to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:03 | 09.02.2021

Πολιτική

Στην Ολομέλεια το αντιδραστικό νομοσχέδιο Κεραμέως - Απέναντι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα

Στις 10 το πρωί σήμερα, Τρίτη 9/2, εισήχθη στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση το αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας που επιχειρεί να στενέψει απελπιστικά τις δυνατότητες πρόσβασης στα πανεπιστήμια, που απειλεί τα περιφερειακά πανεπιστήμια με σοβαρές απώλειες, που φέρνει την πανεπιστημιακή αστυνομία και επιτήρηση εντός των ΑΕΙ, που επιφυλλάσσει διαγραφές φοιτητών και «πειθαρχικά» - Ενστάσεις αντισυνταγματικότητας από ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, Μέρα25


Μια από τις πιο αντιδραστικές «μεταρρυθμίσεις», που θα στείλει το ελληνικό πανεπιστήμιο πολύ πίσω, φέρνει σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ. Το «νομοσχέδιο Κεραμέως» θα συζητηθεί σήμερα Τρίτη 9/2 και η ψήφισή του θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, κατεβάζοντας τους φοιτητές στους δρόμους για να μην γίνουν νόμος του κράτους οι αντιδραστικές προβλέψεις του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ  - ΠΣ ζήτησε επί της αρχής να «παγώσει» η διαδικασία. Στηρίζουν την πρόταση αυτή το ΚΚΕ και το Μέρα25. ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση απέρριψαν την πρόταση του Κοινοβουλευτικού Εκροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ. 

Έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ολομέλεια της Βουλής με ενστάσεις αντισυνταγματικότητας που κατέθεσαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜέΡΑ25, οι οποίες ορίστηκαν να συζητηθούν μετά τις τοποθετήσεις των εισηγητών και των ειδικών αγορητών των κομμάτων

Mε τα πανεπιστήμια κλειστά, αλλά και με τις ποικίλες απαγορεύσεις των διαμαρτυριών λόγω πανδημίας (αλλά και με πρόσχημα την πανδημία), η κυβέρνηση:

-> Φέρνει μείωση εισακτέων, με την καθιέρωση της «Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής», κάτι που, όπως δείχνουν σχετικές μελέτες θα αφήσει απέξω από τα ΑΕΙ από 14.000 έως 23.000 φοιτητές!

-> Φέρνει σοβαρές απειλές, ακριβώς λόγω του «στενέματος» της πρόσβασης στα ΑΕΙ, ακόμα και για την ίδια την ύπαρξη πολλών περιφερειακών πανεπιστημίων

-> Φέρνει διαγραφές φοιτητών, με την πρόβλεψη «ν+2» (ν=χρόνια προβλεπόμενης φοίτησης), επικαλούμενη τους «αιώνιους φοιτητές» που όμως δεν επιβαρύνουν τα ΑΕΙ - και αυτό αποτελεί ένα ζήτημα με πολλαπλές προεκτάσεις.

-> Φέρνει επιτήρηση, κάμερες στα αμφιθέατρα, παρακολούθηση και πανεπιστημιακή αστυνομία υπαγόμενη απευθείας στην ΕΛΑΣ.

...κι όλα αυτά, παρά την καθολική αντίδραση, παρά την απόρριψη του νομοσχεδίου από την πανεπιστημιακή κοινότητα, από τους καθηγητές και τους φοιτητές, ακόμα και από τους ίδιους τους αστυνομικούς

Οι φοιτητές καλούν σε συλλαλητήριο

Στο αντιδραστικό νομοσχέδιο, που φέρνει μείωση εισακτέων, αστυνομία μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά και ...παρακολούθηση παντού, με κάμερες και μέσα στα αμφιθέατρα (!), οι φοιτητές και συνολικά η πανεπιστημιακή και εκπαιδευτική κοινότητα έχει ήδη δώσει απαντήσεις στο δρόμο, με τα συλλαλητήρια της 14ης Ιανουαρίου (ημέρα ανακοίνωσης του νομοσχεδίου, με την αστυνομία να χτυπά τους φοιτητές στην Κοραή), της 21ης και της 28ης Ιανουαρίου, καθώς και στις 4 Φεβρουαρίου, παρά τις απαγορεύσεις και την αστυνομοκρατία που επιβάλλει η κυβέρνηση της ΝΔ με πρόσχημα την πανδημία.

Αντίστοιχο συλλαλητήριο προγραμματίζεται και για αύριο από τους φοιτητικούς συλλόγους ανά τη χώρα, ενώ οι αποφάσεις των φοιτητών θα δημοσιευτούν μετά την ολοκλήρωση του συντονιστικού των ΦΣ σήμερα το απόγευμα. 

Το συλλαλητήριο της Τετάρτης στηρίζει και η ΟΛΜΕ με τρίωρη στάση εργασίας από τις 11.00 μέχρι τις 14.00. «Η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, και παρά τη γενικευμένη απόρριψη των μέτρων από το εκπαιδευτικό κίνημα, επιχειρεί να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο, χωρίς κανένα διάλογο με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά την αυθαιρεσία στην λήψη αποφάσεων, την αναλγησία και την απόστασή του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα» τονίζει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Και η ΔΟΕ απευθύνει κάλεσμα για στήριξη και συμμετοχή στο αυριανό συλλαλητήριο στα Προπύλαια ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης. «Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την απόσυρση του Ν.4692/2020 και της Υπουργικής Απόφασης για την επιχειρούμενη αξιολόγηση Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα σχολεία να λειτουργούν με υγιεινή και ασφάλεια», επισημαίνει η ΔΟΕ στην ανακοίνωση που εξέδωσε. 

Σφοδρές αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ

“Η ΝΔ ψηφίζει νομοσχέδιο με το οποίο περικόπτει τουλάχιστον 1 στους 4 εισακτέους στα ΑΕΙ (-14.000), σε σχέση με πέρσι”, τόνισε ο εισηγητής και τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Φίλης, κατά την ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Ο Ν. Φίλης επισήμανε πως το νομοσχέδιο αυτό συνοψίζει το όραμα της ΝΔ για την παιδεία, το οποίο περιλαμβάνει, όπως ανέλυσε περικοπές εισακτέων κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων, αστυνομία στα ΑΕΙ και παρακολούθηση όλων των φοιτητικών διαδικασιών. Επίσης, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ παρουσίασε την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε η ΚΟ του κόμματος, η οποία αφορά τα άρθρα του νομοσχεδίου που σχετίζονται με την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, τη θέσπιση μηχανισμών επιτήρησης και τη θέσπιση πειθαρχικού μηχανισμού για τα ΑΕΙ.

Κατά την έναρξη της συζήτησης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Πάνος Σκουρλέτης, ζήτησε το πάγωμα της διαδικασίας ψήφισης του αντίεκπαιδευτικού νομοσχεδίου. Ο Π. Σκουρλέτης τόνισε πως ενόψει του καθολικού του λοκντάουν που συζητείται ως ενδεχόμενο από την κυβέρνηση δεν είναι δυνατόν να συζητηθεί ένα τόσο σοβαρό νομοσχέδιο. Με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, η οποία απορρίφθηκε από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως και από τον κοινοβουλευτικό επρόσωπο της ΝΔ, Γ. Βρούτσης, συντάχθηκαν το ΚΚΕ και το ΜΕΡΑ 25, ενώ το ΚΙΝΑΛ δήλωσε πως η συζήτηση πρέπει να διεξαχθεί. Με το πάγωμα της συζήτησης διαφώνησε και η Ελληνική Λύση.

Νίκος Φίλης: Περικοπές εισακτέων, κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων, ειδικοί φρουροί και αστυνομικά τμήματα στις πανεπιστημιουπόλεις, κάμερες στα αμφιθέατρα και στις συνελεύσεις των φοιτητών: να το όραμα της ΝΔ για την Παιδεία

“Η ΝΔ ψηφίζει νομοσχέδιο με το οποίο περικόπτει τουλάχιστον 1 στους 4 εισακτέους στα ΑΕΙ (-14.000), σε σχέση με πέρσι.
Και το κάνει σήμερα! Σήμερα που οι απόφοιτοι της Γ' Λυκείου βρίσκονται για δεύτερη χρονιά μακριά από τα σχολεία και τους καθηγητές τους. Στην πράξη έχουν να πάνε σχολείο από το Φεβρουάριο του 2020! Και μεγάλο μέρος δεν μπόρεσε καν να παρακολουθήσει ικανοποιητικά την τηλεκπαίδευση!
Αναλγησία; Αδιαφορία για ελληνική οικογένεια; Ή ακραίος σαδισμός της σημερινής Δεξιάς για τον Έλληνα μαθητή και τον πιο φτωχό γονιό; Μη γελιόμαστε, η πιο φτωχή οικογένεια πλήττεται από τις άγριες περικοπές. Αυτή δεν θα έχει να πληρώσει περισσότερα φροντιστήρια, για να ανταποκριθεί το παιδί της στον εντονότερο ανταγωνισμό.


Τι άλλα προβλέπει ο νόμος τους:

Τσεκούρι περικοπών και στα νυκτερινά σχολεία. Τους έφταιξαν οι ελάχιστοι κυριολεκτικά (500 με 600) μαθητές τους που κατάφερναν να περάσουν σε ένα ΑΕΙ... Αυτοί που επιστρέφουν στο θρανίο νύχτα, με χίλιες δυσκολίες, έχοντας ως ένα επιπλέον κίνητρο τις σπουδές αργότερα σε ένα πανεπιστήμιο. Τόσο μίσος για τα πιο φτωχά στρώματα της κοινωνίας!

Πανεπιστημιακή αστυνομία. Ρύθμιση αντιδημοκρατική, αναποτελεσματική και αντισυνταγματική (κατατέθηκε στη Βουλή ένσταση αντισυνταγματικότητας) κόντρα όχι μόνο στους φοιτητές, τους καθηγητές και τους πρυτάνεις, αλλά ακόμα και σε προβεβλημένα στελέχη της ΝΔ, πρώην υπουργούς και τομεάρχες Παιδείας!

Κάμερες ακόμα και στα αμφιθέατρα, την ώρα που συναθροίζονται οι φοιτητές ή κάνουν τις συνελεύσεις τους! Σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης το είδαν αυτό; Αυτό ήταν τελικώς το όραμα των… «Μένουμε Ευρώπη»;

O κ. Χρυσοχοΐδης έλεγε στο Βήμα πριν ένα χρόνο ότι «στα Πανεπιστήμια δεν έχει θέση ούτε η Αστυνομία ούτε η ανομία». Τι συνέβη και άλλαξε γνώμη, μέσα στο χρόνο που τα πανεπιστήμια ήταν κλειστά, συνεπώς δεν σημειώθηκε καμία άλλη πράξη παραβατικότητας; Το μόνο που μεσολάβησε ήταν η απολύτως καταδικαστέα ενέργεια εναντίον του Πρύτανη του ΟΠΑ, που έδωσε το πρόσχημα στην κυβέρνηση να προσλαμβάνει 1030 ειδικούς φρουρούς, αντί για 1030 καθηγητές, γιατρούς, νοσοκόμους ή κοινωνικούς λειτουργούς.

Το ρουσφέτι θα πάει σύννεφο! Συνωστίζονται ήδη στους διαδρόμους των τοπικών βουλευτών της ΝΔ οι γονείς, αλλά να είναι βέβαιοι, από την... εκλογική περιφέρεια του κ. Χρυσοχοΐδη θα γίνουν οι προσλήψεις!”

Ακόμα από τον ΣΥΡΙΖΑ τοποθετήθηκαν:

  1. Π. Σκουρλέτης: Να μη δοκιμάσουμε τις αντοχές της δημοκρατίας, να «παγώσει» η διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου για την Παιδεία

  2. Γ. Αμανατίδης: Νέοι ταξικοί φραγμοί στην μόρφωση - H ακαδημαϊκή ελευθερία στον γύψο (ηχητικό)

  3. Ρ. Χρηστίδου: Ανατινάζετε κάθε ίχνος δημόσιας παιδείας στη χώρα και ένοχα σιωπάτε

Κ. Παπακώστα: Οριστικό τέλος σε χρόνιες αγκυλώσεις

«Ελευθερία δεν σημαίνει ασυδοσία» ανέφερε η εισηγήτρια της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα- Παλιούρα υποστηρίζοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας πως «θέλει, πραγματικά, αρετή και τόλμη, αλλά και πολιτική ευθύνη, για να αναμετρηθείς με το απαρχαιωμένο και να μεταρρυθμίσεις το αυτονόητο, που καμία πολιτική ηγεσία δεν τόλμησε μέχρι και σήμερα». Το σχέδιο νόμου, είπε, είναι μεταρρυθμιστικό αλλά έχει και κοινωνικό πρόσημο καθώς αποσκοπεί, αφενός, στον εκσυγχρονισμό του μοντέλου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφετέρου, στην εξάλειψη των παθογενειών που ταλανίζουν διαχρονικά τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Η κυβέρνηση, τόνισε, έχει «ισχυρή πολιτική βούληση, και αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη Τολμάμε σήμερα να βάλουμε επιτέλους ένα οριστικό τέλος σε χρόνιες αγκυλώσεις που κρατάνε δέσμιο και αγκιστρωμένο στο προβληματικό χθες. Καταλόγισε ότι η αντιπολίτευση και ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι «προσκολλημένα σε ιδεοληψίες και θεωρήσεις μέσω παραμορφωτικών φακών και μικροπολιτική, εργαλειοποιώντας τον χώρο της Παιδείας για κομματικές και ψηφοθηρικές σκοπιμότητες» Απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί θεσμικών εκτροπών. Αναρωτήθηκε γιατί δεν είναι ενίσχυση της πραγματικής αυτονομίας των ΑΕΙ η δυνατότητα να διαμορφώνει η κάθε Σχολή την ιδιαίτερη της ακαδημαϊκή φυσιογνωμία μέσα από τον καθορισμό διαφορετικής βαρύτητας μαθημάτων για τους υποψηφίους φοιτητές τους. Γιατί είναι φαλκίδευση των δικαιωμάτων των νέων μας το διπλό μηχανογραφικό για όσους έχουν αποτύχει να εισέλθουν στα ΑΕΙ για να εισαχθούν σε δημόσια ΙΕΚ. Δεν μπορεί ανέφερε το όραμά μας για την Παιδεία να είναι να έχουμε εισακτέους με βαθμολογίες 0.6, 0.9 και 3.1 στα 20! Θα πρέπει είπε να αναρωτηθούμε τι είδους ακαδημαϊκή εκπαίδευση επιθυμούμε πραγματικά να έχουμε στη χώρα μας. Σχετικά με την φύλαξη των ΑΕΙ , η εισηγήτρια της ΝΔ αναρωτήθηκε πως αφού όλοι αναγνωρίζουμε το πρόβλημα ασφαλείας που υφίσταται σε κάποια εκ των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας ταυτόχρονα «χρησιμοποιείτε διχαστική ρητορική και καλλιεργείτε συνθήκες πόλωσης εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, αποκλειστικά και μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους. Ευτυχώς, το φοιτητικό κίνημα, που διαρκώς επικαλείστε και διακαώς προσπαθείτε να ιδιοποιηθείτε, δεν είναι ευτυχώς προσκολλημένο στα ψευδεπίγραφα διχαστικά πολιτικά διλήμματα του περασμένου αιώνα και σε πολιτικούς διαχωρισμούς που εσείς θέτετε και τους οποίους πλέον η δημοκρατική μας κοινωνία έχει κλειδώσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας»

.

Οι τοποθετήσεις των εισηγητών και των ειδικών αγορητών των κομμάτων της ελάσσονος αντιπολίτευσης

Η ειδική αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου δήλωσε πως το κόμμα της θα καταψηφίσει το σχέδιο νόμου καθώς την ώρα που « τα πανεπιστήμιά μας χρειάζονται φρέσκο αέρα» η κυβέρνηση φέρνει ένα σχέδιο νόμου «παρωδία της προστασίας της ακαδημαϊκής ελευθερίας και υποβάθμισης του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος». Τόνισε πως «η αλαζονεία, η προσχηματική αντιμετώπιση του διαλόγου, η ιδεοληπτική ακαμψία και η κουτοπονηριά είναι εντελώς ακατάλληλα συστατικά για την επίτευξη αυτών των αναγκαίων προϋποθέσεων για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη ευκαιρία για τα ελληνικά πανεπιστήμια». Χαρακτηριστικά ανέφερε πως το νομοσχέδιο διαφημίστηκε από την υπουργό, έγινε πολλές φορές πρωτοσέλιδο εφημερίδων, συζητήθηκε στα τηλεοπτικά παράθυρα, βαφτίστηκε μεταρρύθμιση αλλά κατέληξε κόκκινο πανί. Κάναμε είπε προτάσεις , σας έχουμε δείξει αστοχίες και αδιέξοδα που θα δημιουργηθούν αλλά δεν εισακούστηκε τίποτε. Η κυβέρνηση είπε έμεινε αμετακίνητη καλώντας τώρα τους βουλευτές της πλειοψηφίας «σε μια αναγκαστική κατάποση αμάσητων, ανεπεξέργαστων, ανεφάρμοστων, αναποτελεσματικών και κυρίως ανόητων ρυθμίσεων. Σχετικά με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια η βουλευτής είπε ότι « το κλειδί για μια έντιμη μέθοδο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ριζική μεταρρύθμιση του Λυκείου […]Η κ. Κεραμέως δεν καίγεται όμως να φτιάξει ένα δίκαιο σύστημα εισαγωγής, αλλά να κλείσει Πανεπιστημιακά Τμήματα χωρίς να «στάξει ρουθούνι» και δεν έχει την τόλμη να το πει καθαρά» . Για την φύλαξη και την αστυνόμευση των ΑΕΙ εμείς, είπε, ως ΚΙΝΑΛ «ξεκαθαρίσαμε τη θέση μας με κατάθεση ολοκληρωμένης Πρότασης Νόμου που δίνει έμφαση στην ασφάλεια και τη φύλαξη των ΑΕΙ, με σεβασμό στο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων» φέρνοντας «τις διοικήσεις των ΑΕΙ αντιμέτωπες με τις ευθύνες τους και απαιτούμε να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις του έργου που ανέλαβαν και να διοικούν το χώρο τους, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και απρόσκοπτη λειτουργία των Ιδρυμάτων».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής σε υψηλούς τόνους επέκρινε την κυβέρνηση λέγοντας ότι «σαν τον κλέφτη μες την πανδημία χτυπά για τρίτη φορά στην εκπαίδευση αιφνιδιαστικά» Τέσσερις μήνες, είπε, πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις αλλάζετε δραστικά τη διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Τα εμπόδια, ανέφερε που καλούνται να ξεπερνούν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να μπουν στο Πανεπιστήμιο γίνονται ακόμα μεγαλύτερα. Από φέτος θα είναι ακόμα λιγότεροι οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια και ο μεγάλος κόφτης που λέγεται ελάχιστη βάση εισαγωγής, σχετικά με την δυνατότητα τα ίδια τα τμήματα και οι σχολές να διαμορφώνουν αυτές τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής, εκτίμησε πως γρήγορα αυτό θα οδηγήσει στο μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα σε σχολές. Οι αποτυχίες στις πανελλήνιες, ανέφερε πως αυτό είναι «καθρέφτης του σχολείου που είναι δημιούργημα των κυβερνήσεων σας» και πρόσθεσε πως «εάν πραγματικά οι κυβερνήσεις ήθελαν να εισάγονται οι μαθητές στις σχολές που επιθυμούν θα τους έδιναν το δικαίωμα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία, να κατοχυρώνουν τη βαθμολογία μαθημάτων για τις επόμενες χρονιές. Ενδιαφέρεστε , είπε για τα δημόσια ΙΕΚ «αλλά τους μειώσατε τη χρηματοδότησή τους και σήμερα φυτοζωούν» Σχετικά με την λειτουργία των πανεπιστημίων, ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «ανοίγετε αστυνομικά τμήματα μέσα στις σχολές και στα πανεπιστήμια. Αξιοποιείτε την ολοφάνερη, προβοκατόρικη δράση μηχανισμών γνωστών αγνώστων, που καμία σχέση δεν έχουν με τους φοιτητές και το κίνημά τους. Φέρνετε ένα σωρό κατασταλτικές διατάξεις, όλες κάτω από την ταμπέλα της προστασίας -δήθεν- της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της αναβάθμισης -τάχα μου- του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, διατάξεις οι οποίες συνθέτουν ένα απέραντο πλέγμα οργάνων, μέτρων, μέσων για την παρακολούθηση, ποινικοποίηση, τρομοκράτηση των φοιτητικών αγώνων και των διεκδικήσεων». Χαρακτήρισε ως κατασταλτική λογική και «πειθαρχικό δίκαιο» των φοιτητών που εισάγεται λέγοντας πως «οι ποινές που προβλέπονται για παραβάσεις, φωτογραφίζουν και στοχοποιούν όχι βέβαια κάποιους εγκληματίες, αλλά τη δράση των φοιτητικών συλλόγων και κατέληξε λέγοντας πως «καταψηφίσουμε φυσικά με χέρια και πόδια αυτό το νομοσχέδιο» και ανακοίνωσε πως το κόμμα του θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας επί της Αρχής του νομοσχεδίου.

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα δεικτικά ανέφερε ότι «το νομοσχέδιο αυτό παρουσιάστηκε στην ελληνική κοινωνία από δύο υπουργούς λόγω συναρμοδιότητας. Την υπουργό Παιδείας μαζί με τον υπουργό Αστυνομίας». Αλλάζετε σήμερα, είπε, μία ανάσα πριν τις εισαγωγικές εξετάσεις, το σύστημα εισαγωγής των αποφοίτων του Λυκείου στα πανεπιστήμια. Μέσα στις συνθήκες του κορονοϊού, που τα παιδιά που θα δώσουν φέτος εξετάσεις δεν πήγαν στο σχολείο , έχουν ήδη χάσει το μισό σχολικό έτος. Με τις περιβόητες αλλαγές για την ειδική βάση εισαγωγής, την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ανατρέπετε τον προγραμματισμό και την πραγματικότητα χιλιάδων οικογενειών και καταδικάζετε τις προσδοκίες χιλιάδων μαθητών» Ο σκοπός της Κυβέρνησής σας, τόνισε, είναι η δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων. Υποχρεώσατε εκτίμησε η βουλευτής, περισσότερες χιλιάδες παιδιών να κατευθυνθούν στα Ιδιωτικά Κέντρα Ελευθέρων σπουδών και στα Κολέγια. Αυτό είναι ο στόχος σας αλλά απλά δεν τολμάτε να πείτε στην ελληνική κοινωνία ότι αυτή είναι η πολιτική σας απόφαση. Χλευάζετε τους υποψήφιους που δεν πέτυχαν υψηλή βαθμολογία και τους στοχοποιείτε σαν να είναι αυτοί το πρόβλημα της ελληνικής παιδείας. Οι σπουδές και τα πτυχία των πανεπιστημίων δεν απαξιώνονται από τη βάση εισαγωγής αλλά από τις ελλιπείς υποδομές, την πλημμελή στελέχωση και την εμμονική υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ. Για την πανεπιστημιακή αστυνομία, ανέφερε, πως αυτό που προωθείτε είναι εξοργιστικό. Η Ελλάδα εδώ ζηλεύει την αντιδραστική παρουσία του Όρμπαν και στρέφεται στην παιδεία και στα πανεπιστήμια με ένα σύστημα που δεν υπάρχει σε καμία χώρα της ΕΕ» και «η αστυνομοκρατία συμπληρώνεται με την επαλήθευση του Όργουελ με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας εικόνας και ήχου και στους εσωτερικούς χώρους και στους εξωτερικούς χώρους. Είναι διατάξεις που τις φέρνετε και φυσικά δηλώνετε εξ αρχής ανελαστικοί και ανυποχώρητοι. Η πολιτική σας ανέφερε «είναι μια διαρκής επίθεση εναντίον της κοινωνίας. Δεν είστε πια μια απλώς συντηρητική Κυβέρνηση. Έχετε παρασυρθεί, ηθελημένα βέβαια, σε αντιδραστικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές. Πυροβολείτε διαρκώς και τη δημοκρατία και την κοινωνία». Εμείς, όμως, δεν θα μείνουμε βουβά θύματα να υπομένουμε. Η κοινωνία θα μιλήσει τώρα και θα είμαστε και εμείς μαζί της».

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)