to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:33 | 22.01.2022

Πολιτική

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης για τον «δίκαιο ανταγωνισμό»

Με ευρύτερες αναφορές στο κύμα ακρίβειας που «σαρώνει» νοικοκυριά και επιχειρήσεις οι τοποθετήσεις των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης για «τον εκσυγρονισμό του δίκαιου ανταγωνισμού στην ψηφιακή εποχή» και την ενσωμάτωση της οδηγίας 2019/1


Συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια και τίθεται προς ψήφιση το σχέδιο νόμου του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με θέμα τον «εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή», την τροποποίηση του ν.3959/2011 και την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 «για την παροχή αρμοδιοτήτων στις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών, ώστε να επιβάλλουν αποτελεσματικότερα τους κανόνες και για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς».

Μερικές από τις τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και όσα επισήμαναν:

Λ. Αβραμάκης: «Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος που φέρνει η κυβέρνηση αφορά λίγους και ισχυρούς»

Με αφορμή το νέο αναπτυξιακό νόμο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση της ΝΔ, ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, δήλωσε:​

«Σε συνέχεια των προηγούμενων παρεμβάσεών της (Σχέδιο Πισσαρίδη, Ταμείο Ανάκαμψης, κ.α.) η κυβέρνηση της ΝΔ αλλάζει τον Αναπτυξιακό Νόμο, αποκόπτοντας από μια ακόμη δυνατότητα χρηματοδότησης τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις.

Με το νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση πρακτικά θέτει ως μόνο κριτήριο αξιολόγησης τη σειρά προτεραιότητας, ανεβάζει το ανώτατο όριο επενδύσεων, τις συνδέει με την πρόσβαση τραπεζικό δανεισμό, αφαιρεί κρίσιμες αρμοδιότητες από τις Περιφέρειες συγκεντρώνοντας αυτές στον Υπουργό Ανάπτυξης και μεταφέρει το σύνολο των αναγκαίων ελέγχων σε ιδιώτες.

Πρακτικά εξαιρεί από το νέο αναπτυξιακό νόμο σχεδόν των 80% των επιχειρήσεων (κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους) που δεν έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό.

Αξιολογεί τις επενδυτικές προτάσεις που θα κατατεθούν αυτόνομα και με σειρά προτεραιότητας μέχρι να εξαντληθούν οι πόροι.Οι μεγάλες εταιρίες, ιδίως όσες έχουν προνομιακή ενημέρωση, θα προετοιμάσουν προτάσεις, φακέλους και μελέτες σε πολύ σύντομο διάστημα. Θα αξιολογηθούν πρώτες και μάλιστα όχι συγκριτικά και θα απορροφήσουν το σύνολο των πόρων. Η μη συγκριτική αξιολόγηση θα έχει ως αποτέλεσμα να μην κριθούν οι προτάσεις με γνώμονα την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος για τη χώρα, την κοινωνία, την οικονομία και τους στόχους που τίθενται κάθε φορά.

Για μια ακόμη φορά δίνονται κίνητρα – πόροι για επιθετικές εξαγορές επιχειρήσεων και την απορρόφηση επιχειρήσεων από μεγάλους ομίλους.

Απουσιάζει πλήρως η διάσταση της μείωσης των περιφερειακών ανισοτήτων, γεγονός που συνεπάγεται ότι ο κύριος όγκος των πόρων θα απορροφηθεί από τις μεγάλες επιχειρήσεις της Αττικής γεγονός που θα μεγεθύνει τελικά τις ανισότητες μεταξύ των περιφερειών.

Δυστυχώς για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η ανάπτυξη που διεκδικεί και προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ αφορά ελάχιστους. Η μόνη επιδίωξη της ΝΔ είναι το πώς θα συγκεντρωθούν περισσότερα χρήματα και δραστηριότητες στα χέρια μιας μικρής οικονομικής ελίτ.

Ως ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι στην διεκδίκηση της βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης. Η οικονομική ανάπτυξη που διεκδικούμε αφορά το σύνολο των Περιφερειών της χώρας, στοχεύει στη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων και αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων εφόσον η δραστηριότητά τους μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εθνική οικονομία και εναρμονίζεται με τους στόχους που τίθενται για την κάθε περιοχή. Ως ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία επιδιώκουμε την αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων κάθε περιφερειακή ενότητα, ώστε να μπορεί να παράγει νέο πλούτο και να συνδράμει στην ευημερία των κατοίκων της.

Η ΝΔ αντίθετα, σε κάθε ευκαιρία αποδεικνύει ότι την ενδιαφέρει μόνο οι λίγοι να γίνουν πλουσιότεροι, να αποτυπώνεται η ανάπτυξη στις στατιστικές και να μην αφορά την κοινωνία. Οι προοδευτικές δυνάμεις της χώρας οφείλουμε να αγωνιστούμε και να πετύχουμε την ανατροπή αυτών των πολιτικών πριν διαλύσουν οριστικά την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα».

Χρ. Γιαννούλης: «Ανάλγητη και κυνική η κυβέρνηση τιμωρεί αντί να υπηρετεί τους πολίτες»

Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Χρήστος Γιαννούλης, επισήμανε μιλώντας στη Βουλή ότι «είναι ντροπή να ισχυρίζονται βουλευτές της ΝΔ, ότι η είναι σωστό και δίκαιο να περικόπτεται κατά 50% ο μισθός των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, κατά τη διάρκεια της άδειας τους λόγω νόσησης των παιδιών τους»

Η εθνική προσπάθεια αμυντικής θωράκισης της χώρας δεν έχει κομματικό πρόσημο, επισήμανε σε άλλο σημείο, ενώ τόνισε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης λειτούργησε για άλλη μία φορά ως κομματάρχης και όχι ως Πρωθυπουργός.

«Οι κραυγές αγωνίας των πολιτών, οι εκκλήσεις της αντιπολίτευσης και οι προτάσεις της για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, δεν ήταν αρκετές για να ευαισθητοποιήσουν την αλαζονική κυβέρνηση», τόνισε ακόμα ο Χρ. Γιαννούλης.

Χαρά Καφαντάρη: Η κυβέρνηση θέλει μια επιτροπή ανταγωνισμού που θα λειτουργεί ως «μακρύ της χέρι»

Κατά την τοποθέτησή της στην Ολομέλεια, η Χαρά Καφαντάρη μεταξύ άλλων επισήμανε συνοπτικά:

Είναι αναλγησία να τιμωρούνται οι γονείς επειδή αρρωσταίνουν τα παιδιά τους

Το δόγμα της ΝΔ για την ακρίβεια είναι ότι οι αγορές θα αυτορυθμιστούν μόνες τους και δεν μπορούμε να επέμβουμε. 6 μήνες προειδοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Υπάρχουν λεφτόδεντρα για τη ΝΔ για τους λίγους, «αρίστους», ΜΜΕ, αεροπορικές εταιρείες και για όσους πλούτισαν λόγω της πανδημίας

Δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός αγοράς για να παρακολουθεί τις τιμές. Ειδικά στις εταιρείες ενέργειας.

Πόσες φορές θα τελειώνει η ακρίβεια για τη ΝΔ; Όσες φορές διανύουμε το τελευταίο μίλι της πανδημίας;

Η πολιτική της κυβέρνησης δεν είναι ευρωπαϊκή στον τομέα του ανταγωνισμού. Θέλει επιτροπή ανταγωνισμού μακρύ χέρι της κυβέρνησης.

Ωριμάζει η ανάγκη πολιτικής αλλαγής στην κοινωνία.

«Τα καρτέλ και η αισχροκέρδεια ζουν και βασιλεύουν με την Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση», σημείωσε καταληκτικά η Χαρά Καφαντάρη.

Θ. Ξανθόπουλος: Εφιαλτική η κατάσταση που βιώνουν οι πολίτες αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρακολουθεί αμέτοχη


Την εφιαλτική πραγματικότητα που βιώνουν όλοι οι πολίτες και την αδιάφορη στάση της κυβέρνησης που παρακολουθεί αμέτοχη το κύμα της ακρίβειας να πνίγει τα νοικοκυριά, επεσήμανε κατά την ομιλία του στη Βουλή για το ν/σ περί του δικαίου του ανταγωνισμού, ο βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

«Η κατάσταση είναι ανησυχητική. Ανω του 50% από τα 8 εκ. των ενεργών πολιτών, δεν πλήρωσαν φόρο. Πάνω από 4 εκ. φορολογούμενοι οφείλουν στο ελληνικό δημόσιο. Το σύνολο των ανείσπρακτων οφειλών αγγίζει τα 110 δις ευρώ.. Από αυτά ανεπίδεκτα είσπραξης, οριστικά χαμένα, είναι σχεδόν τα 25 δις. Χώρια το ιδιωτικό χρέος. Ταυτόχρονα σε αυτές τις συνθήκες η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή, είναι στο 5,1%. Οι χθεσινές εκτιμήσεις της ΕΕ αναφέρουν ότι το φυσικό αέριο και το ηλεκτρικό ρεύμα θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τα επόμενα δύο χρόνια. Όλα αυτά αποτελούν εφιαλτικά στοιχεία για την κοινωνία και τους πολίτες και η κυβέρνηση δείχνει να μην τα παίρνει σοβαρά υπόψη της και να επιμένει στην επικοινωνιακή διαχείριση του βλέποντας και κάνοντας», τόνισε ο κ. Ξανθόπουλος.

«Παρακολουθείτε αμέτοχοι, γιατί η τακτική σας όπως την εξέφρασε και ο πρωθυπουργός, είναι ότι δεν παίρνουμε μέτρα γιατί θα επέλθει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Αλλά όταν συμβεί αυτό, ξέρουμε ότι η ακρίβεια θα έχει παγιωθεί», συμπλήρωσε ο Θ. Ξανθόπουλος.

Οσον αφορά το ν/α σημείωσε ότι η κυβέρνηση ενσωματώνει την κοινοτική οδηγία, εκπρόθεσμα κατά ένα έτος, αφού προηγουμένως φρόντισε να απαλείψει την θεσμική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Αρχής Ανταγωνισμού και αφού απομάκρυνε κατά τρόπο ανοίκειο και ανέντιμο από την ηγεσία της την κ. Θάνου.

Ο κ. Ξανθόπουλος χαρακτήρισε άστοχη την τροπολογία που επιβάλει τη δημοσιοποίηση της επωνυμίας της επιχείρησης που κλείνει για παραβίαση των μέτρων κατά της πανδημίας, λέγοντας χαρακτηριστικά: Τι νόημα έχει να δημοσιοποιείται το όνομα της επιχείρησης που έχει κλείσει και δεν αποτελεί κίνδυνο; Επίσης δεν περιορίζεται το μέγιστο διάστημα εφαρμογής της δημοσιοποίησης. Τυχόν προσφυγή στη δικαιοσύνη δεν αναστέλλει την δημοσιοποίηση και υπάρχει το ενδεχόμενο, μετά την τελεσίδικη απόφαση που δικαιώνει την επιχείρηση να την συνοδεύει η κηλίδα της δημοσιοποίησης για ένα παράπτωμα που δεν ισχύει. Πρόκειται για προχειρότητες και τσαπατσουλιές με τις οποίες νομοθετεί η κυβέρνηση.

Γ. Παπαηλιού: ​Η ακρίβεια στα είδη διατροφής και τα άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά είναι πλέον καθεστώς

Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Παπαηλιού, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής τόνισε, μεταξύ των άλλων, πως σήμερα η αγορά και ο ανταγωνισμός συντίθενται από πολλά, πολυεπίπεδα και πολυσήμαντα στοιχεία, αφού οι συναλλαγές περιλαμβάνουν πολλούς «παίκτες» που εμπλέκονται σε πολυσύνθετες και αλληλοεπηρεαζόμενες δραστηριότητες. Δεν  περιορίζονται πλέον σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο αλλά λειτουργούν πανευρωπαϊκά και παγκοσμίως, ενώ οι ηλεκτρονικές συναλλαγές επεκτείνονται συνέχεια.   

Το υπό κρίση νομοσχέδιο εισάγεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για την αγορά. Η ακρίβεια στα είδη διατροφής και τα άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά είναι πλέον καθεστώς. Μέσω αυτής πλήττονται βάναυσα τα μικρομεσαία και λαϊκά νοικοκυριά και απειλείται η κοινωνική συνοχή.

Οι αυξήσεις στην ενέργεια είναι εκρηκτικές: Το κόστος παραγωγής (πρώτες ύλες, μεταφορικά) έχει «κτυπήσει κόκκινο», οι επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρομεσαίες και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις πλήττονται τα μέγιστα.

Το εισόδημα των πολιτών μειώνεται συνεχώς εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών. Έχει καταργηθεί η 13η  σύνταξη που είχε ψηφιστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με συνέπεια το  εισόδημα των συνταξιούχων να μειώνεται δραστικά ή μάλλον να μην επαρκεί για τη διαβίωσή τους. Ταυτόχρονα οι μισθοί μειώνονται με τους αλλεπάλληλους αντεργατικούς νόμους. Η «περίφημη» αύξηση του βασικού μισθού, κρίσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, περιορίζεται σε «ψίχουλα» και βασίζεται σε νεφελώδεις εξαγγελίες για το Μάϊο. Έτσι ο βασικός μισθός καθηλώνεται σε επίπεδα χαμηλότερα εκείνων του 2010. Η υποχρέωση εξόφλησης των  φορολογικών οφειλών απλά μετατίθεται χρονικά, χωρίς αυτές να ελαφρύνονται.   Με το περιορισμένο πρόγραμμα ενίσχυσης των επιχειρήσεων δεν εξισορροπείται το μέγεθος της ζημίας που αυτές  υφίστανται. Η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου, της ενέργειας εν γένει «έχει κτυπήσει κόκκινο», αφού οι ανατιμήσεις της είναι τεράστιες.

Οι κυβερνητικές επιλογές που αφορούν τα  μέτρα στήριξης όσων πλήττονται από την ακρίβεια και βέβαια την πανδημία   είναι ανεπαρκή.

Απαιτείται:

Η άμεση αύξηση του κατώτατου μισθού στo ύψος των  800 ευρώ, και για να προστατευτεί το διαθέσιμο εισόδημα και για να τονωθεί η κατανάλωση.

Η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της εισφοράς αλληλεγγύης μέχρι του ποσού των 40.000 ευρώ.

Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, το πετρέλαιο κίνησης και τη βενζίνη στα κατώτερα επιτρεπτά ευρωπαϊκά επίπεδα.

Η μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗ ώστε αυτή να συμπαρασύρει και τους υπόλοιπους παρόχους.

Εξαντλητικοί έλεγχοι από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Διαγραφή  του χρέους των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που έχει δημιουργηθεί κατά την περίοδο της πανδημίας και μακρά επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του υπολοίπου.

Έκτακτη εισοδηματική ενίσχυση των αγροτών και των κτηνοτρόφων.

Στο πλαίσιο της κοινωνικά ανάλγητης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ εντάσσεται και η τροπολογία-πρόβλεψη για την άδεια ειδικού σκοπού, η οποία χορηγείται στον εργαζόμενο-γονέα παιδιού της προσχολικής και της σχολικής ηλικίας που νοσεί από κορωνοϊό. Η αμοιβή της συγκεκριμένης άδειας  περιορίζεται στο ήμισυ των αποδοχών του !!! και εκτείνεται σε χρονικό διάστημα μόλις πέντε ημερών. Μ΄ αυτό τον τρόπο πολλοί γονείς αυτής της κατηγορίας αφήνονται στην τύχη τους !!!   

Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο αντί να ενσωματώσει ομαλά και, σύμφωνα με το σκοπό της αποτελεσματικά, την κοινοτική οδηγία 2019/1, την χρησιμοποιεί προσχηματικά για να εξυπηρετηθούν άλλες, διαφορετικές  επιδιώξεις της κυβερνητικής πολιτικής, που αφορούν στη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Απαξιώνει και δεν αξιοποιεί όσα δοκιμασμένα και αποτελεσματικά εφαρμόζονται στις ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να αντιμετωπίζονται οι άτυπες ολιγοπωλιακές πρακτικές καθορισμού των τιμών, όπως είναι η «διορθωτική διακριτική ευχέρεια», επιλέγοντας απλά απαγορευτικές ρυθμίσεις.

Η κυβέρνηση, μέσω της συγκεκριμένης νομοθέτησης,  δεν παρεμβαίνει σε κρίσιμους τομείς, ουσιαστικά αποδυναμώνοντας την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία  μπορεί και οφείλει να αποτελέσει εργαλείο για τη ρύθμιση της αγοράς και τη στήριξη των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, αλλά και για την αποτροπή δημιουργίας μονοπωλίων και ολογοπωλίων, θέτοντας κανόνες και  διενεργώντας ελέγχους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει αφαιρέσει από το νομοσχέδιο θετικές προβλέψεις, που υπήρχαν στην αρχική εκδοχή του, όταν είχε τεθεί στη δημόσια διαβούλευση. Έτσι εγκαταλείπεται η  έννοια του «οικοσυστήματος», μέσω του οποίου η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορούσε να ασκήσει έλεγχο στις εταιρίες τηλεπικοινωνιών, ταχυμεταφορών και στις πλατφόρμες των επιγραμμικών υπηρεσιών. Οι αρμοδιότητες της Επιτροπής δεν διευρύνονται, ώστε να περιλαμβάνονται σ΄ αυτές και οι συγκεκριμένοι τομείς, οι οποίοι είναι δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό και κρίσιμοι για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών.

Οι  επιχειρήσεις αυτών των τομέων, με τη βαρύνουσα θέση που κατέχουν, όταν επιλέγουν να επεκταθούν σε όμορες δραστηριότητες, διαθέτουν τεράστια πλεονεκτήματα, καθώς αναπτύσσουν οικονομίες κλίμακας  και έχουν καθημερινή επαφή με τον πολίτη. Έτσι de facto προκαλείται στρέβλωση του ανταγωνισμού, ενώ η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν θα μπορεί να ελέγξει αυτεπάγγελτα την κατάχρηση ισχύος που αυτές διαθέτουν. Ενδεικτικά,  μία εταιρία που ανήκει σε «οικοσύστημα» δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό, όπως είναι μία πλατφόρμα που συνδέει οικονομικές δραστηριότητες επιχειρήσεων με διαφορετικό αντικείμενο, δεν θα μπορεί να ελέγξει μία εταιρεία τηλεπικοινωνιών που δραστηριοποιείται και στην αγορά διανομής έτοιμων γευμάτων και «παρέχει», για παράδειγμα, δωρεάν χρόνο ομιλίας.

Αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η κυβέρνηση δεν υιοθέτησε ούτε τις προτάσεις της ίδιας (της Επιτροπής)  για τον τρόπο στελέχωσής της.

Συμπερασματικά, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ενισχύει την Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν την καθιστά αποτελεσματικό εργαλείο ελέγχου του ανταγωνισμού και ρύθμισης της αγοράς. Με το νομοσχέδιο, συνεχίζει τις ταξικά μεροληπτικές επιλογές της, εμμένει σε ιδεοληπτικές πρακτικές και αρνείται να λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει τα εκρηκτικά κοινωνικά προβλήματα που διογκώνονται καθημερινά».

Θ. Τζάκρη: Υπονόμευση και όχι ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Κατά την παρέμβαση της στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον «Εκσυγχρονισμό του δικαίου ανταγωνισμού για ψηψιακή -Τροποποίηση του ν. 3959/2011 και ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 11ης Δεκεμβρίου 2018 για παροχή αρμοδιοτήτων στις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών να επιβάλλουν αποτελεσματικότερα τους κανόνες και για διασφάλιση εύρυθμης λειτουργίας εσωτερικής αγορά», η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κ. Θεοδώρα Τζάκρη, σημείωσε ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενώ θα έπρεπε να είναι το όργανο της προστασίας των συμφερόντων του καταναλωτή και της καταπολέμησης των πρακτικών που περιορίζουν ή νοθεύουν τον ανταγωνισμό, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις υψηλές τιμές των pcr τεστ στη χώρα, διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να παρέμβει αποτελεσματικά ώστε να περιορίσει τις πρακτικές που νοθεύουν τον ανταγωνισμό.  Επισήμανε δε, ότι οι παρεμβάσεις της Κυβέρνησης τόσο για την τροποποίηση του νόμου 3959/2011 όσο και για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 αποτελούν υπονόμευση της Αρχής και ουδόλως αποσκοπούν στην ανεξαρτησία της.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της κ. Τζάκρη

«Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

Εξετάζουμε σήμερα το Σχέδιο Νόμου για τον «Εκσυγχρονισμό του Δικαίου Ανταγωνισμού για την Ψηφιακή Εποχή με την τροποποίηση του νόμου 3959/2011 που είναι ο υφιστάμενος νόμος για την προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού και την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 που αφορά στην παροχή αρμοδιοτήτων στις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών ώστε να επιβάλλουν αποτελεσματικότερα τους κανόνες και για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς.

Κύριοι Συνάδελφοι,

H Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι η αρμόδια αρχή για την τήρηση των άρθρων 101 και 102 της ΣΛΕΕ [Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης] και των διατάξεων της ελληνικής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Στρατηγικός στόχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι η διατήρηση και η αποκατάσταση της υγιούς ανταγωνιστικής δομής της αγοράς.

Δεν ξέρω αν έχετε δει αυτή την διαφήμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που συστήνει στον υπάλληλο να προσέξει ότι υπάρχει πρόστιμο και ποινική δίωξη, για όσους  ακολουθούν πρακτικές καρτέλ και ανεβάζουν τις τιμές;

Σας θυμίζει τίποτα όλο αυτό; Μπαίνει ο Πατούλης στο γραφείο του Υπουργού Ανάπτυξης και φωνάζει για να μη κατεβάσει τις τιμές των τεστ; Βγαίνει ο Πατούλης και μπαίνει ο Εξαδάχτυλος. Παίρνει ο Υπουργός Ανάπτυξης τον Δήμαρχο Νεάπολης – Συκεών, τον κ. Σίμο Δανηιλίδη, και του λέει «πιο ψηλά τις τιμές των τεστ γιατί με εκθέτεις». Εν τω μεταξύ ο Υπουργός Ανάπτυξης ρίχνει και έναν καυγά με όλη την Κύπρο, που έχει το pcr 15 στο αεροδρόμιο της Λάρνακας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές έχετε δει πουθενά αλλού τέτοιο καρτέλ; Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΎ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΤΗΝ ΕΒΓΑΛΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ; Τι περιμένει να παρέμβει επομένως η Ανεξάρτητη αυτή Αρχή;  Θα ενεργοποιηθεί η επιτροπή Ανταγωνισμού; Ο κ. Λιανός, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού τι ακριβώς κάνει;

Μια ορθά λειτουργούσα Επιτροπή Ανταγωνισμού οφείλει να εντοπίζει και να τεκμηριώνει τις πρακτικές από μέρους των επιχειρήσεων που περιορίζουν ή νοθεύουν τον ανταγωνισμό και μεριμνά για την άρση των φραγμών εισόδου στην αγορά, καθιστώντας την ελεύθερη και ανοικτή σε όλες τις επιχειρήσεις.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το όργανο της προστασίας των συμφερόντων του καταναλωτή και της καταπολέμησης των πρακτικών που περιορίζουν ή νοθεύουν τον ανταγωνισμό, ΟΜΩΣ η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Θα συμφωνήσουμε ότι όλοι αυτό επιθυμούμε. Γιατί η αυτορρύθμιση της αγοράς και το ξεπερασμένο οικονομικό μοντέλο του νεοφιλελευθερικού “laissez–faire“ θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε συνολική απορρύθμιση της αγοράς με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνική συνοχή, τα μεσαία και ευάλωτα κοινωνικά στρώματα και τελικά την οικονομία της χώρας.

Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι ενώ το νομοσχέδιο τιτλοφορείται «ως η ενσωμάτωση της Οδηγίας της Ε.Ε. 2019/1», η οποία υιοθετήθηκε σε ενωσιακό επίπεδο για να θωρακιστεί περαιτέρω η ανεξαρτησία των Επιτροπών Ανταγωνισμού των κρατών-μελών, στην πραγματικότητα δεν τηρείται ούτε το γράμμα ούτε το πνεύμα του ευρωπαϊκού κειμένου.

Αντιθέτως, καθιστά την Επιτροπή Ανταγωνισμού πιο ευάλωτη και περισσότερο εξαρτώμενη από την εκάστοτε Κυβέρνηση.

Όσον αφορά στην ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/1, η κυβερνητική πρωτοβουλία λαμβάνει χώρα με ένα χρόνο καθυστέρηση και μάλιστα βλέπουμε μια κακή ενσωμάτωση. Συγκεκριμένα στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου έχει παραλειφθεί η διάταξη των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 4 της Οδηγίας που αποτελούν την πλέον κρίσιμη διάταξη αυτής, για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας των εθνικών αρχών Ανταγωνισμού. Διότι όπως περιγράφεται ρητά: ο τρόπος με τον οποίον διασφαλίζεται ο επιδιωκόμενος στόχος της ανεξαρτησίας είναι ότι «οι προϋποθέσεις παύσης και διορισμού πρέπει να ορίζονται εκ των προτέρων στην εθνική νομοθεσία». Εντούτοις, η κρίσιμη αυτή διάταξη, έχει εξαλειφθεί πλήρως από το κείμενο της σχετικής διάταξης του άρθρου 9  του σχεδίου νόμου, σκόπιμα , διότι μόνον έτσι καλύπτεται (εκ των υστέρων) το παράνομο της διάταξης του Νόμου 4623/2019, σύμφωνα με την οποία απολύθηκαν, αιφνιδιαστικά και πρόωρα η τότε Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού [τον Αύγουστο 2019].Επιχειρείται δηλαδή η νομιμοποίηση της διάταξης που είχε «εφεύρει» τον Αύγουστο του 2019 η κυβέρνηση και η οποία είναι εντελώς αντίθετη και από το γράμμα και από το πνεύμα της ευρωπαϊκής οδηγίας.

Εντύπωση δε  προκαλεί η αλλοίωση της διάταξης που όριζε πως ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν επιτρέπεται, μετά τη λήξη της θητείας τους, να παρέχουν υπηρεσία σε επιχείρηση της οποίας είχαν χειριστεί υπόθεση από τη θέση τους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και πως γενικώς δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνουν, μέχρι και τρία έτη μετά την απομάκρυνσή τους, την υπεράσπιση υποθέσεων ενώπιον της επιτροπής. Αντ’ αυτού, στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή αναφέρεται μόνο πως τα μέλη της επιτροπής έχουν αυτό τον περιορισμό και απουσιάζει ο ξεκάθαρος προσδιορισμός πως έχουν την ίδια υποχρέωση ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος. Δημιουργείται δηλαδή «ερμηνευτικό κενό», που δεν γνωρίζουμε σήμερα πως θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον.

Τα ανωτέρω λαμβάνουν χώρα ενώ το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω της πάγιας νομολογίας του, έχει αποφανθεί για την υποχρέωση σεβασμού της ολοκλήρωσης της θητείας των Ανεξάρτητων Αρχών, εκ μέρους των κρατών-μελών.

Και η υπονόμευση της ανεξαρτησίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού συνεχίζεται …

Αφαιρέθηκε από το σχέδιο νόμου, το άρθρο 4 η «Κατάχρηση θέσης ισχύος σε οικοσύστημα δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό – Προσθήκη άρθρου 2Α στον ν. 3959/2011.Με το συγκεκριμένο άρθρο δινόταν η δυνατότητα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού να παρεμβαίνει σε αγορές που σήμερα εποπτεύονται από άλλες ανεξάρτητες αρχές όπως οι τηλεπικοινωνίες (από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων - ΕΕΤΤ) και τα τυχερά παιχνίδια (από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων – ΕΕΕΠ). Και η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορούσε να παρέμβει με τη λογική του «οικοσυστήματος» δηλαδή όταν μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών ή τυχερών παιχνιδιών επεκτείνεται σε άλλη αγορά όπως είναι η ηλεκτρονικές πληρωμές ή η διανομή φαγητού, τότε η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα είχε τη δυνατότητα να προχωρήσει σε ελέγχους.

Ωστόσο η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου προκάλεσε αντιδράσεις από μέρους των φορέων (ΣΕΒ, ΣΕΠΕ που εκπροσωπεί τις εταιρείες τεχνολογίας) και … αποσύρθηκε [διαβάζουμε με παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου].

Δε συμβαίνει όμως το ίδιο με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), από την οποία αφαιρείται η συντρέχουσα αρμοδιότητα ανταγωνισμού στο σιδηρόδρομο εν μέσω, μάλιστα, ελέγχου παρά το γεγονός ότι, μόλις πριν 8 μήνες, υπήρξε απάντηση από όλα τα Υπουργεία προς τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι διαθέτει την εν λόγω αρμοδιότητα και με βάση αυτό, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων κατέστη και μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αρχών Ανταγωνισμού.

Τι συμβαίνει δηλαδή; Δύο μέτρα και δυο σταθμά; Γιατί;

Και συνεχίζω με άλλα επιμέρους θέματα:

-          Όσον αφορά στη νέα παράβαση, η οποία έχει ως προϋπόθεση εφαρμογής να περιορίζει τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό και να μην είναι συνήθης εμπορική πρακτική, αφήνει απ’ έξω  πρακτικές που περιορίζουν μεν τον ανταγωνισμό αλλά ενδέχεται να είναι συνήθεις. Παράλληλα, για την εφαρμογή του νέου άρθρου 1Α του 3959, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των ελληνικής αγοράς και συγκεκριμένα τη δομή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

-          Αναφορικά με τη διαδικασία επιλογής του Προέδρου και Αντιπροέδρου, των  Εισηγητών και λοιπών μελών σε σχέση με τα ασυμβίβαστα, αδικαιολόγητα δεν περιλαμβάνουνγια το διοριζόμενο μέλος στην Επιτροπή, την προηγούμενη κατοχή θέσης στην Κυβέρνηση ή στο Κοινοβούλιο ή τη συγγένεια του με μέλος της Ελληνικής Βουλής ή του Ευρωκοινοβουλίου. Συνιστά δε, φωτογραφική διάταξη με σκοπό να μην υπάρξει νέος διορισμός συγκεκριμένων προσώπων στην Επιτροπή η απαγόρευση διορισμού ως μέλους της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσώπου που έχει παυτεί από άλλη ανεξάρτητη αρχή, η οποία απαγόρευση ισχύει για 10 έτη, ενώ η απαγόρευση (εκ νέου) διορισμού ως μέλους της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσώπου που έχει παυτεί από την Επιτροπή ισχύει στο διηνεκές.

-          Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντιμετωπίζει προβλήματα στελέχωσης καθώς, κατά τα τελευταία 2 έτη, το 10% του προσωπικού της έχει αποσπαστεί, ενώ και το παρόν νομοθέτημα επιτρέπει την κάλυψη θέσεων ευθύνης όχι αποκλειστικά από τα έμπειρα και καταρτισμένα στελέχη της Αρχής, αλλά και από ιδιώτες. Συνεχίζεται δηλαδή η προσπάθεια της Κυβέρνησης για προσλήψεις σε θέσεις ευθύνης δημόσιων δομών στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα αυτή τη φορά με το πρόσχημα ψάχνοντας ειδικότητες που δεν υπάρχουν πουθενά στο δημόσιο τομέα;  Καταργείται το ΑΣΕΠ και προσπαθείτε δηλαδή απεγνωσμένα να επαναφέρετε στην πράξη ένα αναχρονιστικό και αναξιοκρατικό σύστημα πελατειακών προσλήψεων.

Κατά συνέπεια, παρατηρούμε μια σειρά πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης προς την κατεύθυνση απορρύθμισης του πλαισίου ελέγχου της αγοράς μέσω συγκεκριμένων βημάτων υπονόμευσης του έργου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο αναρτήθηκε για Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση εν μέσω καλοκαιριού στις 6 Αυγούστου και μάλιστα όταν καιγόταν όλη η χώρα. Πολύ κακή επιλογή ημερομηνίας [για δυο λόγους και διακοπές και πυρκαγιές].

Αυτή την Ανεξαρτησία επιθυμούμε;

Όχι βέβαια!»

Σ. Φάμελλος: Τα καρτέλ και η αισχροκέρδεια ζουν και βασιλεύουν με την Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, επισήμανε μιλώντας στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2019/1 περί ανταγωνισμού, ότι «η ενσωμάτωση μίας ευρωπαϊκής Οδηγίας για τον ανταγωνισμό με καθυστέρηση ενός έτους δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αριστεία. Σε αυτό όμως που παίρνει άριστα η κυβέρνηση, και είναι πλέον ορατό και για τον ελληνικό λαό, είναι στη στήριξη των ολιγοπωλίων, της αισχροκέρδειας και στο πλιάτσικο στη δημόσια περιουσία. Τα ολιγοπώλια και τα καρτέλ ζουν και βασιλεύουν και η κυβέρνηση τα υπερασπίζεται. Στα μοριακά τεστ, στα σουπερμάρκετ, στα κατασκευαστικά υλικά, αλλά και στην ενέργεια».

Και ο Σ. Φάμελλος πρόσθεσε:

Το κύμα ακρίβειας πλήττει την αγορά, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Μειώνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου INE/ΓΣΕΕ, τον Δεκέμβριο του 2021, το μέσο μηνιαίο ατομικό διαθέσιμο εισόδημα απώλεσε το 7% της αγοραστικής του δύναμης σε ετήσια βάση, η απώλεια της αγοραστικής δύναμης του κατώτατου μισθού έφτασε το 10,4%, το 2020 οι ετήσιες καθαρές αποδοχές ενός 4μελούς νοικοκυριού μειώθηκαν σε μονάδες αγοραστικής δύναμης ως προς το 2019, καθώς και το τρίτο τρίμηνο του 2021 είχαμε τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στην απασχόληση, -8,8% από το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Ενώ η Ελληνική Στατιστική Αρχή αποτυπώνει την εκρηκτική αύξηση τιμών: 137,5% στο φυσικό αέριο, 45% στον ηλεκτρισμό και 34,1% στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Οι φουσκωμένοι λογαριασμοί ρεύματος όμως έρχονται σε όλους και έχουν μία υπογραφή. Χαράτσι Κυριάκος Μητσοτάκης. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τις πενιχρές επιδοτήσεις που προβλέπει με εξαιρετική καθυστέρηση, τρέχοντας πίσω από το ράλι τιμών. Ακόμα δεν έχουν εφαρμοστεί οι επιδοτήσεις παντού, έχετε σήμερα ακόμα μία τροπολογία, και μας λέτε ότι είσαστε τάχατες πρώτοι σε μέτρα στήριξης.

Ο Πρωθυπουργός έκανε εξαγγελία στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) για κάλυψη του 80% των αυξήσεων που έχει διαψευστεί πλήρως και σήμερα, 4,5 μήνες φέρνετε την τρίτη τροπολογία. Απλά γιατί δεν μπορείτε να εφαρμόσετε την εξαγγελία.

Εκτίθεστε σοβαρά μάλιστα από την πρόσφατη Έκθεση της Κομισιόν για την αγορά φυσικού αερίου το τρίτο τρίμηνο 2021 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2021), όπου είναι ξεκάθαρο ότι οι μέσες χονδρεμπορικές τιμές φυσικού αερίου στην Ελλάδα δε συνάδουν με τις υψηλές τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας εκείνη την περίοδο που πέρασαν στη λιανική, στους καταναλωτές. Ενώ το κόστος φυσικού αερίου ήταν 31 με 32 ευρώ ανά μεγαβατώρα για το τρίτο τρίμηνο του 2021 στην Ελλάδα, η χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας ήταν τον Ιούλιο 102 ευρώ ανά μεγαβατώρα, τον Αύγουστο 122 και τον Σεπτέμβριο 135 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή ανέβαιναν ανεξάρτητα από την τιμή του φυσικού αερίου!

Τα δεδομένα αυτά εξηγούν τις πρωτιές που καταγράφει η Ελλάδα ως πρωταθλήτρια χονδρεμπορικής τιμής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη που συνεχίζονται ακόμη και σήμερα και αποδεικνύουν ότι αυτές δεν οφείλονται σε εξωγενή αίτια, όπως προσπαθεί να μας πείσει η κυβέρνηση, αλλά σε ενδογενή χαρακτηριστικά. Ενώ το ίδιο τρίτο τρίμηνο η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 10%, στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 12%, ενώ στην ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο για παράδειγμα στην Ολλανδία μειώθηκε κατά 49% και στη Γαλλία κατά 46%, όταν στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 24%!

Αυτή είναι η στρατηγική επιλογή του κ. Μητσοτάκη πίσω από την κούφια εξαγγελία της απολιγνιτοποίησης. Ακόμα ένα deal για να κλείσουν οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, να πουληθεί η ΔΕΗ, όχι για να πάμε στην πράσινη ενέργεια, αλλά για να αντικατασταθούν με ιδιωτικές μονάδες ενός εισαγόμενου, πανάκριβου, ορυκτού καυσίμου με φόρο άνθρακα.

Είμαστε ακόμη η μοναδική ίσως χώρα στην Ευρώπη που η αγορά ηλεκτρισμού λειτουργεί χωρίς έλεγχο και ρύθμιση, αλλά και η μοναδική χώρα όπου η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας καθορίζεται κατά 100% στην προημερήσια αγορά, όπου πρακτικά όλη η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι εκτεθειμένη στη spot αγορά, χωρίς προθεσμιακά και διμερή συμβόλαια. Η ΝΔ επέλεξε να αφήσει όλους τους καταναλωτές εκτεθειμένους.

Η ακρίβεια όμως στο ρεύμα είναι επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Ξεκίνησε με πρώτη πράξη την αύξηση των τιμολογίων ΔΕΗ κατά 15-20%, τον Σεπτέμβριο του 2019. Δεύτερη πράξη ήταν η ανοχή αισχροκέρδειας το πρώτο εξάμηνο του 2020, με τη χονδρεμπορική τιμή για παράδειγμα τον Απρίλιο στα 28 ευρώ ανά μεγαβατώρα ενώ η ΔΕΗ πουλούσε τέσσερις (4) φορές πάνω στα 110 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Μετά πανηγυρίζατε για κέρδη και μοιράζατε χρυσά bonus στα γαλάζια παιδιά στην πλάτη των καταναλωτών.

Πράξη Τρίτη ήταν η άναρχη, χωρίς έλεγχο και ρύθμιση λειτουργία του target model, με την ενεργοβόρο βιομηχανία (ΕΒΙΚΕΝ) να καταγγέλλει χειραγώγηση και ολιγοπωλιακές πρακτικές της αγοράς και κάνει συγκεκριμένα λόγο για εναρμονισμένες πρακτικές και αδόκητα κέρδη των καθετοποιημένων προμηθευτών, όπου συμπεριλαμβάνεται και η ΔΕΗ.

Η κυβέρνηση όμως δε θέλει να λάβει μέτρα, να παρέμβει και να ρυθμίσει την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι αρμόδιες ρυθμιστικές Αρχές (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και Επιτροπή Ανταγωνισμού) κάνουν ότι δε βλέπουν. Χαρακτηριστική είναι η απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε σχετική ερώτηση που αναφέρει στις 3/11/2021, και ενώ το πρόβλημα υφίσταται για πάνω από ενάμιση χρόνο, ότι σύστησε ομάδα εργασίας σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες και παρακολουθεί σε συνεργασία με τη ΡΑΕ την αγορά σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής.

Αντί επιπλέον η κυβέρνηση να παρέμβει στην ακρίβεια και να την μειώσει, την επιδοτεί. Εννιά (9) ευρώ στην αρχή δεκαοκτώ (18) στη συνέχεια, τριάντα εννιά (39), σαράντα εννιά μισό (49,5) ευρώ για τον Δεκέμβριο που μειώσατε μάλιστα για τον Ιανουάριο στα σαράντα δύο (42) ευρώ. Η βιομηχανία της Αττικής σάς λέει επίσημα ότι κλείνουν ή περιορίζουν τη λειτουργία τους, μάλλον επειδή η ανάπτυξη πάει «βζιιιν», όπως λέει ο Υπουργός Αναπτύξεως.

Το απόλυτο χάος γίνεται με τους αγρότες που, ενώ η κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο 80% κάλυψη των αυξήσεων, παραλαμβάνουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς με πάνω από 2.000 ευρώ χαράτσι το μήνα που είναι ακόμη απαιτητό και εσείς λέτε τώρα ότι θα νομοθετήσετε αναδρομικά.

Υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα που δείχνουν τι ακριβώς συμβαίνει πραγματικά. Επαρχιακή Εμπορική Επιχείρηση με 130 ευρώ ρεύμα το μήνα λαμβάνει Χαράτσι Μητσοτάκη μετά τις επιδοτήσεις 389 ευρώ, δηλαδή επιπλέον Αύξηση 298%. Μαγαζί στη Θεσσαλονίκη, με 263 ρεύμα το μήνα λαμβάνει χαράτσι Μητσοτάκη 881 μηνιαίο, δηλαδή 335% επιπλέον χρέωση-αύξηση, και αυτά μετά τις τάχατες επιδοτήσεις.

Λέει η κυβέρνηση τώρα ότι θα επιδοτήσει το 50% των αυξήσεων για επαγγελματίες, αγρότες, επιχειρήσεις, χαμηλής και μέσης τάσης τον Ιανουάριο, με 65 ευρώ τη μεγαβατώρα. Όμως η ρήτρα αναπροσαρμογής που θα χρεωθεί το Γενάρη είναι 232 ευρώ ανά μεγαβατώρα, αφού υπολογίζεται με τη μέση χονδρεμπορική του Δεκεμβρίου.

Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι θα επιδοτηθεί μόνο το 28% των αυξήσεων για τον Ιανουάριο. Δηλαδή σε μία επιχείρηση με 3.000 ευρώ ρεύμα και 9.500 ρήτρα θα καλυφθεί το 28%, τα 2.500. Τα υπόλοιπα 7.000 ποιος θα τα πληρώσει; Ο Υπουργός Αναπτύξεως; Σε έναν αγρότη με 1.000 ρεύμα και 2.000 ρήτρα, θα καλυφθούν τα 500 και τα υπόλοιπα 1.500 το μήνα ποιος θα τα πληρώσει;

Το ερώτημα είναι: δεν γνωρίζετε ή λέτε συνειδητά ψέματα;

Είναι ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές, τα νοικοκυριά, οι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι δήμοι καταλαβαίνουν ότι τους λέτε ψέματα και ότι τους κοροϊδεύετε, ενώ βάζετε πλάτη στα ολιγοπώλια και στην αισχροκέρδεια. Είστε μία επικίνδυνη κυβέρνηση για την Ελλάδα και για αυτό το λόγο πρέπει να φύγετε.

Διαβάστε ακόμα:

Ν. Παππάς: Η χώρα χρειάζεται μια δημόσια ΔΕΗ - Αναγκαία η αλλαγή του μεσοπρόθεσμου Μητσοτάκη με την ακραία λιτότητα

Π. Πολάκης για PCR: κ. Γεωργιάδη, είστε προστάτης των χονδρεμπόρων

Β. Αποστόλου: Τα φαινόμενα καρτέλ και ολιγοπωλίων ζουν και βασιλεύουν στην ελληνική πραγματικότητα

H δημοσίευση ενημερώνεται περιοδικά

tags: Βουλή

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)