to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:28 | 19.02.2015

πηγή: alterthess.gr

Πολιτισμός

Οι ταινίες στους κινηματογράφους από 19 Φεβρουαρίου

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για τοalterthess.gr τις νέες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ
AMERICAN SNIPER

Σκηνοθεσία: Κλιντ Ίστγουντ
Πρωταγωνιστούν: Μπράντλεϊ Κούπερ, Σιένα Μίλερ, Μπεν Ριντ, Σάμι Σέικ, Τζέικ ΜακΝτόρμαν, Ερικ Κλόουζ, Τζόναθαν Γκροφ

Ο Κλιντ Ίστγουντ δε χρήζει συστάσεων. Με την απόφασή του να μεταφέρει στον κινηματογράφο τον «Ελεύθερο σκοπευτή», το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Κρις Κάιλ, προσθέτει ακόμη ένα διαμάντι στη σκηνοθετική του συλλογή.

Ο συγγραφέας Κρις Κάιλ, υπηρέτησε ως ελεύθερος σκοπευτής στο Ιράκ και είναι ένας από εκείνους που τα κατορθώματα τους, τους κατατάσσουν στην κατηγορία του ήρωα. Μόνο που κι αυτοί ακόμη οι άνθρωποι, κάτω από την αίγλη που τους σκεπάζει, διατηρούν βαθειά τα τραύματα του πολέμου.

Ο Ίστγουντ ακολουθώντας τις σελίδες της αυτοβιογραφίας του Κάιλ, στέκεται κυρίως στο χαρακτήρα του και στο πως επηρεάστηκε από τον πόλεμο. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως αναφερόμαστε σε έναν άνθρωπο ο οποίος θεωρήθηκε ως ο πιο φονικός ελεύθερος σκοπευτής στην αμερικανική στρατιωτική ιστορία, έχοντας σκοτώσει περισσότερα από 160 άτομα. Υπηρετώντας στο Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, πήγε στο Ιράκ με σκοπό να προστατεύσει τις ζωές των συμπολεμιστών του, κάτι που έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Η φήμη του εξαπλώθηκε, έγινε θρύλος και στόχος του εχθρού. Όμως ο Κρις Κάιλ, ενώ πολεμούσε στο Ιράκ, υπήρχε και η οικογένειά του, η γυναίκα του, Τάγια και τα παιδιά του. Ως άνθρωπος του καθήκοντος ήθελε να είναι εντάξει τόσο ως στρατιώτης όσο και ως οικογενειάρχης. Αφού πήρε μέρος σε τέσσερις αποστολές, επέστρεψε στην πατρίδα του, κοντά στην οικογένειά του αλλά ο πόλεμος είχε φωλιάσει βαθιά μέσα του. Έτσι ενεργοποιήθηκε και αφιέρωσε τη ζωή του στην ψυχολογική υποστήριξη των βετεράνων του πολέμου. Στις 2 Φεβρουαρίου 2013, ένας από αυτούς που βοηθούσε, σκότωσε τον Κάιλ.  

Αλήθεια τι κάνει έναν άνθρωπο να γίνεται πολεμιστής; Γιατί ένας νέος αφήνει τη γυναίκα με την οποία έχει μόλις παντρευτεί για να πάει στην άλλη άκρη του κόσμου να πολεμήσει; Πόσο έχει επηρεαστεί αυτό ο νέος από το οικογενειακό του περιβάλλον;

Ο Κλιντ Ίστγουντ, δίνει μεγάλη σημασία σε αυτό. Έτσι αρχίζει την ταινία του δείχνοντάς μας τον Κρις Κάιλ ως παιδί να πηγαίνει στο κυνήγι με τον πατέρα του. Ο τελευταίος μάλιστα ενθαρρύνει το γιο του και τον συμβουλεύει. Κι ύστερα του μιλά για τους ανθρώπους και του λέει πως οι άνθρωποι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: τα αρπακτικά, τα θύματα και τους προστάτες. Κι εκείνος ανήκε στην τρίτη κατηγορία, στους προστάτες. Κι όταν ήρθε η ώρα πήγε στο στρατό για να προστατεύσει τους συμπολεμιστές του. Αλλά, έτσι άφησε απροστάτευτη την οικογένειά του. Κι αυτό τον βάραινε, τον πονούσε. Επειδή ήθελε να είναι μαζί της. Κι όταν γύρισε πίσω, προσπάθησε να αναπληρώσει το χαμένο χρόνο. Κουβαλώντας μέσα του τα τραύματα ενός πολέμου στον οποίο ενεπλάκη για να προστατεύσει την πατρίδα του. Μόνο που αυτός ο πόλεμος γινόταν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του.

Γύρω από όλα αυτά περιστρέφεται η ταινία και ο Κλιντ Ίστγουντ, για μια ακόμη φορά, τοποθετεί στο κέντρο της τον άνθρωπο. «Από παιδί είχε μάθει ότι κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται προστάτες. Αυτό τον ώθησε να συμμετέχει σε πολλές κρίσιμες αποστολές, παρά το γεγονός ότι δεν ήθελε να αφήσει την οικογένειά του. Ήταν από τους ανθρώπους που κάνουν τη μία υπέρβαση μετά την άλλη», λέει ο σκηνοθέτης για τον ήρωά του. Κι αυτό που κάνει είναι να επικεντρωθεί σε αυτόν τον άνθρωπο και να αναδείξει το διχασμό του ανάμεσα σε δύο καθήκοντα. Απέναντι στην πατρίδα του κι απέναντι στην οικογένειά του.

Συγκλονιστικά ρεαλιστικές είναι οι σκηνές των μαχών. Σπαρακτικός ο διχασμός του Κάιλ, ο οποίος ενώ βρίσκεται μέσα στη μάχη τηλεφωνά στη γυναίκα του για να μάθει νέα της, νοιώθοντας καθήκον του βρίσκεται κοντά της.

Ο Κλιντ Ίστγουντ δεν παίρνει θέση υπέρ του πολέμου. Αυτό που κάνει είναι να διεισδύσει μέσα στον ψυχισμό του ήρωά του, ή τουλάχιστον να προσπαθήσει να διεισδύσει. Να τον κοιτάξει κατάματα και να εξερευνήσει το τι είναι εκείνο που κάνει τους απλούς ανθρώπους να γίνονται ξεχωριστοί.

ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ

GETT: THE TRIAL OF VIVIANE AMSALEM

Σκηνοθεσία: Ρόνιτ και Σλόμι Έλκαμπετζ
Πρωταγωνιστούν: Ρόνιτ Ελκαμπέτζ, Σιμόν Αμπκαριάν, Σασόν Γκαμπάι, Ζέεβ Ρεβάς, Γκάμπι Αμρανί, Ραμί Ντανόν

 

Γκετ (Gett), αποκαλείται στο Ισραήλ το έγγραφο εκείνο το οποίο κατοχυρώνει το διαζύγιο. Η εν λόγω ταινία αποτελεί το τρίτο μέρος μιας τριλογίας η οποία αναφέρεται στη σχέση δύο συζύγων, της Βιβιάν Αμασαλέμ και του Ελίσα.

Στην πρώτη ταινία «Να παίρνεις μια σύζυγο» η Βίβιαν επιθυμεί να εγκαταλείψει την συζυγική εστία μετά από είκοσι χρόνια γάμου. Στη δεύτερη, «Οι επτά ημέρες» το ζευγάρι δεν είναι πια μαζί, αλλά ο σύζυγος είναι εξαιρετικά φορτικός. Στην τρίτη, ο κλοιός είναι πιο ασφυκτικός και το επίκεντρο αποδίδεται σε διαφορετικό χαρακτήρα κάθε φορά, εξασφαλίζοντας μία αξιοπρόσεχτη κινηματογραφική διάσταση σε αυτήν την κωμικοτραγική ιστορία χαρακτήρων. Η ταινία είναι ένα δικαστικό δράμα με σενάριο που καθηλώνει και εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση.

Πληροφοριακά αναφέρουμε πως στο Ισραήλ, δεν αναγνωρίζεται ο πολιτικός γάμος, πόσω μάλλον το διαζύγιο. Μόνο οι ραβίνοι νομιμοποιούν έναν γάμο και, αν χρειαστεί, τη διάλυση του. Όμως στην τελευταία περίπτωση χρειάζεται η συναίνεση του συζύγου, ο οποίος έχει μεγαλύτερη εξουσία ακόμα και από τους δικαστές.

Η ταινία ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης ταινίας και είναι η επίσημη πρόταση του Ισραήλ για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

   

ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜ ΓΚΟΡΚΙ
DETSTVO GORKOGO

Σκηνοθεσία: Μαρκ Ντονσκόι
Πρωταγωνιστούν: Αλεξέι Λιάρσκι, Βαρβάρα, Μασαλιτίνοβα, Μιχαήλ Τρογιανόφσκι, Γιελιζαβέτα Αλεξέγιεβα, Βασίλι Νοβίκοφ, Αλεξάντρ Ζούκοφ

Το πρώτο μέρος μιας τριλογίας πάνω στα παιδικά και νεανικά χρόνια του Μαξίμ Γκόρκι, μια κορυφαία έκφραση του ποιητικού ρεαλισμού στο σοβιετικό κινηματογράφο του ’30. Ο Μαρκ Ντονσκόι, σε όλη του τη ζωή ασχολήθηκε με μεγάλη ευλάβεια με το έργο του Γκόρκι. Θεωρήθηκε ως ο βάρδος της επαρχιακής Ρωσίας και αυτό φαίνεται επειδή δεν ενδιαφέρεται για μια μνημειακή βιογραφία του μεγάλου ρώσου συγγραφέα. Μακριά από το ρητορικό και δημαγωγικό ύφος των περισσότερων ταινιών του σοσιαλιστικού ρεαλισμού και χωρίς τις γνωστές πολιτικολογίες που ενοχλούν τον σημερινό θεατή, η ταινία αποτελεί μια πιστή αναπαράσταση της ζωής του λαού στην επαρχία της Τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα.

Στο πρώτο μέρος της τριλογίας παρακολουθούμε τα παιδικά χρόνια του Αλέξη Πέτσκοφ του μετέπειτα Μαξίμ Γκόρκι, που ορφανός από πατέρα πηγαίνει να μείνει στο σπίτι του παππού του. Εκεί παρακολουθεί συνεχείς καυγάδες των θείων του για κληρονομικά θέματα, ενώ ο παππούς του τον δέρνει συχνά για να τιθασεύσει τον πεισματάρικο χαρακτήρα του. Όταν το εργαστήρι τους καίγεται αναγκάζονται να μετακομίσουν αρχίζει μια περίοδος οικονομικής παρακμής που οδηγεί στην πτώχευση. Ευτυχώς ο μικρός Αλέξης έχει σαν παρηγοριά την καλόκαρδη γιαγιά του.

 

ΜΠΟΜΠ Ο ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΚΗΣ: ΈΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ

BOB MOVIE: SPONGE OUT OF WATER

Σκηνοθεσία: Τομ Τιμπίτ, Μάικλ Μίτσελ

Μια σπαρταριστή περιπέτεια, και σε 3D, που είναι τόσο έξαλλη κι αστεία όσο ο τίτλος της, καθώς, για πρώτη φορά, ο Μπομπ Σφουγγαράκης ο Τετραγωνοπαντελονής, το πιο διάσημο θαλάσσιο ασπόνδυλο, βγαίνει στη στεριά.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)