

Γράφαμε τότε:

Πολύ αθόρυβα, χωρίς τυμπανοκρουσίες, η τρικομματική κυβέρνηση και ο εκλεκτός της, ο Στουρνάρας, κατάργησαν τον φόρος πολυτελούς διαβίωσης που επιβαλλόταν σε ΙΧ υψηλού κυβισμού, πισίνες, σκάφη αναψυχής και αεροσκάφη.

 

Είχε την μορφή της “έκτακτης εισφοράς επί των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης” και θεσπίστηκε τον Ιούνιο του 2011. Είχε 5 % συντελεστή στα τεκμήρια όπως τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης άνω των 1.929 κυβικών (πλήν αυτών που είναι ηλικίας άνω των 10 ετών), τα σκάφη αναψυχής (με εξαίρεση τα σκάφη ανοικτού τύπου και μήκους έως έξι μέτρων, τις πισίνες και τα αεροσκάφη και ελικόπτερα) και τις πισίνες.


Για ένα ΙΧ 2.000 κυβικών εκατοστών ηλικίας έως πέντε ετών η έκτακτη εισφορά ανερχόταν σε 270 ευρώ. Για ένα σκάφος αναψυχής μήκους 10 μέτρων η εισφορά ανερχόταν σε 600 ευρώ. Για μια εξωτερική πισίνα επιφάνειας 50 τετραγωνικών μέτρων η εισφορά ανερχόταν σε 250 ευρώ.


Η συγκεκριμένη εισφορά απέφερε πρόσθετα έσοδα περίπου 100 εκατ. ευρώ.


Δεν πειράζει, θα τα πάρουν απο εμάς.



Ενώ ξεκίνησε σχετική συζήτηση...
 

Μετά την κατακραυγή, το σκηνικό άλλαξε.

 

Για να αλλάξει πάλι…

 
 

Ο ελληνικός φόρος καθυστερεί

CA House

20 Ιανουαρίου 2014 
Η πληρωμή του νέου φόρου για τη διέλευση από ελληνικά ύδατα έχει καθυστερήσει από την ελληνική κυβέρνηση.

 

Οι συζητήσεις συνεχίζονται μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας, το οποίο έχει το πρόσταγμα  ​​καιτο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας & Αιγαίου, στο οποίο έχει ανατεθεί η είσπραξη του φόρου.

 

Το τέλος θα εισπραχθεί on-line μέσω του νέου συστήματος TAXIS. Όμως, τα μέσα συλλογήςτου φόρου και το σύστημα πληρωμής δεν θα είναι έτοιμο μέχρι ακόμη δύο μήνες, με αποτέλεσμανα παραχωρηθούν ακόμη δυο αναβολές: Θα υπάρξει μια νέα προθεσμία για την πληρωμή καιδεν θα προκύψουν κυρώσεις πριν από τη νέα αυτή προθεσμία. Αρχικά η προθεσμία έληγε την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.

 

Η Cruising Association, η οποία έχει μέλη που ταξιδεύουν σε όλη τη Μεσόγειο και το Αιγαίοδιαπραγματεύεται πόσο χρόνο, θα πρέπει να δωθεί ως προθεσμία.

Δύο άλλα θέματα του φόρου έχουν διευκρινιστεί: 

 

Τα ακινητοποιημένα σκάφη δεν χρειάζεται να πληρώσουν το νέο φόρο. Αν πρόκειται ναξεκινήσουν να πλέουν, ο φόρος θα πρέπει να καταβληθεί. 

 

Σκάφη που διέρχονται από τα ελληνικά ύδατα υπό τους όρους της Συμβάσεως  UNCLOS  -Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερηδιέλευση για όλα τα σκάφη αναψυχής, δεν έχουν καμία υποχρέωση να πληρώσουν (αν και δεν είναι ακόμη σαφές κατά πόσον πλοία που διέρχονται από τη διώρυγα της Κορίνθου θαθεωρούνται "πλοία σε τράνζιτ").

Μετάφραση - Απόδοση: LEFTeria-news

http://www.cruising.org.uk/news/greektax

 
 
 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)