to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το μοναστήρι της σιωπής

Το σκοτεινό μυστικό που προσπαθούν να κρύψουν οι μοναχές σε ένα καθολικό μοναστήρι στην πΟλώνια το 1945 είναι το θέμα της θαυμάσιας ταινίας “Η ενοχή των αθώων” της Αν Φοντέν. Ο Άιρα Σακς στην ταινία “Οι μικροί κύριοι” αφηγείται τη φιλία δύο παιδιών η οποία δοκιμάζεται εξαιτίας των μεγάλων.


Ο Ολίβιέ Ασαγιάς, στην “Προσωπική βοηθό”, πελαγοδρομεί και μας μπερδεύει αδικώντας και τον ΄διο του τον εαυτό, ενώ ο Ακεξάντρ Αζά προσπαθεί αλλά όχι πάντα με επιτυχία να αφηγηθεί μια μεταφυσική ιαστορία στην “9η ζωή του Λούις Ντραξ”.
 
Συγκλονιστικό το ντοκιμαντέρ του Τζόσουα Οπενχάιμερ “Η πράξη του φόνου” με θέμα τις σφαγές των κομμουνιστών στην Ινδινησία το 1965.
Η οκτάδα των νέων ταινιών συμπληρώνεται από την κωμωδία “Μαμά ξανά!”, την φανταστική περιπέτεια “Ο βασιλιάς Αρθούρος: Ο θρύλος του σπαθιού” και η παιδική κινουμένων σχεδίων “Ο πολικός αρκούδος και οι ανίκητοι”. 
 
Η ΕΝΟΧΗ ΤΩΝ ΑΘΩΩΝ
LES INNOCENTES
 
Σκηνοθεσία: Αν Φοντέν 
Πρωταγωνιστούν: Λου Ντε Λαζ, Αγκάτα Μπούζεκ, Αγκάτα Κούλεζα, Βενσάν Μακέν, Τζοάνα Κούλιγκ, Ελίζα Ράισεμπελ, Άνα Πρόνιακ, Καταρζίνα Νταμπρόφσκα
 
Ο τίτλος της ταινίας καταδεικνύει με ακρίβεια το συναίσθημα που νιώθουν οι δυστυχισμένες καλόγριες ενός καθολικού μοναστηριού στην Πολωνία του 1945. Νιώθουν ενοχές κι ας είναι εντελώς αθώες.
 
Η Μανίλντ Μπολιέ προσφέρει τις υπηρεσίες της ως νοσηλεύτρια σε ένα πρόχειρο νοσοκομείο του Γαλλικού Ερυθρού Σταυρού στην Πολωνία το 1945, για τους Γάλλους τραυματίες οι οποίοι επιστρέφουν στην πατρίδα. Μια νεαρή καλόγρια από τη γειτονική μονή καταφθάνει εκεί και ζητά τη βοήθεια και την εχεμύθειά της. Η Ματίλντ την ακολουθεί και βρίσκεται μπροστά σε κάτι απίστευτο. Οι περισσότερες από τις καλόγριες βρίσκονται σε στάδιο προχωρημένης εγκυμοσύνης. 
 
Πως μπορεί η γαλλίδα νοσηλεύτρια να βοηθήσει αυτές τις υπάρξεις οι οποίες αρνούνται να δουν την πραγματικότητα και εναποθέτουν όλες τους τις ελπίδες στο θεό; Είναι κάπως δύσκολο για μια χειραφετημένη γυναίκα η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των γυναικών που καλείται να βοηθήσει. Από τη μια είναι η τυφλή πίστη στο θεό και από την άλλη μια χειραφετημένη γυναίκα, κομμουνίστρια και άθεη. 
 
Βέβαια το πρόβλημα υπάρχει και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό; Η Μαρία, μια από τις μοναχές, η οποία μπήκε στο μοναστήρι έχοντας μια σχετική εμπειρία από την κοσμική ζωή γίνεται το ‘κλειδί’ με το οποίο η Ματίλντ θα καταφέρει να προσεγγίσει τις υπόλοιπες καλόγριες και να προσφέρει τη βοήθειά της που τόση ανάγκη την έχουν. Δυο γυναίκες διαφορετικές οι οποίες συγκρούονται με τα όσα πιστεύουν, οι οποίες αντιμετωπίζουν κατάματα τις αμφιβολίες και τις βεβαιότητές τους. Είναι χαρακτηριστική η απάντηση της Μαρίας στη Ματίλντ όταν τη ρωτά για την πίστη της κι εκείνη της απαντά πως ζει 24 ώρες μέσα στην αμφιβολία και ένα λεπτό στην απόλυτη πίστη. 
 
Είναι μια αληθινή ιστορία η οποία βασίζεται σε σημειώσεις της Ματίλντ Πολιάκ που πήρε η Αν Φοντέν και μετέφερε στο σινεμά. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως η γαλλίδα σκηνοθέτιδα δημιούργησε από αυτές μια ταινία που δεν είναι δυνατόν να μην αρπάξει το θεατή από το μανίκι και να τον κρατήσει στη θέση του, προσηλωμένο στην οθόνη. Αντιπαραθέσεις, συγκρούσεις εξωτερικές και εσωτερικές, η δύναμη της πίστης που καμιά φορά αγγίζει τα όρια του παράλογου. Ατμόσφαιρα υποβλητική, μοναστήρι, ψαλμωδίες, σκοτεινοί διάδρομοι, χιόνι, πρόσωπα φοβισμένα. Γυναίκες, τα αδύναμα θύματα του πολέμου και της μανίας των νικητών. Ο Κόκκινος Στρατός προελαύνει και απελευθερώνει τμήματα της Ευρώπης από τους ναζί. Ελευθερωτές εκδικητές που μετατρέπονται σε τέρατα. Βέβαια η Φοντέν πολύ σοφά, αφηγείται με διακριτικότητα και δεν πέφτει στην παγίδα της εύκολης αντικομουνιστικής προπαγάνδας. Άλλωστε η ηρωίδα της είναι κομουνίστρια. Εκείνο που την ενδιαφέρει είναι οι γυναίκες-θύματα, οι εμμονές τους, η πίστη τους. Η σχέση ανάμεσα στη Μαρία και τη Ματίλντ, μια διαλεκτική σχέση όπου δύο αντίθετοι πόλοι συγκρούονται και τελικά συντίθενται.
 
Λέει η Αν Φοντέν: «Σύμφωνα με τις σημειώσεις της Μαντλίν Πολιάκ, της γιατρού του Ερυθρού Σταυρού που ήταν η έμπνευση για την ταινία, 25 γυναίκες ήταν θύματα βιασμού στη μονή τους, μέχρι και 40 φορές κάποιες από αυτές, 20 σκοτώθηκαν και 5 κατέληξαν να εγκυμονούν. Αυτό το ιστορικό γεγονός δεν δείχνει μια καλή εικόνα για τον σοβιετικό στρατό, αλλά είναι αλήθεια. Μπορεί οι αρχές να την απαρνούνται, όμως κάποιοι ιστορικοί τη γνωρίζουν. Αυτοί οι στρατιώτες δεν ένιωθαν ότι διαπράττουν κάτι το αποτρόπαιο. Τους είχε δοθεί η άδεια από τους ανώτερους τους ως αντάλλαγμα για τις προσπάθειες τους. Αυτός ο τύπος βαρβαρότητας είναι δυστυχώς διαδεδομένος και σήμερα. Οι γυναίκες συνεχίζουν να υπόκεινται σε αυτό το απάνθρωπο γεγονός σε εμπόλεμες καταστάσεις ανά τον κόσμο»
                
ΜΙΚΡΟΙ ΚΥΡΙΟΙ
LITTLE MEN
Σκηνοθεσία: Άιρα Σακς
Πρωταγωνιστούν: Τεό Τάμπλιττζ, Μάικλ Μπαρμπιέρι, Γκρεγκ Κίνεαρ, Άλφρεντ Μολίνα, Παουλίνα Γκαρσία
 
Μια ιστορία φιλίας με φόντο το Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη, αφηγείται ο Άιρα Σακς Είναι η ιστορία του Τζέικ, του Τόνι και της φιλίας τους η οποία άρχισε όταν οι γονείς του Τζέικ μετακόμισαν στο σπίτι του παππού του ο οποίος πέθανε. Εκεί γνώρισε τον Τόνι, γιο της Λεονόρ, η οποία έχει ένα μικρό ραφτάδικο στο ισόγειο. Τα δυο παιδιά γίνονται σύντομα φίλοι, μοιράζονται κοινά όνειρα, σχεδιάζουν το μέλλον τους. Όταν όμως οι γονείς του Τζέικ, για να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους δυσκολίες αποφασίζουν να τριπλασιάσουν το ενοίκιο που δίνει η Λεονόρ η φιλία τους δοκιμάζεται. Όχι εξαιτίας τους αλλά εξαιτίας της διαμάχης που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους μεγάλους. Τα δυο παιδιά αποφασίζουν να διαμαρτυρηθούν με το δικό τους τρόπο. Σταματούν να μιλούν στους γονείς τους.
 
Απλή, τρυφερή και χαμηλών τόνων ταινία. Θέμα της είναι η φιλία αλλά όχι μόνον αυτή. Είναι ο εξωτερικός κόσμος, ο κόσμος των μεγάλων ο οποίος ‘εισβάλει’ στην παιδική καθημερινότητα. Και τι σημαίνει αυτός ο κόσμος-εισβολέας; Ποιο είναι το διαλυτικό του στοιχείο;
 
Πάντα πίστευα πως όλα τα κακά αυτού του κόσμου ξεκίνησαν όταν ο άνθρωπος ανακάλυψε την ιδιοκτησία. Μετά ήρθε το χρήμα, οι οικονομικές σχέσεις, το κέρδος, ο ανταγωνισμός όλο αυτό που με οικονομικούς όρους ονομάστηκε καπιταλισμός. 
 
Κάπως απλοϊκά τα λέω αλλά κάπως έτσι συνέβη. Και κάπως έτσι τραυματίστηκε η φιλία του Τζέικ και του Τόνι, οι οποίοι βρέθηκαν στη δίνη μιας οικονομικής αντιπαράθεσης. Αλλά και μιας άλλης ηθικής σχέσης ανάμεσα στους ανθρώπους. Η Λεονόρ είχε φιλικές σχέσεις με τον παππού του Τζέικ, ο οποίος την εμπιστευόταν, χαιρόταν που το μαγαζί της έδινε ζωντάνια στη γειτονιά. Οι προσωπικές σχέσεις, λοιπόν, σε αντιπαράθεση με τις απρόσωπες μη σχέσεις στις σύγχρονες μητροπόλεις του καπιταλισμού.
 
Ταινία ανθρώπινη, συγκινητική, με πολύ καλές ερμηνείες ιδίως από τους δύο μικρούς πρωταγωνιστές η οποία διαθέτει πολλά αξιόλογα στοιχεία αλλά τη βρήκα κάπως άνευρη.
 
Η ΒΟΗΘΟΣ
PERSONAL SHOPPER
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ασαγιάς  
Πρωταγωνιστούν: Κρίστεν Στιούαρτ, Λαρς Άιντινγκερ, Σίγκριντ Μπουαζίζ, Τάι Όλουιν  
 
Η Μορίν είναι μέντιουμ και έχει χάσει πρόσφατα τον, επίσης μέντιουμ, αδελφό της. Ενώ προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί του, βγάζει τα προς το ζην εργαζόμενη ως βοηθός της Κίρα, μια πλούσιας γυναίκας που ζει στο Παρίσι. Η Μορίν αναλαμβάνει να ψωνίζει για λογαριασμό της Κίρα από τα πιο ακριβά καταστήματα της γαλλικής πρωτεύουσας. Εκτός από αυτό, αναλαμβάνει να ‘καθαρίζει’ σπίτια τα όποια πρόκειται να αγοραστούν, από πνεύματα και φαντάσματα!
 
Η Μορίν επισκέπτεται ακριβές μπουτίκ, εξερευνά σπίτια για πνεύματα, προσπαθεί να επικοινωνήσει με το νεκρό αδελφό της και τότε αρχίζει να παίρνει παράξενα μηνύματα στο κινητό της. Κάποιος την παρακολουθεί, την υποβάλλει και την αναγκάζει να κάνει ό,τι θέλει. Αρχίζουμε να μπαίνουμε στο χώρο του θρίλερ ο οποίος ενισχύεται και από ένα φόνο. Ο σκηνοθέτης βάζει το θεατή μέσα στο μυστήριο, μπερδεύει το μεταφυσικό με το μυστήριο του θρίλερ, η αλήθεια είναι πως δημιουργεί μια έντονη ατμόσφαιρα μυστηρίου και αγωνίας. Που καταλήγει όλο αυτό; Έλα μου ντε! Άβυσσος η ψυχή του Ολιβιέ Ασαγιάς, ο οποίος αν και σκηνοθετικά άψογος καταλήγει σε ένα τεράστιο ερωτηματικό.
      
Η 9η ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΟΥΙΣ ΝΤΡΑΞ
THE 9TH LIFE OF LOUIS DRAX
Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Αζά
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμι Ντόρναν, Σάρα Γκαντόν, Άαρον Πολ, Άιντεν
Λόνγκγουορθ, Όλιβερ Πλατ
 
Είναι 9 ετών και έχει επιζήσει από οκτώ ατυχήματα στη σύντομη ζωή του. Το ένατο
ατύχημα έρχεται τη μέρα που γίνεται εννέα ετών. Πέφτει από έναν γκρεμό στη
θάλασσα αλλά καταφέρνει και πάλι να αποζήσει. Μόνο που αυτή τη φορά πέφτει σε
κώμα χωρίς πολλές ελπίδες να επανέλθει. 
 
Τι συνέβη εκείνη υ μέρα στον Λούις Ντραξ; Πως έπεσε στον γκρεμό; Τον έσπρωξε ο
πατέρας του όπως ισχυρίζεται η μητέρα του που τον υπεραγαπά; Ερωτήματα που
βασανίζουν την αστυνομία αλλά και το γιατρό Άλαν Πασκάλ ο οποίος γοητεύεται
από την όμορφη μητέρα του Λούις. Και σα να μη φτάνουν όλα αυτά, ο γιατρός
αρχίζει να λαμβάνει περίεργα γράμματα τα οποία φαίνεται πως του στέλνει ο
εννιάχρονος ο οποίος βρίσκεται σε κώμα! Οι εξελίξεις διαδέχονται η μία την άλλη
και τελικά ανακαλύπτουμε πως τίποτα δεν είναι όπως φαινόταν.
 
Ενδιαφέρον θρίλερ μυστηρίου, με ανατροπές αλλά που η έντονη μεταφυσική του
διάσταση του στερεί μεγάλο μέρος της αληθοφάνειας που χρειάζεται. Η τελική λύση
δίδεται μέσα από σεναριακές ευκολίες.
 
Η ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΦΟΝΟΥ
THE ACT OF KILLING
Σκηνοθεσία: Τζόσουα Οπενχάιμερ, Κριστίν Σιν, Ανώνυμος.
 
Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ, το πρώτο μέρος του επίσης συγκλονιστικού «Η όψη της σιωπής» για το οποίο γράφαμε πριν από δύο Κυριακές.
 
Εδώ ο σκηνοθέτης μιλά με μερικούς ανθρώπους από εκείνους που εξολόθρευσαν πάνω από 1 εκατομμύριο κομμουνιστές στην Ινδονησία το 1965. Πολλοί από αυτούς βρίσκονται ακόμη και σήμερα σε υψηλές κυβερνητικές θέσεις.  
 
Οι άνθρωποι εκείνοι αφηγούνται τα εγκλήματά τους συμφωνώντας σε μία ιδέα του σκηνοθέτη. Δηλαδή να πρωταγωνιστήσουν σε μικρά σκετσάκια, στα οποία έχουν γράψει οι ίδιοι το σενάριο και μεταφέροντάς το σμε το κινηματογραφικό είδος που προτιμούν. Το αποτέλεσμα είναι τρομακτικό και γίνεται ακόμη πιο τρομακτικό συνδυασμένο από τη σουρεαλιστική διάθεση των εγκληματιών. 
 
Για λόγους ασφαλείας, εξαιτίας των πολιτικών συνθηκών στην Ινδονησία, ο τρίτος σκηνοθέτης, αλλά και άλλοι συντελεστές της ταινίας παραμένουν ανώνυμοι. 
 
ΜΑΜΑ ΞΑΝΑ!
LE PETIT LOCATAIRE
Σκηνοθεσία: Ναντέγκ Λουαζό
Πρωταγωνιστούν: Καρίν Βιάρ, Φιλίπ Ρεμπό, Ελέν Βενσάν, Μανόν Νεσέ, Αντουάν Μπερτράντ
 
Η Νικόλ πλησιάζει τα 50 και πρόκειται να ξαναγίνει μητέρα. Όλοι γύρω τους έχουν
τις δικές τους απόψεις για τη ζωή της αλλά η Νικόλ αποφασίζει να κάνει αυτό που
εκείνη θέλει. Γαλλική κωμωδία. 
 
Ο ΠΟΛΙΚΟΣ ΑΡΚΟΥΔΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΙΚΗΤΟΙ
NORM OF THE NORTH
Σκηνοθεσία: Τρέβορ Γουόλ
 
Ο πολικός αρκούρος Νορμ, ταξιδεύει στη  Νέα Υόρκη. Σκοπός του ταξιδιού του είναι να σταματήσει τα σχέδια ενός τρελού μηχανικού ο οποίος θέλει να χτίσει ένα ξενοδοχείο πολυτελείας στην Αρκτική. Βέβαια ο Νορμ δεν είναι μόνος στον αγώνα για τη σωτηρία του περιβάλλοντος.
Ταινία κινουμένων σχεδίων.
 
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΡΘΟΥΡΟΣ: Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΣΠΑΘΙΟΥ
KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD
 
Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι
 
Πρωταγωνιστούν: Τσάρλι Χάναμ, Άστριντ Μπερζές-Φρίσμπι, Ντζίμον Χούνσου, Έινταν Γκίλεν, Τζουντ Λο, Κέιτ ΜακΓκραθ, Έρικ Μπάνα
 
 Όταν πέφτει στα χέρια του νεαρού Αρθούρου το Εξκάλιμπερ, ανακαλύπτει την ευγενή καταγωγή του. Μαζί με την αινιγματική Γκουίνεβιρ ξεκινούν τον πόλεμο εναντίον του τυράννου Βόρντιγκεν ο οποίος σκότωσε τους γονείς του και έκλεψε το στέμμα του βασιλιά από τον Αρθούρο.
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)