to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:28 | 08.06.2017

Πολιτική

Ως ηχώ των δανειστών: Η επίθεση Μητσοτάκη στο ν/σ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και η απάντηση από Γαβρόγλου και ΣΥΡΙΖΑ

Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εκπροσώπου του ΔΝΤ, ο Κυρ. Μητσοτάκης αποκαλεί “οπισθοδρόμηση” τον εκδημοκρατισμό των πανεπιστημίων, όπως και την απαλλαγή των μεταπτυχιακών φοιτητών από τα δίδακτρα - Κ. Γαβρόλγου: Το ν/σ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όχι μόνο δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση, αλλά θεσπίζει κανόνες λειτουργίας, διαφάνειας και κυρίως ποιότητας, η έλλειψη των οποίων τα τελευταία χρόνια στραγγάλισε την ακαδημαϊκή κοινότητα» - ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης πουλάει τα ξέφτια της Θάτσερ ως όραμα για το πανεπιστήμιο


Ως ηχώ του ΔΝΤ, ο πρόερος της ΝΔ άσκησε τη γνωστή, νεοφιλελεύθερης κοπής κριτική στο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (διαβάστε αναλυτικά παρακάτω). «Λυπάμαι που ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό. Οι δηλώσεις του αποκαλύπτουν την ευθεία ιδεολογική ταύτισή του – και συνεννόηση άραγε;- με τους Θεσμούς. Γιατί ακριβώς τα ίδια ακούγαμε και αντιμετωπίσαμε στην διαπραγμάτευσή μας με τους Θεσμούς. Τουλάχιστον αυτούς τους πείσαμε», σχολιάζει ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόλγου και υπογραμμίζει:«

«Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά όλοι θυμόμαστε ότι ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα; Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει «πελάτες» μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση. Εμείς υπερασπιζόμαστε τη γνώση ως κοινωνικό αγαθό. Δεν χωρίζουμε τους νέους σε «πελάτες» και μη. Επαναφέρουμε τη Δημοκρατία στα Πανεπιστήμια που ο νόμος Διαμαντοπούλου τσαλάκωσε και γι’ αυτό κυρίως απέτυχε.

Το Σχέδιο Νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που βρίσκεται σε διαβούλευση, όχι μόνο δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση, αλλά θεσπίζει κανόνες λειτουργίας, διαφάνειας και κυρίως ποιότητας, η έλλειψη των οποίων τα τελευταία χρόνια στραγγάλισε την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ενισχύει με πλήθος ρυθμίσεων το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, αποδυναμώνοντας τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία που κυριαρχούσαν στους περισσότερους νόμους του παρελθόντος.

Με τις ρυθμίσεις για τα μεταπτυχιακά μπαίνει μια τάξη σε ό, τι αφορά τις αυθαίρετες κοστολογήσεις ορισμένων τμημάτων που αμαυρώνουν κάθε έννοια ακαδημαϊσμού και βεβαίως δίνουμε τη δυνατότητα της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σε όσους δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να τον αποκτήσουν. Είναι κατανοητή η αντίδραση του προέδρου της Ν.Δ. γιατί τα μέτρα αυτά δεν είναι νεοφιλελεύθερα, δηλαδή δεν υπακούουν στους νόμους της αγοράς.

Ενδυναμώνουμε την αξία του ακαδημαϊκού ασύλου και τον πλουραλισμό στα ΑΕΙ γιατί αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση στη χώρα μας και στην Ευρώπη, την οποία επικαλείται συνέχεια ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

Το ότι έχει πρόβλημα με την επαναθέσπιση του ακαδημαϊκού ασύλου –αυτολεξεί στην ανακοίνωσή του- είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό και επικίνδυνο.

Βεβαίως είναι στην ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όσων την συναποτελούν να διαφυλάξουν τις αρχές της διαφάνειας, της ακαδημαϊκότητας και της Δημοκρατίας. Η Δημοκρατία απαιτεί συνευθύνη, η ακαδημαϊκή ζωή, δε, έχει ως θεμελιώδη αρχή τη συναίνεση και όχι κομματικές ιδεοληψίες.

Συμφωνώ πάντως με τον κ. Μητσοτάκη ότι η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. Εάν όντως το εννοεί, πράγμα που δεν προκύπτει από τη δήλωσή του, τότε στα ζητήματα Δημοκρατίας και ακαδημαϊκότητας δεν υπάρχει περίπτωση να διαφωνήσουμε».
 

Όπως τονίζει επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του:

«Οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση καταδεικνύουν πως ο επικεφαλής της ΝΔ έχει επιλέξει τον ρόλο του γραφείου τύπου του ΔΝΤ.  Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εκπροσώπου του Ταμείου, ο Κυρ. Μητσοτάκης δεν δίστασε να αποκαλέσει “οπισθοδρόμηση” τον εκδημοκρατισμό των πανεπιστημίων, όπως και την απαλλαγή των μεταπτυχιακών φοιτητών από τα δίδακτρα.

Πίσω από το μίσος του Κυριάκου Μητσοτάκη για το δημόσιο πανεπιστήμιο κρύβεται η αγωνιώδης προσπάθεια του να προωθήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση, είναι θλιβερό για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να πουλάει τα ξέφτια της Μ. Θάτσερ ως όραμα για το πανεπιστήμιο. Η γνώση και η επιστήμη είναι κοινωνικά αγαθά, όχι εμπορεύματα για τα πανέρια».
 

Ο πρόεδρος της ΝΔ, στο γνωστό μοτίβο του νεοφιλελεύθερου λαϊκισμού, έκανε νωρίτερα την ακόλουθη δήλωση:
 
«Το κυβερνητικό σχέδιο νόμου για τα Πανεπιστήμια αποτελεί, δυστυχώς, ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα πίσω. Ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη να προχωρήσει μπροστά, όσο γίνεται πιο γρήγορα. 
 
Το κυβερνητικό νομοσχέδιο δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το μόνο που κάνει είναι να επαναφέρει τις χειρότερες παθογένειες του παρελθόντος. 
 
- Πλήττει ευθέως το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. 
 
- Ενισχύει τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία. 
 
- Καταργεί θεσμούς που συνέβαλαν στη λογοδοσία και τη διαφάνεια. 
 
- Υποβαθμίζει τα μεταπτυχιακά προγράμματα. 
 
- Αφαιρεί το κίνητρο διδασκαλίας. 
 
- Δυστυχώς, ενισχύει τον κομματισμό στα Πανεπιστήμια, με τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, και τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτανικών Αρχών. 
 
- Ξαναφέρνει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο, που εξυπηρετεί όσους θέλουν να μετατρέπουν τα Πανεπιστήμια σε χώρους ανομίας.
 
Η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Είναι χώρος που προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. Αντ’ αυτού, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ επιδιώκει τη διαίρεση, το διχασμό και τελικά την οπισθοδρόμηση. 
 
Είναι κάτι που οφείλεται σε ιδεοληψία, αλλά και σε μια κοντόφθαλμη πολιτική στρατηγική. 
 
Μια στρατηγική χωρίς ορίζοντα. Δεν βλέπει ούτε τί γίνεται γύρω μας - πώς προχωρούν τα Πανεπιστήμια στις ευρωπαϊκές χώρες - ούτε τι έχουμε μπροστά μας, δηλαδή ποιες είναι οι απαιτήσεις του μέλλοντος, ώστε η χώρα να είναι ανταγωνιστική. 
 
Η Νέα Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να αγωνιστεί εναντίον αυτού του νομοσχεδίου, από κοινού με την ακαδημαϊκή κοινότητα. 
 
Θα ενημερώσουμε τους πολίτες για το λάθος δρόμο, στον οποίο πάει να βάλει η Κυβέρνηση τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Παράλληλα, θα παρουσιάσουμε τις δικές μας προτάσεις. Ξέρουμε και τί πρέπει να γίνει και πώς θα το κάνουμε πραγματικότητα. 
 
Τα Πανεπιστήμια αποτελούν εφαλτήριο για τους νέους. Δεν θα επιτρέψουμε στον ΣΥΡΙΖΑ να τα παγιδεύσει σε αδιέξοδο. Η Ελλάδα δεν πρέπει να χάσει άλλο χρόνο».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)