to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:26 | 29.05.2014

πηγή: alterthess.gr

Πολιτισμός

Οι ταινίες της εβδομάδας 29/5 - 5/6

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess.gr τις νέες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.


ΑΠΡΟΣΜΕΝΟΣ ΈΡΩΤΑΣ

MR. MORGAN'S LAST LOVE
Σκηνοθεσία:
 Σάντρα Νέτελμπεκ
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεσί, Τζάστιν Κερκ, Γκίλιαν Άντερσον

Απελπισμένος από το θάνατο της γυναίκας του, ο Μάθιου Μόργκαν, ένας ηλικιωμένος συνταξιούχος αμερικανός καθηγητής, που ζει στο Παρίσι, θεωρεί πως δεν έχει πλέον κανένα ενδιαφέρον να ζει. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να θέσει τέρμα στη ζωή του.

Εντελώς τυχαία, ο Μάθιου Μόργκαν, θα συναντηθεί στο λεωφορείο, με την Πολίν, μια όμορφη νέα κοπέλα, καθηγήτρια σε μια σχολή χορού.

Την επόμενη μέρα θα την αναζητήσει και θα καταφέρει να τη συναντήσει. Θα συζητήσουν, θα περπατήσουν μαζί και θα αποφασίσουν να ξανασυναντηθούν. Ο συνταξιούχος καθηγητής μοιάζει να αναζωογονείται, να τροφοδοτείται από την αισιοδοξία και τη φρεσκάδα της νεαρής Πολίν. Μια τρυφερή σχέση δημιουργείται ανάμεσα στους δύο αυτούς ανθρώπους, σχέση φιλική, στοργική αλλά και με ψήγματα λανθάνοντος έρωτα. Όταν ο Μάθιου ανακαλύπτει πως η Πολίν έχει μια σχέση, το μικρόβιο της ζήλιας τον βασανίζει και σκέφτεται για μια ακόμη φορά να πεθάνει. Ευτυχώς δε θα τα καταφέρει και όταν συνέλθει θα δει στο πλάι του την Πολίν. Στο μεταξύ θα φτάσουν από την Αμερική ο γιος του, Μάιλς, και η κόρη του, Κάρεν. Τα παιδιά του κ. Μόργκαν θα εκπλαγούν από τη σχέση του πατέρα τους με τη νεαρή χορεύτρια. Ιδίως ο Μάιλς, ο οποίος δε θα επιστρέψει στην Αμερική, αλλά θα παραμείνει στο Παρίσι, κοντά στον πατέρα του. Η Πολίν δείχνει αληθινή αγάπη για το Μάθιοιυ και καταφέρνει να λειτουργήσει ως καταλύτης, ώστε πατέρας και γιος να έρθουν κοντά και να αποκαταστήσουν τις κακές τους σχέσεις.

Ο Μάθιου Μόργκαν είναι ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος. Βλέπει τη ζωή με αισιοδοξία, χαμογελά, αγκαλιάζει με το γιο του, πιστεύει πως η ζωή συνεχίζεται. Κι όλα αυτά χάρις στην Πολίν η οποία τον αντιμετώπισε με αγάπη και τον έβγαλε από τη μοναξιά και την απόγνωση. Έτσι κατάφερε να αντιμετωπίσει την αβάσταχτη απουσία της γυναίκας του, η οποία εμφανίζεται στο πλάι του και του μιλά, ενώ συχνά την βλέπει μέσα από τη μορφή της κοπέλας.

Αναρωτιέμαι, πως μπόρεσε η Σάντρα Νέτελμπεκ και έβγαλε τόση τρυφερότητα, τόση γνησιότητα, τόση αλήθεια σε μια ταινία η οποία πραγματεύεται μια τόσο λεπτή σχέση; Γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι μια συνηθισμένη ιστορία!

Η σκηνοθέτιδα αντιμετωπίζει με ωριμότητα και χωρίς να παρεκκλίνει ούτε στιγμή, το ζήτημα της μοναξιάς και της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους ανθρώπους. Αυτό που υπάρχει ανάμεσα στο Μάθιου και την Πολίν είναι η αμοιβαία εμπιστοσύνη που μετατρέπεται σε δυνατή φιλία, χωρίς να απορρίπτει τον υπόγειο έρωτα, ο οποίος δεν εκδηλώνεται ως τέτοιος αλλά λάμπει κάποιες στιγμές στα μάτια των ηρώων.
Θαυμάσια αφήγηση, σε μια ταινία βαθιών συναισθημάτων, με ερμηνείες που αντυπωσιάζουν. Ο Μάικλ Κέιν, ο μεγάλος αυτός βρετανός ηθοποιός, είναι συγκλονιστικός. Υπέροχα κρατά το ρόλο της Πολίν, η Κλεμάνς Ποεζί, πέρα για πέρα γοητευτική και πειστική. Πολύ καλός είναι και ο Τζάστιν Κερκ, στο ρόλο του Μάιλς.

Μια ταινία με δυνατούς χαρακτήρες με επίκεντρο τις ανθρώπινες σχέσεις και, όπως γράφω στην αρχή, πολύ αισιόδοξη.

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Φρανσουάζ Ντορνέρ, «Η γλυκύτητα σκοτώνει» (La douceur assassine).

ΜΑΥΡΟ ΨΩΜΙ
PA NEGRE
Σκηνοθεσία: 
Ογούστι Βιγιαρόνγκα
Πρωταγωνιστούν: Φραντσέσκ Κολομέρ, Νόρα Νάβας, Ρόχερ Κασαμαχόρ, Μαρίνα Κόμας, Σερζί Λοπέζ

Λίγο μετά τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, σε ένα χωριό στην κεντρική Καταλονία, ο 11χρονος Αντρέου ζει σε ένα αγρόκτημα. Η οικογένειά του ανήκει στους ηττημένους κι έτσι, όταν θα γίνει ένα διπλό φονικό στο δάσος, η αστυνομία εύκολα θα θεωρήσει ύποπτο τον Φαριόλ, πατέρα του Αντρέου. Όμως ο μικρός έτυχε να είναι αυτόπτης μάρτυρα στο φόνο και προσπαθεί να ανακαλύψει τον πραγματικό ένοχο και να σώσει τον πατέρα του.

Φυλακισμένος ο «κόκκινος» Φαριόλ, δεν μπορεί να βοηθήσει την οικογένειά του και η γυναίκα του προσπαθεί να τα βγάλει πέρα εργαζόμενη στα υφαντουργεία.

Ένας παλιός φόνος σκιάζει τη ζωή του χωριού. Ο Αντρέου προσπαθεί να λύσει το μυστήριο μέσα από μύθους, κρυμμένα μυστικά και αυθαιρεσίες. Μαζί με την ανάπηρη ξαδέλφη του, τη Νούρια, προσπαθούν να ξεφύγουν από την πραγματικότητα και βυθίζονται σε έναν φανταστικό κόσμο. Έναν κόσμο που για το αγόρι είναι η σύνδεσή του με την σκληρή πραγματικότητα. Ο Αντρέου για να επιβιώσει πρέπει να επινοήσει τρόπους μετάβασης από το στρατόπεδο των νικημένων σε εκείνο των νικητών, σε μια χώρα που με δυσκολία περνά από τον παραλογισμό του εμφυλίου πολέμου, στον παραλογισμό μιας μακροχρόνιας δικτατορίας.

Όσοι είχαμε εντυπωσιαστεί από το «Λαβύρινθο του Πάνα», του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, μπορούμε να περιμένουμε το ίδιο και από την ταινία «Μαύρο ψωμί» (Pa negre), του Ογούστι Βιγιαρόνγκα.

Πρόκειται για την πρώτη καταλανική ταινία η οποία κέρδισε με το βραβείο Γκόγια καλύτερης ταινίας. Συνολικά το «Μαύρο ψωμί», μέρδισε 13 βραβεία Γκαουντί, 9 βραβεία Γκόγια, βραβείο γυναικείας ερμηνείας, για τη Νόρα Νάβας, στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και, φυσικά, ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ.

ΛΕΥΚΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
ELEFANTE BLANCO
Σκηνοθεσία:
 Πάμπλο Τραπέρο
Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Ντάριν, Ζερεμί Ρενιέ, Μαρτίνα Γκούσμαν

Λευκός Ελέφαντας, αποκαλείται ένα μισοτελειωμένο νοσοκομείο στις παρυφές του Μπουένος Άιρες, κοντά στην παραγκούπολη Βίγια Βίρτζιν, στο οποίο διάφοροι άστεγοι έχουν βρει καταφύγιο. Ο Χούλιαν και ο Νίκολας, δύο καθολικοί παπάδες, βοηθούν τους φτωχούς της περιοχής. Ο Νίκολας, γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας κάποιων ανθρώπων από παραστρατιωτικούς και μετά από αυτό αποφασίζει να βοηθήσει τον Χούλιαν στον αγώνα του για να κατασκευαστεί το νοσοκομείο. Στο μεταξύ όμως, γνωρίζεται με μια νεαρή κοινωνική λειτουργό, η οποία δε συμμερίζεται την πίστη του, καθώς είναι άθεη. Παρόλα αυτά υποκύπτει στη φύση του ενώ δοκιμάζεται η πίστη του. Γύρω τους η βία κλιμακώνεται και η κυβέρνηση, παρά τον αγώνα των δύο ιερέων, αποφασίζει να μην προχωρήσει στην ολοκλήρωση της κατασκευής του νοσοκομείου. Η κατάσταση βρίσκεται στα όρια ενώ οι άνθρωποι υποφέρουν. Μια πολύ δυνατή κοινωνική ταινία, που μοιάζει με ντοκιμαντέρ, «ντυμένη» με τη θαυμάσια μουσική του Μάικλ Νάιμαν.

2 ΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
2 DAYS IN NEW YORK
Σκηνοθεσία:
 Ζιλί Ντελπί
Πρωταγωνιστούν: Ζιλί Ντελπί, Κρις Ροκ, Αλμπέρ Ντελπί, Ντύλαν Μπέικερ, Κέιτ Μπάρτον

Η Μαριόν ζει στη Νέα Υόρκη, με το σύντροφό της Μίνγκους, τα δύο τους παιδιά από προηγούμενες σχέσεις τους, και μια γάτα. Ενώ η Μαριόν ετοιμάζει για μια έκθεση φωτογραφίας, φθάνουν στη Νέα Υόρκη για τα εγκαίνια, ο πατέρας της, Ζανό, η αδελφή της Ροζ με το φίλο της και πρώην εραστή της Μαριόν, Μανού. Η συγκατοίκηση των τριών νεοαφιχθέντων με τον μιας εντελώς διαφορετικής κουλτούρας νεοϋρκέζο –και αφροαμερικανό- Μίνγκους, δημιουργεί καταστάσεις εκρηκτικές και συνάμα κωμικές.

BRICK MANSIONS
Σκηνοθεσία:
 Καμίλ Ντελαμάρε
Πρωταγωνιστούν: Πολ Γουόκερ, Σαλ Λονγκομπάρντο, Ρόμπερτ Μεγιέ, RZA, Κάρλο Ρότα

Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται σε ένα συγκρότημα πολυκατοικιών στο Ντιτρόιτ, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί. Εκεί, διάφοροι κακοποιοί της πόλης έχουν εγκαταστήσει το δικό τους «κράτος» που λειτουργεί με τους δικούς τους «νόμους».

Το Μπρικ Μάνσιος είναι μια επικίνδυνη περιοχή η οποία προσφέρεται μόνο για πολύ σκληρούς ανθρώπους. Οι αρχές της πόλης αδυνατούν να τα βάλουν με τους κατοίκους της περιοχής. Κι έτσι κάτω από το φόβο εξάπλωσης της εγκληματικότητας και στις άλλες περιοχές της πόλης, αποφάσισαν να υψώσουν ένα τείχος για χωρίζει τους καλούς από τους κακούς και να προστατεύει τους πρώτους από τους δεύτερους.

Σ’ αυτό το απομονωμένο τμήμα της πόλης, μόνο οι ισχυροί μπορούν να επιβιώσουν. Στην κορυφή της πυραμίδας του εγκλήματος, αρχηγός και απόλυτος συντονιστής της επίγειας κόλασης βρίσκεται ο αδίστακτος, ευγενής, αλλά και αιμοδιψής βαρόνος ναρκωτικών Τρεμέιν ο οποίος μετά από την τελευταία του εντυπωσιακή ληστεία βρίσκεται πλέον, επισήμως, στο στόχαστρο του μυστικού αστυνομικού Ντέιμιαν Κόλιερ Στην πραγματικότητα η σχέση του Ντέιμιαν με τον Τρεμέιν έχει μακρά ιστορία, στην οποία η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην απόδοση δικαιοσύνης και την εκδίκηση, πολλές φορές, συγχέεται. Τώρα όμως που στα χέρια των κακοποιών βρίσκεται μια βόμβα η οποία μπορεί να τινάξει στον αέρα ολόκληρη την πόλη, ο αστυνομικός πρέπει να δράσει άμεσα. Ο χρόνος περνά και η καταστροφική έκρηξη βρίσκεται όλο και πιο κοντά.

Ταινία έντονης δράσης στην οποία πρωταγωνιστεί ο αδικοχαμένος Πολ Γουόκερ. Πρόκειται για ριμέικ της γαλλικής ταινίας του Πιέρ Μορέλ, «Περιοχή 13» (Banlieue 13), που γυρίστηκε το 2004.

MALEFICENT
Σκηνοθεσία:
 Ρόμπερτ Στρόμπεργκ
Πρωταγωνιστούν: Αντζελίνα Τζολί, Ελ Φάνινγκ, Τζούνο Τεμπλ

Περιπέτεια φαντασίας η οποία διηγείται την άγνωστη - και διαφωτιστική- ιστορία της πιο εμβληματικής Κακιάς στην ιστορία της Ντίσνεϊ. Πρόκειται για τη Μάγισσα που καταράστηκε την Ωραία Κοιμωμένη στην αριστουργηματική ταινία του 1959 και στην οποία δίνεται επιτέλους η ευκαιρία να μας αποκαλύψει πώς έφτασε μέχρι εκεί.

Η Maleficent είναι μια πανέμορφη και αγνή νεαρή κοπέλα. Μεγαλώνει στο δάσος, σε ένα φιλήσυχο βασίλειο, και η ζωή της είναι ειδυλλιακή. Μέχρι που η ειρήνη στη χώρα διαταράσσεται, όταν ένα απειλητικό στράτευμα εισβάλλει στο βασίλειο. Η Maleficent αποδεικνύεται η πιο ισχυρή προστάτιδα της πατρίδας της, όμως το τίμημα είναι μεγάλο. Προδομένη, η Maleficent γίνεται σκληρή και εκδικητική. Έτσι, καταλήγει να καταραστεί τη νεογέννητη κόρη του νέου βασιλιά. Στην πορεία όμως, η Maleficent θα συνειδητοποιήσει ότι το μικρό κορίτσι μπορεί να εξασφαλίσει την ειρήνη στο βασίλειο και ίσως και την πραγματική ευτυχία της ίδιας της Maleficent.

«Είχε σημασία για μένα να διατηρήσω στοιχεία της Ωραίας Κοιμωμένης ώστε οι οπαδοί της να μην απογοητευτούν» σχολιάζει ο σκηνοθέτης, Ρόμπερτ Στρόμπεςργκ. «Ένιωσα ότι εκτός από τη διαφορετική ερμηνεία της κλασικής ιστορίας είχε σημασία να δούμε και  πώς γεννήθηκαν κάποια στοιχεία του πρώτου φιλμ», συμπληρώνει.

Η Αντζελίνα Τζολί, λέει: «Μου άρεσε πολύ το σενάριο από την πρώτη ανάγνωση. « Ήταν σαν να αποκάλυπτε ένα μεγάλο μυστήριο. Ξέρουμε όλη την Ωραία Κοιμωμένη και τη Maleficent και τι συνέβη στη βάφτιση, γιατί όλοι μεγαλώσαμε με αυτή την ιστορία. Αλλά αυτό που δεν ξέραμε μέχρι σήμερα είναι τι προηγήθηκε».

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)