to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:18 | 19.02.2021

Πολιτισμός

Οργισμένες αντιδράσεις καλλιτεχνών κατά Μενδώνη για την υπόθεση Λιγνάδη

Άνθρωποι της τέχνης, μετά τη μη παραίτηση της κας Μενδώνη, εξέφρασαν την οργή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Η Μενδώνη σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τη συγκάλυψη των καταγγελιών δήλωσε ότι από τις καταγγελίες, ο Δ. Λιγνάδης «φαίνεται ότι είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος».

Άνθρωποι της τέχνης, μετά τη μη παραίτηση της κας Μενδώνη, εξέφρασαν την οργή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης δήλωσε με ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό στο facebook ότι «η Μενδώνη είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος και χωρίς υποκριτική τέχνη! Παραιτήσου τώρα!»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς σημείωσε στην ίδια πλατφόρμα, από την πλευρά του ότι «όλοι οι άνθρωποι του θεάτρου σήμερα μάθαμε τι θα πει "βαθιά υποκριτική τέχνη" και τι είναι ικανή να κάνει. Το ευχαριστούμε είναι λίγο κυρία Λίνα Μενδώνη».

Ο ίδιος ειρωνευόμενος πρόσθεσε ότι «είναι αυτονόητη η συμπαράσταση μας στην Υπουργό που έπεσε θύμα εξαπάτησης».

Η ηθοποιός Ζέτα Δούκα από την πλευρά της μετά τις δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού, σημείωσε με ανάρτησή της ότι «η σημερινή ημέρα μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί "Παγκόσμια ημέρα Κωλοτούμπας". Για να δούμε πόσο ακόμη θα τραβήξει η παρωδία...»

Η ηθοποιός και πρώην υπ. Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, αναφερόμενη στις σημερινές δηλώσεις της νυν υπ. Πολιτισμού και την αναφορά της στην ίδια σημείωσε: «Περιμέναμε σήμερα η κα Μενδώνη να αναλάβει τις ευθύνες της και να παραιτηθεί καθώς παρακολουθούμε  εδώ και μέρες , εμβρόντητοι, μετά τις συγκλονιστικές καταγγελίες εις βάρος του κου Λιγνάδη, την προσπάθεια δικαιολόγησης και συγκάλυψης  του.


Αντιθέτως, την βλέπουμε τώρα να μετακυλύει με εξοργιστικό θράσος την δική της εγκληματική ευθύνη σε αυτούς που συμμετείχαν σαν εργαζόμενοι καλλιτέχνες στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου.


Η κα Μενδώνη προχωράει από αυθαιρεσία σε αυθαιρεσία .


Μετά την αλλαγή της απόφασης για τις αρχαιότητες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, γεγονός που μας εξέθεσε διεθνώς, μετά το αχαρακτήριστο τσιμέντωμα της Ακρόπολης, που φαίνεται ότι θα έχει συνέχεια, μετά την αυταρχική αναλγησία της για τον χώρο και τους καλλιτέχνες του σύγχρονου πολιτισμού, μετά την κατάργηση του διαγωνισμού για την διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, η αλαζονική αυθαιρεσία της δεν έχει κανένα φραγμό.


Ενώνω κι εγώ την φωνή μου με τους άξιους συναδέλφους μου καλλιτέχνες και καλώ την κα Μενδώνη να παραιτηθεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος».

Πουλικάκος : Παραιτηθείτε όσο πιο σύντομα γίνεται

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Δημήτρης Πουλικάκος, η καλύτερη δυνατή κίνηση για τη Λίνα Μενδώνη είναι η αποχώρησή της «από το πόστο που σας ενεπιστεύθησαν οι εγκληματικά επιπόλαιοι και κυνικοί κολεγιόπαιδες άρχοντές μας».

Αναλυτικά η επιστολή του Δημήτρη Πουλικάκου
Ανοικτή επιστολή προς την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη από τον Δημήτρη Πουλικάκο.

Πιστεύω -πράγματι- κυρία υπουργέ του πολιτισμού Μενδώνη, πως η καλλίτερη υπηρεσία που ημπορείτε να προσφέρετε εις τον όποιον υπάρχει πολιτισμόν, είναι, να τυλιχθείτε με την ιεράν Σινδώνη και να αποχωρήσετε κι εσείς και η «παρέα» σας -ολίγον, έστω, αξιοπρεπώς- από το πόστο που σας ενεπιστεύθησαν οι εγκληματικά επιπόλαιοι και κυνικοί κολλεγιόπαιδες άρχοντές μας!!!

Ο εναπομείνας πολιτισμός, υπό την αιγίδα σας και τη σφραγίδα σας, μόνο θα κακοποιείται, και οι εναπομείναντες άνθρωποί του, μόνο θα υποφέρουν από την ιδιαίτερη «επιείκειά« σας, εαν συνεχίσετε το «θεάρεστον» έργον σας...

Παραιτηθείτε λοιπόν, κυρία μου, όσο πιο σύντομα γίνεται, και θα σας είμεθα και υπόχρεοι!!!

Με περισσήν επιείκεια

Δημήτρης (Μήτσος) Πουλικάκος,

πλανόδιος μουσικός και δημιουργός περιεχομένου

Αθήνα 19/2/του σωτηρίου έτους 2021

Αντώνης Καφετζόπουλος: «Μ' όλα τα παραπάνω έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό»

«Προς κύριαν Μενδώνην


Να σας πω δυο κουβέντες για το θέμα της εξαπάτησης. Είμαι ειδικός.


Όλοι οι καλλιτέχνες είμαστε εξαπατητές. Μάλιστα όσο καλύτερα εξαπατήσουμε το κοινό μας τόσο περισσότερο θα γνωρίσουμε δόξα, χειροκροτήματα, αποθέωση - και γιατί όχι, κάποιες φορές γενναία οικονομική ανταμοιβή.


Η διαφορά - που ως φαίνεται δεν σας είναι και πολύ σαφής - είναι ότι εμείς πριν επιδοθούμε στην τέχνη της εξαπάτησης το δηλώνουμε φαρδιά πλατιά: «στο  ρ ό λ ο  του Άμλετ ο Χ. Ψ.», ή «Μόμπι Ντικ, η φάλαινα»,  μ υ θ ι σ τ ό ρ η μ α,  «η Κάλπικη Λίρα» κινηματογραφική  τ α ι ν ί α. Και ούτω κάθε εξής.


Έτσι, γνωρίζει ο εκ των προτέρων εξαπατούμενος - τίμια πράματα - ότι θα  ε π ι δ ι ώ ξ ο υ μ ε  να τον εξαπατήσουμε, με αποτέλεσμα, αν το πετύχουμε για μερικές στιγμές π.χ. στη διάρκεια μιας παράστασης, να δώσουμε το έναυσμα στη φαντασία του «εξαπατηθέντος» να συμπληρώσει αυτά που ελλειπτικά παρουσιάζουμε στη σκηνή και να φτιάξει μέσα του έναν μη-πραγματικό αλλά πολύ ισχυρό σε συμβολισμό κόσμο. Λέγεται «τέχνη». Και - αν είναι άξια λόγου  - κάνει τον εξαπατηθέντα να φύγει χαρούμενος ή/και προβληματισμένος ή/και συγκινημένος ή/και «χτυπημένος απο την ομορφιά». Εν παση περιπτώσει να μην κλαίει τα λεφτά που έδωσε στο ταμείο. [μια και είστε του αρχαίου πιο πολύ παρά του σύγχρονου πολιτισμού, σας συστήνω να (ξανά)διαβάσετε τη θαυμάσια περιγραφή του Ξενοφώντα στο «Συμπόσιο» του. Τις σελίδες που περιγράφει πως ένας προαγωγός, μια αυλητρίδα-ηθοποιός κι ένας νεαρός συνάδελφος της, αναπαριστούν μια ερωτική σκηνή και την επίδραση που είχε αυτό στους συνδαιτημόνες, αριστούργημα]


Αυτό που υποστηρίζετε ότι πάθατε εσείς λέγεται  α π ά τ η  (η κοινή). Μην τα μπερδεύετε.


Μάλιστα σε άλλες χώρες οι έχοντες θέσεις ευθύνης παραιτούνται για πολύ μικρότερες αιτίες. (Π.χ.: «τα καλώδια που αγόρασα με τα χρήματα των φορολογουμένων ήταν κακής ποιότητας, με απάτησαν, παραιτούμαι για λόγους ευθιξίας»).


Θα έλεγα ότι σας τη χαρίζουμε, αν δεν είχατε βαρύ παρελθόν. (Δεν έχουμε ξεχάσει πόσο υπονομεύσατε την εφαρμογή του Νόμου Γερουλανου για το σινεμα όταν τα κανατε πλακάκια με κατι παλαιολιθικούς συνδικαλιστές ή την παντελή απουσία σας απο ότι αφορούσε οτιδήποτε άλλο εκτός απο τον μουσειακό πολιτισμό, την προσβλητική απουσία σας απο την ενίσχυση των καλλιτεχνών και των υπολοίπων δραστηριοποιούμενων στις τέχνες (τεχνικοί, βοηθητικοί εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, μακρύς ο κατάλογος) που πλήγηκαν αφάνταστα απο την επιδημία (που μάλιστα συνοδεύτηκε απο την ακόμα προσβλητικότερη δήλωση σας ότι όλοι αυτοί δεν έχουν ανάγκη γιατί τα παίρνουν μαύρα...) Ακόμα, θα σας τη χαρίζαμε αν δεν είχατε επιχειρήσει να πετάξετε στις κερκίδες την καυτή πατάτα Λιγνάδη που έτυχε στη βάρδια σας, με δικαιολογίες που δεν έπειθαν ούτε τους αφελέστερους καλοπροαίρετους. Τέλος, μπορεί και να τα καταπίναμε όλα αν δεν δείχνατε αυτό το απεχθές πρόσωπο που πολιτικάντη που προσπαθεί πάση θυσία να σώσει το δέρμα του: μέσα σε δυο-τρεις μέρες πήγατε απο το ένα άκρο του «δεν ξέρω, δεν άκουσα», στο άλλο της μηνυτήριας αναφοράς, της εξαπάτησης απο έναν επικίνδυνο - όπως τώρα λέτε - άνθρωπο και της μεταφοράς σε άλλους της δικής σας ευθύνης να εποπτεύετε. Και μάλιστα να αφήνετε να εννοηθεί ότι μια και γνωρίσατε τον επικίνδυνο 3 μέρες πριν το διορισμό του, κάποιος άλλος, ίσως υψηλότερα ιστάμενος, έλαβε την απόφαση που έχει την υπογραφή σας; Ντροπή


Κυρια Μενδώνη, θα παρακολουθούσα, σίγουρα όχι με συμπάθεια αλλά με κάποια κατανόηση την προσπάθεια να σώσετε τη δουλειά σας. Άλλωστε δεν θεωρώ ότι η δική σας απομάκρυνση έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στο σοβαρότατο θέμα που μας απασχολεί παρ´ εκτός να σημειωθεί ως πύρρεια νίκη των πολιτικών σας αντιπάλων, πράγμα που προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο.


Πλην όμως το «όφις με ηπάτησε» έχει απορριφθεί προ πολλού ως αιτία απαλλαγής.


Μ' όλα τα παραπάνω έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Έτσι δεν μπορώ παρά να συνταχθώ αυτούς που ζητούν να αποχωρήσετε.


Αν με την ευκαιρία αυτή, του εξοστρακισμού 5-6 τοξικών ανθρώπων στις τέχνες ξεφορτωθούμε κι εσάς το όφελος θα είναι διπλό».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)