to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Στο Παρίσι, τη Σόφια κι αλλού

Επτά είναι οι νέες ταινίες της εβδομάδας με τις πέντε από αυτές να βγαίνουν στις αίθουσες από την Κυριακή του Πάσχα. Ταινίες ενδιαφέρουσες και από διάφορα κινηματογραφικά είδη οι οποίες αποτελούν δέλεαρ για τους σινεφίλ.


Ξεχωρίζουν, η ποιητική και ονειρική «Barbara», του Ματιέ Αμαλρίκ από τη Γαλλία, το πολύ δυνατό κοινωνικό δράμα «Ιστορίες μιας νύχτας», του Στέφαν Κομαντάρεφ από τη Βουλγαρία και το συγκλονιστικό πολιτικοκοινωνικό θρίλερ «Οι δικοί μου άνθρωποι», του Καντεμίρ Μπαλάγκοβ από τη Ρωσία, που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.
 
Διασκεδαστική αλλά και με μπόλικο σασπένς και ανατροπές είναι η μαύρη κωμωδία, «Game night», των Τζόναθαν Γκόλντσταϊν και Τζον Φράνσις Ντέιλι, ενώ το «Ένα ήσυχο μέρος», του  Τζον Κρασίνσκι είναι ένα δυνατό θρίλερ που κόβει την ανάσα αλλά και με βαθύτερες αναγνώσεις.
 
Τέλος, προβάλλεται η περιπέτεια φαντασίας, «Πτυχή στο χρόνο», της Άνα ΝτεΒερνάι καθώς και η ταινία κινουμένων σχεδίων, «Οι φύλακες του Χρυσού Αυγού» σε σκηνοθεσία Ούτε Φον Μούντσοου-Πολ.
     
BARBARA
Σκηνοθεσία: Ματιέ Αμαλρίκ 
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Μπαλιμπάρ, Ματιέ Αμαλρίκ 
 
Η Μονίκ Αντρέ Σερφ, γεννήθηκε στις 9 Ιουνίου 1930 στο Παρίσι και πέθανε το 1997 στο Νειγί. Όμως στο πλατύ κοινό έγινε γνωστή ως Μπαρμπαρά και με το όνομα αυτό έγινε διάσημη στο χώρο του τραγουδιού. Αγαπήθηκε χάρις στην ευαισθησία των τραγουδιών της και τη δύναμη της μουσικής την οποία μετέφερε με το δικό της χαρακτηριστικό τρόπο.
 
Είκοσι χρόνια μετά το θάνατό της ο Ματιέ Αμαλρίκ σκηνοθέτησε την ταινία «Barbara» σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει με το δικό του τρόπο την προσωπικότητα της αινιγματικής τραγουδίστρια.
 
Στο σενάριο του Αμαλρίκ, ένας σκηνοθέτης, ο Ιβ, γυρίζει μια ταινία για την Μπαρμπαρά. Η πρωταγωνίστρια της ταινία, η Μπριζίτ, δουλεύει πάνω στο χαρακτήρα που θα ερμηνεύσει, μελετά τις κινήσεις της μαθαίνει τα τραγούδια και αρχίζει να ταυτίζεται με το ρόλο. Η ταύτιση γίνεται όλο και πιο έντονη καθώς η Μπριζίτ μοιάζει όλο και περισσότερο με την Μπαρμπαρά. Στο μεταξύ ο Ιβ, όσο πιο βαθειά προχωρά στην έρευνά του και όσο δουλεύει για την ταινία αρχίζει να αισθάνεται εξαρτημένος από τη γοητεία της ηρωίδας του. Μόνο που ούτε ο ίδιος πλέον μπορεί να ξεχωρίσει ποια είναι η ηρωίδα του: η Μπαρμπαρά ή η Μπριζίτ;
 
Η ταινία του Ματιέ Αμαλρίκ είναι δεν είναι μια κλασική βιογραφία της Μπαρμπαρά. Θα έλεγα πως μόνον κάτι τέτοιο δεν είναι αλλά περισσότερο θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ποιητική. Αφού αυτό που κυριαρχεί είναι η ελευθερία στην αφήγηση η οποία πιο πολύ μεταφέρει την ατμόσφαιρα του χώρου και της μουσικής και την αύρα της Μπαρμπαρά-Μπριζίτ (πώς να τις ξεχωρίσεις;) καθώς και την καταβύθιση του Ιβ στον ονειρικό κόσμο που άθελά του έχει δημιουργήσει. 
 
Ατμοσφαιρικό φιλμ το οποίο επιζητά τη συμμετοχή του θεατή μέσω όλων των αισθήσεων και όχι με την απλή παρακολούθηση της δράσης. Η οποία άλλωστε, δεν υπάρχει ως τέτοια αλλά ως ένας χαλαρός οδηγός ο οποίος οδηγεί μέσα στο λαβύρινθο των συναισθημάτων κυρίως της Μπριζίτ (και της Μπαρμπαρά) αλλά και του Ιβ.
Σαγηνευτική η ερμηνεία της Ζαν Μπαλιμπάρ στο διπλό ρόλο της Μπαρμπαρά-Μπριζίτ. Ο δε Ματιέ Αμαλρίκ, ο οποίος ερμηνεύει το ‘χαμένο’ Ιβ, τιμήθηκε για τη σκηνοθεσία του με το βραβείο Ποιητικής Αφήγησης στο 70ο Φεστιβάλ των Καννών.


 
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΙΑΣ ΝΥΧΤΑΣ
POSOKI
Σκηνοθεσία: Στέφαν Κομαντάρεφ  
Πρωταγωνιστούν: Βασίλ Μπάνοφ, Ιβάν Μπάρνεφ, Άσεν Μπλατέτσκι, Στέφαν Ντενολιούμποφ, Ντομπρίν Ντοσέφ, Ειρήνη Ζαμπόνας  
 
Η Βουλγαρία είναι μια από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ η οποία βίωσε μία από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις, μετά από την αλλαγή του καθεστώτος. Αν και πέρασαν κάμποσα χρόνια από τότε οι άνθρωποι ακόμη και σήμερα προσπαθούν να ορθοποδήσουν και να αντιμετωπίσουν την καθημερινότητα.
 
Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι και ο μικροεπιχειρηματίας ο οποίος δουλεύει ως ταξιτζής για να ξεπληρώσει ένα δάνειο. Και όταν βλέπει πως η δόση του μεγαλώνει, πυροβολεί τον τραπεζίτη. Αλήθεια πως μπορεί ένας άνθρωπος να αντιδράσει όταν κάποιος του λέει κατάμουτρα: «Οι νόμοι γράφονται από εμάς για εμάς. Εμείς είμαστε ο θεός σε αυτή τη χώρα».
 
Μια περίπτωση από τις έξι που παρακολουθούμε συνολικά στην ταινία του Στέφαν Κομαντάρεφ, «Ιστορίες μια νύχτας» (Posoki). Έξι ιστορίες μέσα σε ταξί με οδηγούς έξι ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν, όπως και οι πελάτες οι οποίοι μεταφέρουν. Η εξομολόγηση μια χώρας η οποία έρχεται αντιμέτωπη με το ίδιο της το πρόσωπο. Με το ίδιο της το παρελθόν το οποίο απεμπόλησε για ένα καλύτερο μέλλον το οποίο όμως αποδείχτηκε εφιαλτικό.
 
«Που ήταν ο θεός όταν οι κόρες μας έγιναν πόρνες και οι γιοι μας εγκληματίες;», αναρωτιέται ένας από τους ήρωες αυτού του συγκλονιστικού σπονδυλωτού ρόουντ μούβι. Ενώ ένας άλλος, στην ερώτηση «αν μπορούμε να σώσουμε τη Βουλγαρία δίνοντάς την καινούργια καρδιά», απαντά, με κυνισμό: «Καμία ελπίδα. Δεν μπορείς να σώσεις ένα πτώμα».     
 
Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Αυτή η ταινία γεννήθηκε στο πίσω κάθισμα ενός ταξί, μια κρύα μέρα του Ιανουαρίου του 2015. Ο οδηγός μού μίλησε για το πώς έγινε οδηγός ταξί μέσω μίας πρωτοβουλίας των βουλγαρικών κοινωνικών υπηρεσιών: είναι το πρώτο πράγμα που κάνουν οι άνθρωποι που χάνουν τη δουλειά τους. Ο σύντροφός μου είχε πρόσφατα απολυθεί από τη θέση του ως καθηγητής πυρηνικής φυσικής στη Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών. Μου ανέφερε και σχετικές ιστορίες συναδέλφων του καθηγητών, επιστημόνων, ιερέων, μουσικών, αρτοποιών, που δουλεύουν ταξί μέσα στη νύχτα για να επιβιώσουν και να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους. Μου είπε επίσης το αστείο ότι η Βουλγαρία είναι μια χώρα γεμάτη αισιοδοξία, καθώς την ‘εγκατέλειψαν’ οι ρεαλιστές και οι απαισιόδοξοι εδώ και πολύ καιρό (…)».


 
ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
TESNOTA
Σκηνοθεσία: Καντεμίρ Μπαλάγκοβ
Πρωταγωνιστούν: Άτρεμ Κίπιν, Όλγα Ντραγκούνοβα, Βενιαμίν Κατς, Ντάρια Ζόβναρ, Ναζίρ Ζούκοφ
 
Βασισμένη σε πραγματικό γεγονός που συνέβη το 1998 στο Νάλτσικ, στο Βόρειο Καύκασο, η ταινία έχει για κεντρική ηρωίδα την 24χρονη Ιλάνα, μέλος σε μια πιστή εβραϊκή οικογένεια. Εργάζεται με τον πατέρα της στο συνεργείο αυτοκινήτων που έχουν και αγαπά ιδιαίτερα τον αδελφό της, Ντάβιντ. Το βράδυ των αρραβώνων του Ντάβιντ με τη Λέα, το ζευγάρι πέφτει θύμα απαγωγής και για την απελευθέρωσή τους ζητούνται λύτρα. Μια εβραϊκή οικογένεια προτίθεται να βοηθήσει αρκεί η Ιλάνα να παντρευτεί το γιο τους. Εκείνη όμως είναι ερωτευμένη με έναν νερό Κιρκάσιο.
 
Πολύ δυνατή ταινία για τους οικογενειακούς δεσμούς και τους δεσμούς ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας. Ο Μπαλάγκοφ μέσα από την ταινία του μας μεταφέρει σε μια ταραγμένη περίοδο για την περιοχή και κατορθώνει να μας κρατήσει με κομμένη την ανάσα. Η ερμηνεία της Όλγκα Νταγκούνοβα, είναι συγκλονιστική. 
 
Προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με τον ελληνικό τίτλο «Για την οικογένεια» όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο ‘Ανθρώπινες Αξίες’ της Βουλής των Ελλήνων. Επίσης, στο ίδιο φεστιβάλ, η πρωταγωνίστρια Όλγκα Νταγκούνοβα κέρδισε το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας
 
Ο σκηνοθέτης, Καντεμίρ Μπαλάγκοβ, σε συνέντευξή του, λέει για την ταινία:
«Αυτή η ιστορία απαγωγής- σχετικά συχνό φαινόμενο τη δεκαετία του ’90- είναι κάτι που έμαθα από τον πατέρα μου όταν ήμουν 17 ή 18. Αργότερα, ενώ σπούδαζα, θεώρησα ότι ήταν καλό υλικό για ταινία κι άρχισα να ερευνώ την Εβραϊκή διασπορά. Με ενδιέφερε πολύ να διερευνήσω τα συναισθήματα μιας οικογένειας στο άκουσμα της απαγωγής του παιδιού τους και μέχρι που είναι διατεθειμένοι να φτάσουν για να το σώσουν. Για μένα είχε νόημα η αμφισβήτηση της συγκεκριμένης αρχής: είναι ανθρώπινο να αναγκάσεις κάποιον να θυσιαστεί για να σώσει έναν αγαπημένο του άνθρωπο; Από το σημείο αυτό άρχισα να μελετώ τους χαρακτήρες και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Είχα βέβαια κάποιες αναφορές στο μυαλό μου: το Mouchette του Ρομπέρ Μπρεσόν και τη Ροζέτα των αδερφών Νταρντέν. Πρόκειται για αληθινή ιστορία αλλά παρακολουθούμε στην ταινία μια σειρά από γεγονότα που προέκυψαν από άλλες ιστορίες. Οι βασικές σκηνές- κλειδιά ωστόσο είναι όλες αληθινές».


 
GAME NIGHT
Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Γκόλντσταϊν, Τζον Φράνσις Ντέιλι
Πρωταγωνιστούν: Τζέισον Μπέιτμαν, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μπίλι Μάγκνουσεν, Σάρον Χόργκαν, Λαμόρν Μόρις, Τζέσι Πλέμονς, Κάιλι Μπάνμπερι, Μάικλ Σίριλ Κρέιτον, Κάιλ Τσάντλερ, Ντάνι Χιούστον, Τσέλσι Περέτι, Μάικλ Χολ
 
Ο Μαξ και η σύζυγός του Άνι, υποδέχονται στο σπίτι τους φίλους τους για το εβδομαδιαίο ραντεβού επιτραπέζιων παιχνιδιών. Αυτή τη φορά όμως το παιχνίδι αλλάζει, καθώς ο αδελφός του Μαξ, ο Μπρουκς τους προτείνει κάτι διαφορετικό. Κι ατό είναι ένα παιχνίδι που ξεπερνά τα όρια αφού περιέχει μυστήριο και κίνδυνο.
 
«Κάποιος σε αυτό το δωμάτιο θα απαχθεί. Όποιος βρει το θύμα κερδίζει το μεγάλο βραβείο», λέει ο Μπρουκς μιλώντας για το παιχνίδι και όλοι το δέχονται με ενθουσιασμό. Το βραβείο είναι ένα ολοκαίνουργιο σπορ αυτοκίνητο! Και πριν η παρέα προλάβει να συνειδητοποιήσει τους κανόνες του παιχνιδιού, δυο οπλισμένοι άνδρες σπάνε την πόρτα, μπουκάρουν στο σπίτι και μπροστά στα έκπληκτα μάτια των φίλων αρπάζουν τον Μπρουκς και εξαφανίζονται! Οι έξι φίλοι μετά την αρχική έκπληξη, συμφωνούν πως όλο το κόλπο ήταν πολύ ρεαλιστικά σχεδιασμένο και μπαίνουν στο παιχνίδι αναζητώντας το θύμα της απαγωγής. Όσο περνά όμως η ώρα ανακαλύπτουν πως το παιχνίδι παραείναι ρεαλιστικό και ταυτόχρονα τρομακτικό. Τόσο πολύ που μπορεί τελικά να μην είναι απλώς ένα παιχνίδι! Όσο περνά η ώρα οι παίκτες αρχίζουν να υποψιάζονται πως τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται και ίσως όσα νομίζουν ως σκηνοθετημένα, τελικά να μην είναι!
 
Μια ταινία που παρασέρνει, μια κωμωδία-θρίλερ, με αιχμηρό μαύρο χιούμορ και πολύ-πολύ διασκεδαστική. Γρήγορος ρυθμός, ανατροπές, γέλιο, πολύ καλές ερμηνείες. Όπως λέει ο ένας εκ των δύο σκηνοθετών, ο Τζόναθαν Γκόλντσταϊν: «Μερικές από τις αγαπημένες μου ταινίες είναι αυτές που αναμειγνύουν διάφορα είδη, οπότε το κοινό περνάει από το γέλιο στην κομμένη ανάσα στην ίδια σκηνή. Η κωμωδία δουλεύει καλύτερα όταν ανατρέπεις τις προσδοκίες, Το ίδιο ισχύει για ένα καλό θρίλερ. Θέλαμε να οδηγήσουμε τους θεατές σε ένα μονοπάτι όπου νομίζουν ότι μας έχουν προσπεράσει και μετά να τους πετάξουμε μια στροφή που δεν την είχαν υπολογίσει».    


 
ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ
A QUIET PLACE
Σκηνοθεσία: Τζον Κρασίνσκι
Πρωταγωνιστούν: Έμιλι Μπλαντ, Τζον Κρασίνσκι, Νόα Τζουπ, Μίλισεντ Σίμοντς 
 
Σε ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος ζει μια τετραμελής οικογένεια μέσα στην απόλυτη σιωπή. Συνεννοούνται με νοήματα επειδή οποιαδήποτε θόρυβος μπορεί να ακουστεί και τότε η οικογένεια κινδυνεύει.  Κάποια μυστηριώδη πλάσματα, που καταδιώκουν ό,τι κάνει τον οποιονδήποτε ήχο, απειλούν τη ζωή τους. Ένα ολέθριο λάθος προκαλεί έναν ήχο… Ο θεατής ταυτίζεται άνετα με την οικογένεια που πρωταγωνιστεί και έτσι, όσο κλιμακώνεται ο άγνωστος τρόμος (κάτι περίεργα όντα που δεν ξέρουμε ακριβώς πόσα είναι ούτε από πού προέκυψαν και τα οποία εμφανίζονται αστραπιαία με τον παραμικρό θόρυβο καθώς όλο τους το σώμα μοιάζει να «ακούει»…) τόσο περισσότερο συμπάσχει ο θεατής με το κάθε μέλος ξεχωριστά. Πολύ δυνατό θρίλερ που κόβει την ανάσα.
 


ΠΤΥΧΗ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
A WRINKLE IN TIME
Σκηνοθεσία: Άνα ΝτεΒερνάι
Πρωταγωνιστούν: Στορμ Ράιντ, Όφρα Γουίνφρι, Ρις Γουίδερσπουν, Μάιντι Κάλινγκ, Ζακ Γαλιφιανάκης
 
Η Μεγκ Μάρι, μαθήτρια δημοτικού, είναι έξυπνο κορίτσι όπως και ο αδελφός της, Τσαρλς Γουάλας Μάρι. Όταν ο πατέρας τους εξαφανίζεται, ο Τσαρλς Γουάλας συστήνει τη Μεγκ και το συμμαθητή της, Κάλβιν, σε τρία ουράνια πλάσματα τα οποία ήρθαν για να βοηθήσουν στην ανακάλυψη του εξαφανισμένου κυρίου Μάρι. Ένα μυστηριώδες ταξίδι σε φανταστικούς κόσμους αρχίζει. Ταινία φαντασίας.  


 
ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣOΥ ΑΥΓΟΥ
DIE HASCHENSCHULE: JAGD NACH DEM GOLDENEN EI
Σκηνοθεσία: Ούτε Φον Μούντσοου-Πολ
 
Ο πονηρός κούνελος Μαξ, παγιδεύεται μέσα στη Σχολή Πασχαλινών Κουνελιών μέσα στο δάσος. Η σχολή απειλείται από μια συμμορία αλεπούδων οι οποίες έχουν βάλει σκοπό να καταστρέψουν το Πάσχα. ΚΙ αυτό θα γίνει εάν καταφέρουν να κλέψουν το Χρυσό Αυγό. Όταν ο Μαξ γνωρίσει την όμορφη Έμι αποφασίζει να βοηθήσει τους φίλους του αλλά και το Πάσχα το οποίο κινδυνεύει! Ταινία κινουμένω σχεδίων.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)