to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:44 | 13.12.2016

Κοινωνία

Ολυμπία Οδός: Στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017, υπάρχουν όμως και «αγκάθια» - Τι θα γίνει με τα διόδια;

Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Κορίνθου ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί σε λειτουργία στα τέλη Μαρτίου του 2017, ωστόσο δεν λείπουν και τα προβλήματα καθώς 4 κομμάτια της Ολυμπίας Οδού συνολικού μήκους περίπου 7 χιλιομέτρων δεν θα τελειώσουν πριν τον Αύγουστο του νέου έτους.


Για όλα αυτά καθώς και για τα διόδια,  τα παράπονα που υπάρχουν σε Αιγιάλεια και ανατολική Πάτρα για πλημμυρικά φαινόμενα που παρατηρούνται εξαιτίας των εργασιών καθώς και για τις καταγγελίες της παράταξης Οικολογική Δυτική Ελλάδα για χρήση υλικών από τα ποτάμια,  μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας. Όπως υποστήριξε αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές εργασίες σε όλα τα μέτωπα προκειμένου να είναι λειτουργικό ο δρόμος τον Μάρτιο του 2017 και να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Αναφορικά με τις δυσκολίες που υπάρχουν ο κ. Παπανικόλας σημείωσε:  

«-Η πρώτη μεγάλη δυσκολία είναι τα γεγονός ότι δουλεύουμε ενώ ο αυτοκινητόδρομος είναι σε λειτουργία. Αυτό δημιουργεί μεγάλες δυσκολίες, τόσο για τους χρήστες του δρόμου όσο και για εμάς που κατασκευάζουμε μέσα στην κυκλοφορία.

-Η δεύτερη έχει να κάνει με τεχνικά θέματα και μορφολογικά της περιοχής, καθώς από το Αίγιο και μετά ο δρόμος είναι «στριμωγμένος» ανάμεσα στο βουνό και τη θάλασσα, σε μια περιοχή που υπάρχουν δύσκολα πετρώματα, κατολισθήσεις κ.α.. Αρκεί να σας πω ότι από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα θα υπάρχουν 16 τούνελ συνολικού μήκους 12 χιλιομέτρων που δεν τα βλέπει ο κόσμος αυτή την στιγμή, είναι πέραν των δυσκολιών που συναντάει στα ανοικτά κομμάτια.

-Η τρίτη έχει να κάνει με τις διασταυρώσεις με τον σιδηρόδρομο. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία που υπάρχει αυτή η διασταύρωση των δύο μεγάλων έργων προκειμένου να χρειάζεται ένας ιδιαίτερος συντονισμός. Κάποιες φορές δεν είναι συγχρονισμένες οι εργασίες και  αυτό δημιουργεί κάποιες επιπλέον δυσκολίες. Έχουν αντιμετωπιστεί όλα τα προβλήματα πλέον, άρα όσα υπάρχουν είναι καθαρά τεχνικά της διασταύρωσης, το θέμα της συνεννόησης των δύο εταιριών έχει αντιμετωπιστεί. Απλώς τα χρονοδιαγράμματα είναι πολύ σφικτά γι’ αυτό σε ένα-δύο σημεία ίσως να μην έχουν ολοκληρωθεί (οι εργασίες) τον Μάρτιο και να χρειαστεί λίγο παραπάνω. Αυτό είναι εις γνώση και του Υπουργείου και ούτως ή άλλως δεν θα παρουσιάζει κανένα πρόβλημα στον χρήση, πολύ δύσκολα θα το αντιλαμβάνεται.»

Τέσσερα είναι τα βασικά τμήματα του δρόμου που δεν θα παραδοθούν μαζί με τα υπόλοιπα στα τέλη Μαρτίου του 2017 όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα. Αναφερόμενος σε αυτά τα κομμάτια ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας οδού, εξήγησε:

-Ο κόμβος του Ρίου λόγω της πολυπλοκότητας των μετακινήσεων που έχει, γιατί κατασκευάζεται ενώ ταυτόχρονα είναι σε κυκλοφορία, δηλαδή πρέπει να επιτρέπονται όλες οι κινήσεις. Αυτό προκαλεί μια αλληλουχία-διαδοχή εργασιών την οποία δεν μπορείς να παρακάμψεις. Αυτό θα καθυστερήσει.

– Ένα άλλο κομμάτι είναι στο Δερβένι, εκεί θα καθυστερήσει λόγω της δυσκολίας που έχει η περιοχή και της αλληλοεμπλοκής με τον σιδηρόδρομο για καθαρά τεχνικούς λόγους. Δεν είναι έτοιμο σε όλη του την λεπτομέρεια.

 – Ένα σημείο είναι οι Καμάρες, κοντά στο Αίγιο. Εκεί  είναι μια διασταύρωση με τον σιδηρόδρομο και μια καθυστέρησης από μια απαλλοτρίωσε που δημιούργησαν το θέμα.

– Επίσης κάποια αρχαιολογικά ευρήματα στο Καμάρι που έπρεπε να έχουν
τελειώσει από τον Σεπτέμβριο, ακόμα δουλεύουν και μάλλον πάνε για τέλη Γενάρη. Κι εκεί ίσως υπάρξει καθυστέρηση. Συνολικά το  μήκος αυτών των καθυστερήσεων δεν θα ξεπερνά 6-7 χιλιόμετρα. Υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν τον Αύγουστο του 2017.

Ως προς τους  πέντε σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα, Ισθμό, Κιάτο, Ελαιώνα και Ρίο που θα λειτουργήσουν με την λειτουργική ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή τέλη Μαρτίου του 2017, ο κ. Παπανικόλας υπογράμμισε: 

«Αυτά τα διόδια αφορούν κυρίως το κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα το οποίο αυτή την στιγμή κατασκευάζεται και όταν θα ολοκληρωθεί όλοι αυτοί οι σταθμοί θα δημιουργούν ένα κόστος της τάξης των έξι λεπτών ανά χιλιόμετρο.  Από Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα είναι 200 χιλιόμετρα άρα το ταξίδι θα κοστίζει 12 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ.

Υπάρχουν δύο θέματα.

-Το ένα έχει να κάνει με την χιλιομετρική χρέωση, εάν δηλαδή κάποιος βγει πιο νωρίς να μπορεί να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι δεν χρησιμοποίησε όλο το δρόμο ανάμεσα στα μετωπικά διόδια.  Εκεί θα προβούμε σε μια λύση που την λέμε «υβριδική» που να είναι τεχνικά εφικτή. Όποιος έχει e-pass θα μπορεί στην έξοδο να επιστρέφεται στο λογαριασμό του το κομμάτι που δεν διένυσε. Αυτό επεξεργαζόμαστε.

-Το άλλο είναι η εμπορική στρατηγική που ουσιαστικά καθορίζει ο κάθε παραχωρησιούχοςμε την συχνότητα διέλευσης, δίνοντας κάποιες εκπτώσεις και πάλι σε όσους θα διαθέτουν e-pass. Το ύψος των διοδίων είναι κάτι συμβατικό, έχει οριστεί  η αρχική τιμή και είναι κάτι για το οποίο ελεγχόμαστε από τους δανειστές να μην το μειώσουμε χωρίς να τους αποδείξουμε ότι είναι προς όφελος.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού ερωτήθηκε για τα έντονα παράπονα κατοίκων αρκετών περιοχών τόσος της Αιγιάλειας όσο και της ανατολικής πλευράς της Πάτρας (Αγ. Βασίλειο, Ρίο, Ψαθόπυργος κ.α.) οι οποίες πλημμυρίζουν κάθε χειμώνα, με τα φαινόμενα αυτά να αποδίδονται στα εργοτάξια του έργου. 

«Εμείς έχουμε κάνει τα πράγματα όπως πρέπει κι εμείς λειτουργούμε κι έχουμε συμβατικό δικαίωμα να δουλέψουμε μόνο στην ζώνη απαλλοτρίωσης και εκτέλεσης του έργου. Δεν μπορούμε να πάμε στο κατάντη να καθαρίσουμε ρέματα, να διαπλατύνουμε κανάλια, δεν έχουμε δικαίωμα να επέμβουμε. Από εκεί και πέρα νομίζω, επειδή είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα, πρέπει να μιλήσουμε με τους Δήμους μήπως βρεθεί ένας τρόπος συνεργασίας, να αναλάβουμε να ολοκληρωθούν μελέτες και να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε από την στιγμή που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες.  

Δεν ισχύει αυτό, εάν σε κάποια συγκεκριμένη φάση της κατασκευής έχει δημιουργηθεί κάποιο τοπικό θέμα νομίζω ότι  εργοτάξιά μας είναι εκεί για να το λύσουν, αλλά αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι ότι περιοριζόμαστε στον χώρο απαλλοτρίωσης για να εκτελέσουμε μια μελέτη η οποία είναι εγκεκριμένη. Ωστόσο πρέπει να συνεργαστούμε με τους Δήμους για να βρεθεί μια λύση», ήταν η απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου της Ολυμπίας Οδού.

Τέλος σχολίασε και τις καταγγελίες της περιφερειακής παράταξης Οικολογική Δυτική Ελλάδα η οποία τονίζει ότι η Ολυμπία Οδός, ενώ διαθέτει δικό της αδειοδοτημένο λατομείο στον Ερινεό, συνεχίζει να αντλεί αδρανή υλικά από τα ποτάμια της Αγιάλειας.

«Έχουμε απαντήσει γραπτώς σε αυτό κι έχουμε δείξει από που παίρνουμε τα υλικά μας. Δεν έχω να πω τίποτε άλλο. Τα σημεία από όπου εμείς παίρνουμε τα υλικά μας τα γνωρίζει η πολιτεία, έχουμε ελέγχους, δεν μπορούμε έτσι ανεξέλεγκτα να πάμε. Εάν τυχόν υπάρχει κάτι τέτοιο ανεξέλεγκτο ας γίνει πιο συγκεκριμένο και θα το αντιμετωπίσουμε, εδώ παλέψαμε τόσα χρόνια να πάρουμε αδειοδοτήσεις για τα λατομεία μας, υποβάλλοντας περιβαλλοντικές μελέτες που πρέπει να εγκριθούν κ.α.», απάντησε ο κ. Παπανικόλας.  

«Δηλαδή δεν παίρνετε υλικά από τα ποτάμια;», ξαναρώτησαν οι δημοσιογράφοι. «Εγώ δεν γνωρίζω να παίρνουμε, προσωπικά ο ίδιος», επέμεινε ο κ. Παπανικόλας.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)