to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:44 | 18.01.2018

πηγή: stokokkino.gr

Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Πλησιάζοντας προς τα Όσκαρ

Όσο πλησιάζουμε προς την απονομή των Όσκαρ τόσο θα φουντώνει η συζήτηση για τα φαβορί. Σίγουρα όμως, η ταινία «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μισούρι», του Μάρτιν ΜακΝτόνα, έχει ήδη μια θέση φαβορί, καθώς κέρδισε τέσσερις Χρυσές Σφαίρες. Πρόκειται για μια δραματική κωμωδία με στοιχεία νουάρ και γουέστερν.


Γράφει ο Στράτος Κερσανίδης στο «Κόκκινο»:

Πανέμορφο είναι το ντοκιμαντέρ «Mountain», της αυστραλής Τζένιφερ Πίντομ, με θέμα την αγάπη και την αναμέτρηση του Ανθρώπου με τα βουνά. Υπάρχει όμως ακόμη ένα ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία του Τομ Βολφ, με τίτλο «Η Μαρία Κάλας εξομολογείται», με σπάνιο υλικό από της ζωή της μεγάλης τραγουδίστριας της όπερας.
 
Στο χορό των Όσκαρ και «Η πιο σκοτεινή ώρα» του Τζο Ράιτ, βιογραφική ταινία για τις ώρες που ο Τσόρτσιλ ως πρωθυπουργός έπρεπε να πάρει μεγάλες αποφάσεις, το 1940.
 
Στο «Ζάμα», η Λουκρισία Μαρτέλ μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα από τα κορυφαία έργα της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες «12 δυνατοί», «Η ληστεία του αιώνα» και «Γατο…Συμμορία: Η αρχή».
 
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ ΣΤΟ ΜΙΖΟΥΡΙ
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBINGMISSOURI
Σκηνοθεσία: Μάρτιν ΜακΝτόνα
Πρωταγωνιστούν: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γούντι Χάρελσον, Σαμ Ρόκγουελ, Άμπι Κόρνις
 
Η Μίλντρεντ Χέιζ, ζει με το γιο της Ρόμπι, αφού ο Τσάρλι, ο άντρας της, μετά τη δολοφονία της κόρης τους Άντζελα την εγκατέλειψε για μια 18χρονη. Ο πόνος για το χαμό της Άντζελα αλλά κυρίως η μη διαλεύκανση της υπόθεσης έχουν φέρει τη γυναίκα στην απόγνωση. Κι έτσι επέλεξε τον τρόπο της δημόσιας καταγγελίας νοικιάζοντας τρεις διαφημιστικές πινακίδες στην είσοδο της πόλης, στις οποίες καταγγέλλεται η τοπική αστυνομία και ο αρχηγός της, Ουίλιαμ Γουίλομπι. Μόνο που ο Γουίλομπι, είναι ένας συμπαθητικός άνθρωπος και ιδιαίτερα αγαπητός. Κι έτσι η γυναίκα θα βρεθεί αντιμέτωπη με το σύνολο σχεδόν των συμπολιτών της. Αλλά και με τον Ντίξον, έναν νεαρό αστυνομικό, ρατσιστή, ιδιαίτερα βίαιο και προσκολλημένο στη μητέρα του. Μέσα από ανατροπές και συγκρούσεις θα αναδυθούν οι ιδιαιτερότητες των χαρακτήρων, θα επέλθουν αλλαγές και θα οδηγηθούμε σε ένα αισιόδοξο φινάλε.
 
Ο δραματικός πυρήνας της ταινίας δεν περιορίζει το σκηνοθέτη ο οποίος ξεδιπλώνει το ταλέντο του και με τους διαλόγους, τα διάφορα στιγμιότυπα της δράσης και τους χαρακτήρες τον ενδύει με πολλά κωμικά στοιχεία. Έτσι μπορούμε να μιλήσουμε για δραματική κωμωδία στην οποία βρίσκουμε να συνυπάρχουν κι άλλα κινηματογραφικά είδη όπως το νουάρ και το γουέστερν.
 
Πάντως κατά τη γνώμη μου, ο Μάρτιν ΜακΝτόνα δίνει περισσότερη σημασία στους χαρακτήρες του, στις συναισθηματικές τους μεταπτώσεις, στον τρόπο που διαμορφώνονται μέσα από τα γεγονότα και τις καταστάσεις έτσι ώστε στο φινάλε όλοι να μοιάζουν διαφορετικοί και μάλιστα, καλύτεροι!
 
Βέβαια μέσα από ην αφήγηση αναδύεται και η καθημερινότητα, οι σχέσεις και η ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση των ανθρώπων στις μικρές αμερικανικές πόλεις. Οι συντηρητικές τους απόψεις, οι εμμονές τους αλλά και η αλληλεγγύη τους.
Εξαιρετικές είναι οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών με συντριπτική την παρουσία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
 
Η ταινία μπαίνει με πολύ καλές προοπτικές στην κούρσα των Όσκαρ αφού ήδη έχει κερδίσει τέσσερις Χρυσές Σφαίρες: Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου, Α΄ Γυναικείου Ρόλου (Φράνσις ΜακΝτάρμοντ) και Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Σαμ Ρόκγουελ).


 
MOUNTAIN
Σκηνοθεσία: Τζένιφερ Πίντομ
Αφήγηση: Γουίλεμ Νταφόε
 
Μέχρι πριν από τρεις αιώνες πριν τα βουνά ήταν για τους ανθρώπους μέρη απλησίαστα, τόποι όπου κατοικούσαν είτε οι θεοί είτε οι δαίμονες. Όταν όμως η καθημερινότητα άρχισε να γίνεται ασφαλής και προγραμματισμένη, ο άνθρωπος άρχισε να αναζητά την πρόκληση και τον κίνδυνο. Και στράφηκε προς τις τεράστιες αυτές πτυχώσεις του εδάφους που συχνά φτάνουν μερικές χιλιάδες μέτρα ύψος.
Η σχέση του ανθρώπου με τα βουνό είναι το θέμα του υπέροχου ντοκιμαντέρ «Mountain», της Τζένιφερ Πίντομ.
 
Η κάμερα σκαρφαλώνει, βουτάει, ανυψώνεται, ξαναπέφτει. Ακολουθεί το σώμα των ορειβατών, των σκιέρ, των εξερευνητών. Το σαγηνευτικά πανέμορφο αυτό φιλμ κόβει κυριολεκτικά την ανάσα. Η κάμερα έρχεται κοντά, ακολουθεί τις προσπάθειες, ακούς τις αναπνοές, τους ήχους από τις πέτρες που πέφτουν κι από τους πάγους που σπάνε. Κι αναρωτιέσαι γιατί όλα αυτά;. Γιατί τα βουνά «δεν είναι φτιαγμένα από βράχους και πάγο. Είναι φτιαγμένα από όνειρα κι επιθυμίες. Είναι βουνά του μυαλού», θα μπορούσε να είναι μια απάντηση που δίνεται στην ταινία. Θα μπορούσε όμως να είναι και κάποια άλλη.
 
Για την αναγκαιότητα του ανθρώπου να αναμετρηθεί με τους φόβους του μιλά η ταινία και η σκηνοθέτιδα λέει πως όλο αυτό οδηγεί σε «έναν φαύλο κύκλο του φόβου». Γιατί αφού υπερνικηθεί ο ένας φόβος, ακολουθεί ο επόμενο, κι ο επόμενος…
Στην ταινία όμως, μπαίνει και το θέμα μιας ολόκληρης βιομηχανίας η οποία ζει από την εκμετάλλευση του βουνού. Μιλά για τη «βιομηχανία ης ανάβασης», και αναφερόμενη στο Έβερεστ λέει πως πλέον δεν κάνεις ανάβαση αλλά περιμένεις στην ουρά.
 
Οι εικόνες που περνούν μπροστά από τα μάτια του θεατή είναι συγκλονιστικές. Όλες οι πιθανές ανθρώπινες ‘τρέλες’ οι οποίες έχουν σχέση με το βουνό έχουν αποτυπωθεί.
ΟΙ εξαίσιες εικόνες συνοδεύονται από θαυμάσια μουσική. Η ταινία είναι ένα ποίημα, μια ματιά στη σχέση του ανθρώπου με το βουνό αλλά κυρίως μια ματιά σεβασμού προς το βουνό. Γιατί, όπως λέει, «τα βουνά δεν υπακούουν στις εντολές μας. Τα βουνά μας διδάσκουν ταπεινότητα και αποκαλύπτουν την ασημαντότητά μας».
Υπέροχο!


 
Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ
DARKNEST HOUR
Σκηνοθεσία: Τζο Ράιτ 
Πρωταγωνιστούν: Γκάρι Όλντμαν, Λίλι Τζέιμς, Μπεν Μέντελσον, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Στίβεν Ντιλέιν, Ρόναλντ Πίκαπ
 
«Οι λέξεις όχι μόνο μπορούν, αλλά όντως αλλάζουν τον κόσμο. Αυτό συνέβη στην περίπτωση του Ουίνστον Τσόρτσιλ το 1940». Να λοιπόν ένας προφανής λόγος για να ασχοληθεί κάποιος με τον μεγάλο βρετανό πολιτικό. Είναι λόγια του σεναριογράφου της ταινίας, Άντονι ΜακΚάρτεν, ο οποίος συμπληρώνει: «Ενώ βρισκόταν υπό τρομερή πολιτική και προσωπική πίεση απέδειξε περίτρανα το μέγεθος του ανδρός μέσα σε λίγες μόνο μέρες, από τις 10 Μάϊου έως τις 4 Ιουνίου».
 
Αυτές οι κρίσιμες πρώτες μέρες της πρωθυπουργίας του Τσόρτσιλ, μέρες που οι ναζί είχαν αρχίσει να προελαύνουν στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ο πρωθυπουργός βρίσκεται μπροστά σε ένα τεράστιο δίλημμα. να εξετάσει μια συνθήκη ειρήνης με τη ναζιστική Γερμανία ή να ακολουθήσει αυτό που του λένε τα ιδεώδη του περί ελευθερίας της χώρας του; Οι ναζί καταλαμβάνουν τη μία χώρα μετά την άλλη, ο λαός είναι απροετοίμαστος, ο βασιλιάς είναι διστακτικός, το ίδιο του το κόμμα τον υπονομεύει. Και είναι αυτές λι ώρες των μεγάλων αποφάσεων από τις οποίες αναδεικνύονται οι μεγάλοι ηγέτες.    
 
Η ταινία είναι αφιερωμένη στον Τζον Χαρτ. Ο βρετανός ηθοποιός πέθανε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων (ερμηνεύοντας τον Κέβιν Τσάμπερλεϊν), και ήταν τόσο άρρωστος από τον καρκίνο, που δεν μπόρεσε ποτέ να ολοκληρώσει κάποια σκηνή του. 
 
Σχολιάζει ο σκηνοθέτης Τζο Ράιτ «Η ταινία αφορά όλον τον κόσμο κι όχι μόνο το βρετανικό κοινό. Υπάρχουν πολλές ταινίες για ηγέτες. Η δική μας αφορά στην αμφιβολία, σε μια κρίση αυτοπεποίθησης και καταγράφει την πορεία ενός θρυλικού ιστορικού προσώπου, που παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σε εσωτερικό και εξωτερικό, τολμά και καταφέρνει να κάνει τη διαφορά».


 
ΖΑΜΑ
Σκηνοθεσία: Λουκρισία Μαρτέλ
Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Γκιμένεζ Κάτσο, Λόλα Ντουένιας, Ματέους Ναχτεργκαέλε, Χουάν Μινουτζίν, Ναουέλ Κάνο
 
Ο Ζάμα, αξιωματικός του ισπανικού στέμματος, υπηρετεί σε κάποια επαρχία στην Αργεντινή, περιμένοντας με αγωνία μια επιστολή από το βασιλιά με την προαγωγή του και τη μετάθεσή του στο Μπουένος Άιρες. Και ενώ η επιστολή αργεί ο Ζάμα αναλαμβάνει μια αποστολή που του αναθέτει ο κυβερνήτης. Να ηγηθεί μια ομάδας στρατιωτών και να καταδιώξει έναν επικίνδυνο ληστή. Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης όμως ο Ζάμα αιχμαλωτίζεται.
 
Η ταινία είναι βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Αντόνιο Ντι Μπενεντέτο, ένα από τα κορυφαία έργα της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας. Και είναι μια από τις πλέον αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς σκηνοθετημένη από τη Λουκρισία Μαρτέλ, μια από τις πιο σημαντικές σκηνοθέτιδες του αργεντίνικου κινηματογράφου.
Η Μαρτέλ, βρίσκεται ξανά πίσω από την κάμερα 9 χρόνια μετά την προηγούμενη ταινία της «Η ακέφαλή γυναίκα» (La mujer sin cabeza) με ένα ιστορικό έπος που εκτυλίσσεται το 18ο αιώνα.
 
Η σκηνοθέτιδα σημειώνει: «Θέλω να κοιτάξω το παρελθόν με την ίδια ασέβεια που δείχνουμε όταν κοιτάμε το μέλλον. Όχι για να τεκμηριώσω τα γεγονότα, αφού ο Ζάμα δεν έχει αξιώσεις ιστορικές, αλλά αντίθετα, για να βυθιστώ σε έναν κόσμο που είναι ακόμα αχανής: γεμάτος ζώα, φυτά και, μετά βίας κατανοητούς, ανθρώπους. Ένας κόσμος που ήταν κατεστραμμένος πριν καν ανακαλυφθεί και για αυτό, παραμένει σε ντελίριο.
 
Το παρελθόν της ηπείρου μας είναι θολό και μπερδεμένο. Το κάναμε έτσι για να μην αναρωτιόμαστε για την έννοια της ιδιοκτησίας της γης, για τα λάφυρα πάνω στα οποία η άβυσσος της Λατινικής Αμερικής ιδρύθηκε, προκαλώντας και τη γέννηση της δικής μας ταυτότητας. Μόλις ξεκινήσουμε να ξεσκεπάζουμε το παρελθόν, τότε νιώθουμε ντροπή.

Η ταινία βυθίζεται βαθιά μέσα στην εποχή των θνητών ανθρώπων, σε αυτή τη σύντομη ύπαρξη που μας έχει επιτραπεί, διαμέσου της οποίας προσπαθούμε αγωνιωδώς να γλιστρήσουμε στην αγάπη, καταπατώντας ακριβώς αυτό που θα μπορούσε να αγαπηθεί, αναβάλλοντας συνεχώς το νόημα της ζωής λες και η μέρα που έχει πραγματικά σημασία δεν έχει έρθει ακόμα, λες και δεν μπορεί να είναι η σημερινή. Και όμως, ο ίδιος κόσμος που φαίνεται αποφασισμένος να μας καταστρέψει, γίνεται η δική μας σωτηρία: όταν μας ρωτάνε αν θέλουμε να ζήσουμε περισσότερο, λέμε πάντα ναι».


 
12 ΔΥΝΑΤΟΙ
12 STRONG
Σκηνοθεσία: Νικολάι Φούγκλσιγκ
Πρωταγωνιστούν: Κρις Χέμσγουερθ, Μάικλ Σάνον, Μάικλ Πένια, Τρεβάντε Ρόουντς, Έλσα Πατάκι, Γουίλιαμ Φίχτνερ
 
Λίγο μετά την επίθεση στους Δίδυμου Πύργους μια ομάδα 12 ανδρών αμερικανών στρατιωτών των Ειδικών Δυνάμεων, στέλνεται στο Αφγανιστάν. Υπό την ηγεσία του λοχαγού Μιτς Νέλσον, επιδιώκουν να πείσουν έναν τοπικό πολέμαρχο, να συμμαχήσει μαζί τους εναντίον των Ταλιμπάν. Πως θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν με τόσο λίγες δυνάμεις και ελάχιστα πυρομαχικά;


 
Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ
DEN OF THIEVES
Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Γκούντεκαστ 
Πρωταγωνιστούν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Πάμπλο Σράιμπερ, Μορίς Κομπτ, Έβαν Τζόουνς, 50 Σεντ
 
Στο Λος Άνζελες, η επίλεκτη ομάδα της αστυνομίας έρχεται αντιμέτωπη με μια ομάδα ληστών που σχεδιάζουν μια απίθανη ληστεία σε τράπεζα. Περιπετειώδες θρίλερ δράσης και μυστηρίου.


 
Η ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ
MARIA BY CALLASIN HER OWN WORDS
Σκηνοθεσία: Τομ Βολφ 
Αφήγηση: Φανί Αρντάν 
 
Η Μαρία Κάλας μιλά σε πρώτο πρόσωπο μέσα από χειρόγραφά της με τη φωνή της Φανί Αρντάν. Τα προσωπικά της αρχεία βγαίνουν στο φως, με σπάνιο οπτικό υλικό και μέσα από τη σύνθεσή τους αναβιώνει η ζωή, οι σχέσεις, η καριέρα και οι σκέψεις της μεγάλης τραγουδίστριας της όπερας.


 
ΓΑΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑΗ ΑΡΧΗ
DON GATO: EL INICIO DE LA PANDILLA
Σκηνοθεσία: Αντρέ Κουτιριέ 
Στα ελληνικά, με τις φωνές των: Ανδρέας Ευαγγελάτος, Κωνσταντίνος Κακανάς, Νίκος Παπαδόπουλος, Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Ποίμης Πέτρου, Ιφιγένεια Στάικου, Χρήστος Συρώτης, Γιάννης Υφαντής, Στέλιος Ψαρουδάκης.
 
Ο γάτος Τοπ Κατ ζει στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Όταν γνωρίζεται με τον Μπένι, έναν γάτο ο οποίος διψά για περιπέτεια θα τα βάλουν με τον κύριο Μπιγκ, έναν διαβόητο κακοποιό. Στην πορεία θα γνωρίσουν κι άλλου απίθανους τύπους και η παρέα τους θα μεγαλώσει.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)