to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Όνειρα και εφιάλτες

Οκτώ είναι οι νέες ταινίες της τρέχουσας κινηματογραφικής εβδομάδας και θα επιλέξω να ξεκινήσω από το ντοκιμαντέρ «Ευρώπη, το όνειρο», της Αννέτας Παπαθανασίου και του Άγγελου Κοβότσου. Μια ταινία μέσα στην ‘καρδιά’ των πολιτικών και κοινωνικών διεργασιών στην Ευρώπη, όπου οι νέοι αναζητούν το όνειρό του για μια καλύτερη ζωή. Προβάλλεται από το Σάββατο 13 Οκτωβρίου, αποκλειστικά στο Δαναό (Κηφισίας 109, Αμπελόκηποι).


Αν όμως υπάρχει μια ταινία η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον όλων των φίλων του σινεμά είναι το εφιαλτικό θρίλερ του Λαρς φον Τρίερ, «Το σπίτι που έχτισε ο Τζακ», με θέμα τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου, στις ΗΠΑ, τη δεκαετία του 1970.

Το ευρωπαϊκό όνειρο βρίσκεται στο επίκεντρο και της δανέζικης ταινίας, «Με διαβατήριο τη γοητεία», του ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτη Μιλάντ Αλαμί, για ένα Ιρανό που προσπαθεί να παντρευτεί στη Δανία.

Το εφιάλτη του πολέμου στη Βοσνία προσπαθούν να ξορκίσουν οι πρωταγωνιστές της ταινίας «Οι άνδρες δεν κλαίνε», του Άλεν Ντρλέβικ, ενώ οι πρωταγωνίστριες του θρίλερ «Σκοτεινός διάδρομος», έρχονται αντιμέτωπες με έναν μεταφυσικό εφιάλτη.
Η βιογραφική ταινία «Colette», του Γουός Γουέστμορλαντ, αναφέρεται στη ζωή της διάσημης συγγραφέα Κολέτ και το δύσκολο δρόμο της μέχρι να αγγίξει το όνειρό της.

Προβάλλονται επίσης η προϊστορική περιπέτεια, «Alpha», του  Άλμπερτ Χιουζ και το δραματικό αστυνομικό θρίλερ, «Αδελφικοί εχθροί», του Νταβίντ Ελχόφεν 
    
ΕΥΡΩΠΗ, ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
Σκηνοθεσία:
 Αννέτα Παπαθανασίου, Άγγελος Κοβότσος

Τρεις νέοι αναζητούν το ‘ευρωπαϊκό όνειρο’. Ο Αμπντάλα από τη Συρία, ο Αλί Ρεζά από το Αφγανιστάν κι ο Αντρέας από την Ελλάδα. Οι σκηνοθέτες ακολουθούν τις ζωές τους μέσα από κοινές διαδρομές, κάνοντας ένα εύστοχο σχόλιο για το σύγχρονο κόσμο και την αυταπάτη του συγκεκριμένου ονείρου. Σκοπός τους είναι να αναδείξουν το κοινό όνειρο και των τριών νέων. Πάτρα, Βιέννη Στοκχόλμη και παντού υπάρχει ο φόβος ο οποίος συνοδεύεται από την ανεργία, τη φτώχια, το ρατσισμό και την απόρριψη. Μια δυνατή ταινία της οποίας τα γυρίσματα κράτησαν περίπου δύο χρόνια ώστε να καταγραφούν τα όσα συνέβησαν μέσα στο χρόνο και όχι σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα.

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΕΧΤΙΣΕ Ο ΤΖΑΚ
THE HOUSE THAT JACK BUILT
Σκηνοθεσία:
 Λαρς Φον Τρίερ
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντίλον, Μπρούνο Γκαντζ, Ούμα Θέρμαν

Όλα συμβαίνουν τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 στις ΗΠΑ όπου ο Τζακ χτίζει την ‘καριέρα’ του δολοφονώντας 5 γυναίκες σε διάστημα 12 ετών. Ο ίδιος διηγείται τη δράση του οπότε αυτό που βλέπουμε είναι η δική του εκδοχή, η δική του οπτική γωνία των γεγονότων. Τα λέει σε έναν ηλικιωμένο άνδρα, τον Βερτζ, ο οποίος τον ακούει με ψυχραιμία αφού, όπως του λέει, «μη νομίζεις πως θα μου πεις κάτι που δεν έχω ήδη ακούσει».

Ποιος όμως είναι ο Τζακ; Γιατί διαπράττει τις δολοφονίες; Αν και ευφυής –όπως συχνά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις- αλλά εμφανώς διαταραγμένος, ο Τζακ παλεύει με τις σκοτεινές πτυχές του μυαλού του. «Γιατί πρέπει να φταίει πάντα ο άνδρας; Αν έχεις την ατυχία να έχεις γεννηθεί άντρας, τότε έχεις γεννηθεί ένοχος. Οι γυναίκες είναι πάντα τα θύματα, σωστά;», μια φράση που ξεστομίζει την ώρα που διαπράττει μια δολοφονία η οποία δείχνει πως μέσα του υπάρχει ένα μίσος που ερμηνείες μόνον ψυχαναλυτικά μπορούν να δοθούν. Το ίδιο ισχύει και για όσα κάνει ενώ η αστυνομία ήδη βρίσκεται στα ίχνη του. Σκοπός του είναι, ενώ ρισκάρει όλο και πιο πολύ, να δημιουργήσει αυτό που θεωρεί μέσω των φόνων, ως το απόλυτο έργο τέχνης!

Η ταινία χαρακτηρίζεται ως μια σκοτεινή και μοχθηρή ιστορία και έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου επανήλθε επτά χρόνια μετά την ‘αποπομπή’ του εξαιτίας κάποιων ατυχών δηλώσεων που είχε κάνει τότε («Στην αρχή νόμιζα ότι ήμουν εβραίος. Ύστερα ανακάλυψα ότι ήμουν ναζί. Καταλαβαίνω τον Χίτλερ. Συμπάσχω μαζί του λιγάκι»), για τις οποίες ζήτησε συγνώμη αργότερα.

Το σίγουρο είναι πως με «Το σπίτι που έχτισε ο Τζακ» ο προβοκάτορας φον Τρίερ προκαλεί και πάλι. Αυτή τη φορά η ταινία του θεωρήθηκε μισογυνική αν και προσωπικά πιστεύω πως αυτό είναι μάλλον υπερβολικό και δεν μπορούμε να ταυτίζουμε τον σκηνοθέτη με τον ήρωά του.

Όπως και να’ χει όμως συνέβη το αναμενόμενο. Η ταινία δίχασε, δέχτηκε αμφιλεγόμενες κριτικές, προκάλεσε συζητήσεις. Κάποιοι θεωρούν πως ο Λαρς φον Τρίερ, με την ταινία αυτή, επιστρέφει στο «Στοιχείο του εγκλήματος» που είχε γυρίσει το 1984 και ο ήρωάς του, ο Φίσερ, ήταν ένας ντεντέκτιβ ο οποίος αναζητούσε τα ίχνη ενός κατά συρροή δολοφόνου. Τότε βλέπαμε τα γεγονότα μέσα από τα μάτια του αστυνομικού. Τώρα τα βλέπουμε μέσα από τα μάτια του δολοφόνου.

Το Σεπτέμβριο του 2014 ο σκηνοθέτης είχε αναγγείλει πως «Το σπίτι που έχτισε ο Τζακ», επρόκειτο να γυριστεί ως σίριαλ 8 επεισοδίων. Κάτι όμως που άλλαξε αργότερα κι έτσι φτάσαμε στη διάρκειας 155 λεπτών ταινίας.

ΜΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΤΗ ΓΟΗΤΕΙΑ
THE CHARMER
Σκηνοθεσία
: Μιλάντ Αλαμί
Πρωταγωνιστούν: Αρνταλάν Εσμαΐλι, Σόχο Ρεζανεζάντ

Ο 30χρονιος Ισμαήλ φλερτάρει καθημερινά, προσπαθεί να γοητεύσει κάποια γυναίκα με σκοπό να παντρευτεί. Κι αυτό για να μην αναγκαστεί να φύγει από τη Δανία και επιστρέψει στο Ιράν, αφού η άδεια παραμονής του λήγει σε μερικές μέρες. Το σχέδιό του φαίνεται να πετυχαίνει όταν γνωρίζει τη Σαρά, μια Ιρανή δεύτερης γενιάς η οποία είναι ιδανική νύφη λόγω και της κοινής τους καταγωγής. Τον συστήνει στη μητέρα της, τον μπάζει στο σπίτι της και ο Ισμαήλ βλέπει το σχέδιό του να πετυχαίνει και να απομακρύνεται ο κίνδυνος της απέλασης. Όμως η Σάρα καταλαβαίνει το σχέδιό του. Τι θα συμβεί από δω και πέρα; Κι αν νομίζετε πως μπορείτε να το μαντέψετε θα σας απογοητεύσω αφού η εξέλιξη είναι εντελώς απρόβλεπτη και κορυφώνεται διαρκώς.

Δραματική ταινία με σασπένς που έχει στοιχεία φιλμ νουάρ και πολύ, μα πολύ πλοκή! Οι ψηφίδες είναι όλες τοποθετημένες στην εντέλεια, καμία δεν είναι περιττή, η ταινία εξελίσσεται διαρκώς κι εκεί που περιμένεις πως δεν έχει τίποτε άλλο να πει, καταφέρνει και σε εκπλήσσει προχωρώντας στο επόμενο βήμα. 

Κάποιες ταινίες γραπώνουν το θεατή από τα πρώτα πλάνα και τον οδηγούν σε μία κατάσταση τέτοια ώστε να περιμένει με αγωνία τη συνέχεια χωρίς όμως να μπορεί να μαντέψει τίποτε. Κι αυτό κάνει την ταινία ακόμη πιο σαγηνευτική, αυξάνει το ενδιαφέρον και την ανυπομονησία να δει που, επιτέλους, θα καταλήξει!

Ο ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτης, ο οποίος ζει στη Δανία, αναδεικνύει ζητήματα που αφορούν την κοινότητα των συμπατριωτών του στις σκανδιναβικές χώρες. Και το κάνει με ιδιαίτερη ευαισθησία, με ουμανισμό, όπως αρμόζει στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα που αφορούν τους ανθρώπους που ζουν στην Ευρώπη. Μια ταινία για τις ελπίδες, τις προσδοκίες και τα όνειρα ανδρών και γυναικών οι οποίοι αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους στο σύγχρονο κόσμο.

Στο ρόλο της Σάρα, είναι η τραγουδίστρια και μουσικός της ηλεκτρο-πόπ, Σόχο Ρεζανεζάντ, ιρανικής καταγωγής και μεγαλωμένη στη Νέα Υόρκη, η οποία ζει στην Κοπεγχάγη.

ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΔΕΝ ΚΛΑΙΝΕ
MUSKARCI NE PLACU
Σκηνοθεσία:
 Άλεν Ντρλέβικ
Πρωταγωνιστούν: Μπόρις Ισάκοβιτς, Λέον Λούτσεφ, Εμίρ ΧατζιχασιμπέγκοβιτςΣεμπαστιάν Καβάτσα

Μια ομάδα βετεράνων του πολέμου στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, από όλες τις πλευρές των αντιμαχόμενων στον αιματηρό εμφύλιο, συγκεντρώνονται 15 χρόνια μετά το τέλος του. Την πρωτοβουλία για τη συγκέντρωσή τους πήρε μια ειρηνευτική οργάνωση με σκοπό οι πρώην αντίπαλοι να βρεθούν μαζί, να θυμηθούν και να ανταλλάξουν τις εμπειρίες του πολέμου με σκοπό να προσπαθήσουν να ξαναχτίσουν γέφυρες μεταξύ τους και να ξανακερδίσουν τη χαμένη τους εμπιστοσύνη. Οι αρχικές δυσκολίες αρχίζουν να ξεπερνιούνται, οι γλώσσες λύνονται και καταφέρνουν μέχρι ένα βαθμό να αποκτήσουν σεβασμό ο ένας για τον άλλον, να νιώσουν κατανόηση ή, τουλάχιστον, ανοχή. Η ταινία ήταν η επίσημη υποψηφιότητα της Βοσνίας στην κατηγορία ξενόγλωσσης ταινίας στα Όσκαρ 2018.

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ
DOWN A DARK HALL
Σκηνοθεσία: 
Ροντρίγκο Κορτές
Πρωταγωνιστούν: Άννα Σοφία Ρομπ, Ούμα Θέρμαν, Ιζαμπέλ Φουρμάν

Η έφηβη Κιτ με την προβληματική της συμπεριφορά αναγκάζει τη μητέρα της να τη στείλει στο οικοτροφείο Μπλακτγουντ, το οποίο διευθύνει η εκκεντρική μαντάμ Ντουρέτ. Εκεί η Κιτ θα γνωρίσει ακόμη τέσσερις μαθήτριες με βεβαρυμμένο παρελθόν. Οι πέντε συμμαθήτριες καθώς εξερευνούν το λαβυρινθώδες οικοτροφείο ανακαλύπτουν το τρομερό, μεταφυσικό μυστικό του Μπλακτγουντ.

Κλειστοφοβικό θρίλερ, βασισμένο στο γκόθικ μυθιστόρημα της Λόις Ντάνκαν το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε το 1974. 

COLETTE
Σκηνοθεσία: 
Γουός Γουέστμορλαντ
Πρωταγωνιστούν: Κίρα Νάιτλι, 'Ελινορ Τόμλισον, Φιόνα Σο, Ντομινίκ Γουέστ, Αλίσα Χαρτ, Ρόμπερτ Πουγκ, Ντενίζ Γκόου

Η Σιντονί Γκαμπριέλ Κολέτ, παντρεύτηκε το 1893 τον Ανρί Γκοτιέ Βιλάρ, ο οποίος την έβαλε στους κοσμικούς κύκλους. Μέτριος συγγραφέας ο Βιλάρ, έγραφε με το ψευδώνυμο Ουίλι. Σε μια εποχή που ήταν σχεδόν απαγορευμένο για μια γυναίκα να γίνει συγγραφέας, η Κολέτ εξέδωσε το πρώτο της μυθιστόρημα. «Κλοντίν», χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο του συζύγου της. Ο τελευταίος ήταν εκείνος που την προέτρεψε να γράψει και έτσι αναδείχτηκε το τεράστιο συγγραφικό ταλέντο της Κολέτ. Eξπέρ στο μάρκετινγκ, εκμεταλλεύτηκε το ταλέντο της συζύγου της, όμως αρνήθηκε να της δώσει συγγραφικά δικαιώματα,. Η Κολέτ τον εγκατέλειψε και αναζήτησε προστασία και αγάπη κοντά στη Μίσι, μια αστή η οποία την ενθάρρυνε να διεκδικήσει τη θέση της στο συγγραφικό κόσμο.

Βιογραφική ταινία για την Κολέτ η οποία εκτός από συγγραφέας, ηθοποιός και δημοσιογράφος υπήρξε και πρωτεργάτρια στον αγώνα για τα δικαιώματα της γυναίκας.

ALPHA
Σκηνοθεσία:
 Άλμπερτ Χιουζ 
Πρωταγωνιστούν: Κόντι Σμιτ-Μακφί, Γιοχάνες Χάουκουρ Γιοχάνεσον, Νατάσια Μαλτέ, Λέονορ Βαλέρα

Βρισκόμαστε στο τέλος της Εποχής των Παγετώνων. Ένας κυνηγός τραυματίζεται και αναγκάζεται να μάθει να επιβιώνει σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Βρίσκει έναν μοναχικό λύκο που έχασε την αγέλη του, τον εξημερώνει και μαζί πλέον, βοηθώντας ο ένας τον άλλον φαίνεται πως τα καταφέρνουν καλύτερα. Αντιμετωπίζουν πολλούς κινδύνους ενώ προσπαθούν να επιστρέψουν στους δικούς τους πριν τους προλάβει ο χειμώνας.

Εντυπωσιακή ταινία η οποία ρίχνει φως στο πως ο άνθρωπος απέκτησε τον καλύτερό του φίλο. 

ΑΔΕΛΦΙΚΟΙ ΕΧΘΡΟΙ
FRERES ENNEMIS
Σκηνοθεσία:
 Νταβίντ Ελχόφνε 
Πρωταγωνιστούν: Ματίας Σένερτς, Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Μπενσερίφ

Ο Μανουέλ έχει μπλέξει με τον κόσμο του εγκλήματος ενώ ο Ντρις έχει γίνει αστυνομικός. Οι δύο άνδρες, οι οποίοι έχουν ακολουθήσει δυο εντελώς διαφορετικές πορείες, μεγάλωσαν μαζί, σαν αδέλφια, σε μια κακόφημη γειτονιά. Θα συναντηθούν όταν μια υπόθεση πώλησης ναρκωτικών θα πάει στραβά και τότε θα συνειδητοποιήσουν πως χρειάζονται ο ένας τον άλλον. Το παρελθόν θα ζωντανέψει και μαζί του ο ισχυρός δεσμός που τους ενώνει.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)