to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Δεν στοιχειοθετείται από πουθενά η ανάγκη αλλαγής του υπάρχοντος σχεδιασμού στο Μετρό Θεσσαλονίκης


Η δημοσίευση στην «Εφ.Συν.» της... ανύπαρκτης, όπως η κυβέρνηση ισχυριζόταν μέχρι χθες, οριστικής στατικής μελέτης για την κατασκευή του υπόγειου σταθμού Βενιζέλου αποδομεί και καταρρίπτει τη ρητορική τής «μη λύσης» και της ανυπαρξίας μελέτης στον συγκεκριμένο σταθμό. Σε αυτή τη ρητορική, την οποία κάποιοι εφηύραν προσφέροντας κάκιστη υπηρεσία στην κυβέρνηση, στηρίχθηκε η εξαγγελία, διά στόματος πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, για αλλαγή σχεδιασμού στον πολύπαθο σταθμό.

Δεν στοιχειοθετείται λοιπόν από πουθενά η ανάγκη αλλαγής του υπάρχοντος σχεδιασμού στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, η Θεσσαλονίκη θα είχε τους 12 από τους 13 σταθμούς τού μετρό έτοιμους στο τέλος του 2020 και τον σταθμό Βενιζέλου στο τέλος του 2023. Με την εξαγγελθείσα αλλαγή του σχεδιασμού, το μετρό θα λειτουργήσει -με πολύ αισιόδοξες προβλέψεις και σύμφωνα με τις εξαγγελίες- το 2023.

Πέταγμα όσων μελετήθηκαν και ξήλωμα όσων κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα στον σταθμό, εκπόνηση νέων μελετών, έκδοση νέων αδειών και εκτέλεση νέων αρχαιολογικών ανασκαφών, που με τον υπάρχοντα σχεδιασμό δεν χρειάζονται, επιβαρύνουν χρονικά, αλλά και οικονομικά τη λύση της απόσπασης.

Η αλλαγή σχεδιασμού όμως θα κοστίσει πολύ ακριβότερα και για ακόμα έναν λόγο: η νέα καθυστέρηση στην παράδοση του έργου, από το 2020 που προβλέπει το σημερινό χρονοδιάγραμμα στο 2023 που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, νομιμοποιεί διεκδικήσεις των εργολάβων για αποζημιώσεις, που θα κοστίσουν πολλά εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο.

Αν στα παραπάνω προστεθεί το μείζον γεγονός ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του αρχαιολογικού συγκροτήματος καθώς και τον διχασμό που ήδη προκλήθηκε στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αλλαγή σχεδιασμού δεν είναι απλώς άσκοπη, αλλά, πολύ περισσότερο, θα είναι ολέθρια για το έργο, τις αρχαιότητες, τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της, αλλά και για το δημόσιο συμφέρον.

* Ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος είναι καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)