to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ ενέκριναν οριστικά την απαγόρευση θερμικών κινητήρων αυτοκινήτων από το 2035

Η παρασκηνιακή συμφωνία μεταξύ της Επιτροπής και της Γερμανίας άνοιξε το δρόμο για τη συμφωνία. Από το 2035 τα παραδοσιακά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, αλλά δεν θα μπορούν πλέον να παραχθούν καινούργια.


Οι υπουργοί της ΕΕ ενέκριναν την Τρίτη επίσημα και οριστικά τη νομοθεσία για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2035, τερματίζοντας τις αντιρρήσεις από τη Γερμανία και μια μικρή ομάδα συμμάχων της.

Είχε προηγηθεί παρασκηνιακή συμφωνία την περασμένη εβδομάδα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Βερολίνου, η οποία προβλέπει τη δημοσίευση αργότερα πρόσθετης τεχνικής νομοθεσίας που θα καθορίζει μια λύση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα - μια συνθετική πιο πράσινη εναλλακτική λύση στη βενζίνη που εκπέμπει CO2 από την εξάτμιση.

Ωστόσο, ένα τέτοιο παραθυράκι θα πρέπει ακόμη να εγκριθεί από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Η υπόσχεση της Επιτροπής να αναθεωρήσει τα πρότυπα εκπομπών CO2, εάν η τεχνική λύση απορριφθεί, θα εξαρτηθεί επίσης από την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των χωρών μελών.

Οι κανόνες του 2035 αποτελούν κρίσιμο μέρος της δέσμης πράσινης νομοθεσίας της ΕΕ Fit for 55, με στόχο την αντιμετώπιση των αυξανόμενων εκπομπών από τις οδικές μεταφορές.

Οι Υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ επικύρωσαν σήμερα το κείμενο που προβλέπει την υποχρέωση για τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να μην παράγουν εκπομπές CO2 από το 2035. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνει οριστικό τέλος στην πώληση νέων βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων από το 2035, υπέρ των 100% ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Εξαιρούνται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Το 2035 τα παραδοσιακά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, απλώς δεν θα μπορούν πλέον να παραχθούν καινούργια. Αυτό το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Mεταξύ των «27», μόνο η Πολωνία καταψήφισε, ενώ η Ιταλία απείχε κατά τη διάρκεια αυτής της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο Ενέργειας.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 27 Μαρτίου, οι πρεσβευτές των 27 είχαν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε αυτήν την επίσημη υιοθέτηση σήμερα που είναι το τελευταίο στάδιο μιας μακράς νομοθετικής διαδικασίας.

H σημερινή οριστική έγκριση για το τέλος των θερμικών κινητήρων μετά το 2035, έρχεται μετά την άρση του βέτο από τη Γερμανία, με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά. Υπενθυμίζεται ότι το Βερολίνο είχε καταπλήξει τους εταίρους του στις αρχές Μαρτίου μπλοκάροντας τον κανονισμό, ο οποίος είχε ήδη εγκριθεί στα μέσα Φεβρουαρίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μετά από πράσινο φως από τα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.

Το νομοθετικό κείμενο θα πρέπει να δημοσιευθεί τώρα στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)