to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η ταινία που ενόχλησε

Ενόχλησε την οικονομική ελίτ της Βραζιλίας και έτσι αποκλείστηκε από την επιτροπή η οποία επέλεξε την ταινία που θα εκπροσωπούσε τη χώρα για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Πρόκειται για την ταινία «Aquarius», του Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο, με ηρωίδα μια γυναίκα η οποία αντιστέκεται σε μια κτηματομεσιτική εταιρία η οποία θέλει να τη βγάλει από το σπίτι στο οποίο έζησε όλη της τη ζωή.


Μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία αφηγείται «Το δείπνο» του Όρεν Όβερμαν, μια ταινία βασισμένη σε ένα βιβλίο που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο ακόμη δύο φορές το 2013 και το 2014.

Στο «Σουβενίρ», ο Μπάβο Ντεφούρν θυμάται μια παλιά τραγουδίστρια η οποία προσπαθεί να ξαναβγεί στη σκηνή ενώ οι Αντζελίν Πρελζοκάζ και  Βαλερί Μουλέρ στην «Πολίνα: Ο χορός είναι η ζωή μου», αναδεικνύουν τον αγώνα και τη ζωή μιας διάσημης και πρωτοπόρας μπαλαρίνας. 

Ο άνθρωπος ο οποίος αποτέλεσε την αφορμή για να γεννηθεί η ιδέα για ο Ρόκι, που ενσάρκωσε ο Σταλόνε, είναι το θέμα της ταινίας του Φιλίς Φαλαρντό, «Chuk: Η ιστορία του πραγματικού Ρόκι Μπαλμπόα».

Τέλος η επτάδα συμπληρώνεται από εκόμη ένα επισόδιο της επιτυχημένης σειράς «Οι πειρατές της Καραϊβικής» με τον τίτλο «Η εκδίκηση του Σαλαζάρ» σε σκηνοθεσία Έσπεν Σάντμπεργκ και Γιοακίμ Ρόνινγκ.
  
AQUARIUS
Σκηνοθεσία:
Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο
Πρωταγωνιστούν: Σόνια Μπράγκα, Μέβε Ζίκινς, Ιραντίρ Σάντος, Χουμπέρτο Τσαράο, Ζοραϊντε Κολέτο

Η 65χρονη Κλάρα έρχεται αντιμέτωπη με τον ανελέητο νόμο του κέρδους και ως μοναδικό όπλο που έχει να αντιπαραθέσει είναι η μνήμη. Η Κλάρα έζησε όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής της -ευχάριστες και δυσάρεστες- σε ένα διαμέρισμα, σε μια παραθαλάσσια περιοχή στο Ρέσιφε στα βόρεια της Βραζιλίας. Χήρα, μητέρα τριών ενήλικων παιδιών, συνταξιούχος μουσικοκριτικός και συγγραφέας, η Κλάρα αρνείται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της, που βρίσκεται σε ένα κτίριο της δεκαετίας του 1940 το οποίο ονομάζεται Ακουάριους. Μένει μόνη ενώ γύρω όλα τα κτίρια έχουν πουληθεί σε μια κτηματομεσιτική εταιρία η οποία θέλει να 'αξιοποιήσει' την περιοχή. Η Κλάρα συνεχίζει να ζει, να χαίρεται την καθημερινότητά της, να αναπολεί το παρελθόν και να αρνείται να πουλήσει το σπίτι της. Σύντομα θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει το αδίστακτο και διεφθαρμένο πρόσωπο της οικονομικής εξουσίας.

Η ταινία ουσιαστικά επικεντρώνεται στο χαρακτήρα της Κλάρα την οποία ερμηνεύει με γοητευτικό τρόπο η Σόνια Μπράγκα. Η Κλάρα είναι ανεξάρτητη, είναι δυναμική, έχει κότσια και δε διστάζει να συγκρουστεί. Άλλωστε στη ζωή της τίποτε δε της χαρίστηκε, ούτε η ίδια η ζωή!

Ο σκηνοθέτης επέλεξε να προσδώσει στην ηρωίδα του τα χαρακτηριστικά μιας μειλίχιας αλλά αποφασιστικής και δυναμικής γυναίκας. Έτσι και στην ταινία οι κορυφώσεις και οι εντάσεις δε 'βγάζουν μάτι', αλλά βρίσκονται κάτω από το δέρμα, υποδόρια και υποδηλώνονται από την αποφασιστική ματιά της Κλάρας.
Η σκηνοθεσία είναι συγκρατημένα δυναμική, ο Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο δεν παρασύρεται, δίνει χώρο στον κεντρικό του χαρακτήρα να αναπτυχθεί. Το ελλειπτικό φινάλε βάζει στο κόλπο και τους θεατές ώστε να αναζητήσουν και να επιλέξουν τη δική τους εκδοχή.

Η ταινία ενόχλησε το οικονομικό και το πολιτικό κατεστημένο στη Βραζιλία, μια χώρα όπου οι κτηματομεσιτικές εταιρίες είναι κράτος εν κράτει. Έτσι η επιτροπή που επέλεξε την ταινία που θα εκπροσωπούσε τη Βραζιλία στα ξενόγλωσσα Όσκαρ απέκλεισε εξαρχής το “Aquarius”. Έτσι σε ένδειξη διαμαρτυρία για αυτήν την αντιμετώπιση ακόμη τρεις ταινίες επέσυραν τις υποψηφιότητές τους.  Επί πλέον η αμερικανική εταιρία διανομής, ως απάντηση, προώθησε δυναμικά την υποψηφιότητα της Σόνια Μπράγκα για το Όσκαρ ερμηνείας πρώτου γυναικείου ρόλου.

ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ
DINNER
Σκηνοθεσία:
Όρεν Όβερμαν
Πρωταγωνιστούν: Ρεμπέκα Χολ, Κλοέ Σεβινί, Ρίτσαρντ Γκιρ, Λόρα Λίνεϊ, Στιβ Κούγκαν 

Ο Σταν και ο Πολ Λόχμαν είναι αδέλφια αλλά οι σχέσεις τους είναι ψυχραμένες. Ο  Πολ αισθάνεται ζήλια για το μεγαλύτερο αδελφό του επειδή –όπως πιστεύει- ο Σταν ήταν ο αγαπημένος των γονιών τους. Ενώ ο Πολ εξαιτίας μια νευρικής κατάρρευσης έχει σταματήσει να εργάζεται ως καθηγητής ιστορίας, ο Σταν έχει βάλει πλώρη για να διεκδικήσει τη θέση του Κυβερνήτη στην Πολιτεία. Αυτό έχει κάνει ακόμη πιο τεταμένες τις σχέσεις τους.

Μια μέρα ο Σταν μαζί με τη γυναίκα του Κέιτλιν, προσκαλούν τον Πολ και τη γυναίκα του Κλερ για δείπνο σε ένα ακριβό εστιατόριο. Ο Σταν θέλει κάτι να τους πει αλλά η συζήτηση όλο και ξεφεύγει καθώς η ένταση ανάμεσα σε αυτόν και τον Πολ μεγαλώνει. Αυτό για το οποίο θέλει να μιλήσει ο Σταν είναι ένα φρικτό έγκλημα το οποίο έχει σοκάρει όλη τη χώρα. Και ο λόγος που πρέπει να το συζητήσουν είναι πως το έγκλημα διέπραξαν οι 16χρονοι γιοι τους, οι οποίοι το κατέγραψαν και το ανέβασαν στο διαδίκτυο. Οι δράστες δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί αλλά τα δυο αδέλφια και γυναίκες τους πρέπει ως γονείς να συζητήσουν και να δουν πως θα χειριστούν την υπόθεση.

Συγκλονιστικό φιλμ, με ένταση και έντονους διαλόγους, με στοιχεία θρίλερ. Βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Χέρμαν Κος, έχει μεταφερθεί ακόμη δύο φορές στη μεγάλη οθόνη. Το 2013από τον ολλανδό σκηνοθέτη, Μένο Μέγιερς («Το δείπνο») και το 2014 από τον ιταλό συνάδελφό του, Ιβάνο Ντε Ματέο («Τα δικά μας παιδιά»).

ΣΟΥΒΕΝΙΡ
SOUVENIR
Σκηνοθεσία:
Μπάβο Ντεφούρν
Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Κέβιν Αζαΐς, Γιόχαν Λέισεν, Γιαν Χαμενέκερ, Αμ Μπριον, Σόφι Μουσέλ, Μπέντζαμιν Μπούτμπουλ

Το 1967, όταν οι Άμπα με το «Βατερλό», κέρδισαν την πρώτη θέση στη Γιουροβίζιον, η Γαλλία είχε έρθει δεύτερη με το τραγούδι «Σουβενίρ» που τραγουδούσε η Λορά, κατά κόσμον,, Λιλιάν Σεβερνί. Αφού χώρισε με το σύζυγο και ατζέντη της η καριέρα της πήρε την κατιούσα και η Λορά έπιασε δουλειά σε ένα εργοστάσιο που παρασκευάζει πατέ. Εκεί θα γνωρίσει τον Ζαν, ο οποίο θέλει να κάνει καριέρα πυγμάχου. Ερωτεύεται τη Λιλιάν και όταν μαθαίνει πια είναι αποφασίζει να τη βοηθήσει να ξαναμπεί στο τραγούδι και να κάνει μια καινούργια αρχή.

Καλές προθέσεις, ευχάριστη θέαση, έξυπνο φινάλε. Παρόλα αυτά η ταινία δε καταφέρνει να απογειωθεί παραμένοντας στο επίπεδο της ικανοποιητικής μετριότητας.

ΠΟΛΙΝΑ: Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΟΥ
POLINA, DANSER SA VIE
Σκηνοθεσία:
Αντζελίν Πρελζοκάζ, Βαλερί Μουλέρ
Πρωταγωνιστούν: Αναστάσια Σέβτσοβα, Ζιλιέτ Μπινός, Νιλς Σνάιντερ, Αλεκσέι Γκούσκοβ

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 στη Μόσχα, η 8χρονη Πολίνα, ένα κορίτσι από φτωχή οικογένεια, γίνεται δεκτή στη σχολή του καθηγητή Μποζίνσκι. Η Πολίνα είναι προικισμένη με μεγάλο ταλέντο και ο Μποζίνσκι αναλαμβάνει να την εκπαιδεύσει για να μπει στα περίφημα μπαλέτα Μπολσόι. Η Πολίνα εργάζεται σκληρά και στα 18της το όνειρό της γίνεται πραγματικότητα. Η γνωριμία της και ο έρωτάς της για τον Αντριάν, ένα γάλλο χορευτή, θα την οδηγήσει σε ένα είδος χορού διαφορετικού, πιο εκφραστικού και πιο σύγχρονου. Στην ταινία παρακολουθούμε τη ζωή της Πολίνα από τη Μόσχα στη Γαλλία και το Βέλγιο αλλά και στην προσωπική της επιτυχία και απογοήτευση. 

CHUK: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΡΟΚΙ ΜΠΑΛΜΠΟΑ
CHUK
Σκηνοθεσία:
Φιλίπ Φαλαρντό
Πρωταγωνιστούν: Ναόμι Γουότς, Λιβ Σράιμπερ, Ελίζαμπεθ Μος, Ρον Πέρλμαν, Τζιμ Γκάφιγκαν, Μάικλ Ράπαπορτ

Ο Τσακ Γουέπνερ ήταν ένας πωλητής αλκοολούχων ποτών στο Νιου Τζέρσεϊ τη δεκαετία του 1970. Παράλληλα όμως ο Τσακ, ένας τύπος που λάτρευε το γυναικείο φύλο, ήταν και ένας εξαιρετικός πυγμάχος. Μάλιστα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1975, κατάφερε να αντέξει 15 γύρους με αντίπαλο τον Μοχάμεντ Άλι. Ο χαρακτήρας του ενέπνευσε το χαρακτήρα του Ρόκι, που ερμήνευσε ο Σιλβέστερ Σταλόνε. Στην ταινία παρακολουθούμε τη ζωή του Τσακ Γουέπνερ, μια ζωή γεμάτη ποτά, ναρκωτικά, γυναίκες, δόξα και κατάπτωση.

ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ
PIRATES OF THE CARRIBEAN: DEAD MEN TELL NO TALES
Σκηνοθεσία:
Έσπεν Σάντμπεργκ, Γιοακίμ Ρόνινγκ
Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Κάγια Σκοντελάριο, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μπρέντον Τουέιτς, Τζέφρι Ρας, Ορλάντο Μπλουμ  

Ο Τζακ Σπάροου έρχεται αντιμέτωπος με ναυτικούς φαντάσματα των οποίων ηγείται ο τρομερός καπετάνιος Σαλαζάρ. Σκοπός τους είναι να βρουν και να σκοτώσουν όλους τους πειρατές με πρώτο και καλύτερο τον Σπάροου. Μόνη του σωτηρία είναι η τρίαινα του Ποσειδώνα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)