to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:54 | 28.02.2013

πηγή: https://left.gr/94

Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες, του Στράτου Κερσανίδη

Πλούσια η κινηματογραφική εβδομάδα με οκτώ νέες ταινίες για όλα τα γούστα


Χαμένος Παράδεισος

Tabu

Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Γκόμεζ

Πρωταγωνιστούν: Τερέζα Μαντρούγκα, Πάουρα Σόβεραλ, Άνα Μορέιρα, Χενρίκουε Εσπίριτο Σάντο, Καρλότο Κότα, Ιζαμπέλ Καρντόσο, Ίβο Μίλερ, Μανουέλ Μεσκίτα

Ο πορτογάλος σκηνοθέτης Μιγκέλ Γκομέζ, αποτίνει φόρο τιμής στους ερωτικούς παραβάτες του κόσμου τούτου, δίνει μια επική διάσταση στην «παρανομία» τους, δικαιολογεί το «λάθος» που διέπραξαν, τους παρουσιάζει ως μάρτυρες που πανάκριβο έχουν πληρώσει τίμημα. Ζωές λειψές που ωστόσο, βίωσαν το μεγαλείο του μαρτυρίου, ένιωσαν την ανάσα του θανάτου, το βάσανο της προδοσίας, το βάρος των αναμνήσεων. Ως θύτες αλλά και ως θύματα.

Η ηλικιωμένη Ορόρα ζει στη Λισαβόνα μαζί με τη μαύρη υπηρέτριά της Σάντα και, έχει μια κόρη η οποία αποφεύγει να τη συναντήσει. Η γειτόνισσα της Πιλάρ βοηθά την Ορόρα, της συμπαραστέκεται και αντιμετωπίσει με κατανόηση και υπομονή την παράξενη συμπεριφορά της, ένα μείγμα άνοιας και πνευματικής διαταραχής.

Ο θάνατος της Ορόρα θα φέρει στην επιφάνεια τον Τζον Λούκα Βεντούρα, έναν άνδρα που αφηγείται το παρελθόν της νεκρής και το δικό του, πενήντα χρόνια πριν, σε κάποια πορτογαλική αποικία στην Αφρική, σε μια φάρμα στους πρόποδες του όρους Ταμπού. Τότε που η Ορόρα ήταν νέα και ερωτευμένη με τον άντρα της, τότε που γνώρισε τον Βεντούρα, τότε που οι ζωές των δύο γνώρισαν την οδύνη του ερωτικού πάθους, που τους σημάδεψε μια για πάντα, αφήνοντάς τους μνήμες βαριές και μυστικά ανείπωτα.

Εισαγωγή: Ασπρόμαυρο. Ένας εξερευνητής περιφέρεται στην αφρικανική ζούγκλα στοιχειωμένος από το θάνατο της γυναίκας του. Αποφασίζει να δώσει ένα τέλος πηδώντας σε ένα ποτάμι, βορά στις ορέξεις ενός κροκόδειλου.

Μέρος πρώτο, Χαμένος Παράδεισος: Ασπρόμαυρη, ομιλούσα. Λισαβόνα, η ηλικιωμένη Ορόρα, η απούσα κόρη της, η Σάντα, η Πιλάρ, ο θάνατος της Ορόρα, ο Τζιαν Λούκα Βεντούρα.

Μέρος δεύτερο, Παράδεισος: Ασπρόμαυρο, βουβό. Αφήγηση από τον Βεντούρα. Η Αφρική, ο γάμος της Αουρόρα, ο Μάριο, ο Βεντούρα, ο απαγορευμένος έρωτας, η απόδραση, ο θάνατος, το τέλος.

Ο Μιγκέλ Γκομέζ αποτίνει φόρο τιμής στον Φρίντριχ Μουρνάου και στη βουβή ταινία του «Ταμπού, Μια ιστορία των νότιων θαλασσών» που γυρίστηκε το 1930. Η ταινία του πορτογάλου μπορεί να θεωρηθεί ως άσκηση επάνω στην ταινία του γερμανού εξπρεσιονιστή σκηνοθέτη.

Ο Πορτογάλος ακολουθεί την οδό της ποιητικής αφήγησης. Η ιστορία του επικεντρώνεται στον αδιέξοδο έρωτα της Ορόρα και του Τζιάν Λούκα και μέσα από την αφήγηση κατακρημνίζεται αυτοβούλως στις προσωπικές μνήμες αλλά και στη μνήμη της Ιστορίας. Και την ίδια ώρα στη μνήμη του κινηματογράφου, αφού η ταινία του βρίθει σινεφιλικών αναφορών. Η κάμερά του «σαρώνει» το αφρικανικό τοπίο και τα πρόσωπα, χάνεται μέσα στα πάθη και τις αντιφάσεις των ηρώων, αργόσυρτα και υπνωτικά. Ο «Χαμένος Παράδεισος» δεν είναι μια οποιαδήποτε ταινία, είναι ένα ταξίδι μνήμης και αυτογνωσίας. Είναι μια παρότρυνση για απενοχοποίηση και απαγκίστρωση από τις έννοιες του Καλού και του Κακού. Είναι μια ωδή στα μεγάλα πάθη, ένα κονταροχτύπημα με το «ηθικό», μια οδυνηρή πάλη με τις αναμνήσεις, τη νοσταλγία και τον πόνο της εκκρεμότητας.

                                                                           

Η Γη της Επαγγελίας

Promised Land

Σκηνοθεσία: Γκας Βαν Σαντ

Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Τζον Κρασίνσκι, Φράνσις Μακντόρμαντ, Ρόζμαρι Ντεβίτ, Σκουτ Μακνέρι, Τίτους Γουέλιβερ, Χαλ Χόλμπρουκ

 

Το φυσικό αέριο θεωρείται ως μία «πράσινη» πηγή ενέργειας. Και μέχρι ένα βαθμό είναι, αφού η χρήση του δε μολύνει το περιβάλλον, σε αντίθεση με τον άνθρακα και τον πετρέλαιο. Τι συμβαίνει όμως όταν μιλάμε για την εξόρυξη του φυσικού αερίου;

Υπάρχει μία μέθοδος εξόρυξης η οποία χρησιμοποιεί μια διαδικασία, αποτέλεσμα της οποίας είναι η μόλυνση των υδάτων και φυσικά με τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον και κατ’ επέκταση στη ζωή των ανθρώπων.

Με το θέμα αυτό ασχολείται η ταινία «Η γη της επαγγελίας» (Promised land) του Γκας Βαν Σαντ. Μία εταιρία η οποία θέλει να εκμεταλλευτεί τα κοιτάσματα φυσικού αερίου σε μια αγροτική περιοχή, όπου οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, στέλνει τον Στιβ και τη συνεργάτιδά του Σου, ώστε να πείσουν τους αγρότες να τους παραχωρήσουν το δικαίωμα γεωτρήσεων στα χωράφια τους, έναντι μιας πολύ καλής αμοιβής. Η επιχείρηση φαίνεται να πηγαίνει καλά μέχρις ότου εμφανίζεται ένας νεαρός οικολόγος ακτιβιστής ο οποίος αρχίζει να επηρεάζει τους κατοίκους και να τους στρέψει εναντίον της εταιρίας. Και ενώ φαίνεται πως η περιοχή θα σωθεί από την καταστροφή, αποδεικνύεται πως τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει ο οικολόγος ήταν ψεύτικα. Έτσι η εταιρία φαίνεται να κερδίζει το παιχνίδι και οι κάτοικοι ετοιμάζονται υπογράψουν συμβόλαια που θα επιτρέψουν την εξόρυξη φυσικού αερίου. Στο σημείο αυτό, με μία σεναριακή ανατροπή, ο σκηνοθέτης καταδεικνύει τον κυνισμό των εταιριών και την πλήρη αδιαφορία τους για το περιβάλλον μπροστά στο κέρδος.

Ο Γκας Βαν Σαντ σκηνοθετεί μια άκρως ενδιαφέρουσα ταινία για ένα φλέγον θέμα. Ο Στιβ παρουσιάζεται ως ένας άνθρωπος με ήθος ο όποιος πιστεύει σε αυτό που κάνει. Και το ήθος του αποδεικνύεται στη συνέχεια, όταν συγκρούεται με τον ίδιο τον εαυτό του. Ταινία με ξεκάθαρη θέση υπέρ του περιβάλλοντος, ο οποία προσεγγίζει ακόμη ένα ενδιαφέρον ζήτημα. Εκείνο των ανθρώπων οι οποίοι επιζητούν μια καλύτερη ζωή και μπορούν εύκολα να πέσουν θύματα οποιασδήποτε προπαγάνδας αλλά και απάτης.

Αν εξαιρέσουμε το χολιγουντιανού τύπου γλυκερό φινάλε, η υπόλοιπη ταινία αξίζει να προσεχθεί ιδιαίτερα.  

                                                      

Πειρατεία στον Ωκεανό

Kapringen / A Hijacking

Σκηνοθεσία: Τομπίας Λίντχολμ

Πρωταγωνιστούν: Σόρεν Μάλινγκ, Γιόχαν Φίλιπ Άσμπαεκ, Νταρ Σαλίμ

Ένα δανέζικο πλοίο πέφτει θύμα Σομαλών πειρατών ενώ πλέει στον Ινδικό Ωκεανό. Στην ταινία παρακολουθούμε τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των πειρατών και της εταιρίας για την απελευθέρωση του πληρώματος καθώς και τη ζωή των αιχμάλωτων ναυτικών. 

Η ταινία, η οποία κέρδισε το Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποτελεί ακόμη ένα δείγμα του καλού δανέζικου κινηματογράφου. Με σφιχτή σκηνοθεσία, ρυθμό, συναρπαστική εξέλιξη και αγωνία, ο Λίντχολμ παρουσιάζει ένα σύγχρονο δράμα. Μια ταινία ρεαλιστική και σύγχρονη, η οποία εκτός από το ίδιο το γεγονός της πειρατείας επικεντρώνεται στους χαρακτήρες των ηρώων του και στα προσωπικά τους δράματα. Κανένα μελοδραματικό στοιχείο, κανένα κλισέ αλλά μια ματιά επάνω στους ανθρώπους, τη μάστιγα της πειρατείας, η οποία καταδικάζεται χωρίς δεύτερη κουβέντα αλλά και στις εταιρίες οι οποίες διαπραγματεύονται τις ανθρώπινες ζωές, για να ζημιωθούν όσο γίνεται λιγότερο.

Ξημέρωμα

Agon

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντίνα

Πρωταγωνιστούν: Μάρβιν Ταφάζ, Γκούλιεμ Κοτόρι, Ισαβέλα Κοτζεβίνα, Εγκλαντίνα Τσενομέρι, Τζεβντέτ Τζασάρι, Λαέρτη Βασιλείου, Αντώνη Καφετζόπουλο

Ο Σαιμίρ είναι από την Αλβανία, ζει στη Θεσσαλονίκη και πρόκειται να παντρευτεί την Ηλέκτρα. Ο αδελφός του Σιμίρ, ο Βίνι, φτάνει στη Θεσσαλονίκη και εκείνος αναλαμβάνει να τον βοηθήσει. Ο Βίνι είναι ένας φιλόδοξος νέος και χωρίς να το καταλάβει θα έρθει σε σύγκρουση με την αλβανική μαφία. Ο αδελφός του προσπαθεί να τον προστατεύσει αλλά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Όταν μάλιστα ο Βίνι φεύγει με τη γυναίκα του αρχιμαφιόζου, την οποία ο τελευταίος κακοποιεί, ο νεαρός έχει μπει σε ένα δρόμο χωρίς γυρισμό με το θάνατο να περιμένει στο τέλος του δρόμου.

Περιορισμένου ενδιαφέροντος βαλκανική παραγωγή (Αλβανία-Ελλάδα- Ρουμανία), με προβλέψιμο σενάριο και χωρίς σκηνοθετικό νεύρο.

Όμορφα Πλάσματα

Beautiful Creatures

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ ΛαΓκραβενέζε

Πρωταγωνιστούν: Τζέρεμι Άιρονς, Άλις Ένγκλερτ, Άλντεν Έρενραϊχ, Τζακ Ο’Κόνελ, Βαϊόλα Ντέιβις, Έμι Ρόσουμ, Τόμας Μαν, Έμα Τόμσον

Ο συνεσταλμένος μα πανέξυπνος έφηβος Ίθαν Γουέιτ βασανίζεται από το ίδιο μυστηριώδες όνειρο για καιρό. Η εκπληκτικά διαφορετική Λένα Ντουκέιν, έχει μόλις μετακομίσει στη μικρή πόλη Γκάτλιν και κρύβει ένα φοβερό μυστικό.

Μια ιστορία ενηλικίωσης που εκτυλίσσεται σε μια γοτθική, βαθιά θρησκευόμενη επαρχία του Νότου, ανάμεσα στους πνιγμένους στην άναρχη βλάστηση κήπους, στους θολούς βάλτους και στα φαντάσματα του Αμερικανικού Εμφυλίου. Ένα κινηματογραφικό παραμύθι σε στρωτή αφήγηση που κρατά το ενδιαφέρον του θεατή.

Man at Sea

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνου Γιάνναρη

Πρωταγωνιστούν: Aντώνης Καρυστινό, Θεοδώρα Τζήμου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Ο Άλεξ καπετάνιος σε δεξαμενόπλοιο, περισυλλέγει 30 νεαρούς μετανάστες. Ο Άλεξ ταξιδεύει μαζί με τη γυναίκα του στο πλοίο Σι Βόγιατζερ, μετά από ένα μακροχρόνιο χωρισμό και μία κρίση στο γάμο τους που ακολούθησε ντο θάνατο του γιου τους. Ο ιδιοκτήτης της σχεδόν χρεοκοπημένης πλοιοκτήτριας εταιρίας πιέζει τον Άλεξ να λύσει το θέμα των ναυαγών άμεσα, αλλά κάθε προσπάθειά του οδηγεί σε αδιέξοδο. Μια πολύ  ενδιαφέρουσα ελληνική ταινία του 2011 σκηνοθετημένη από έναν από τους αξιολογότερους νέους έλληνες σκηνοθέτες, κατώτερη όμως από τις προηγούμενες δουλειές του.

Δον Κιχώτης

Don Kihkot

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόσνιτσεφ

Πρωταγωνιστούν: Νικολάι Τσερκάσοφ, Γιούρι Τολουμπέβεφ, Σεραφίμα Μπίρμαν, Λιουντμίλα Κασιάνοβα, Σβετλάνα Γκριγκορίεβα, Βλαντιμίρ Μαξίμοφ, Βίκτορ Κολπάκοφ, Ταμίλα Αγκαμίροβα, Γκεόργκι Βίτσιν, Μπρούνο Φρέιντλικ, Λιντίβα Βερτίνσκαγια, Γκαλίνα Βόλτσεκ

Ο Δον Κιχώτης έχει αναστατώσει με την συμπεριφορά του όλο το χωριό. Οι ήρωες ιπποτικών βιβλίων τον έχουν αναστατώσει και ονειρεύεται να ζήσει κι αυτός μάχες και περιπέτειες όμοιες με τις δικές τους. Φορώντας, λοιπόν, μια πανοπλία και παίρνοντας για άλογο τη σκούπα της Ροζαλίας, ξεκινά το ταξίδι του για την υπεράσπιση των αδυνάτων και τη διαφύλαξη της τιμής της αγαπημένης του «Δουλτσινέας». Συγχέει την φαντασία του με την πραγματικότητα, τρώει συνεχώς τα μούτρα του αλλά ποτέ δεν το βάζει κάτω. Στο δρόμο του συναντά τον Σάντσο, έναν φτωχό και αφελή γείτονα του, και τον πείθει να αφήσει την οικογένειά του τάζοντάς του πως θα γίνει «άρχοντας» σε ένα φανταστικό νησί. Μαζί θα ζήσουν ένα σωρό «ηρωικά κατορθώματα» αντιμετωπίζοντας «γίγαντες φοβερούς, ληστές και ιππότες» οι οποίοι δεν είναι τίποτα άλλο παρά γέννημα της φαντασίας του Δον Κιχώτη…

Η πιο πετυχημένη διασκευή και πιο πιστή στο βιβλίο του Θερβάντες. Γυρισμένη το 1957 στην Κριμαία, κατάφερε να αναπλάσει την ατμόσφαιρα του βιβλίου και τις απέραντες πεδιάδες της Ισπανίας με χρώματα ξεθωριασμένα που φέρνουν στο νου πίνακες της Αναγέννησης. Κλασικό, λυρικό, φιλοσοφικό αριστούργημα.

Barbie Η Μπαλαρίνα Με Τις Μαγικές Πουέντ

Barbie In Pink Shoes

Σκηνοθεσία: Όουεν Χάρλεϊ

Πρωταγωνιστούν: Κέλι Σέρινταν, Κάειτι Κράουν, Άλι Λίμπερτ, Μπιλ Μάνταϊ, Ταμπίθα Σεντ Ζερμέν

Άνευ σχολίων!

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)