to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Στοιχειωμένες μνήμες

Η ταινία “Μη χαμηλώνεις το βλέμμα”, του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ, η οποία είναι μία από τις προτάσεις αυτές της εβδομάδας


 Η μνήμη μας ακολουθεί. Είναι η προσωπική μας περιουσία και ο προσωπικός μας εφιάλτης και την κουβαλάμε πάντα μαζί. Έτσι άλλοτε αποτελεί εφόδιο και θετική παρακαταθήκη κι άλλοτε φάντασμα που στοιχειώνει.

Όταν ένας άνθρωπος έχει μνήμες από τα χρόνια του ναζισμού κι ύστερα από το καθεστώς της Ανατολικής Γερμανίας έχει να διαχειριστεί ένα βαρύ φορτίο. Όπως ακριβώς συμβαίνει με τον ήρωα της ταινίας “Μη χαμηλώνεις το βλέμμα”, του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ, η οποία είναι μία από τις προτάσεις αυτές της εβδομάδας αν και μπορεί να κουράσει με τη μεγάλη της διάρκεια.

Άλλη μία πρόταση, αποτελεί το λεσβιακό δράμα εποχής, “Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται”, της Σελίν Σιαμά, ταινία η οποία κέρδισε το βραβείο Σεναρίου στις Κάνες και πολλοί μίλησαν για κομψοτέχνημα.

Πως όμως να αγνοήσεις μια ταινία που έχει σκηνοθετήσει ο Ανγκ Λι; Έτσι το “Gemni man”, περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, έχει το δικό της ενδιαφέρον το οποίο δεν είναι αμελητέο.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον φαίνεται πως είναι το ψυχολογικό θρίλερ, “Ο κυνηγός της νύχτας”, του Ντέιβιντ Ρέιμοντ.

Προβάλλονται επίσης δύο ταινίες ντοκιμαντέρ από δύο γειτονικές χώρες της Νότιας Αμερικής.

Πρόκειται για την ποιητική και βαθιά πολιτική “Οροσειρά των ονείρων”, του μεγάλου Πατρίτσιο Γκουσμάν από τη Χιλή και την άκρως ενδιαφέρουσα βιογραφική ταινία “Ντιέγκο Μαραντόνα”, του Ασίφ Καπάντια, με προφανές θέμα.

Τέλος για τους μικρούς σινεφίλ προβάλλεται η ταινία κινουμένων σχεδίων, “Σον το πρόβατο ταινία: Φαρμαγεδών”, των Ρίτσαρντ Φέλαν και Γουίλ Μπέχερ.

ΜΗ ΧΑΜΗΛΩΝΕΙΣ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ
WERK IHNE AUTOR
Σκηνοθεσία: Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ
Πρωταγωνιστούν: Τομ Σίλινγκ, Σεμπάστιαν Κοχ, Πόλα Μπερ, Σάσκια Ρόζενταλ, Όλιβερ Μασούτσι

Πριν από 12 χρόνια ο Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ είχε γοητεύσει με την ταινία με τις «Ζωές των άλλων» και είχε κερδίσει το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Και το είχε κατορθώσει επειδή μέσα από μια πραγματικά ανθρώπινη ιστορία, και χωρίς πολιτική δημαγωγία να μιλήσει για τις ζωές των ανθρώπων στη Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας. Σε μια ταινία όπου αυτό που κυριαρχούσε ήταν ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι η εύκολη πολιτική σπέκουλα.

Στη νέα του ταινία μιλά και πάλι για το παρελθόν της πατρίδας του και για την Ιστορία η οποία έχει αφήσει ανεπούλωτες πληγές. Η αφήγηση του ξεκινάει από το 1937 στη Δρέσδη και η ήρωάς του, ο Κουρτ Μπάρνετ, είναι ένα καλλιτέχνης ο οποίος μεγαλώνει στην Ανατολική Γερμανία.

Στην ταινία παρακολουθούμε τα πρώτα 30 χρόνια της ζωής του, ο οποίος εν μέσω Ψυχρού Πολέμου και με τη λαχτάρα της ελεύθερης δημιουργίας, αποφασίζει και καταφέρνει να αποδράσει στη Δυτική Γερμανία. Μαζί του όμως θα πάρει και τους εφιάλτες από το παρελθόν. Από τα παιδικά του χρόνια που έζησε τον εφιάλτη του ναζισμού και την παράνοια των προγραμμάτων ευθανασίας των ναζί και στη συνέχεια την παράνοια της χωρισμένης στα δύο πατρίδας του και τη σκληρότητα του ανατολικογερμανικού καθεστώτος.

Όμως ο Κουρτς ζει με τη δίψα της δημιουργίας, αγωνίζεται νε α κατακτήσει το προσωπικό του ύφος στη τέχνη και με τον τρόπο του να αντισταθεί. Η γνωριμία του με τη νεαρή σπουδάστρια Έλι θα τον κάνει να πιστέψει πως βρήκε την αληθινή αγάπη και αρχίζει να δημιουργεί με τους πίνακές του να αποτυπώνουν τα τραύματα της γενιάς του.

Μια ταινία φιλόδοξη, καλογυρισμένη, με ωραίες ιδέες η οποία όμως προδίδεται από τη μεγάλη της διάρκεια, η οποία υπερβαίνει τις 3 ώρες, με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία να γίνεται κουραστική.

ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΠΟΥ ΦΛΕΓΕΤΑΙ
PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FUE
Σκηνοθεσία: Σελίν Σιαμά
Πρωταγωνιστούν: Αντέλ Χένελ, Νοεμί Μερλάν, Βαλέρια Γκολίνο

Η ταινία η οποία εντυπωσίασε στο 72ο Φεστιβάλ των Κανών, κάποιοι μίλησαν για κομψοτέχνημα και τελικά τιμήθηκε δίκαια με το Βραβείο Σεναρίου.

Μιλάει για αυτές τις λειψές, τις ανεκπλήρωτες ζωές που έζησαν και ζουν, πολλοί άνθρωποι. Κι αυτό όχι εξαιτίας μιας αντικειμενικής συνθήκης η οποία μπορεί να στερήσει από κάποιους τα στοιχειώδη δικαιώματα, όπως μπορεί να είναι η ανέχεια ή ο πόλεμος, αλλά εξαιτίας κάποιων ανάλγητων κοινωνικών κανόνων. Όπως αυτούς που βίωναν οι γυναίκες τον 18ο αιώνα και τις οποίες εκπροσωπούν οι δύο κεντρικοί γυναικείοι χαρακτήρες της ταινίας, δυο γυναίκες που συναντήθηκαν τυχαία, επειδή κάποιοι άλλοι το είχαν αποφασίσει!

Οι γυναίκες αυτές είναι η Ελοίζ και η Μαριάν. Η συνάντησή τους θα γίνει στη Βρετάνη, στην έπαυλη όπου ζει η Ελοίζ με την οικογένειά της. Εκεί θα φτάσει η Μαριάν, νεαρή και ταλαντούχα ζωγράφος η οποία έχει προσληφθεί για να φιλοτεχνήσει το γαμήλιο πορτρέτο της το οποίο προορίζεται για το μέλλοντα σύζυγό της, κάτι που συνηθιζόταν τότε στις τάξεις των ευγενών. Όμως η Ελοίζ δε θέλει αυτόν το γάμο τον οποίο αποφάσισε ο πατέρας της χωρίς να τη ρωτήσει. Και γι` αυτόν το λόγο δε δέχεται να ποζάρει, ως πράξη αντίδρασης στην απόφαση της οικογένειάς της. Για το λόγο αυτό η μητέρα της προσλάβει τη Μαριάν την οποία θα παρουσιάσει στην κόρη της ως συνοδό της στους περιπάτους. Αυτό το οποίο θα κληθεί να κάνει η ζωγράφος είναι να παρατηρεί τη μελλόνυμφη και να τη σκιτσάρει κρυφά από μνήμης, μέχρις ότου καταφέρει να ολοκληρώσει το πορτρέτο της.

Η Μαριάν από την πλευρά της είναι ζωγράφος αλλά δεν μπορεί να υπογράψει τα έργα της κι αναγκάζεται να υπογράφει με αντρικό όνομα. Γιατί εκείνα τα χρόνια δεν μπορούσε μια γυναίκα να είναι επαγγελματίας ζωγράφος! Δεν μπορούσε να έχει το δικό της ατελιέ και να ζωγραφίζει και έτσι αναγκάζεται να παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής σε κοπέλες. Όμως είναι μια γυναίκα συνειδητοποιημένη, χειραφετημένη κι ανεξάρτητη αλλά όχι ελεύθερη.

Αυτές οι δύο γυναίκες, οι οποίες αναζητούν η καθεμία την ταυτότητά της σε έναν ανδροκρατούμενο και γεμάτο απαγορεύσεις κόσμο εξαιτίας του φύλου τους, θα βρεθούν κοντά η μία στην άλλη. Και σιγά-σιγά θα αρχίσει να ανάβει η φλόγα του ερωτικού πάθους ανάμεσά τους, ενός πάθους που φουντώνει και θα την οδηγήσει σε έναν έρωτα απαγορευμένο και με αβέβαιο μέλλον.

Ένα λεσβιακό δράμα εποχής, μια ταινία δυνατή, η οποία φλέγεται από το πάθος που καίει τις δύο ηρωίδες. Οι οποίες διεκδικούν το δικαίωμα στην ίδια τους τη ζωή και τις ίδιες τους τις επιλογές.

Συγκινητική ταινία με σαφές κοινωνικό μήνυμα, καλογραμμένη, καλοσκηνοθετημένη, έξυπνη. Η Σελίν Σιαμά σκηνοθετεί μια ταινία στην οποία οι άνδρες απουσιάζουν. Η παρουσία είναι αόρατη αλλά η εξουσία της πατριαρχικής κοινωνίας ιδιαίτερα εμφανής στις ζωής των ηρωίδων. Τους δύο ρόλους ερμηνεύουν δύο θαυμάσιες ηθοποιοί, η Αντέλ Χένελ και η Νοεμί Μαρλάν.

GEMINI MAN
Σκηνοθεσία: Ανγκ Λι
Πρωταγωνιστούν: Γουίλ Σμιθ, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Κλάιβ Όουεν, Μπένεντικτ Γουόνγκ

Μπροστά σε εικόνες από το μέλλον ενός θαυμαστού, εφιαλτικού κόσμου μας φέρνει ο Ταϊβανέζος σκηνοθέτης μέσα από μια ιδιαίτερα καλογυρισμένη περιπέτεια δράσης. Πρωταγωνιστής είναι ο 5οχρονος Χένρι Μπρόγκαν, ένας επαγγελματίας δολοφόνος ο οποίος έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Όμως ο 24χρονος κλώνος του, τον καταδιώκει αυτόν και τους αδίστακτους συναδέλφους του, Ντάνι και Μπάρον. Οι τρεις άνδρες γυρίζουν όλο τον κόσμο κυνηγημένοι σε μια προσπάθεια να ανακαλύψουν την αλήθεια. Κι όταν αυτό θα συμβεί ο Χένρι θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ίδιο το νεότερο εαυτό του.

Ο σκηνοθέτης λέει: «Αυτή η ιστορία δε θα μπορούσε να ειπωθεί μέσω του κινηματογράφου όπως τον γνωρίζουμε. Ωστόσο, χάρη στην απίθανη νέα ψηφιακή τεχνολογία, όχι μόνο μπορούμε να δούμε τον νεότερο και τον μεγαλύτερο σε ηλικία Γουίλ Σμιθ μαζί στην οθόνη, αλλά ταυτόχρονα να βιώσουμε την εμπειρία της ιστορίας με έναν τρόπο εμβυθιστικό. Είναι μεγάλη τύχη για εμένα ότι μπορώ να πειραματιστώ και να δοκιμάσω τα όρια του νέου ψηφιακού σινεμά. Όπως και το ότι έχω την ευκαιρία να συνεργαστώ με δύο Γουίλ Σμιθς –έναν υπέροχα εκλεπτυσμένο κι έναν ζωηρά ειλικρινή. Για εμένα, είναι ο Γουίλ στα καλύτερά του και όταν μάλιστα οι δύο ενώνονται, συμβαίνει κάτι αληθινά μαγικό. Επιπλέον, η τεράστια προσπάθεια και τεχνική δεξιότητα της νέας ομάδας για τη δημιουργία μιας καινούριας αισθητικής, στο τμήμα φωτογραφίας, στο καλλιτεχνικό τμήμα, στα οπτικά εφέ και στην τεχνική ομάδα, ήταν μια πηγή έμπνευσης και κάτι το συγκινητικό. Ελπίζω ειλικρινά ότι αυτή η ταινία θα αφήσει πίσω μια εντελώς νέα κινηματογραφική εμπειρία σε όλα τα κοινά ανά τον κόσμο»

Ο ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
NOMIS
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ρέιμοντ
Πρωταγωνιστούν: Χένρι Καβίλ, Αλεξάντρα Νταντάριο, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Στάνλεϊ Τούτσι, Σάρα Τόμπσον, Ιλιάνα Τζόουνς, Μπρένταν Φλέτσερ, Έμα Τρέμπλεϊ

Γυναίκες απάγονται και δολοφονούνται. Ένας κουρασμένος αστυνομικός και ένα άνδρας ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο του τιμωρού, εμπλέκονται στο κυνήγι των ενόχων.
Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ.

ΝΤΙΕΓΚΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ
DIEGO MARADONA
Σκηνοθεσία: Ασίφ Καπάντια
Πρωταγωνιστούν: Ντιέγκο Μαραντόνα


Η ζωή του μεγάλου Ντιέγο Μαραντόνα από τις φτωχογειτονιές στην απόλυτη δόξα. Ένα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ, με σπάνια ντοκουμέντα από το προσωπικό αρχείο του Μαραντόνα, στο οποίο ο σκηνοθέτης συνθέτει την πολυτάραχη ζωή του. Μια ζωή γεμάτη πάθος το οποίο και τον γκρέμισε από την κορυφή.
Η ταινία συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών.

ΟΡΟΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
LA CORDILLERE DES SONGES
Σκηνοθεσία: Πατρίσιο Γκουσμάν

Μετά το «Νοσταλγώντας το φως» (2010) και «Το μαργαριταρένιο κουμπί» (2015) ο Πατρίσιο Γκουσμάν, ο οποίος εγκατέλειψε την πατρίδα του τη Χιλή, όταν ο Πινοτσέτ ανέτρεψε την κυβέρνηση του Σαλβαντόρ Αγιέντε, ολοκληρώνει την τριλογία της ιστορικής μνήμης. Αυτή τη φορά, και αφού με τις δύο προηγούμενες ταινίες του εξερεύνησε το Βορά και το Νότο της επιμήκους χώρας του, τώρα ρίχνει τη ματιά του στην ραχοκοκαλιά της, την Κορδιέλα, την οροσειρά των Χιλιανών Άνδεων.
Ο ευφυής αυτός σκηνοθέτης και ερευνητής της ιστορίας, προσεγγίζει το φυσικό τοπίο της Χιλής, με τρόπο ποιητικό και βαθιά πολιτικό, συνδέοντας τον άνθρωπο με τη φύση και την Ιστορία, σε ένα αδιαίρετο και αλληλοεξαρτούμενο σύνολο.

ΣΟΝ ΤΟ ΠΡΟΒΑΤΟ ΤΑΙΝΙΑ: ΦΑΡΜΑΓΕΔΩΝ
A SHAUN THE SHEEP MOVIE: FARMAGEDDON
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Φέλαν, Γουίλ Μπέχερ

Η Λου-Λα, μια παράξενη εξωγήινη προσγειώνεται στο αγρόκτημα. Ο Σον, προσπαθεί να τη βοηθήσει να βρει το χαμένο της διαστημόπλοιο για να επιστρέψει στο σπίτι της ενώ την ίδια ώρα τους καταδιώκει η κρατική Αντί-Εξωγήινη Υπηρεσία! Κινούμενα σχέδια.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)